Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:01

Ik ben de laatste dagen zeer onder de indruk van de heer Segers.

Tijdens de corona crisis een motie van wantrouwen steunen tegen een coalitiepartner, dat was m net iets te gortig.
Dat begrijp ik.
(Ik weet net niet of ik het er mee eens ben, maar het is wel een zorgvuldig afgewogen standpunt. Respect.)

De motie van afkeuring heeft hij wel gesteund.

Vervolgens pakt hij de telefoon en meldt coalitiepartner Rutte dat het vertrouwen zodanig beschadigd is, dat een nieuwe samenwerking er niet meer in zit.
De volgende dag kunnen we het allemaal lezen.

Ik vind het keurig netjes, de CU staat voor bepaalde zaken, al is men soms bereid 'meloenen door te slikken'.
(Och, geven en nemen hoort erbij.)
Het is geen cda, dat 'gezellig' en vooral vanzelfsprekend in het kabinet zit, 'want dat hoort zo'.

Reactie Rutte: dat dat telefoontje van Segers 'out of the blue kwam'.

Hoezo: geheugenverlies...?
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 05-04-21 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:01

Helaas worden er door gelovige mensen ook zeer veel fouten gemaakt.In het geval van bijv. kindermisbruik zijn dat wel mensen die alleen in naam gelovig zijn. Want als je nog echt gelooft dan durf je zulke ernstige zonden niet te begaan.Wat Marianne Thieme betreft,ik ben niet op de hoogte van haar relatieleven.Dierenbeschermers zijn meestal gevoelige mensen en dan kan er veel mis gaan op liefdesgebied.Je tuint er ook gemakkelijk in dan.Zoals ik al zei,er zijn 2 mensen bij betrokken.Een partner heeft meestal wel grote invloed op een persoon waardoor een politieke carriere ook gekleurd wordt.Vandaar dat er bij politici wel commentaar geleverd wordt op partnerkeuze.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:07

...
Laatst bijgewerkt door Ann op 03-02-25 17:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:07

vraag me af waarom er zoveel aversie is tegen kerkgang, moskeeën en andere gebedshuizen zijn ook open
gaat het alleen om de aantallen die naar binnen gaan?

de journalisten en andere media kunnen behoorlijk driegend/intimiderend zijn zoals b.v. in Krimpen,

staat de (opdringerige-)pers/ en andere media ook op de stoep bij andere gebedshuizen
en wat is de reactie daar??

ik lees er niet zo veel over
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-04-21 12:22, in het totaal 2 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:10

MCE schreef:
de journalisten en andere media kunne behoorlijk driegend zijn zoals b.v. in Krimpen,
vraag me af waarom er zoveel aversie tegen kerkgang, terwijl moskeeën en andere gebedshuisen wel open mogen, gaat het om aantallen die nar binnen gaan!!

staat de (opdringerige-)pers/ en andere media ook op de stoep bij andere gebedshuizen en wat is de reactie daar??
ik les er niet zo veel over

Omdat de andere kerken en geloven zich wel netjes aan de afspraak houden?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:14

...en de meeste kerken, synagogen, tempels en moskeeën niet zeuren 'dat het slechts een advies is en dus mag'.

"De letter van de wet doodt, en de geest van de wet maakt levend", aldus Jezus.

Nou, naar de letter van de wet mogen ze in die Sionskerk gelijk hebben, met de geest van de wet, de intentie om het virus niet te verspreiden heeft het niets van doen.

En ik ben meer dan ééns 'burgerlijk ongehoorzaam' geweest, maar daar hoort bij dat je de consequenties simpelweg op je neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:23

purny schreef:
MCE schreef:
de journalisten en andere media kunne behoorlijk driegend zijn zoals b.v. in Krimpen,
vraag me af waarom er zoveel aversie tegen kerkgang, terwijl moskeeën en andere gebedshuisen wel open mogen, gaat het om aantallen die nar binnen gaan!!

staat de (opdringerige-)pers/ en andere media ook op de stoep bij andere gebedshuizen en wat is de reactie daar??
ik les er niet zo veel over

Omdat de andere kerken en geloven zich wel netjes aan de afspraak houden?

gaat het dan alleen om aantallen?? die naar binnen gaan

purny

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:25

Het gaat idd om de aantallen. Als men in urk en in krimpen met 500 in een kerk gaat zitten is dit een groot verschil met de andere gebedshuizen die zich wel netjes aan de voorschriften houden

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:26

@MCE
Heb je de preek gemist die in een van de kerken werd gegeven? Vreemd dat daar aversie tegen was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:42

Ann schreef:
@MCE
Heb je de preek gemist die in een van de kerken werd gegeven? Vreemd dat daar aversie tegen was...

blijkbaar heb ik dat gemist, sorry
maar imaams kunnen er ook wat van, toch! of is dat van een ander kaliber

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:43

De grote Sint Jan in Den Bosch: als je anderhalve meter afstand houdt, kunnen daar makkelijk 500 mensen in.

