Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tango1979

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:39

Dat wordt dan een teleurstelling ben ik bang voor sommige PVV stemmers. Want wat het makkelijkste is (arbeidsmigranten) willen ze juist niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:45

secricible schreef:
Wintu schreef:

Ik denk het, want iedereen weet prima dat Geert daar niet alleen komt te zitten en veel van zijn plannen er niet doorkomen of ernstig wordt afgezwakt. Daarom ging hij in de peilingen ook omhoog toen hij in de debatten milder werd.

Ik denk dat hij ook wel weet dat een plek in de oppositie iets anders betreft dan de PM van Nederland en dat je je daar minder vrijheden in kunt veroorloven. Ik denk ook dat niemand denkt dat er een Nexit gaat komen of de toestroom van vluchtelingen op 0 komt, dat weet hij zelf ook wel en heeft daar ook op ingebonden, tenminste toen hij een interview gaf in Kijkduin.

Maar dit voelt voor mij heel ambivalent en blijkbaar wil ook niemand het uitleggen.
We kiezen voor hem omdat we denken dat hij dingen kan veranderen.
Maar de dingen die we wat minder vinden van hem zwakken we af met "ja maar hij zit niet alleen"
Dat klinkt bijna alsof mensen denken dat hij WEL wat kan bereiken op gebieden waarin ze dat willen, maar op andere gebieden niet. Ik snap dat niet zo goed...

Van de week kreeg ik een artikel van de Volkskrant gestuurd en daarin stond dat het overal op TV, social media ,als zo normaal wordt gezien dat PVV de grootste is geworden (dat had ik dan wel verwacht), maar dat iedereen de partij aan zich met haar ideeën ook normaal moet vinden en een normale rechtse partij (een soort rechtse VVD). :=

Er wordt gebagetaliseerd waar de PVV al jaren voor staat en het feit dat notabene Orban, Geert Wilders als eerste feliciteerde, en gisteren bij Nieuwsuur de aanhangers in Hongarije aangaven dat mbv Nederland "we gezamenlijk eindelijk eens zaken gaan veranderen" dat is gewoon een teken aan de wand. :=
Ik kan het echt niet mooier maken. En nee, ik polariseer echt niet, maar de uitslag had ik verwacht en heb ik hier in het topic ook aangegeven.
Alleen hoe we in Nederland overal daarmee omgegaan wordt, dat normaliseren van die partij, dat baart me meer zorgen.
Want eigenlijk is Omzigt de enige die echt vecht voor een coalitie waar de wetten van Nederland gevolgd worden. Ik vind die man meer en meer een held. Ik vind hem alleen erg alleen staan daarin. Maar hij heeft wel gewoon gelijk.

En secrible dat heeft ook zeker raakvlakken met jouw post.
En nee, ik polariseer niet, want blijf bij mijn standpunt dat GW met de PVV wel echt moet gaan regeren. Ik en met mij gelukkig velen beleven dit ook zo en vinden de PVV geen normale rechtse partij.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 04-12-23 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:47

want denk je dan dat anderen die wetten gaan negeren?

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:48

In aanvulling op Pien: dit vind ik wel een enge

https://www.trouw.nl/politiek/pvv-stemm ... ~be725b4d/

Eenzelfde aantal van 87 procent is het met de PVV eens dat er geen enkele asielzoeker meer naar Nederland zou mogen komen, ook als dat in strijd is met internationale wet- en regelgeving.

Als 87% van 2,5 miljoen mensen dit vinden... oei

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:55

Tango1979 schreef:

Eenzelfde aantal van 87 procent is het met de PVV eens dat er geen enkele asielzoeker meer naar Nederland zou mogen komen, ook als dat in strijd is met internationale wet- en regelgeving.

Dan moet men toch eens gaan nadenken waarom de draagkracht om asielzoekers op te vangen, gedaald is. Waarom zijn mensen er zo tegen, daar moet men antwoorden gaan zoeken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:58

Wintu schreef:
Tango1979 schreef:

Dan moet men toch eens gaan nadenken waarom de draagkracht om asielzoekers op te vangen, gedaald is. Waarom zijn mensen er zo tegen, daar moet men antwoorden gaan zoeken.

Eens, naast het uitspreken dat het buitengewoon onwenselijk en echt ernstig is dat internationale verdragen er blijkbaar voor het gros van de PVV aanhang niet toe doen als het om asielzoekers gaat.
Eens met Tango dat dat een enge is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:59

Die antwoorden zijn er wel , asielzoekers zijn een gemakkelijke zondebok , verdedigen kunnen ze zichzelf vaak niet. Door het kortzichtige beleid zijn ze nu zogenaamd het probleem , een gecreëerd probleem , net als het tekort aan woningen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:08

Wintu schreef:
Tango1979 schreef:

Dat is een hele goede vraag. Ik ben ook benieuwd hoeveel mensen die zo fel tegen asielzoekers zijn last van ze hebben in her dagelijks leven.

