Electra63 schreef:Ik vind Nederlanders niet echt tolerant. Wij pretenderen dit wel te zijn, maar ik zie het niet (meer).
Tolerant voor mij is homo's accepteren, maar ook moslims accepteren. Kunnen kiezen voor euthanasie of abortus. De kerk naast de moskee (zeg ik als niet-gelovige). Bierfeesten zijn toegestaan, net als suikerfeesten. Alles binnen de wet.
Maar tolerantie heeft een grens. Als iemand graag lijken verkracht, is dat toch ook geen kwestie van 'sja, hij doet dat nou eenmaal graag en ik heb er geen last van, dus laten we het maar tolereren'...?

Wij streven hier naar gelijke rechten voor man en vrouw, in mijn filmpje van vorigr pagina komt duidelijk naar voren dat dat in andere landen lang niet altijd zo is. Prima als zij dat daar willen, maar dat past hier niet thuis vind ik. Uithuwelijken van kinderen, verkrachten van alleenstaande vrouwen (en de daarmee gepaarde gedachtengang die er achterschuilt; namelijk je bent als alleenstaande vrouw niks waard), de doodstraf op homoseksualiteit, dat soort culturen en gedachtegangen moeten wij hier niet hebben. Dat past niet bij ons. Of vinden jullie van wel? Onder het mom; dat is hun cultuur, dat kan hier prima bestaan naast het onze?
En Sammie en Goyha, hoe zij het in die landen zelf doen moeten we inderdaad meer loslaten. Daar ben ik het mee eens. Maar wil je in het Westen komen wonen, dan heb je je wel aan te passen aan onze cultuur en ons land.
Dat artikel had ik overigens ook al gezien en gelezen

en vind ik zeker een kern van waarheid in zitten.