Men beperkt zich tot 30.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:58

MCE schreef:
Ann schreef:
@MCE

Zoek het maar eens op, de honden lusten er geen brood van.

Imams kunnen er ook wat van - heb je een voorbeeld? Moskeeën houden zich over het algemeen veel strikter aan de coronaregels dan een aantal kerkgemeenten.

Selectieve verontwaardiging, lijkt mij.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:01

MCE schreef:
vraag me af waarom er zoveel aversie is tegen kerkgang, moskeeën en andere gebedshuizen zijn ook open

de journalisten en andere media kunnen behoorlijk driegend/intimiderend zijn zoals b.v. in Krimpen,

staat de (opdringerige-)pers/ en andere media ook op de stoep bij andere gebedshuizen

Dat je er niet zoveel over leest zal te maken hebben met het simpele feit dat andere kerken etc. zich zo goed mogelijk aan de richtlijnen houden. Daar is voor de pers geen nieuws te vinden. Je zinspeelt met je woordkeuze op een schuld bij de pers leggen. Dat vind ik dus gewoon onzin.
We hebben wel een fraai inkijkje gekregen in het denken en doen van die ''super gelovigen'' op Urk en in Krimpen. Heel bijzonder en menslievend, vinden ze zelf dan toch. De tijd zal het leren of hun heere zo blij met hun acties is. Het virus waait niet om hun gemeenschappen heen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:04

Askja schreef:

Zoek het maar eens op, de honden lusten er geen brood van.

Imams kunnen er ook wat van - heb je een voorbeeld? Moskeeën houden zich over het algemeen veel strikter aan de coronaregels dan een aantal kerkgemeenten.

Selectieve verontwaardiging, lijkt mij.[/quote]

Over het algemeen nemen moskeebesturen Corona behoorlijk serieus. Maar als er een paar tussen zitten die dat niet doen moet dat uiteraard op dezelfde manier benoemd worden. Geen verschil in maken lijkt mij. Net zoals er ook wel gezegd mag worden dat de meeste Christenen zich wel wat van corona aan trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:05

Askja,
nee, geen selectieve verontwaardiging, gewoon twee kanten onderzoeken om een mening/actie te begrijpen

vrouwenrechten b.v.
en verder weet ik niet want die teksten zijn niet openbaar/ of voor mij onleesbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:08

CharleyT schreef:
MCE schreef:

Dat je er niet zoveel over leest zal te maken hebben met het simpele feit dat andere kerken etc. zich zo goed mogelijk aan de richtlijnen houden. Daar is voor de pers geen nieuws te vinden. Je zinspeelt met je woordkeuze op een schuld bij de pers leggen. Dat vind ik dus gewoon onzin.
We hebben wel een fraai inkijkje gekregen in het denken en doen van die ''super gelovigen'' op Urk en in Krimpen. Heel bijzonder en menslievend, vinden ze zelf dan toch. De tijd zal het leren of hun heere zo blij met hun acties is. Het virus waait niet om hun gemeenschappen heen.

ik had het alleen over hoe de kerkgangers in b.v. Krimpen benaderd werden, niet over de inhoud van de preek, maar ik begrijp dat het een niet los staat van het ander

ik doelde meer een belemmering in de vrij doorgang van de kerkgangers

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:20

MCE schreef:
Askja,
nee, geen selectieve verontwaardiging, gewoon twee kanten onderzoeken om een mening/actie te begrijpen

vrouwenrechten b.v.
en verder weet ik niet want die teksten zijn niet openbaar/ of voor mij onleesbaar
MCE en Loretta, ik noem het selectieve verontwaardiging omdat er -correct me if I'm wrong - geen rel is geweest met imams in de hoofdrol die een preek afsteken waarin ze journalisten erger noemen dan SS'ers. Ook zijn er voor zover ik weet geen moskeeën geweest die veel te veel mensen binnenlieten waarbij moskeegangers journalisten aanvielen.

