Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 11:55

Nyaleti schreef:
Nou ben toch wel benieuwd naar het verhaal er achter.
Niemand is zo dom om zelf die wolf om te leggen en het dan op social media te posten.

duidelijk toch?
Afbeelding

:+

Onali

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 12:07

Kom ik op stal krijg ik te horen dat van de week meerdere keren 2 wolven gezien zijn.

1 keer door stalgenoot zelf, wolven liepen of staken de Ginkelseweg over.
En de tweede van een vriendin (heeft pony's aan de Ginkelseweg) van stalgenoot dat er reeën op het maisveld achterna werden gezeten door wolven. Ook aan de Ginkelseweg.

Achter en tussen onze weilanden zitten stukjes "bi"
De wolven zullen zich daar dus wel ophouden.

We gaan toch maar weer naar de stalbaas want ik wil die omheining voor de winter.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 12:26

Over zelf de wolf doden.. Ik ben bang dat als de wolf hier in de buurt komt dat de mensen dan het heft in eigen handen nemen. Ik weet dat het behoorlijk wat voorbereiding treft want het moet zo gebeuren dat het niet te traceren is en dat is nogal lastig.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 12:44

@ Onali, ik heb ook wel meldingen of in elk geval een melding voorbij zien komen van de Ginkelseweg op de app.

Valt mij trouwens ook echt op dat er nu steeds twee wolven of meer worden gezien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 12:44

MyChoice schreef:
Ik denk dat we inderdaad moeten wachten tot er een mens daadwerkelijk toegetakeld of gedood wordt. Lijkt me een hele nare, pijnlijke dood. Maar ik vrees dat enkel na zo’n incident de wereld wakker geschud wordt.

Ik denk dat 'de wereld' al wel wakker genoeg is alleen Nederland nog niet ;(

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 12:46

Petrichor schreef:
Over zelf de wolf doden.. Ik ben bang dat als de wolf hier in de buurt komt dat de mensen dan het heft in eigen handen nemen. Ik weet dat het behoorlijk wat voorbereiding treft want het moet zo gebeuren dat het niet te traceren is en dat is nogal lastig.

Hier in mijn directe omgeving wonen enkel maar rijke yuppies. Dus die zullen wel niet gaan schieten. Dan moet het net wat meer in het boeren gebied komen alhoewel daar ook steeds minder echte boeren wonen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 12:48

Het is logisch dat waar er eerst één wolf was er nu meerdere gezien worden; óf hij/zij heeft ondertussen een partner gevonden óf meerdere nestvlieders hebben elkaar weer gevonden en blijven nog even samen (vaak de broertjes).

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 12:49

DubbelFun schreef:
Het is logisch dat waar er eerst één wolf was er nu meerdere gezien worden; óf hij/zij heeft ondertussen een partner gevonden óf meerdere nestvlieders hebben elkaar weer gevonden en blijven nog even samen (vaak de broertjes).

Dat vind ik ook logisch. :j Hoort bij de tijd van het jaar en het aantal wolven roedels wat we nu hebben.

Ik vind het alleen wel meer zorgelijk.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 13:08

Jessix schreef:
@ Onali, ik heb ook wel meldingen of in elk geval een melding voorbij zien komen van de Ginkelseweg op de app.

Valt mij trouwens ook echt op dat er nu steeds twee wolven of meer worden gezien.

Scheelt wel dat de roedel *hopelijk niet te veel aan mijn kant komt.
Dat is dan nog soort van een positief iets.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 13:29

Jessix schreef:
Die van mij zijn wel lief hoor (zeker voor elkaar), maar wel gefokt voor het stierenvechten en dat zie je terug in o.a. het drijf gedrag en het ergens op af gaan in plaats van vanaf. Dus ze zullen niet direct plat op de grond gaan liggen als er een wolf in de wei komt. Maar ik wat ik al schreef, je wil dat gevecht helemaal niet. Een flinke bijt wond in de borst of bil heb je maar zou en ook daar ben je dan wel weer even zoet mee voordat het hersteld is.

Hier zijn ze twee jaar geleden voor de nacht op stal gegaan. Toen werden de eerste wolven in de regio gespot. Ik wilde inderdaad niet degene zijn die zou denken “Had ik maar… “ Maar goed, je kan de situatie volgend jaar opnieuw beoordelen.

Ik vind die Lusitano,s ook wel een slag apart hoor. Ik heb er nu ook een en inderdaad de eerste reactie is er op af gaan en aanvallen ipv vluchten. Heel erg dapper, over die maak ik me dan ook de minste zorgen.

Maar de rest is niet zo, die gaan rennen en zullen juist het jacht instinct triggeren.

Ik zou de paarden trouwens sowieso uit voorzorg s, nachts binnen zetten. Voorkomen is beter dan achteraf denken...'had ik maar'.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 14:02

Onali het is goed raak aan die kant. Ik zou er ook niet gerust op zijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 14:30

Elisa2 schreef:
Jessix schreef:
Die van mij zijn wel lief hoor (zeker voor elkaar), maar wel gefokt voor het stierenvechten en dat zie je terug in o.a. het drijf gedrag en het ergens op af gaan in plaats van vanaf. Dus ze zullen niet direct plat op de grond gaan liggen als er een wolf in de wei komt. Maar ik wat ik al schreef, je wil dat gevecht helemaal niet. Een flinke bijt wond in de borst of bil heb je maar zou en ook daar ben je dan wel weer even zoet mee voordat het hersteld is.

