Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Shadow0

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:48

Het zijn niet zozeer verschillende maten alswel verschillende fundamenten. Ik zie het grotere geheel, en dan zie je een man die werkelijk in ieder opzicht toont hoe ongeschikt hij is. Hoe hij van het kleinste dingetje (zoals het ontslaan van een 89-jarige man) tot het aanstellen van een nazi als adviseur, het ok zijn met Russische beinvloeding en het verstrengelen van belangen van staat en zijn eigen zaken, alleen maar handelt vanuit rancune, onaardigheid, haat, kleingeestigheid, hebzucht en nergens als staatsman.

En waarom zou ik meer feiten geven? Jij hebt je positie al redelijk duidelijk gemaakt, en niets daarin geeft me de indruk dat je zin hebt je ervoor open te stellen. Dus wat zou ik moeite doen? Iedereen die werkelijk geinteresseerd is kan ongetwijfeld de details zelf opzoeken. Mijn laatste link was overigens niet zozeer een bewijs van het uitgebrachte rapport zelf, maar omdat je zei dat niemand het er meer over had. Dat was overduidelijk onwaar. Het was maar een simpel linkje om aan te geven: jawel hoor, het is nog steeds een belangrijk issue.

Maar ik richt mijn aandacht toch liever op belangrijkere zaken: waarom zou je Trump verdedigen? Wat wil je dan met de wereld? Waarom denk je 'jamaarhunniedoenhetook' voldoende is en dat je je dan geen zorgen hoeft te maken over beinvloeding door een buitenlandse mogendheid? Welke visie heb je dan op de wereld, hoe zou je willen dat de wereld er dan uitziet?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:22

enzino schreef:
Janneke2 schreef:
Maar het geeft een duidelijk beeld: dit zijn maar weinig feiten.
De vraag die hier na komt is voor mij: wat is dan de meerwaarde van discussie?

Hier moet ik even heel hard om lachen. :D

....dat is fijn!
Citaat:
Je verwijt mij een reactie te geven met "weinig feiten", maar je hebt er geen problemen mee dat dit een reactie was op een link die NatasjavE in dit topic plaatste, een link over geruchten waarvan een deel bewezen onwaar is en een deel onbewezen is. Met andere woorden, de link bevat helemaal geen feiten.

.....blijf nog maar even lachen.
(Mijn kritiek ging en gaat over giga gespeculeer.)
Citaat:
Zou je niet bij de bron moeten klagen en haar moeten quoten dat haar link weinig feiten bevat en daarom geen meerwaarde geeft in een discussie?

....ik lees deze retorische vraag als verwijt.

Maar ik krijg hier ook het akelige gevoel bij, dat "aangezien iemand anders begon", jij dus meent mijn kritiek maar simpelweg niet van toepassing te vinden.
Citaat:
Vervolgens geeft Shadow0 een link naar een artikel dat er een video zou zijn met dit en dat, terwijl dit ook niet bewezen is. Misschien ook even bij haar klagen dat ze weinig feiten geeft en misschien dat soort dingen niet moet posten omdat het geen meerwaarde geeft in een discussie?

Nog meer "iemand anders"....?

Citaat:
Of zijn we gezellig met 2 maten aan het meten? ;)
Ik vind het verre van gezellig zo.
Ik heb ff geen zin om de betreffende post van Shadow na te zoeken - ik vind haar postings inhoudelijk goed doordacht en (afgezien van de verdrietige, nare inhoud) een plezier om te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:59

Shadow0 schreef:
Maar ik richt mijn aandacht toch liever op belangrijkere zaken: waarom zou je Trump verdedigen? Wat wil je dan met de wereld? Waarom denk je 'jamaarhunniedoenhetook' voldoende is en dat je je dan geen zorgen hoeft te maken over beinvloeding door een buitenlandse mogendheid? Welke visie heb je dan op de wereld, hoe zou je willen dat de wereld er dan uitziet?

