Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Wintu schreef:
Ik denk het, want iedereen weet prima dat Geert daar niet alleen komt te zitten en veel van zijn plannen er niet doorkomen of ernstig wordt afgezwakt. Daarom ging hij in de peilingen ook omhoog toen hij in de debatten milder werd.
Ik denk dat hij ook wel weet dat een plek in de oppositie iets anders betreft dan de PM van Nederland en dat je je daar minder vrijheden in kunt veroorloven. Ik denk ook dat niemand denkt dat er een Nexit gaat komen of de toestroom van vluchtelingen op 0 komt, dat weet hij zelf ook wel en heeft daar ook op ingebonden, tenminste toen hij een interview gaf in Kijkduin.
Maar dit voelt voor mij heel ambivalent en blijkbaar wil ook niemand het uitleggen.
We kiezen voor hem omdat we denken dat hij dingen kan veranderen.
Maar de dingen die we wat minder vinden van hem zwakken we af met "ja maar hij zit niet alleen"
Dat klinkt bijna alsof mensen denken dat hij WEL wat kan bereiken op gebieden waarin ze dat willen, maar op andere gebieden niet. Ik snap dat niet zo goed...
Tango1979 schreef:In aanvulling op Pien: dit vind ik wel een enge
https://www.trouw.nl/politiek/pvv-stemm ... ~be725b4d/
Eenzelfde aantal van 87 procent is het met de PVV eens dat er geen enkele asielzoeker meer naar Nederland zou mogen komen, ook als dat in strijd is met internationale wet- en regelgeving.
Als 87% van 2,5 miljoen mensen dit vinden... oei
Wintu schreef:Tango1979 schreef:In aanvulling op Pien: dit vind ik wel een enge
Eenzelfde aantal van 87 procent is het met de PVV eens dat er geen enkele asielzoeker meer naar Nederland zou mogen komen, ook als dat in strijd is met internationale wet- en regelgeving.
Dan moet men toch eens gaan nadenken waarom de draagkracht om asielzoekers op te vangen, gedaald is. Waarom zijn mensen er zo tegen, daar moet men antwoorden gaan zoeken.
Wintu schreef:Tango1979 schreef:In aanvulling op Pien: dit vind ik wel een enge
Dan moet men toch eens gaan nadenken waarom de draagkracht om asielzoekers op te vangen, gedaald is. Waarom zijn mensen er zo tegen, daar moet men antwoorden gaan zoeken.
BigOne schreef:Die antwoorden zijn er wel , asielzoekers zijn een gemakkelijke zondebok , verdedigen kunnen ze zichzelf vaak niet. Door het kortzichtige beleid zijn ze nu zogenaamd het probleem , een gecreëerd probleem , net als het tekort aan woningen.
nps schreef:Dat is een hele goede vraag. Ik ben ook benieuwd hoeveel mensen die zo fel tegen asielzoekers zijn last van ze hebben in her dagelijks leven.
Wat BigOne zegt klopt wel - ze zijn een makkelijke zondebok. Wat GW er goed heeft gedaan campagnetechnisch is de zorgen van van de Nederlanders ophangen aan immigratie.
pien_2010 schreef:Eens NPS
De meeste mensen hebben nl die zorgen, ik ook, zowel binnen als buiten Nederland hebben mensen die zorgen, zowel op links, rechts als midden..
Er zijn wereldwijd zoveel vluchtelingen, en Australië heeft al de eerste klimaat slachtoffers opname in hun land beloofd, daar hun eiland langzaam maar zeker in zee verdwijnt , dus die klimaat vluchtelingen van de andere eilanden die komen er ook nog aan. Het zijn zo verschrikkelijk veel mensen die op drift zijn.
Doen alsof het zo'n gemakkelijk probleem is dat opgelost kan worden is imo goedkoop scoren.
nps schreef:]
Dat is een hele goede vraag. Ik ben ook benieuwd hoeveel mensen die zo fel tegen asielzoekers zijn last van ze hebben in her dagelijks leven.
Wat BigOne zegt klopt wel - ze zijn een makkelijke zondebok. Wat GW er goed heeft gedaan campagnetechnisch is de zorgen van van de Nederlanders ophangen aan immigratie.
Cowboy55 schreef:pien_2010 schreef:Eens NPS
De meeste mensen hebben nl die zorgen, ik ook, zowel binnen als buiten Nederland hebben mensen die zorgen, zowel op links, rechts als midden..
Er zijn wereldwijd zoveel vluchtelingen, en Australië heeft al de eerste klimaat slachtoffers opname in hun land beloofd, daar hun eiland langzaam maar zeker in zee verdwijnt , dus die klimaat vluchtelingen van de andere eilanden die komen er ook nog aan. Het zijn zo verschrikkelijk veel mensen die op drift zijn.
Doen alsof het zo'n gemakkelijk probleem is dat opgelost kan worden is imo goedkoop scoren.
Dat is een ongelukkig voorbeeld Pien. Op Tuvalu leven 11.000 mensen. Australie gaat er maximaal 240 PER JAAR opnemen. Dan is de archipel over 40 jaar net op tijd leeg. Nederland doet er (give or take) 1.000 PER WEEK. Wat Australie doet is (bijna) genant.
pien_2010 schreef:Cowboy55 schreef:
Dat is een ongelukkig voorbeeld Pien. Op Tuvalu leven 11.000 mensen. Australie gaat er maximaal 240 PER JAAR opnemen. Dan is de archipel over 40 jaar net op tijd leeg. Nederland doet er (give or take) 1.000 PER WEEK. Wat Australie doet is (bijna) genant.
O bedankt voor de details dat wist ik niet.
Dat is inderdaad genant! Ik dacht dat gelijk de hele bubs in een keer mocht komen. Wouw, sorry.
listiglistje schreef:nps schreef:]
Dat is een hele goede vraag. Ik ben ook benieuwd hoeveel mensen die zo fel tegen asielzoekers zijn last van ze hebben in her dagelijks leven.
Ik persoonlijk veel... ik heb COA Budel als klant en kom er regelmatig![]()
Maar na een gesprek 2 weken geleden met mijn leidinggevende hoef ik er niet meer heen
ivm mijn eigen veiligheid, 2 x wat ernstigs voorgevallen bij mijn kantoortje daar op locatie.
En hier wordt alles maar mooi afgeschilderd met "echte vluchtelingen", ik weet en zie veel daar, laat ik het daarbij houden.
Tango1979 schreef:Maar wat is volgens jou dan de reden Wintu?
Dat er dingen mis gaan, daar zijn we het over eens.
Maar waarom is dat de schuld van een asielzoeker, een vluchteling voor oorlog?
BigOne schreef:Ongetwijfeld zal er veel gebeuren op deze centra , overal . Je hoort mij ook niet zeggen dat er geen overlast is, dat is er zeker wel.
Echter, de asielzoekers centra zitten overvol omdat de mensen die wel mogen blijven geen kant opkunnen. En de procedures gaan ook nog eens tergend langzaam door te weinig personeel. Zoveel mensen vanuit zoveel verschillende landen , dat gaat gewoon fout.
BigOne schreef:Mooi stukje opinie![ [url=m/1MwPxq.jpg]Afbeelding[/url] ]
juval schreef:https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... -onder-arm
zou dit opzettelijk zijn gedaan?
in het kader van de 'functie elders' notities?
Het zou wel heel toevallig zijn anders.