Wat BigOne zegt klopt wel - ze zijn een makkelijke zondebok. Wat GW er goed heeft gedaan campagnetechnisch is de zorgen van van de Nederlanders ophangen aan immigratie.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:09

BigOne schreef:
Die antwoorden zijn er wel , asielzoekers zijn een gemakkelijke zondebok , verdedigen kunnen ze zichzelf vaak niet. Door het kortzichtige beleid zijn ze nu zogenaamd het probleem , een gecreëerd probleem , net als het tekort aan woningen.

Dat ben ik niet met je eens, dan geef je mensen niet veel credit.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:11

Maar wat is volgens jou dan de reden Wintu?

Dat er dingen mis gaan, daar zijn we het over eens.

Maar waarom is dat de schuld van een asielzoeker, een vluchteling voor oorlog?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:12

Eens NPS

De meeste mensen hebben nl die zorgen, ik ook, zowel binnen als buiten Nederland hebben mensen die zorgen, zowel op links, rechts als midden..
Er zijn wereldwijd zoveel vluchtelingen, en Australië heeft al de eerste klimaat slachtoffers opname in hun land beloofd, daar hun eiland langzaam maar zeker in zee verdwijnt , dus die klimaat vluchtelingen van de andere eilanden die komen er ook nog aan. Het zijn zo verschrikkelijk veel mensen die op drift zijn.

Doen alsof het zo'n gemakkelijk probleem is dat opgelost kan worden is imo goedkoop scoren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:15

nps schreef:
Dat is een hele goede vraag. Ik ben ook benieuwd hoeveel mensen die zo fel tegen asielzoekers zijn last van ze hebben in her dagelijks leven.

Wat BigOne zegt klopt wel - ze zijn een makkelijke zondebok. Wat GW er goed heeft gedaan campagnetechnisch is de zorgen van van de Nederlanders ophangen aan immigratie.

Dat is op zijn best maar de helft van het verhaal. GW roept dit al 25 jaar. Campagnetechnisch is het dramatisch slecht om 25 jaar nodig te hebben om enig momentum te creeeren.

Het andere deel van het verhaal is: hoe zeer heeft 'de rest' zitten pitten terwijl GW met een over 25 jaar gemeten matig effectieve (en dan zeg ik het nog vriendelijk) campagne nu 'iets' van momentum heeft weten te creeeren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:20

pien_2010 schreef:
Eens NPS

De meeste mensen hebben nl die zorgen, ik ook, zowel binnen als buiten Nederland hebben mensen die zorgen, zowel op links, rechts als midden..
Er zijn wereldwijd zoveel vluchtelingen, en Australië heeft al de eerste klimaat slachtoffers opname in hun land beloofd, daar hun eiland langzaam maar zeker in zee verdwijnt , dus die klimaat vluchtelingen van de andere eilanden die komen er ook nog aan. Het zijn zo verschrikkelijk veel mensen die op drift zijn.

Doen alsof het zo'n gemakkelijk probleem is dat opgelost kan worden is imo goedkoop scoren.

Dat is een ongelukkig voorbeeld Pien. Op Tuvalu leven 11.000 mensen. Australie gaat er maximaal 240 PER JAAR opnemen. Dan is de archipel over 40 jaar net op tijd leeg. Nederland doet er (give or take) 1.000 PER WEEK. Wat Australie doet is (bijna) genant.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:22

nps schreef:
]

Ik persoonlijk veel... ik heb COA Budel als klant en kom er regelmatig :o

Maar na een gesprek 2 weken geleden met mijn leidinggevende hoef ik er niet meer heen
ivm mijn eigen veiligheid, 2 x wat ernstigs voorgevallen bij mijn kantoortje daar op locatie.
En hier wordt alles maar mooi afgeschilderd met "echte vluchtelingen", ik weet en zie veel daar, laat ik het daarbij houden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:24

Cowboy55 schreef:
pien_2010 schreef:
Eens NPS

Dat is een ongelukkig voorbeeld Pien. Op Tuvalu leven 11.000 mensen. Australie gaat er maximaal 240 PER JAAR opnemen. Dan is de archipel over 40 jaar net op tijd leeg. Nederland doet er (give or take) 1.000 PER WEEK. Wat Australie doet is (bijna) genant.

O bedankt voor de details dat wist ik niet.
Dat is inderdaad genant! Ik dacht dat gelijk de hele bubs in een keer mocht komen. Wouw, sorry.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:29

pien_2010 schreef:
Cowboy55 schreef:

O bedankt voor de details dat wist ik niet.
Dat is inderdaad genant! Ik dacht dat gelijk de hele bubs in een keer mocht komen. Wouw, sorry.

Als je tegen buitenlanders bent kun je als PVV-er het best terecht in Australie. Die zijn heeeeeeel streng v.w.b. immigratie. Je komt er alleen waarschijnlijk niet in......als buitenlander _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:35

Dat weet ik dat Australië enorm streng is daarom was ik ook zo verbaasd over dat bericht.
De broer van mijn man woont in Perth. Nederlander die 45 jaar geleden als jonge man geëmigreerd is en nu allang de Australische nationaliteit heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:16

listiglistje schreef:
nps schreef:
]

Ik persoonlijk veel... ik heb COA Budel als klant en kom er regelmatig :o

Maar na een gesprek 2 weken geleden met mijn leidinggevende hoef ik er niet meer heen
ivm mijn eigen veiligheid, 2 x wat ernstigs voorgevallen bij mijn kantoortje daar op locatie.
En hier wordt alles maar mooi afgeschilderd met "echte vluchtelingen", ik weet en zie veel daar, laat ik het daarbij houden.

