Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
enzino schreef:Janneke2 schreef:Maar het geeft een duidelijk beeld: dit zijn maar weinig feiten.
De vraag die hier na komt is voor mij: wat is dan de meerwaarde van discussie?
Hier moet ik even heel hard om lachen.![]()
Citaat:Je verwijt mij een reactie te geven met "weinig feiten", maar je hebt er geen problemen mee dat dit een reactie was op een link die NatasjavE in dit topic plaatste, een link over geruchten waarvan een deel bewezen onwaar is en een deel onbewezen is. Met andere woorden, de link bevat helemaal geen feiten.
Citaat:Zou je niet bij de bron moeten klagen en haar moeten quoten dat haar link weinig feiten bevat en daarom geen meerwaarde geeft in een discussie?
Citaat:Vervolgens geeft Shadow0 een link naar een artikel dat er een video zou zijn met dit en dat, terwijl dit ook niet bewezen is. Misschien ook even bij haar klagen dat ze weinig feiten geeft en misschien dat soort dingen niet moet posten omdat het geen meerwaarde geeft in een discussie?
Ik vind het verre van gezellig zo.Citaat:Of zijn we gezellig met 2 maten aan het meten?
Shadow0 schreef:Maar ik richt mijn aandacht toch liever op belangrijkere zaken: waarom zou je Trump verdedigen? Wat wil je dan met de wereld? Waarom denk je 'jamaarhunniedoenhetook' voldoende is en dat je je dan geen zorgen hoeft te maken over beinvloeding door een buitenlandse mogendheid? Welke visie heb je dan op de wereld, hoe zou je willen dat de wereld er dan uitziet?
enzino schreef:Denk je dat hij binnenkort af zal treden omdat zijn tegenstanders (de "minderheid") hem niet steunt? En hoop je soms ook stiekem dat hij grote fouten zal maken die Amerika zal beschadigen zodat je trots kan roepen dat jij altijd al tegen hem was? En denk je werkelijk dat Trump de menselijke verschijning van kwaad is terwijl Obama zo vreselijk goed en gerespecteerd was? En zal er ooit een moment kunnen zijn dat je terugkijkt op Trumps 4 jaar (of misschien 8 jaar) en durft toe te geven dat het lang niet zo slecht was als dat je voorspeld had (einde van de wereld, 3e wereldoorlog, etc).
enzino schreef:Misschien zijn dit ook belangrijke zaken:
wat probeer je nou nog te bereiken met Trump zwart te maken?
Citaat:Denk je dat hij binnenkort af zal treden omdat zijn tegenstanders (de "minderheid") hem niet steunt?
Citaat:En hoop je soms ook stiekem dat hij grote fouten zal maken die Amerika zal beschadigen zodat je trots kan roepen dat jij altijd al tegen hem was?
Citaat:En denk je werkelijk dat Trump de menselijke verschijning van kwaad is terwijl Obama zo vreselijk goed en gerespecteerd was?
Citaat:En zal er ooit een moment kunnen zijn dat je terugkijkt op Trumps 4 jaar (of misschien 8 jaar) en durft toe te geven dat het lang niet zo slecht was als dat je voorspeld had (einde van de wereld, 3e wereldoorlog, etc).
Shadow0 schreef:Maar je ontwijkt wat dat betreft de vraag opnieuw: wat wil jij dan? In wat voor wereld wil je leven? En vind je het echt normaal of aanvaardbaar dat een toekomstige president een neonazi als adviseur aanstelt bijvoorbeeld? Waarom denk je, de geschiedenis indachtig, dat dat een goed idee is? Zelfs als het niet zo uit de hand loopt, is het iets waarmee je het risico zou moeten willen nemen?
Shadow0 schreef:Zelfs de mensen die stemmen tegen hun eigen zorgverzekering, gun ik toch niet dat die zorgverzekering ze afgepakt wordt.
Shadow0 schreef:Heb je Obama gevolgd, heb je zijn toespraken geluisterd, of zijn foto's bekeken? Wat mij daarin zo raakt, keer op keer, is dat hij zelf ook zo geraakt wordt. Hij straalt liefde uit naar mensen, en verdriet als er erge dingen gebeuren. Ik heb Trump geen moment liefde of verdriet uit zien stralen... en dat lijkt me een hele holle wereld.
Citaat:We will set higher standards for ourselves than ever before. We credit you with highlighting serious and widespread distrust in the media across the political spectrum. Your campaign tapped into that, and it was a bracing wake-up call for us. We have to regain that trust. And we’ll do it through accurate, fearless reporting, by acknowledging our errors and abiding by the most stringent ethical standards we set for ourselves.
Babeth schreef:Enzino, je begrijpt hoop ik toch ook wel dat de oorlogen niet de keuze van Obama waren? Die waren door Bush al in gang gezet en het republikeinse congres tijdens het bewind van Obama hebben er voor gezorgd dat Obama geen andere keus had. Het is Obama op sommige dingen onmogelijk gemaakt door het congres, daarin had hij niks te vertellen.
Citaat:Niet de oorlog in Libië die hij startte
Citaat:of de oorlog in Irak waar hij troepen terughaalde om vervolgens het bombarderen weer toe te laten nemen.
....ik denk dat je zelf een uitstekend antwoord geeft!Citaat:En als hij zo'n grote tegenstander was, waarom schepte hij dan op over het feit dat hij opdracht heeft gegeven tot militaire acties in 7 landen?
(opscheppen als reactie op aantijgingen dat hij van terroristen hield ivm de Iran deal).
Aranel schreef:Op rtl5 is nu een docu over Trump. Wellicht interessant voor de mensen uit dit topic. Ik merk wel dat het vooral pro-Trumpers (is dat een woord?) zijn die aan het woord komen trouwens.