Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:18

Ayasha schreef:
Ja nu, maar daar zijn "wij" toch echt mee begonnen hoor. We krijgen nu reactie.... Op hun manier.

Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Het enige waar wij mee begonnen zijn, is machtig en kapitalistich zijn. En ja, het westen heeft ingegrepen in Iran en Irak. Maar werd daar ook niet omgevraagd? Constante aanvallen op burgers en waardes en eigendommen van aartsvijand Amerika vragen om reactie.
Wat ik zo interessant vind op dit moment, is de verbroedering tussen Rusland en Amerika. Ze hebben op dit moment dezelfde vijand, al hebben ze beiden totaal andere belangen. Maar strijd verbroederd dus ook,

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:21

Cer schreef:
Cowboy55 schreef:

Een bekende van me die moslim is vindt dit niet. Therefore, your logic fails.

Daarom, beste cowboy55, staat "ze" tussen aanhalingstekens.. ik weet niet wat jij zo even dacht te lezen??

@Ayasha: was het niet omdat Assad iets met gifgassen deed, dat het westen begon? Dus dat is okee?

Ik dacht een generalisatie te lezen. Nee wacht, ik las een generalisatie.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:29

Sammie schreef:
Lees het artikel even Teddy :)

Ik had m zaterdag al gelezen en vind er best waarheid in zitten. Maar niet alles is imo correct. Als je door de geschiedenis spit (laten we zeggen vanaf de 70-er jaren) dan blijkt alles te zijn begonnen met tiranische en puissant rijke leiders. Neem de sjah van Perzie, de bevolking werd uitgebuit en klein gehouden. Er was grote armoede. Ik ben voor de val van de sjah in Teheran geweest, prachtige stad! Neem Khadaffi, deed hetzelfde. En waren hadden deze heren hun kapitaal en huizen....juist in het Westen.
De bevolking van deze landen werd gedwongen volgens de Koran te leven en de leiders deden zelf het tegenover gestelde.
Ik denk dat de komst van Internet dingen veranderd heeft. De bevolking van deze landen konden via de digitale snelweg ineens waarnemen dat een deel van de wereld heel anders leefde.
Ik denk ook dat dat speelt in de vluchtelingenkwestie. Zij willen best of both worlds en dat gaan wij nooit accepteren.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:55

Ook zoiets waar ik mij mateloos aan irriteer:
http://nos.nl/artikel/2069492-wie-waren ... arijs.html

Lees dat stuk van de eerste dader en dan dit:
Tussen 2004 en 2010 is Mostefaï acht keer in aanraking gekomen met de politie vanwege een aantal kleine vergrijpen. In 2010 werd hij geregistreerd in een databank voor moslims met radicale motieven. In het najaar van 2013 reisde Mostefaï naar Turkije. Mogelijk ging hij vanuit daar door naar Syrië, maar dat is niet bevestigd.

Zo politiek correct als we allemaal zijn, staat hij in een databank voor radicale motieven, maar verder wordt er dus klaarblijkelijk helemaal niks gedaan...

Dat is gewoon te braaf en te tolerant. Gaat echt nergens over. Er is blijkbaar aanleiding om een persoon als deze in zo'n databank te zetten. Doe er dan ook wat mee. Een enkelband van mij part, iets... Krijg je dat hele privacy gezeik weer.

Teddy321

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:19

Maar zolang radicalisering geen strafbaar feit is, kun je ze geen enkelband omdoen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:31

Teddy321 schreef:
Maar zolang radicalisering geen strafbaar feit is, kun je ze geen enkelband omdoen.

Nope, maak het dan een strafbaar feit o.i.d. :P of pas de wet zo aan dat mensen die in zo'n database staan minder rechten hebben op het gebied van privacy, en dus gewoon beter in de gaten gehouden kunnen worden. Weet ik veel... Doe iets denk ik dan. Ik vind het echt belachelijk dat geradicaliseerde moslims gewoon hun gang mogen blijven gaan. Soms gaat poltieke correctheid en recht te ver imo.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:45

Thesserd schreef:
Teddy321 schreef:

Nope, maak het dan een strafbaar feit o.i.d. :P of pas de wet zo aan dat mensen die in zo'n database staan minder rechten hebben op het gebied van privacy, en dus gewoon beter in de gaten gehouden kunnen worden. Weet ik veel... Doe iets denk ik dan. Ik vind het echt belachelijk dat geradicaliseerde moslims gewoon hun gang mogen blijven gaan. Soms gaat poltieke correctheid en recht te ver imo.

