Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:31

Sientje schreef:
Jij zag die man vanavond in het nieuws ook langs komen in een heel andere rol? ;) Daardoor kijk ik dan weer anders naar dat 'gebaar'... ;)

Ik heb het gezien.
Feit is dat het een oorlogsgebied is. Hij staat daar in de eerste plaats om zijn belangen te 'verdedigen'. Ik heb het idee dat veel mensen hier niet zo goed begrijpen dat er actief gevochten wordt en werd in dat gebied. Zolang alle 3 de partijen geen staakt-het-vuren instellen blijft het er gevaarlijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:31

Cassidy, iemand gaf een verslag van de healing, op een bijna sekte achtige manier....

Mooi als ze daar troost uit putten, maar nee, ik kan het gevoel niet onder woorden brengen. Zal wel zijn omdat ik er niks mee kan.
Maar goed, doet er verder ook niet toe, was puur een constatering die ik misschien beter niet had kunnen posten. Wilde er niemand mee voor het hoofd stoten

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:34

Ja Furrow......nu nog wel..

vuurneon

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:35

Even gewoon zo denkend; lijkt mij stug dat separatisten opzettelijk voor dit vliegtuig hebben gekozen aangezien Nederland goede handelsbetrekkingen heeft met Rusland.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:37

Arabesk schreef:
Tja zolang Europa zo verdeeld blijft en geen leger heeft maar 28 kleine legertjes met eigen generaaltjes gaat de wereld Europa nooit serieus nemen.
Als dit een vliegtuig vol Amerikanen of Fransen geweest was, waren de rapen gaar....

Daarom denk ik ook dat het echt een fout was om het vliegtuig neer te schieten, echt aangezien voor iets anders. Want als ze een punt hadden willen maken hadden ze nooit een vliegtuig van Maleisie neergeschoten maar inderdaad Frankrijk, USA, GB of Duitsland.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:38

@ LadyMadonna, ik ben zelf ooit begonnen met Reiki, en ben nu een stapje verder. Ik heb zelf ervaren wat het met je doet, zie de effecten op dieren waar ik het op dit moment op toepas. En ik sta iedere keer weer verbaasd wat het doet. En dan ben ik echt geen zweverig figuur, ben van nature wetenschapper en was zo skeptisch als het maar kon.

ineminne96

Ik vind het zo vreemd dat er zoveel uiteenlopende speculaties rondgaan...
Zoals bijvoorbeeld de theorie ( ik noem het even zo bij gebrek aan betere benaming) dat het om een vergissing ging en dat het eigenlijk de bedoeling was om het vliegtuig van Putin neer te halen. Vreemd toch lijkt mij, dat ze zich zo kunnen 'vergissen'. Legers die beschikken over raketten die vliegtuigen kunnen neerhalen, zullen zich ook wel beter kunnen informeren over om welk vliegtuig het nu juist gaat...
Ook vind ik het gek dat zoveel mensen het vreemd vinden dat de lichamen geborgen worden. Natuurlijk is het een beetje verdacht dat de separatisten dat doen, maar de lichamen zijn wel degelijk heel erg belangrijk voor het onderzoek en zoals hier vaak gezegd wordt, wordt het onderzoek inderdaad niet bevorderd bij een temperatuur van om en bij de 35°.
En natuurlijk worden er bewijzen verwijderd/verdoezeld en dat is verschrikkelijk, maar zo gaat het spijtig genoeg altijd.
We mogen niet vergeten dat het gaat om een gebied waar oorlog is, de rebellen zijn hier momenteel de baas, er zijn geen (morele) regels zoals wij ze kennen.

Cassidy

vuurneon schreef:
Even gewoon zo denkend; lijkt mij stug dat separatisten opzettelijk voor dit vliegtuig hebben gekozen aangezien Nederland goede handelsbetrekkingen heeft met Rusland.

In het gesprek dat opgenomen was door de BBC klinkt ook verbazing....dit is echt niet met opzet gedaan.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:41

het is niet opzettelijk, maar heel stiekum komt het sommige Oekraïners misschien wel goed uit.
Zoveel aandacht die kant op in ene...

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:43

Maar het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat het om een vergissing gaat... Het ging niet 'per ongeluk'. Als de legers beslissen een vliegtuig neer te halen wordt dit toch voorbereid? Er wordt beslist welk vliegtuig, wanneer, het wordt gevolgd via radars, etc. Er zijn mogelijkheden om te kijken waar juist het vliegtuig zich bevindt. Dan hadden zei toch ook kunnen zien dat het niet het juiste vliegtuig was? Ze gaan niet lukraak schieten op een vliegtuig dat ze denken dat juist kan zijn lijkt mij...
(Dit is overigens helemaal niet aanvallend bedoeld!)
En als het dan wel om een ongeval zou gaan, en ze eigenlijk toch het vliegtuig van Putin zouden willen neerhalen, vraag ik me vooral af wat de pro-Russische rebellen hier baat van zouden hebben?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:46

Wat ik begrepen heb doelden ze op een transportvliegtuig dat op 6000m zou vliegen, dat misten ze, en die raket, eenmaal afgeschoten, trof toen het vliegtuig op 10000m hoogte. Je kunt zo'n raket, eenmaal afgeschoten, niet meer terugfluiten, het zoekt zijn doel vanzelf.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:47

ThreeFingers schreef:
Staat op "dumpert" ook een filmpje (met schokkende beelden!) . Maar daar verteld een bewoner toch iets dat ik denk heeey. Hij vertelde wat een ellende daar is, en kinderen worden vermoord en dat niemand hun hulp geroep hoort.....maar nu wel!