Hier zijn ze twee jaar geleden voor de nacht op stal gegaan. Toen werden de eerste wolven in de regio gespot. Ik wilde inderdaad niet degene zijn die zou denken “Had ik maar… “ Maar goed, je kan de situatie volgend jaar opnieuw beoordelen.

Ik vind die Lusitano,s ook wel een slag apart hoor. Ik heb er nu ook een en inderdaad de eerste reactie is er op af gaan en aanvallen ipv vluchten. Heel erg dapper, over die maak ik me dan ook de minste zorgen.

Maar de rest is niet zo, die gaan rennen en zullen juist het jacht instinct triggeren.

Ik zou de paarden trouwens sowieso uit voorzorg s, nachts binnen zetten. Voorkomen is beter dan achteraf denken...'had ik maar'.

Ja dat is inderdaad even wennen, haha!! Wij hadden van de zomer een ontsnapt damhert rond lopen. Nou als die bij ze in de wei kwam was het echt een stierengevecht. Aanvallen!! En als ik dan een schreeuw gaf dat ze op moesten houden dan stonden ze ook weer direct stil. Het zijn net een soort border collies. :D

‘s Nachts binnen is ook wel goed voor mijn eigen nachtrust. En net wat je schrijft ik wilde gewoon niet ‘s morgens bij de wei komen en denken had ik ze maar op stal gezet. M’n mini’s zijn natuurlijk helemaal kwetsbaar.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 14:45

Jessix schreef:
Ja dat is inderdaad even wennen, haha!! Wij hadden van de zomer een ontsnapt damhert rond lopen. Nou als die bij ze in de wei kwam was het echt een stierengevecht. Aanvallen!! En als ik dan een schreeuw gaf dat ze op moesten houden dan stonden ze ook weer direct stil. Het zijn net een soort border collies. :D

‘s Nachts binnen is ook wel goed voor mijn eigen nachtrust. En net wat je schrijft ik wilde gewoon niet ‘s morgens bij de wei komen en denken had ik ze maar op stal gezet. M’n mini’s zijn natuurlijk helemaal kwetsbaar.

wolven beginnen gewoon ergens te happen en gaan trekken, door die scherpe tanden trekken ze hele lappen vlees af van het vluchtende of rennende dier, de schades zijn dan behoorlijk, hopelijk alleen vlees en geen pezen en/of spieren dan ben je klaar. Verwondingen bij paarden zitten overal, neus, oog, borst, net achter voorbeen waar de singel zit, de liezen achterbenen, bij ruinen/hengsten geslachtsdelen want die hangen daar op makkelijke plek, billen... staarten worden er soms afgetrokken....

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 15:43

Nou ik heb hem op de foto vannacht! Rood met zwartige poten en staart met een witte pluim. Ik vind hem erg groot voor een vos.
Ik krijg de foto er niet bij...
Laatst bijgewerkt door josien_m_ op 12-10-24 15:52, in het totaal 7 keer bewerkt

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 15:44

josien_m_ schreef:
Nou ik heb hem op de foto vannacht! Zwartige poten en staart met een witte pluim. Ik vind hem erg groot voor een vos.

Kan je de foto laten zien ?

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 15:54

Afbeelding

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 15:56

Dat lijkt me wel een vos. Maar hij heeft iets raars zitten op zijn staart ? Die lijkt wel heel groot.

Het zou ook een goud jakhals kunnen zijn. Die zijn groter dan een vos.
Laatst bijgewerkt door sterregoud op 12-10-24 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 15:56

Heb jij nu binnen enkele nachten je beest op de foto? Ik ben maaaaanden bezig geweest om een das erop te krijgen, die was me elke keer te slim af :')

Ik ben wel heel benieuwd!

Edit: vosje inderdaad. Wel een gekke staart maar ze zijn allemaal anders getekent natuurlijk
Laatst bijgewerkt door Nyaleti op 12-10-24 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 15:58

Ja, ik heb ook een filmpje waarbij hij uit beeld loopt. Groot en echt een witte pluim aan zijn staart. Ik vind hem ook zo hoog op de poten.
(ik heb die camera sinds 4 dagen...:) )

Ja, geluk hebben, de dassen komen misschien komende nacht op de foto. Vanmorgen is de mais geoogst.
Laatst bijgewerkt door josien_m_ op 12-10-24 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 16:02

Dat lijkt toch op een vos?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 16:02

Voor mij toch wel echt een vos hoor. Kijk maar naar die kop.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 16:05

Ja lijkt een vos inderdaad, maar dan 2 keer zo groot. Dat zie je op de foto natuurlijk niet heel goed. Maar ik heb hem ook in het echt gezien een paar dagen geleden.
Maar het moet wel een vos zijn, een goudjakhals is toch anders. En een wolf is het gelukkig zeker niet!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 16:07

Dat is duidelijk een vos

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 16:13

Petrichor schreef:

Mwah, zo lang dat zenderen wordt tegengehouden is het gelukkig nog niet zo moeilijk :n
En reken maar dat het allang gebeurt.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 16:18

Ik ben in Epe ook eens een vos tegen gekomen van formaat grote Duitse herder. Die ik vaak bij het Leersumse veld tegenkwam waren altijd een stuk kleiner.