Ongetwijfeld zal er veel gebeuren op deze centra , overal . Je hoort mij ook niet zeggen dat er geen overlast is, dat is er zeker wel.
Echter, de asielzoekers centra zitten overvol omdat de mensen die wel mogen blijven geen kant opkunnen. En de procedures gaan ook nog eens tergend langzaam door te weinig personeel. Zoveel mensen vanuit zoveel verschillende landen , dat gaat gewoon fout.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:29

Tango1979 schreef:
Maar wat is volgens jou dan de reden Wintu?

Dat er dingen mis gaan, daar zijn we het over eens.

Maar waarom is dat de schuld van een asielzoeker, een vluchteling voor oorlog?

Ik denk helemaal niet dat iedereen dat denkt om eerlijk te zijn. Zekers niet om het geld. Maar om de overlast die de voornamelijk mannen, veroorzaken. Het feit dat dat amper wordt aangepakt, bijna lacherig over wordt gedaan. Dat ze worden geplaatst zonder ook maar enig inspraak van de bewoners, niemand wordt er verder bij betrokken, het wordt verteld en je hebt het er maar mee te doen. Ik denk dat daar vooral de weerstand tegen asielzoekers van komt.
Ook het idee, dat vele asielzoekers die hier zijn, helemaal niet vluchten voor oorlog, maar hier voor geluk komen, dat men hier te gast is en rotzooi trapt. Daar komt de onvrede vandaan. En wanneer je je eenmaal aan een situatie ergert, dan erger je je steeds sneller er aan. Dat naast een stuk onvrede over hoe de problemen van Nederlanders worden behandeld, als zijnde geen prioriteit, daar is geen geld voor, de boeren die aan alle kanten gepakt worden. Hoe jaag je je burgers tegen je in het harnas.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:30

Mooi stukje opinie!Afbeelding

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:34

BigOne schreef:
Ongetwijfeld zal er veel gebeuren op deze centra , overal . Je hoort mij ook niet zeggen dat er geen overlast is, dat is er zeker wel.
Echter, de asielzoekers centra zitten overvol omdat de mensen die wel mogen blijven geen kant opkunnen. En de procedures gaan ook nog eens tergend langzaam door te weinig personeel. Zoveel mensen vanuit zoveel verschillende landen , dat gaat gewoon fout.

Maar is een rem er op dan zo verkeerd? Je noemt het al, we kunnen het niet aan, gebrek aan woning, mankracht, draagkracht.
En waarom wordt er zo weinig aan de overlast gedaan? Politie gaat ook kopje onder.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:37

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:37

BigOne schreef:
Mooi stukje opinie![ [url=m/1MwPxq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Precies en al die brokstukken worden een grote brok. Temeer dat als je het niet normaal vindt je verweten wordt niet tegen je verlies te kunnen (WNL praatprogramma), of je polariseert, of je bent extreem links (Zie discussie vlak na de uitslag) etc.
Dat hele genormaliseer gedoe er om heen maakt het extra Zorgelijk.

Juval niets nieuws onder de zon. Omzigt zegt dit al vanaf de avond van de verkiezingsuitslag daar Wilders nog niets op papier verandert heeft.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 04-12-23 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:38

Mooi stukje.. ik lees 'verantwoordelijkheid bij de politiek'...
Zij schrijft eens niet iets over de kiezer (die vaak inderdaad maar met situaties heeft te dealen,zie stukje van Wintu)

En ik lees zelfs verantwoordelijkheid bij het Jeugdjournaal (:-> media) . Ik heb wel vaker geschreven dat media heel veel invloed heeft, maar daar ontstaat verder niet veel discussie over. Maar ik neem aan dat we niet blind geloven wat een krant of nieuwszender zegt/schrijft? Hoeveel, denken jullie, dat het kan helpen als de media dingen anders gaat brengen? Ik denk dat dat enorm kan helpen, sowieso tegen het polariseren.. Maar de media doet daar best wel erg aan mee... helaas.

En alsnog kunnen we alleen naar de kiezer wijzen, de kiezer die nieuws leest/hoort, die soms niet alles letterlijk op de voet volgt, of helemaal in de inhoud duikt. Misschien met een scheef oog naar de buurman kijken "nou, die zal wel PVV gestemd hebben, daar heb je er 1 hoor, die racist"..
er wordt gewoon mee gepolariseerd.. jammer is dat. :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:39

juval schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... -onder-arm

zou dit opzettelijk zijn gedaan?
in het kader van de 'functie elders' notities?
Het zou wel heel toevallig zijn anders.

Als dat zo is, ... ja, wat moet je daar nou van vinden.
Mijn eerste gedachte is 'hoe kinderachtig is het...'