Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
juval schreef:het leger is wel degelijk ingezet bij boerenprotesten in Den Haag.
XR en boeren zijn ook wel 2 uitersten in het spectrum, vandaar denk ik dat de meningen wat extremer zijn. Het maakt meer los dan bijvoorbeeld een apothekersassistente die met haar spandoek op het malieveld staat. Die daar ook goede reden voor heeft uiteraard!
Electra63 schreef:De belofte was dat er wat gedaan zou worden aan bestaanszekerheid.
Met een verhoging van o.a. huur, zorgverzekering en nu bijv. BTW, wordt deze belofte niet waargemaakt.
Maar met een VVD en PVV in een regering kan je ook niet verwachten dat zij iets doen voor de mensen met een laag inkomen, dat is niet hun doelgroep.
996981 schreef:Electra63 schreef:De belofte was dat er wat gedaan zou worden aan bestaanszekerheid.
Met een verhoging van o.a. huur, zorgverzekering en nu bijv. BTW, wordt deze belofte niet waargemaakt.
Maar met een VVD en PVV in een regering kan je ook niet verwachten dat zij iets doen voor de mensen met een laag inkomen, dat is niet hun doelgroep.
En dan stap je dus volledig over deze punten heen:
''in plaats daarvan moet er één eenvoudige regeling komen, waarbij lagere inkomens eerder recht krijgen op een arbeidsongeschiktheidsuitkering en de hoogste uitkeringen juist worden verlaagd.''
''Nu moet iemand door een keuringsarts voor minimaal 35 procent worden afgekeurd om een uitkering te kunnen krijgen. Vooral mensen met een laag inkomen worden in dat systeem benadeeld.''
Qua belasting willen we het begrotingstekort niet te ver op laten lopen, maar we willen ook niet meer BTW betalen en van alles vooral niets waar we zelf last van hebben.
Tango1979 schreef:Tja met een kabinet van VVD en PVV verwacht ik geen lastenverlichting voor de lage inkomens en lastenverzwaring voor de hoge inkomens.
Dus ik kan me niet voorstellen dat dit voor iemand een verassing is.
Wilders roeptoetert misschien sociaal, maar stemt dik rechts
purny schreef:996981 schreef:Wel weer een mooi voorbeeld. Alles moet anders, maar we willen er zelf vooral géén last van hebben.
En laten we het vooral van de kwetsbare groepen afpakken, dat zijn we toch wel gewend hier in dit land.
Veronica2 schreef:Tango1979 schreef:Tja met een kabinet van VVD en PVV verwacht ik geen lastenverlichting voor de lage inkomens en lastenverzwaring voor de hoge inkomens.
Dat laatste klopt zeker en het wrange in dit verhaal is dat de groepen die hij heeft aangesproken nog steeds niet doorhebben dat ze gepiepeld zijn. Maar dat komt misschien ook door de wijze waarop ze nieuws lezen (niet) of kijken (SBS6). Gelukkig is er nu op SBS6 dat nieuwsprogramma, hopelijk helpt het.
Veronica2 schreef:Tango1979 schreef:Tja met een kabinet van VVD en PVV verwacht ik geen lastenverlichting voor de lage inkomens en lastenverzwaring voor de hoge inkomens.
Dat laatste klopt zeker en het wrange in dit verhaal is dat de groepen die hij heeft aangesproken nog steeds niet doorhebben dat ze gepiepeld zijn. Maar dat komt misschien ook door de wijze waarop ze nieuws lezen (niet) of kijken (SBS6). Gelukkig is er nu op SBS6 dat nieuwsprogramma, hopelijk helpt het.
996981 schreef:We hebben collectief zo’n hekel aan praten op basis van onderbuikgevoel in dit topic toch? Nederland heeft nog steeds een van de beste sociale stelsels ter wereld.