Zodra daar sprake van is, mag (moet) dit uiteraard op dezelfde manier benoemd worden.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:26

MCE schreef:
CharleyT schreef:

ik had het alleen over hoe de kerkgangers in b.v. Krimpen benaderd werden, niet over de inhoud van de preek, maar ik begrijp dat het een niet los staat van het ander

ik doelde meer een belemmering in de vrij doorgang van de kerkgangers

Misschien moet he je eerst even van de feiten op de hoogte stellen.
Er was geen sprake van 'belemmering van vrije kerkgang'. Wel van journalisten die wilden registreren dat een kerkgemeente zich opzichtig niet aan de coronaregels hield.
Dat dat als irritant wordt ervaren door de betreffende kerkgangers is wellicht logisch, maar absoluut geen excuus om de betreffende journalisten te molesteren.

Maar misschien zie jij dat anders?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:31

MCE schreef:
Askja,

vrouwenrechten b.v.

Ach ja, oma leest weer eens over vrouwenrechten.
Daar werd in de 1970er, 1980er jaren hard voor gevochten.
Veel gevestigde partijen, instituten en wat al niet vonden het maar onzin.

Tegenwoordig lijden velen aan geheugenverlies, en doen alsof dit al sinds 1648 in de haarvaten van Nederland verankerd zou liggen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:32

Askja schreef:
MCE schreef:
Askja,

vrouwenrechten b.v.
MCE en Loretta, ik noem het selectieve verontwaardiging omdat er -correct me if I'm wrong - geen rel is geweest met imams in de hoofdrol die een preek afsteken waarin ze journalisten erger noemen dan SS'ers. Ook zijn er voor zover ik weet geen moskeeën geweest die veel te veel mensen binnenlieten waarbij moskeegangers journalisten aanvielen.

Zodra daar sprake van is, mag (moet) dit uiteraard op dezelfde manier benoemd worden.

ik heb het niet over de inhoud van een preek of hoeveelheden het is/was de vrijedoorgang van de kerkgangers door opdringerige journalisten

maar ik begrijp nu de motivatie van de journalisten (denk ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:35

Janneke2 schreef:
MCE schreef:
Askja,

vrouwenrechten b.v.

Tegenwoordig lijden velen aan geheugenverlies, en doen alsof dit al sinds 1648 in de haarvaten van Nederland verankerd zou liggen....

dank je voor het compliment, top

ben van een generatie die de nieuwe generatie probeert te begrijpen, sorry dat lukt niet altijd direct
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-04-21 13:43, in het totaal 2 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:42

Janneke2 schreef:
MCE schreef:
Askja,

vrouwenrechten b.v.

_O- er mankeert niets aan oma Janneke haar geheugen. Ik was een van die vrouwen die vocht voor onze rechten in die jaren. Ze vonden het zelfs meer dan onzin. Maar mijn kleindochter doet nu een nieuwe zeer moeilijke medische technische studie. Zeer trots op haar,maar ook op mezelf want dat heb ik als klein radertje mee mogelijk gemaakt dat pientere jonge vrouwen vanzelfsprekend alles kunnen doen wat ze willen.
Dat was toen volstrekt niet vanzelfsprekend.

Arabesk

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:46

We hebben nog steeds geen vrouwelijke minister president gehad, dus er is nog een lange weg te gaan

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:47

Arabesk schreef:
We hebben nog steeds geen vrouwelijke minister president gehad, dus er is nog een lange weg te gaan

Wat niet is kan nog komen. Er is nog wel meer op die lange weg dat vrijgemaakt moet worden.

Deze parodie op Rutte en het hele gebeuren vind ik erg grappig

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:07

anjali schreef:
Helaas worden er door gelovige mensen ook zeer veel fouten gemaakt.In het geval van bijv. kindermisbruik zijn dat wel mensen die alleen in naam gelovig zijn. Want als je nog echt gelooft dan durf je zulke ernstige zonden niet te begaan.Wat Marianne Thieme betreft,ik ben niet op de hoogte van haar relatieleven.Dierenbeschermers zijn meestal gevoelige mensen en dan kan er veel mis gaan op liefdesgebied.Je tuint er ook gemakkelijk in dan.Zoals ik al zei,er zijn 2 mensen bij betrokken.Een partner heeft meestal wel grote invloed op een persoon waardoor een politieke carriere ook gekleurd wordt.Vandaar dat er bij politici wel commentaar geleverd wordt op partnerkeuze.

Nou dat is wel duidelijk, je praat alles precies zo dat het in je straatje past.