Misschien zijn dit ook belangrijke zaken:
wat probeer je nou nog te bereiken met Trump zwart te maken? Denk je dat hij binnenkort af zal treden omdat zijn tegenstanders (de "minderheid") hem niet steunt? En hoop je soms ook stiekem dat hij grote fouten zal maken die Amerika zal beschadigen zodat je trots kan roepen dat jij altijd al tegen hem was? En denk je werkelijk dat Trump de menselijke verschijning van kwaad is terwijl Obama zo vreselijk goed en gerespecteerd was? En zal er ooit een moment kunnen zijn dat je terugkijkt op Trumps 4 jaar (of misschien 8 jaar) en durft toe te geven dat het lang niet zo slecht was als dat je voorspeld had (einde van de wereld, 3e wereldoorlog, etc).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:26

enzino schreef:
Denk je dat hij binnenkort af zal treden omdat zijn tegenstanders (de "minderheid") hem niet steunt? En hoop je soms ook stiekem dat hij grote fouten zal maken die Amerika zal beschadigen zodat je trots kan roepen dat jij altijd al tegen hem was? En denk je werkelijk dat Trump de menselijke verschijning van kwaad is terwijl Obama zo vreselijk goed en gerespecteerd was? En zal er ooit een moment kunnen zijn dat je terugkijkt op Trumps 4 jaar (of misschien 8 jaar) en durft toe te geven dat het lang niet zo slecht was als dat je voorspeld had (einde van de wereld, 3e wereldoorlog, etc).

Ik denk dat je me slecht kent. Het ontgaat me totaal waarom je trots zou kunnen zijn op iets ten koste van zulke schadelijke dingen? Nee, ik hoop van harte, echt van harte dat het niet zo ver komt. Ik gun niemand slechte dingen.
Zelfs de mensen die stemmen tegen hun eigen zorgverzekering, gun ik toch niet dat die zorgverzekering ze afgepakt wordt. Zelfs de mensen die zo hun best doen anderen te onderdrukken (denk aan vrouwen, iedereen met een andere afkomst dan wenselijk wit, lgbt) gun ik het niet om onderdrukt te worden. En weet je, ergens gun ik zelfs Trump (en Wilders) wat dat betreft dat ze nog een momentje echt tevreden zijn en echte liefde voelen. Want ik zie het niet, bij beide niet.

Heb je Obama gevolgd, heb je zijn toespraken geluisterd, of zijn foto's bekeken? Wat mij daarin zo raakt, keer op keer, is dat hij zelf ook zo geraakt wordt. Hij straalt liefde uit naar mensen, en verdriet als er erge dingen gebeuren. Ik heb Trump geen moment liefde of verdriet uit zien stralen... en dat lijkt me een hele holle wereld.

Laat mij maar ongelijk hebben. Ik hoop dat we de komende jaren ongeschonden doorkomen. De lat lijkt me daarbij overigens wel iets hoger te liggen dan 'geen WOIII' - het lijkt me dat een president iets positiefs toe moet voegen aan een land, de dingen moet trachten te verbeteren. Toch?

Maar je ontwijkt wat dat betreft de vraag opnieuw: wat wil jij dan? In wat voor wereld wil je leven? En vind je het echt normaal of aanvaardbaar dat een toekomstige president een neonazi als adviseur aanstelt bijvoorbeeld? Waarom denk je, de geschiedenis indachtig, dat dat een goed idee is? Zelfs als het niet zo uit de hand loopt, is het iets waarmee je het risico zou moeten willen nemen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:53

enzino schreef:
Misschien zijn dit ook belangrijke zaken:
wat probeer je nou nog te bereiken met Trump zwart te maken?

1) Black is beautiful.
2) En benoemen wat gebeurt- hij benoemt een neonazi als adviseur: hoezo is dat "zwartmaken"?
Citaat:
Denk je dat hij binnenkort af zal treden omdat zijn tegenstanders (de "minderheid") hem niet steunt?

Ja, dat hoop ik.
Persoonlijk denk ik, dat de republikeinen die nu al niet blij met hemzijn, hem ten val gaan brengen/ instemmen met impeachment.
Citaat:
En hoop je soms ook stiekem dat hij grote fouten zal maken die Amerika zal beschadigen zodat je trots kan roepen dat jij altijd al tegen hem was?

No comment.
Citaat:
En denk je werkelijk dat Trump de menselijke verschijning van kwaad is terwijl Obama zo vreselijk goed en gerespecteerd was?

Wat een gedoe: de wereld is niet zwart - wit, hoor.
Er bestaan erg veel nuances- Obama in een groot aantal opzichten te respecteren, in minder zaken succesvol dan hij wilde (een congres dat niets aan wapens wilde/ durfde te doen) - maar ik moet zeggen dat de nuances bij Trump zelf volledig kwijt zijn.
Citaat:
En zal er ooit een moment kunnen zijn dat je terugkijkt op Trumps 4 jaar (of misschien 8 jaar) en durft toe te geven dat het lang niet zo slecht was als dat je voorspeld had (einde van de wereld, 3e wereldoorlog, etc).