Maar dan moet je elke vorm van radicalisering strafbaar maken.....dan gaan er aardig wat mensen de bak in! :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:46

Je kan iemand niet achter slot en grendel zetten enkel om wat ie denkt, alleen wat ie fysiek pleegt of wil plegen (immers is een samenzwering of het plannen van een aanslag, alsmede kennis hebben van een dergelijk delict en dit niet melden wél strafbaar) . Dan krijg je toch echt communistische trekjes in je samenleving, want dan raakt iedereen verdacht. Immers weet je nooit met 100% wat iemand denkt en moet je dus oordelen op .. ja op wat..? niet op direct bewijs want dat is er niet.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:50

Ja Cowboy....heel extreem rechts :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:50

De bak in zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je mensen in deze database wellicht bepaalde (privacy) rechten kan ontnemen. Zodat je als overheid het recht hebt om deze mensen beter in de gaten te houden. Blijkbaar is dat nodig en voorkomt het misschien honderden doden.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:54

Cowboy55 schreef:
Maar dan moet je elke vorm van radicalisering strafbaar maken.....dan gaan er aardig wat mensen de bak in! :D
:))

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:32

Teddy321 schreef:
Ja Cowboy....heel extreem rechts :D

Voetbalsupporters.......sommige Harley Davidson clubs (zij die geen mensen mee laten rijden die NIET op een Harley zitten)......Hardcore pedofilatelisten..... nee, geintje en klopt Thesserd, je zei niet dat ze de bak in moesten.

Maar het is wel erg tricky om de diverse groepen en/of individuen te benoemen......en nog moeilijker om ze consequent in de gaten te houden. Ik meen me iets te herinneren in de zin van: om 1 persoon 24/7/365 in de gaten te houden heb je 15 man nodig? Nou beweerde jij ook niet dat het 24/7/365 moest, maar het is in elk geval heeel arbeidsintensief en (dus) duur.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:43

Voor de groep mogelijke het worden misschien ooit terroristen in de voorsteden van alleen al Parijs hadden ze dik 150.000 man nodig, is volgens mij van de week gezegd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:55

Teddy321 schreef:
Ayasha schreef:
Ja nu, maar daar zijn "wij" toch echt mee begonnen hoor. We krijgen nu reactie.... Op hun manier.

Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Het enige waar wij mee begonnen zijn, is machtig en kapitalistich zijn. En ja, het westen heeft ingegrepen in Iran en Irak. Maar werd daar ook niet omgevraagd? Constante aanvallen op burgers en waardes en eigendommen van aartsvijand Amerika vragen om reactie.
Wat ik zo interessant vind op dit moment, is de verbroedering tussen Rusland en Amerika. Ze hebben op dit moment dezelfde vijand, al hebben ze beiden totaal andere belangen. Maar strijd verbroederd dus ook,

Die kwamen er pas ná dat grote vriend Bush Irak binnen viel vnl om de olie bronnen en echt niet omdat ie het zo zielig vond voor die mensen daar. Dus nee, daar is niet om gevraagd. Ze hebben in een onstabiel gebied het enige wat enigszins stabiliteit bood (naar onze normen geen geweldige leider maar op dat moment het beste dat ze hadden) weg gehaald met gevolg dat er groeperingen de overhand hebben gekregen die daarvoor enigszins onder de duim gehouden werden. Toen besloten ze om die groep op te ruimen. Het "succes" is ruimschoots gevierd door de Amerikanen.... En de overgebleven leden van die "opgeruimde groep" zijn de nog extremere groep "ISIS" gaan vormen. En nu zal het ze vast ook lukken. IS gedeeltelijk opruimen... En dan moeten we wellicht toch overwegen van te gaan bidden, want ik voor één hoef niet perse te weten hoe extreem de volgende generatie zal zijn.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:02

Dus jij noemt Saddam niet geweldig maar het beste wat ze hadden? Excuse me...?
Ik zal Bush nooit verheerlijken, het was gewoon een creep, maar Saddam was een nog grotere creep!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:06

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:15

Ayasha schreef:
Ik denk dat Saddam hoe slecht hij ook was, iig meer controle in het gebied hielt dan er nú heerst.
En de Amerikaanse redenen om binnen te vallen waren heus niet koosjer. Niet om de mensheid te helpen iig.
http://www.knack.be/nieuws/wereld/ik-wi ... 26291.html

Daarover v3rschillen wij dus van mening.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:17

Ik ben het in dit geval toch sterk eens met Ayasha..

