Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 07:55

Het blijft alleen wel heel treurig voor al die anderen die niet op Trump gestemd hebben en nu ook in de ellende zitten.

Trump Stemmers wilden uiteindelijk gewoon ellende voor anderen zien. Dus daar heb ik weinig medelijden mee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 09:10

De ellende gaat de komende jaren alleen maar duidelijker worden, maar gelukkig kan een nieuwe Democratische regering het weer net zo snel omdraaien.
Hulde wel voor Thomas Massie en Brian Fitzpatrick voor het tonen van 'ballen'; die gaan vast een moeilijke tijd nu tegemoet.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 09:33

Het is in en in triest. Ondanks dat de stemmen er niet waren, werd de stemming niet gesloten en de nee-stemmers bij de republikeinen één voor één apart genomen en onder druk gezet om hun stem te wijzigen, waarna de wet er alsnog door ging. 17 miljoen Amerikanen dreigen hun zorgverzekering te verliezen.

Ergens is het goed dat Trump krijgt wat hij wil; wanneer dit verkeerd uitvalt, kan hij zich niet verschuilen achter dat Democraten dingen hebben tegengehouden. Het is alleen zo sneu dat mensen hier zo onder zullen lijden.

Iemand al de beelden gezien van 'Alligator Alcatraz'? Menig MAGA smult al van het idee dat illegalen worden opgegeten door alligators of op andere manier omkomen in deze kampen. Laura Loomer plaatste op x dat ze wel 65 miljoen maaltijden ziet voor de alligators in Florida; laat dat nou net ongeveer het aantal latino's in de USA zijn (legaal en illegaal). 'Vroeger' vroeg ik me af hoe een holocaust kon gebeuren. Nu niet meer; als dit soort dingen kunnen gebeuren in de huidige tijd van camera's en snelle informatievoorziening, dan was dat in de jaren '40 een eitje (bij wijze van).

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 13:28

Ben benieuwd over paar jaar na Trump wie er dan komt en wat ze dan weer veranderen. Dat gebeurde altijd wel.

Eerst zien of Trump niet nog vier jaar op de een of andere reden voor elkaar krijgt.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 14:25

Alleen het feit al dat het zo overduidelijk is dat er gechanteerd wordt door het Trump regime zou hele grote consequenties moeten hebben... Maar enige reactie erop blijft uit.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 15:24

mylittlejoy schreef:
Iemand al de beelden gezien van 'Alligator Alcatraz'? Menig MAGA smult al van het idee dat illegalen worden opgegeten door alligators of op andere manier omkomen in deze kampen. Laura Loomer plaatste op x dat ze wel 65 miljoen maaltijden ziet voor de alligators in Florida; laat dat nou net ongeveer het aantal latino's in de USA zijn (legaal en illegaal). 'Vroeger' vroeg ik me af hoe een holocaust kon gebeuren. Nu niet meer; als dit soort dingen kunnen gebeuren in de huidige tijd van camera's en snelle informatievoorziening, dan was dat in de jaren '40 een eitje (bij wijze van).

En op FOX news een item erover en ik verbaas me echt hoe lacherig er over gedaan wordt en hoe dit goed gepraat wordt. En dan maken de comments het ook nog eens af.

https://m.youtube.com/watch?v=sP4c41D4m ... hyohjO8%3D

Het is echt bizar. De Nazi's deden het in het geniep. Ze lieten concentratiekampen op zo'n manier bouwen dat mensen dachten dat het gewoon een plek van dwang arbeid was. Maar de MAGA's bouwen open en bloot concentratiekampen en zijn er nog trots op ook.

De mensheid gaat denk ik nooit meer goedkomen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 15:46

Christiene schreef:
Eerst zien of Trump niet nog vier jaar op de een of andere reden voor elkaar krijgt.

Reken maar dat ie daar -nu hij de kamers nog in zijn zak heeft- haast mee gaat maken. Als hij het 22e amendement gewijzigd kan krijgen kan hij -net als Poetin nu- altijd president blijven. Want dat andere kandidaten dan 'verdwijnen' of verkiezingen gefraudeerd worden oid is dan ook maar een peuleschil.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 15:57

Loretta schreef:
De mensheid gaat denk ik nooit meer goedkomen.

