Nyaleti schreef:Nou ben toch wel benieuwd naar het verhaal er achter.
Niemand is zo dom om zelf die wolf om te leggen en het dan op social media te posten.
duidelijk toch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyChoice schreef:Ik denk dat we inderdaad moeten wachten tot er een mens daadwerkelijk toegetakeld of gedood wordt. Lijkt me een hele nare, pijnlijke dood. Maar ik vrees dat enkel na zo’n incident de wereld wakker geschud wordt.
Petrichor schreef:Over zelf de wolf doden.. Ik ben bang dat als de wolf hier in de buurt komt dat de mensen dan het heft in eigen handen nemen. Ik weet dat het behoorlijk wat voorbereiding treft want het moet zo gebeuren dat het niet te traceren is en dat is nogal lastig.
DubbelFun schreef:Het is logisch dat waar er eerst één wolf was er nu meerdere gezien worden; óf hij/zij heeft ondertussen een partner gevonden óf meerdere nestvlieders hebben elkaar weer gevonden en blijven nog even samen (vaak de broertjes).
Jessix schreef:@ Onali, ik heb ook wel meldingen of in elk geval een melding voorbij zien komen van de Ginkelseweg op de app.
Valt mij trouwens ook echt op dat er nu steeds twee wolven of meer worden gezien.
Jessix schreef:Die van mij zijn wel lief hoor (zeker voor elkaar), maar wel gefokt voor het stierenvechten en dat zie je terug in o.a. het drijf gedrag en het ergens op af gaan in plaats van vanaf. Dus ze zullen niet direct plat op de grond gaan liggen als er een wolf in de wei komt. Maar ik wat ik al schreef, je wil dat gevecht helemaal niet. Een flinke bijt wond in de borst of bil heb je maar zou en ook daar ben je dan wel weer even zoet mee voordat het hersteld is.
Hier zijn ze twee jaar geleden voor de nacht op stal gegaan. Toen werden de eerste wolven in de regio gespot. Ik wilde inderdaad niet degene zijn die zou denken “Had ik maar… “ Maar goed, je kan de situatie volgend jaar opnieuw beoordelen.
Elisa2 schreef:Jessix schreef:Die van mij zijn wel lief hoor (zeker voor elkaar), maar wel gefokt voor het stierenvechten en dat zie je terug in o.a. het drijf gedrag en het ergens op af gaan in plaats van vanaf. Dus ze zullen niet direct plat op de grond gaan liggen als er een wolf in de wei komt. Maar ik wat ik al schreef, je wil dat gevecht helemaal niet. Een flinke bijt wond in de borst of bil heb je maar zou en ook daar ben je dan wel weer even zoet mee voordat het hersteld is.
Hier zijn ze twee jaar geleden voor de nacht op stal gegaan. Toen werden de eerste wolven in de regio gespot. Ik wilde inderdaad niet degene zijn die zou denken “Had ik maar… “ Maar goed, je kan de situatie volgend jaar opnieuw beoordelen.
Ik vind die Lusitano,s ook wel een slag apart hoor. Ik heb er nu ook een en inderdaad de eerste reactie is er op af gaan en aanvallen ipv vluchten. Heel erg dapper, over die maak ik me dan ook de minste zorgen.
Maar de rest is niet zo, die gaan rennen en zullen juist het jacht instinct triggeren.
Ik zou de paarden trouwens sowieso uit voorzorg s, nachts binnen zetten. Voorkomen is beter dan achteraf denken...'had ik maar'.
Jessix schreef:Ja dat is inderdaad even wennen, haha!! Wij hadden van de zomer een ontsnapt damhert rond lopen. Nou als die bij ze in de wei kwam was het echt een stierengevecht. Aanvallen!! En als ik dan een schreeuw gaf dat ze op moesten houden dan stonden ze ook weer direct stil. Het zijn net een soort border collies.![]()
‘s Nachts binnen is ook wel goed voor mijn eigen nachtrust. En net wat je schrijft ik wilde gewoon niet ‘s morgens bij de wei komen en denken had ik ze maar op stal gezet. M’n mini’s zijn natuurlijk helemaal kwetsbaar.
Petrichor schreef:Over zelf de wolf doden.. Ik ben bang dat als de wolf hier in de buurt komt dat de mensen dan het heft in eigen handen nemen. Ik weet dat het behoorlijk wat voorbereiding treft want het moet zo gebeuren dat het niet te traceren is en dat is nogal lastig.