Hoezo "dat je durft toe te geven"...?
Wat is dit nou voor een manier van discussiëren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 09:39

Shadow0 schreef:
Maar je ontwijkt wat dat betreft de vraag opnieuw: wat wil jij dan? In wat voor wereld wil je leven? En vind je het echt normaal of aanvaardbaar dat een toekomstige president een neonazi als adviseur aanstelt bijvoorbeeld? Waarom denk je, de geschiedenis indachtig, dat dat een goed idee is? Zelfs als het niet zo uit de hand loopt, is het iets waarmee je het risico zou moeten willen nemen?

Ik ontwijk de vraag omdat ik het een onzinnige vraag vind. Ik kan hier wel een quasi-filosofisch antwoord op proberen te formuleren maar ik zie niet hoe dat ook maar enige betrekking kan hebben op politiek.

Wat ik tenminste niet probeer te doen is mijn eigen normen en waarden als ultieme doel voor iedereen te zetten. Onderdeel van een ideale wereld zou zijn dat mensen zelf zoveel mogelijk kunnen beslissen over hun eigen lot en ik zal ze niet een systeem op willen dringen dat ze zelf niet willen:
Shadow0 schreef:
Zelfs de mensen die stemmen tegen hun eigen zorgverzekering, gun ik toch niet dat die zorgverzekering ze afgepakt wordt.

En heeft hij een neonazi als adviseur, of vind jij (en een deel van de media) dat het een neonazi is? Zelf geeft hij aan een "economic nationalist" te zijn (http://edition.cnn.com/2016/11/21/polit ... index.html). Eerlijk gezegd heb ik ook weinig trek in een soortgelijke discussie omdat het weer een discussie over definities gaat worden en iedereen quotes van media als "bewijs" aan wil voeren om zijn standpunt te bevestigen. Eenzelfde discussie hebben we hier eerder gevoerd over Trump of hij een racist is, of elk ander label dat iedereen zo graag op hem plakt. Zelf zou ik hem liever beoordelen op de beslissingen die hij als adviseur neemt dan hem een label toedienen en hem daar op beoordelen.

Dit vind ik trouwens wel leuk om even op in te haken:
Shadow0 schreef:
Heb je Obama gevolgd, heb je zijn toespraken geluisterd, of zijn foto's bekeken? Wat mij daarin zo raakt, keer op keer, is dat hij zelf ook zo geraakt wordt. Hij straalt liefde uit naar mensen, en verdriet als er erge dingen gebeuren. Ik heb Trump geen moment liefde of verdriet uit zien stralen... en dat lijkt me een hele holle wereld.

Trump zelf kan me weinig schelen. Blijkbaar tot in tegenstelling tot hoe jij erover denk zie ik de president als een werknemer van het volk en de persoon doet er niet toe. Het maakt mij niet uit of de president blank of zwart, man of vrouw, lilliputter of reus, mens of computer is. Het gaan om de dingen die de president doet. De politieke beslissingen die hij neemt en hoe hij daarmee invloed uitoefent. Een president hoeft mij niet persoonlijk te raken, of liefde uit te stralen. Ik heb liever een computer als president die goede beslissingen neemt dan een charismatische man die de wereld in oorlog stort. Ik neem aan dat je het daar met me eens bent, de geschiedenis indachtig, dat een charismatische persoon niet altijd even goed uitpakt voor een land.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:03

Ik denk dat veel mensen juist Trump als charismatische man zien. Een heel ander soort (en naar mijn persoonlijke mening: ander kaliber) charisma dan van Obama, maar toch.
En met zijn onvoorspelbaarheid en impulsiviteit denk ik het helaas niet ondenkbaar is dat deze charismatische man een oorlog zal ontketenen.
Dus nee, een charismatische leider pakt niet altijd goed uit. Dat heeft de geschiedenis vaak genoeg bewezen.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:22

Naar aanleiding van Trump zijn aanval op de CNN journalist tijdens zijn persconferentie, en het feit dat Trump en zijn team aan het overwegen zijn om de pers uit het witte huis te verhuizen naar een locatie verderop, heeft de pers gezamelijk een open brief geschreven die de moeite waard is om te lezen:

http://www.cjr.org/covering_trump/trump ... ?submitted

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:02

Zo die winden er geen doekjes om zeg := Sterke brief, nu hopen dat ze het gedeelte

Citaat:
We will set higher standards for ourselves than ever before. We credit you with highlighting serious and widespread distrust in the media across the political spectrum. Your campaign tapped into that, and it was a bracing wake-up call for us. We have to regain that trust. And we’ll do it through accurate, fearless reporting, by acknowledging our errors and abiding by the most stringent ethical standards we set for ourselves.

