Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Ik vind dat afhangen van wie het zegt. Als mijn vriend het zegt maakt het me niet uit, als iemand me naroept op straat bedank ik.
Vind dit wel een beetje vergezocht om over dit soort dingen te zeuren. Het moest gewoon rijmen op 5. Was het 4 dan was het "lekker dier".
MarlindeRooz schreef:Ik vind dat afhangen van wie het zegt. Als mijn vriend het zegt maakt het me niet uit, als iemand me naroept op straat bedank ik.
Vind dit wel een beetje vergezocht om over dit soort dingen te zeuren. Het moest gewoon rijmen op 5. Was het 4 dan was het "lekker dier".
GamblersCup schreef:Come onMisschien iets te vergezocht voor dit topic, maar valt mij wel op nu iedereen het erover heeft... kijk eens naar deze topictitel:
Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf
"Lekker wijf"?? En dat wordt dan als gewoon normaal beschouwd? Waar slaat dat "Lekker" op dan? Staat voor mij niet gelijk aan "mooi" ofzo.
Ik persoonlijk val hier niet over, maar ik vind het wel een voorbeeld van hoe "normaal" het is om zulk soort taal te gebruiken, wat door andere vrouwen als grensoverschrijdend wordt gezien.
GamblersCup schreef:Misschien iets te vergezocht voor dit topic, maar valt mij wel op nu iedereen het erover heeft... kijk eens naar deze topictitel:
Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf
"Lekker wijf"?? En dat wordt dan als gewoon normaal beschouwd? Waar slaat dat "Lekker" op dan? Staat voor mij niet gelijk aan "mooi" ofzo.
Ik persoonlijk val hier niet over, maar ik vind het wel een voorbeeld van hoe "normaal" het is om zulk soort taal te gebruiken, wat door andere vrouwen als grensoverschrijdend wordt gezien.
Cer schreef:Is er een mannelijke versie voor “wijf”, of “mokkel” of “doos”? Ik heb t idee dat er meer termen voor vrouwen dan voor mannen zijn.. of ik weet er gewoon niet zoveel
Oh ik vind het niet grens overschrijdend trouwens.. (even voor de duidelijkheid)
Suzanne F. schreef:Cer schreef:Is er een mannelijke versie voor “wijf”, of “mokkel” of “doos”? Ik heb t idee dat er meer termen voor vrouwen dan voor mannen zijn.. of ik weet er gewoon niet zoveel
Oh ik vind het niet grens overschrijdend trouwens.. (even voor de duidelijkheid)
Vent, kerel, gozer, bink, gast, pief, snuiter, knakker, knul
Cer schreef:Knul, gast, bink.. gozer…
Kom, “wij” hebben prutsmuts, snol, slet, sloerie etc.. voor mannen ook nog iets in die range?
Danique_G schreef:Als een vrouw mij een wijf noemt vind ik het super leuk. Dan denk ik: jij ook wijffie![]()
Context is alles. Vind de topic titel niet schokkend. Vooral omdat het 95% vrouwen zijn en de sfeer vriendschappelijk is. Maar wie weet zie ik dit over een aantal jaar anders.
Denk dat sommige hier mij ook behoorlijke woke vinden. We moeten niet blind gaan worden voor de onderliggende toon ook.
Noem mezelf tegen vriendinnen ook een set slet, want ik koop veel setjes
Terwijl ik anti het woord slet ben. Maar dat is in informele sferen. En privé.
_San87_ schreef:Danique_G schreef:Als een vrouw mij een wijf noemt vind ik het super leuk. Dan denk ik: jij ook wijffie![]()
Context is alles. Vind de topic titel niet schokkend. Vooral omdat het 95% vrouwen zijn en de sfeer vriendschappelijk is. Maar wie weet zie ik dit over een aantal jaar anders.
Denk dat sommige hier mij ook behoorlijke woke vinden. We moeten niet blind gaan worden voor de onderliggende toon ook.
Noem mezelf tegen vriendinnen ook een set slet, want ik koop veel setjes
Terwijl ik anti het woord slet ben. Maar dat is in informele sferen. En privé.
Wat is woke?
Mijn schoonpa noemt me altijd wijffie![]()
.