Gelukkig is hij niet representatief voor “de mensheid”, maar er gebeuren inderdaad op meer plekken vreselijke dingen … dat was altijd zo en of dat ooit niet meer zo is, is de vraag

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 16:03

Ik vrees dat het in onze genen zit en bij sommigen komt het iets extremer naar boven als bij anderen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 13:25

Trump dag 166: UFC-gevecht bij Witte Huis, Trump verklaart Democraten te haten, Justitie breidt gebruik denaturalisatiewetten uit, Musk wil eigen partij oprichten en driekwart Amerikanen ziet toekomst democratie ‘ernstig bedreigd’:
https://reportersonline.nl/trump-dag-16 ... -toekomst/

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 13:56

Babootje schreef:
...driekwart Amerikanen ziet toekomst democratie ‘ernstig bedreigd

Goh, nu al? :')

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 16:21

Ik heb anders niet de indruk dat driekwart van de Amerikanen regelmatig de straat op gaat om een stem te laten horen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 17:19

Er waren enige tijd geleden best veel protesten toch?

Amerikanen krijgen niet betaald als ze niet werken, misschien remt dat de boel (geen idee, dat is speculatie), misschien zijn er andere redenen dat ze niet regelmatig de straat op gaan?

Online zie ik toch ook steeds meer op/aanmerkingen

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 17:48

Er zijn hier bijna wekelijks protesten anders….

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 18:28

Libera schreef:
Er zijn hier bijna wekelijks protesten anders….

Ja maar ja als wij het hier niet horen dan is het er blijkbaar niet 8-)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 20:26

Ik denk dat het voor het nieuws hier ook niet spannend genoeg is, lokale protesten waar niets raars/gevaarlijks gebeurt. Zelfs die hele grote protesten op Trump z'n verjaardag waren hier geen groot nieuws.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 13:52

Toen experts maandenlang waarschuwden dat de NWS "verwoest" werd door Trumps personeelsbezuinigingen, verzekerde Howard Lutnick het Congres dat de voorspellingen niet beïnvloed zouden worden. Nu geven functionarissen in Texas de schuld aan een onjuiste voorspelling van de NWS voor de dodelijke impact van de storm.

Omdat de beste en de slimste werden ontslagen bij de National Weather Service en de National Oceanic and Atmospheric Administration door zinloze en draconische ‘DOGE’ bezuinigingen eerder dit jaar onder Trump, zonder reden te geven, behalve de noodzaak om een schamele hoeveelheid van de overheidsbegroting te verminderen, waarschuwden experts herhaaldelijk dat de bezuinigingen dodelijke gevolgen zouden hebben tijdens het stormseizoen. En dat hebben ze ook.
https://x.com/CalltoActivism/status/1941567970154774834
https://www.meidasplus.com/p/texas-offi ... irect=true

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 14:19

Er blijken door provinciale weerstations wel waarschuwingen uit zijn gegaan, dit is trouwens een overstroming die misschien eens in de 200 jaar voorkomt. Binnen een uur acht meter stijging van waterpeil. Misschien zijn Amerikanen gewoon niet zo slim om weersvoorspellingen in de gaten te houden, alles stond vol met campers en de zomerkampen zaten vol.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 14:43

Babootje schreef:
Trump dag 166: UFC-gevecht bij Witte Huis, Trump verklaart Democraten te haten, Justitie breidt gebruik denaturalisatiewetten uit, Musk wil eigen partij oprichten en driekwart Amerikanen ziet toekomst democratie ‘ernstig bedreigd’:
https://reportersonline.nl/trump-dag-16 ... -toekomst/

Kan me niet voorstellen, maar zou Trump wat afgekeken hebben van de Romeinse keizers: Geef het volk brood en spelen?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 17:46

Natuurlijk, en Trump is de enige niet. Daar vraagt ieder volk in wezen toch om?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 18:10