ook waar gaan maken.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:24

Enzino, je begrijpt hoop ik toch ook wel dat de oorlogen niet de keuze van Obama waren? Die waren door Bush al in gang gezet en het republikeinse congres tijdens het bewind van Obama hebben er voor gezorgd dat Obama geen andere keus had. Het is Obama op sommige dingen onmogelijk gemaakt door het congres, daarin had hij niks te vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:40

Babeth schreef:
Enzino, je begrijpt hoop ik toch ook wel dat de oorlogen niet de keuze van Obama waren? Die waren door Bush al in gang gezet en het republikeinse congres tijdens het bewind van Obama hebben er voor gezorgd dat Obama geen andere keus had. Het is Obama op sommige dingen onmogelijk gemaakt door het congres, daarin had hij niks te vertellen.

Dat is raar, want Obama werd president in 2009 tijdens het 111e US Congress en zowel "the house of representatives" alswel als "the senate" waren democratisch tot begin 2011.

(ps het congres bestaat uit de senaat en het huis van afgevaardigden en pas sinds 2015 zijn ze beide republikeins)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:57

En de oorlog was al bezig voor 2011 en ook voordat hij benoemt werd. Dat zegt dus niet dat het zijn keuze was.
Hij heeft er altijd als tegenstander tegenover gestaan, er zijn zelfs emails gelekt waarin hij aangeeft dat hij niet in oorlog wil gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:06

Welke oorlog heb jij het precies over?
Niet de oorlog in Libië die hij startte, of de oorlog in Irak waar hij troepen terughaalde om vervolgens het bombarderen weer toe te laten nemen.

En als hij zo'n grote tegenstander was, waarom schepte hij dan op over het feit dat hij opdracht heeft gegeven tot militaire acties in 7 landen?
(opscheppen als reactie op aantijgingen dat hij van terroristen hield ivm de Iran deal).

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:11

Citaat:
Niet de oorlog in Libië die hij startte

Weinig historisch besef, hoor.
Wat wij nu oorlog noemen, begon als de Arabische Lente, een domino reactie waarin de ene na de andere dictator viel...
Citaat:
of de oorlog in Irak waar hij troepen terughaalde om vervolgens het bombarderen weer toe te laten nemen.

Les maines sales wel eens gelezen?
Soms moet je vuile handen maken.
Op zich is dat noch van mij noch van Sartre een pleidooi om de regels aan die laars te lappen - maar ideaal is het niet altijd op aarde.
Citaat:
En als hij zo'n grote tegenstander was, waarom schepte hij dan op over het feit dat hij opdracht heeft gegeven tot militaire acties in 7 landen?
(opscheppen als reactie op aantijgingen dat hij van terroristen hield ivm de Iran deal).
....ik denk dat je zelf een uitstekend antwoord geeft!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:16

Irak heeft hij geen keuze gehad, dat land lag al in de kreukels door Bush. Hij heeft geprobeerd door daar weg te gaan, de boel te stabiliseren. Dat mislukte, waardoor hij geen keuze had om terug te gaan en de troep te ruimen die Bush had veroorzaakt. De onrust was toen al uitgeslagen naar andere landen en liet hem ook geen keuze. (Arabische Lente.) Libië was ook niet zijn keuze, dat werd hem door de 'wereld' opgedragen. Als president van een machtig land als Amerika moet je helaas soms keuzes maken die niet je eigen zijn. Dat geld ook voor de andere oorlogen. Dat hij spreekt over die oorlogen is simpelweg omdat het van hem verwacht werd, niet omdat hij het zo graag wilde. Ja hij heeft fouten gemaakt, maar het is hem onmogelijk gemaakt door de wereld en het congres. Ik geloof geen moment dat hij ervan genoot of dat het zijn keuze was omdat hij zo graag oorlogje speelt.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:46

Ook ik ben het niet altijd met Obama eens geweest, maar dat "hij die oorlogen startte" is natuurlijk onzin, Amerika heeft veel te zeggen en dus de Amerikaanse president ook, maar tot nu toe ging het altijd nog in overleg met andere landen.
Zo was Lybie een nato-missie.
Dat de Amerikanen enorm slecht zijn in het gedeelte na de oorlog, dus helpen met weer opbouwen, is wel duidelijk, ook voor Obama.

Obama heeft zelf ook meerdere keren toegegeven dat Lybie juist onder een van zijn "biggest regrets" valt omdat ze onderschat hebben hoeveel verschillende groeringen er klaar stonden om de strijd met elkaar aan te gaan na de westerse interventie.