Zouden ze bewust een vliegtuig naar beneden halen om aandacht te krijgen vanwege de onrust die daar heerst?

Dat was ook mijn eerste gedachte.

Jolien87

Als Poetin zou omkomen tijdens een gerichte aanslag dan was de hel losgebarsten en zou Rusland de nucleaire bommen uit de kast trekken. Met als gevolg dat andere landen zich hiermee gaan bemoeien door hetzelfde kunstje te vertonen en voor je het weet is er geen plek op aarde meer veilig.
Hoezeer ze hem ook liever kwijt zijn dan rijk, ik denk niet dat Oekraïne het zover wil laten komen.

Anoniem

Knakker schreef:
het is niet opzettelijk, maar heel stiekum komt het sommige Oekraïners misschien wel goed uit.
Zoveel aandacht die kant op in ene...

Ik vind het niet zo netjes om zo te speculeren..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:50

Cassidy schreef:
Wat ik begrepen heb doelden ze op een transportvliegtuig dat op 6000m zou vliegen, dat misten ze, en die raket, eenmaal afgeschoten, trof toen het vliegtuig op 10000m hoogte. Je kunt zo'n raket, eenmaal afgeschoten, niet meer terugfluiten, het zoekt zijn doel vanzelf.

En als het de raketwerper is zoals het vs het zegt, is het ook geen geavanceerde waarop je kan zien wat er in het luchtruim zit en de snelheden. Passagiersvlucht gaat langzamer, maar dat kun je op dat ding niet zien.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:53

Cassidy schreef:

In het gesprek wat op de BBC website staat eindigt één van de mannen ook met
"Dit is een oorlogsgebied, een civiel vliegtuig heeft hier niks te zoeken".

Persoonlijk zou ik als Mevrouw KLM het nooit aan hebben gedurfd om boven een oorlogsgebied te vliegen, maar had ik alleen indirect vluchten aangeboden om de kosten te drukken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:54

Maar het vliegtuig zou in eerste instantie toch ook via een andere route vliegen?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:55

Jolien87 schreef:
Maar het vliegtuig zou in eerste instantie toch ook via een andere route vliegen?

Volgens mij niet hoor. KLM, Lufthasa en Malaysian vlogen alledrie nog op deze route.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:59

Was ook verboden daar te vliegen maar het vliegtuig vloog op een bepaalde hoogte dat wel mocht.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:59

Jolien87 schreef:

Ik meen gelezen te hebben dat het vliegtuig noordelijker vloog dan normaal.
Maar je leest zoveel verhalen dat het moeilijk te zeggen is wat echt waar is of wat verzonnen is dus durf niet te zeggen of dit echt waar is of niet.
Laatst bijgewerkt door Claudia1993_ op 19-07-14 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:00

Dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd opgevat. Ik kan me herinneren dat er in dit topic werd verteld dat het vliegtuig afweek van de geplande route ivm. onweer.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:02

Dat was toch een vliegtuig dat terug vloog nadat de ramp bekend was?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:02

Raponsje schreef:
Jolien87 schreef:

Volgens mij niet hoor. KLM, Lufthasa en Malaysian vlogen alledrie nog op deze route.

Het gebied was gewoon veilig verklaard boven de 10km. Niemand verwacht dat zij over de apparatuur beschikken om een vliegtuig van 12km hoogte neer te halen.. Vluchten gaan toch ook nog steeds over Pakistan/Israel.

Las net dat dezelfde man die 'waarschijnlijk' het bevel heeft gegeven tot neerhalen, nu komt met een theorie dat alle passagiers aan boord al dood waren voor zij het vliegtuig uit de lucht schoten. Het wordt steeds gekker.
Heb net een filmpje gezien hoe ze met de lichamen omgaan (lees: smijten op een vrachtwagen, boven op elkaar, en afladen.) en de persoonlijke spullen. Onwijs respectloos en ik snap niet dat niemand ingrijpt. Dit wil je toch als nabestaande ook niet zien?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:06

N0a, in mijn eerdere post kun je het gesprek beluisteren tussen de rebellen.
Daaruit blijkt dat ze het vliegtuig aanzagen voor een ander vliegtuig en waarin ze dus bespreken dat het toch een civiel vliegtuig blijkt te zijn. In dat filmpje wordt het neerschieten dus gewoon besproken.

Iedereen weet dat de Russen de meest lijpe wapens hebben. Ik snap daarom ook niet dat ze er van uitgaan dat ze daar niet over de meest bizarre wapens beschikken.

Ik vind het vreselijk om te zien hoe er met de slachtoffers wordt omgegaan. Spullen die gestolen worden etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:06

Volgens mij zeiden ze dat het onder de 8 km dat het luchtruim gesloten was, maar op 10 km het gewoon open was.