En de meeste mensen in Irak zelf ook.. Regelmatig wordt er nog verzucht onder Saddam was het beter.. Irak is echt het schoolvoorbeeld hoe je alles NIET moet doen.

De reden van invallen, het liegen daarover, de 'wederopbouw' en vervolgens zeggen.. hé jongens jullie zoeken het nu zelf maar uit hé.. Die puinhoop kunnen jullie best zelf 'democratisch' oplossen. Wij gaan lekker naar huis! Doei!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:22

Ayasha schreef:
Die kwamen er pas ná dat grote vriend Bush Irak binnen viel vnl om de olie bronnen en echt niet omdat ie het zo zielig vond voor die mensen daar. Dus nee, daar is niet om gevraagd. Ze hebben in een onstabiel gebied het enige wat enigszins stabiliteit bood (naar onze normen geen geweldige leider maar op dat moment het beste dat ze hadden) weg gehaald met gevolg dat er groeperingen de overhand hebben gekregen die daarvoor enigszins onder de duim gehouden werden. Toen besloten ze om die groep op te ruimen. Het "succes" is ruimschoots gevierd door de Amerikanen.... En de overgebleven leden van die "opgeruimde groep" zijn de nog extremere groep "ISIS" gaan vormen. En nu zal het ze vast ook lukken. IS gedeeltelijk opruimen... En dan moeten we wellicht toch overwegen van te gaan bidden, want ik voor één hoef niet perse te weten hoe extreem de volgende generatie zal zijn.

_/-\o_ _/-\o_
Helemaal waar!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:45

Thesserd schreef:
Electra63 schreef:
Ik vind Nederlanders niet echt tolerant. Wij pretenderen dit wel te zijn, maar ik zie het niet (meer).
Tolerant voor mij is homo's accepteren, maar ook moslims accepteren. Kunnen kiezen voor euthanasie of abortus. De kerk naast de moskee (zeg ik als niet-gelovige). Bierfeesten zijn toegestaan, net als suikerfeesten. Alles binnen de wet.

Maar tolerantie heeft een grens. Als iemand graag lijken verkracht, is dat toch ook geen kwestie van 'sja, hij doet dat nou eenmaal graag en ik heb er geen last van, dus laten we het maar tolereren'...? :')

Wij streven hier naar gelijke rechten voor man en vrouw, in mijn filmpje van vorigr pagina komt duidelijk naar voren dat dat in andere landen lang niet altijd zo is. Prima als zij dat daar willen, maar dat past hier niet thuis vind ik. Uithuwelijken van kinderen, verkrachten van alleenstaande vrouwen (en de daarmee gepaarde gedachtengang die er achterschuilt; namelijk je bent als alleenstaande vrouw niks waard), de doodstraf op homoseksualiteit, dat soort culturen en gedachtegangen moeten wij hier niet hebben. Dat past niet bij ons. Of vinden jullie van wel? Onder het mom; dat is hun cultuur, dat kan hier prima bestaan naast het onze?

En Sammie en Goyha, hoe zij het in die landen zelf doen moeten we inderdaad meer loslaten. Daar ben ik het mee eens. Maar wil je in het Westen komen wonen, dan heb je je wel aan te passen aan onze cultuur en ons land.

Dat artikel had ik overigens ook al gezien en gelezen :D en vind ik zeker een kern van waarheid in zitten.

Essentieel voor mij is de wet. Lijken verkrachten is verboden, dus hoeft niet getolereerd te worden.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:59

Thesserd schreef:
De bak in zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je mensen in deze database wellicht bepaalde (privacy) rechten kan ontnemen. Zodat je als overheid het recht hebt om deze mensen beter in de gaten te houden. Blijkbaar is dat nodig en voorkomt het misschien honderden doden.

Juist

Tijd dat de wetgeving ook veranderen gaat wat betreft radicaliseren en het bestrijden van tereur.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:20

Electra63 schreef:
Ik vind Nederlanders niet echt tolerant. Wij pretenderen dit wel te zijn, maar ik zie het niet (meer).
Tolerant voor mij is homo's accepteren, maar ook moslims accepteren. Kunnen kiezen voor euthanasie of abortus. De kerk naast de moskee (zeg ik als niet-gelovige). Bierfeesten zijn toegestaan, net als suikerfeesten. Alles binnen de wet.