@Foaly: Ja dat de pers dat waar gaan maken hoop ik ook. Het zou fijn zijn om wat meer objectief nieuws te zien in alle gevallen.
Maar ook daar is de vinger natuurlijk niet maar naar een kant op te wijzen zoals nu in Amerika gebeurd: ineens heeft de pers het al tijden fout en zijn ze leugenaars.
Het meest eerlijke daarin zou zijn als de vinger beide kanten op zou gaan, want er is natuurlijk wel een drang naar steeds meer drama en extreme dingen op tv, voor kijkcijfers. Zo ook in kranten is er tijden een drang geweest tot het kopen van kranten die de dingen van die kant belichtten die mensen graag wilden zien.
(Ook in Nederland is dat zo)
Dan kun je natuurlijk niet ineens de pers de schuld geven van het resultaat van die jarenlange tendens.

Zo gebruikt Trump nu Breitbart, lifezette en de OANN als zijn nieuwsberichten, omdat die volledig achter hem staan, maar juist die outlets staan bekend om "fake news". Het gaat daar dus helemaal niet meer om of het echt is of niet, maar of het is wat mensen willen horen, als het dat niet is, is het "fake".
Ook dat vind ik een enge ontwikkeling.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:51

Breitbart......<bibber>...... Breitbart News Network (known commonly as Breitbart News, Breitbart or Breitbart.com) is a far-right[4][5][6][7][8][9] American news, opinion and commentary[10][11] website founded in 2007 by conservative commentator and entrepreneur Andrew Breitbart. It also has a daily radio program on the Sirius XM Patriot channel called Breitbart News Daily.

Breitbart is headquartered in Los Angeles, with bureaus in Texas, London, and Jerusalem. Co-founder Larry Solov is the owner and CEO, while Joel Pollak is the senior editor-at-large, and Alexander Marlow is managing-editor.[12]

Conceived by Andrew Breitbart during a visit to Israel in summer 2007, with the aim of founding a site "that would be unapologetically pro-freedom and pro-Israel",[13] Breitbart later aligned with the European populist right and American alt-right under the management of former executive chairman Steven K. Bannon's management.[14][15] The New York Times describes Breitbart News as an organization with "ideologically driven journalists", that is a source of controversy "over material that has been called misogynist, xenophobic and racist". Bannon declared the site "the platform for the alt-right" in 2016,[16] but has denied all allegations of racism and later stated that he rejected the "ethno-nationalist" tendencies of the alt-right movement.[17] The owners of Breitbart deny their website has any connection to the alt-right, or has ever supported any racist or white supremacist views.[18] Breitbart has been described as a "potent voice" for Donald Trump's presidential campaign,[19] and the political scientist Matthew Goodwin described Breitbart as being "ultra-conservative" in orientation.[20]

Bron: Wiki

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:05

Yep, de lifezette is eigendom van Laura Ingraham, die in de lijst stond van Trump's keuzes voor Pers Secretaris.
Breitbart..inderdaad bibber, en tja, Steve Bannon had natuurlijk een grote rol in Trump zijn campaign en staat op de lijst als chief strategist (om wat voor reden dan ook)
NOAA heeft net Trump zijn ex-campaign manager, Corey Lewandowsky, aangenomen als commentator.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:10

Op rtl5 is nu een docu over Trump. Wellicht interessant voor de mensen uit dit topic. Ik merk wel dat het vooral pro-Trumpers (is dat een woord?) zijn die aan het woord komen trouwens.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:55

Aranel schreef:
Op rtl5 is nu een docu over Trump. Wellicht interessant voor de mensen uit dit topic. Ik merk wel dat het vooral pro-Trumpers (is dat een woord?) zijn die aan het woord komen trouwens.

Ik heb ook gekeken. Gemene deler is wel: hij moet alles groter, mooier, duurder dan anderen hebben en dat hij daarom diep in zijn hart waarschijnlijk zeer onzeker is :D
Ik vind hem wel het proto-type van een alpha-mannetje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:03

Nou, daar gaan we..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:10

Emmaa_ schreef:
Nou, daar gaan we..

Ik ben aan het koken, maar heb op de achtergrond wel de TV aan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:14

Ik mag het vast niet hardop zeggen, maar ik vind het bijna eng om naar te kijken :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:15

Cayenne schreef:
Ik mag het vast niet hardop zeggen, maar ik vind het bijna eng om naar te kijken :o

Ik ook hoor. Heb al sinds de verkiezingen een onderbuikgevoel dat maar niet weg wil gaan.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:16

Ik heb zon medelijden met zijn zoontje, staat er maar verveeld bij, rest van de familie bekommert zich ook niet om hem lijkt wel