Wanneer nog meer project 25 zaken erdoor komen dan zijn er geen verkiezingen meer.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 20:37

Ik hoop dat dit te lezen is als screenshot:

Afbeelding

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 21:56

Nou ja….Trump wil een ‘regime change’ en ik hoop morgen te horen dat Trump overleden is. En zo hebben we allemaal onze dromen……

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 22:04

Nou, ik vraag me af hoeveel er met een half jaar nog overeind staat van Trump zijn regime. Als je al ziet hoe die overstroming in Texas behandeld wordt, vrees ik echt voor de gevolgen van de orkanen die er aankomende periode verwacht kunnen worden. Stukje bij beetje zullen steeds meer mensen in rode staten die voor Trump stemden de gevolgen voelen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 09:53

Meer over de One Big Beautiful Bill hier uitgelegd.
https://reportersonline.nl/de-one-big-b ... s-er-door/

Verder in de draad van Kirsten Verdell (Reporters online)
Maar nog enger is dat tussen neus en lippen door -en nauwelijks geregistreerd in de meeste media- Trump een week geleden namelijk meldde dat hij eigenlijk ook Amerikaanse staatsburgers wil kunnen denaturaliseren en deporteren. Ongetwijfeld onder het mom van ‘nationale veiligheid’ zouden doen, want zo framen ze vrijwel alles nu. En jawel, eergisteren bleek uit een memo van Justitie dat dit precies is waar ze nu mee aan de slag gaan. Ze hebben zelfs al een wettelijk haakje gevonden om dat te kunnen doen: een wet die bedoeld was om nazi’s op te sporen en uit te kunnen zetten zal worden gebruikt om ook andere ‘bedreigingen voor de nationale veiligheid’ te elimineren. Gewoon een stempel ‘crimineel’ op iemand plakken, en klaar. Op een politieke vijand bijvoorbeeld.

Een ontwikkeling die al lange tijd gaande is, maar nu in overdrive komt: hate speech. Iedereen heeft het over polarisatie in de samenleving. En dat die erger wordt. En dat is zo. Wat je dan zou wensen, is dat politieke leiders het goede voorbeeld geven en proberen om mensen weer te verbinden, omdat bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten ontzettend gevaarlijk is en uiteindelijk kan leiden tot de meest verschrikkelijke moordpartijen. Dat gaat soms ook razendsnel: door continu op te hitsen, wordt een soort giftige cocktail van haat. gecreëerd die steeds meer gaat borrelen en steeds giftiger en heter wordt en uiteindelijk maar een klein zetje nodig heeft om mensen geweld aan te doen. Mensen die tegen die tijd niet meer als ‘mensen’ worden gedefinieerd, maar als ‘de ander’, de ‘vijand’, die vernietigd moet worden, omdat die een bedreiging zou zijn. In dat kader wil ik nog twee punten uit onderstaande dagverslagen van afgelopen week uitlichten. Ten eerste dat extreemrechtse activiste Laura Loomer twitterde dat er gelukkig ’65 miljoen maaltijden’ zijn voor de alligators in Alligator Alcatraz. Laten er nu toevallig 65 miljoen Latino’s in de VS wonen. Het tweede is de speech van Trump nadat zijn wet was aangenomen. Hij vond het daarin nodig er op te wijzen dat hij de Democraten die daar tegen hadden gestemd haatte. 'Echt, ik haat ze. Ik kan ze niet uitstaan, want ik geloof echt dat ze ons land haten.’ En hopla: daar is de definiëring van Democraten als vijand. Die ook nog eens een -daar is ie weer- bedreiging vormen voor de nationale veiligheid…. Het is zó ontzettend gevaarlijk. Woorden doen er toe..
De woorden die dreigen: 'er is een bedreiging voor de nationale veiligheid, dus nu staat van beleg en even geen verkiezingen. En oh ja: mensen die de vijand hélpen zijn verraders. Oppakken.
https://x.com/locuta/status/1941744600219082949
---

Wat je kunt verwachten is dat Trump de midterms onder het mom van de nationale veiligheid zal gaan saboteren. En dit kan blijkbaar allemaal in de US.