Ik zie het probleem niet?
Waarom zou ik tolerant moeten zijn? De slechte verpesten het voor de goede. Mijn grens is bereikt-> al langer geleden.
Het vertrouwen is gewoon weg. En aangezien het vooral om geweld gaat, zie ik niet wat het persoonlijk voordeel is om het voordeel van de twijfel nog te geven. Als het mis gaat, dan gaat het goed mis. Dat risico wil ik niet.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 02:47

Electra63 schreef:
Thesserd schreef:

Maar tolerantie heeft een grens. Als iemand graag lijken verkracht, is dat toch ook geen kwestie van 'sja, hij doet dat nou eenmaal graag en ik heb er geen last van, dus laten we het maar tolereren'...? :')

Wij streven hier naar gelijke rechten voor man en vrouw, in mijn filmpje van vorigr pagina komt duidelijk naar voren dat dat in andere landen lang niet altijd zo is. Prima als zij dat daar willen, maar dat past hier niet thuis vind ik. Uithuwelijken van kinderen, verkrachten van alleenstaande vrouwen (en de daarmee gepaarde gedachtengang die er achterschuilt; namelijk je bent als alleenstaande vrouw niks waard), de doodstraf op homoseksualiteit, dat soort culturen en gedachtegangen moeten wij hier niet hebben. Dat past niet bij ons. Of vinden jullie van wel? Onder het mom; dat is hun cultuur, dat kan hier prima bestaan naast het onze?

En Sammie en Goyha, hoe zij het in die landen zelf doen moeten we inderdaad meer loslaten. Daar ben ik het mee eens. Maar wil je in het Westen komen wonen, dan heb je je wel aan te passen aan onze cultuur en ons land.

Dat artikel had ik overigens ook al gezien en gelezen :D en vind ik zeker een kern van waarheid in zitten.

Essentieel voor mij is de wet. Lijken verkrachten is verboden, dus hoeft niet getolereerd te worden.

Voor de wet is een dier een ding. Zijn we het ook niet mee eens toch? Dus ik zie niet in waarom de wet als leidraad moet dienen. De wet is heel zakelijk.

Ik snap niet waarom er zo omheen gedraaid moet worden allemaal. Het is gewoon een feit dat veel moslima's geslagen worden door hun dominante man (want dat mag, een vrouw is minder). Waarom gebeurt dit zo veel binnen Arabische gezinnen? Omdat er een bepaalde gedachtengang en cultuur achter zit. Bij de een extremer dan bij de ander, maar dat is er gewoon.

Ik zie niet in waarom we tegenover deze mensen tolerant moeten zijn. Past simpelweg niet in ons plaatje hier.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 03:09

sneeuwpop schreef:
Electra63 schreef:

Ik zie het probleem niet?
Waarom zou ik tolerant moeten zijn? De slechte verpesten het voor de goede. Mijn grens is bereikt-> al langer geleden.
Het vertrouwen is gewoon weg. En aangezien het vooral om geweld gaat, zie ik niet wat het persoonlijk voordeel is om het voordeel van de twijfel nog te geven. Als het mis gaat, dan gaat het goed mis. Dat risico wil ik niet.

Al dit soort dingen hebben wederkerigheid nodig om te kunnen bestaan. Voor tolerantie zie ik geen wederkerigheid, voor intolerantie wel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 08:18

Volgens mij zaten er gisteren bij een EO programma een aantal moslims aan tafel die precies hetzelfde zeiden, nl "kijk eerst naar jezelf [als moslim] en wat je zelf doet en kan betekenen".
Ik heb altijd een beetje het idee dat het niet okee is als een niet-moslim het zegt, maar het komt op hetzelfde neer. Ik vond het een verstandig stel wat daar aan tafel zat, op twee mannen na.
Eén zat nogal vingerwijzend het 'ja wij MAAR zij ook'-verhaal te houden en 1 voelde zich niet meer thuis in NL, maar gaf niet echt aan waarom.

Een moslima die erbij zat gaf aan dat een moeder van een vriendje van dr zoon (dan haak ik al af) wel eens bespuugd was [omdat ze moslim is?].
Dat vind ik ook lastige argumenten.. ik ben ook wel eens bespuugd maar ben geen moslim.. mij bespugen of 'pestten' ze 'zomaar'.. Het is eigenlijk bijna jammer dat er voor veel mensen niets is om slachtoffer over te zijn... -O- Voor roodharigen worden geen debatten gehouden..