Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MCE schreef:de journalisten en andere media kunne behoorlijk driegend zijn zoals b.v. in Krimpen,
vraag me af waarom er zoveel aversie tegen kerkgang, terwijl moskeeën en andere gebedshuisen wel open mogen, gaat het om aantallen die nar binnen gaan!!
staat de (opdringerige-)pers/ en andere media ook op de stoep bij andere gebedshuizen en wat is de reactie daar??
ik les er niet zo veel over
purny schreef:MCE schreef:de journalisten en andere media kunne behoorlijk driegend zijn zoals b.v. in Krimpen,
vraag me af waarom er zoveel aversie tegen kerkgang, terwijl moskeeën en andere gebedshuisen wel open mogen, gaat het om aantallen die nar binnen gaan!!
staat de (opdringerige-)pers/ en andere media ook op de stoep bij andere gebedshuizen en wat is de reactie daar??
ik les er niet zo veel over
Omdat de andere kerken en geloven zich wel netjes aan de afspraak houden?
MCE schreef:Ann schreef:@MCE
Heb je de preek gemist die in een van de kerken werd gegeven? Vreemd dat daar aversie tegen was...
blijkbaar heb ik dat gemist, sorry
maar imaams kunnen er ook wat van, toch! of is dat van een ander kaliber
MCE schreef:vraag me af waarom er zoveel aversie is tegen kerkgang, moskeeën en andere gebedshuizen zijn ook open
gaat het alleen om de aantallen die naar binnen gaan?
de journalisten en andere media kunnen behoorlijk driegend/intimiderend zijn zoals b.v. in Krimpen,
staat de (opdringerige-)pers/ en andere media ook op de stoep bij andere gebedshuizen
en wat is de reactie daar??
ik lees er niet zo veel over
Askja schreef:blijkbaar heb ik dat gemist, sorry
maar imaams kunnen er ook wat van, toch! of is dat van een ander kaliber
CharleyT schreef:MCE schreef:vraag me af waarom er zoveel aversie is tegen kerkgang, moskeeën en andere gebedshuizen zijn ook open
gaat het alleen om de aantallen die naar binnen gaan?
de journalisten en andere media kunnen behoorlijk driegend/intimiderend zijn zoals b.v. in Krimpen,
staat de (opdringerige-)pers/ en andere media ook op de stoep bij andere gebedshuizen
en wat is de reactie daar??
ik lees er niet zo veel over
Dat je er niet zoveel over leest zal te maken hebben met het simpele feit dat andere kerken etc. zich zo goed mogelijk aan de richtlijnen houden. Daar is voor de pers geen nieuws te vinden. Je zinspeelt met je woordkeuze op een schuld bij de pers leggen. Dat vind ik dus gewoon onzin.
We hebben wel een fraai inkijkje gekregen in het denken en doen van die ''super gelovigen'' op Urk en in Krimpen. Heel bijzonder en menslievend, vinden ze zelf dan toch. De tijd zal het leren of hun heere zo blij met hun acties is. Het virus waait niet om hun gemeenschappen heen.
MCE schreef:MCE en Loretta, ik noem het selectieve verontwaardiging omdat er -correct me if I'm wrong - geen rel is geweest met imams in de hoofdrol die een preek afsteken waarin ze journalisten erger noemen dan SS'ers. Ook zijn er voor zover ik weet geen moskeeën geweest die veel te veel mensen binnenlieten waarbij moskeegangers journalisten aanvielen.Askja,
nee, geen selectieve verontwaardiging, gewoon twee kanten onderzoeken om een mening/actie te begrijpen
vrouwenrechten b.v.
en verder weet ik niet want die teksten zijn niet openbaar/ of voor mij onleesbaar
MCE schreef:CharleyT schreef:Dat je er niet zoveel over leest zal te maken hebben met het simpele feit dat andere kerken etc. zich zo goed mogelijk aan de richtlijnen houden. Daar is voor de pers geen nieuws te vinden. Je zinspeelt met je woordkeuze op een schuld bij de pers leggen. Dat vind ik dus gewoon onzin.
We hebben wel een fraai inkijkje gekregen in het denken en doen van die ''super gelovigen'' op Urk en in Krimpen. Heel bijzonder en menslievend, vinden ze zelf dan toch. De tijd zal het leren of hun heere zo blij met hun acties is. Het virus waait niet om hun gemeenschappen heen.
ik had het alleen over hoe de kerkgangers in b.v. Krimpen benaderd werden, niet over de inhoud van de preek, maar ik begrijp dat het een niet los staat van het ander
ik doelde meer een belemmering in de vrij doorgang van de kerkgangers
MCE schreef:Askja,
nee, geen selectieve verontwaardiging, gewoon twee kanten onderzoeken om een mening/actie te begrijpen
vrouwenrechten b.v.
en verder weet ik niet want die teksten zijn niet openbaar/ of voor mij onleesbaar
Askja schreef:MCE schreef:MCE en Loretta, ik noem het selectieve verontwaardiging omdat er -correct me if I'm wrong - geen rel is geweest met imams in de hoofdrol die een preek afsteken waarin ze journalisten erger noemen dan SS'ers. Ook zijn er voor zover ik weet geen moskeeën geweest die veel te veel mensen binnenlieten waarbij moskeegangers journalisten aanvielen.Askja,
vrouwenrechten b.v.
Zodra daar sprake van is, mag (moet) dit uiteraard op dezelfde manier benoemd worden.
Janneke2 schreef:MCE schreef:Askja,
vrouwenrechten b.v.
Ach ja, oma leest weer eens over vrouwenrechten.
Daar werd in de 1970er, 1980er jaren hard voor gevochten.
Veel gevestigde partijen, instituten en wat al niet vonden het maar onzin.
Tegenwoordig lijden velen aan geheugenverlies, en doen alsof dit al sinds 1648 in de haarvaten van Nederland verankerd zou liggen....
Janneke2 schreef:MCE schreef:Askja,
vrouwenrechten b.v.
Ach ja, oma leest weer eens over vrouwenrechten.
Daar werd in de 1970er, 1980er jaren hard voor gevochten.
Veel gevestigde partijen, instituten en wat al niet vonden het maar onzin.
Tegenwoordig lijden velen aan geheugenverlies, en doen alsof dit al sinds 1648 in de haarvaten van Nederland verankerd zou liggen....
anjali schreef:Helaas worden er door gelovige mensen ook zeer veel fouten gemaakt.In het geval van bijv. kindermisbruik zijn dat wel mensen die alleen in naam gelovig zijn. Want als je nog echt gelooft dan durf je zulke ernstige zonden niet te begaan.Wat Marianne Thieme betreft,ik ben niet op de hoogte van haar relatieleven.Dierenbeschermers zijn meestal gevoelige mensen en dan kan er veel mis gaan op liefdesgebied.Je tuint er ook gemakkelijk in dan.Zoals ik al zei,er zijn 2 mensen bij betrokken.Een partner heeft meestal wel grote invloed op een persoon waardoor een politieke carriere ook gekleurd wordt.Vandaar dat er bij politici wel commentaar geleverd wordt op partnerkeuze.