Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:39

Joh, conny, als jij een ski ongeluk krijgt, dan kom je in dat zelfde ziekenhuis te liggen als waar Friso lag, mits je in dat gebied bent...

Kom je in Nederland, want jij woont in Nederland en Friso niet, dan ga jij naar die speciale kliniek voor comapatienten....want jij bent daar nog jong genoeg voor.

In Nederland is een behoorlijke groep die welgesteld zijn en ook van deze crisis helemaal niets merken en er nog lustig op los kopen en lustig op vakantie adressen gaan waar jij en ikke ook niet komen....en zo is het leven. Of je dat nu leuk vind of niet.

En als jij onderkoeld onder de sneeuw ligt, nemen ze ook bij jouw de moeite om je te reanimeren, juist met onderkoeling is het de moeite waard...maar jouw familie zegt misschien...nu is het genoeg geweest ,mijn dochter geen plantje...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:05

Hoe is het inmiddels met de beste man?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:18

connie64 schreef:
ik hoop echt dat jullie nooit met zo n soort ongeluk en de gevolgen daarvan te maken krijgen.
De zorg die friso nu krijgt en de zorg die jouw man vader of zoon of wat dan ook verschilt enorm.
Maargoed, volgens jullie mag ik zo niet denken of er een opmerking over maken.Ik zal me er niet meer mee bemoeien ok.

Dat verschilt helemaal niets, maar misschien voor jou een idee om vast een goede spaarrekening te openen voor het geval dat jou ietsmocht overkomen dan heb je ook centjes genoeg om de juiste behandeling te kopen en als je dan bij die centjes ook nog heel erg veel geluk hebt en een wonder bent dan kom je uit die coma om verder van je leven te genieten zoals het voorheen was.

dream on.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 21:54

Tuurlijk komen wij niet in een goed ziekenhuis terecht. Wij betalen onze verzekering niet. :') En die mensen die daar in die speciale kliniek in Tilburg liggen (want dat is voor mij het dichtstbijzijnde) zijn allemaal rijke stinkerds van koninklijken bloede. Je weet wel, die mensen die een skivakantie in Lech kunnen betalen. :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:39

antje_vip schreef:
Hoe is het inmiddels met de beste man?

Ben ik ook wel benieuwd naar..

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:45

Ik denk dat er voorlopig geen uitspraken worden gedaan zolang de situatie niet bijzonder verandert, dit is toch een lange termijn-planning lijkt me.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 01:19

Hier in Oostenrijk wordt (door de lokale bevolking) toch wel gezegd dat het niet heel gebruikelijk is om iemand een uur lang te reanimeren.
En deze mensen verliezen bijna jaarlijks bekenden in de bergen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 07:27

Nicolletje schreef:
Hier in Oostenrijk wordt (door de lokale bevolking) toch wel gezegd dat het niet heel gebruikelijk is om iemand een uur lang te reanimeren.
En deze mensen verliezen bijna jaarlijks bekenden in de bergen.

Ik denk persoonlijk ook niet dat je 'blij' moet zijn met een uur reanimeren. Mij hoeven ze echt geen uur lang te reanimeren, als ik er als een kasplantje uit komt. En dat is bij Friso nu helaas toch wel gebeurd....... ;( (en ja, ik weet waarom, vanwege de onderkoeling en de hoop die ze ervan hadden).
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 17-03-12 07:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 07:27

connie64 schreef:
ik hoop echt dat jullie nooit met zo n soort ongeluk en de gevolgen daarvan te maken krijgen.
De zorg die friso nu krijgt en de zorg die jouw man vader of zoon of wat dan ook verschilt enorm.
Maargoed, volgens jullie mag ik zo niet denken of er een opmerking over maken.Ik zal me er niet meer mee bemoeien ok.

Ik denk dat je iets teveel de Telegraaf gelezen hebt. ;)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:25

Citaat:
Mij hoeven ze echt geen uur lang te reanimeren, als ik er als een kasplantje uit komt. En dat is bij Friso nu helaas toch wel gebeurd.......

Mij ook niet hoor..maar of Friso een kasplantje is heeft niemand bevestigd?? Althans, ik heb het nergens gelezen nog.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:40

Amy77 schreef:
Citaat:
Mij hoeven ze echt geen uur lang te reanimeren, als ik er als een kasplantje uit komt. En dat is bij Friso nu helaas toch wel gebeurd.......

Mij ook niet hoor..maar of Friso een kasplantje is heeft niemand bevestigd?? Althans, ik heb het nergens gelezen nog.

Nee, ik ook niet. Maar als ik kijk naar zijn huidige situatie is dat voor mij al 'kasplantje' genoeg, zeg maar. ;)
Ik vraag me af of hij er uit gaat komen..... ;(

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 15:17

Toch weet je dat niet, misschien zijn er al een hoop positieve signalen die niet naar buiten gebracht worden omdat er altijd nog de kans is dat hij niet "beter" wordt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 15:40

zonnebloem18 schreef:
Toch weet je dat niet, misschien zijn er al een hoop positieve signalen die niet naar buiten gebracht worden omdat er altijd nog de kans is dat hij niet "beter" wordt

Ik weet niet of het positief is, als hij wakker wordt..... die laatste persconferentie heeft er toch aardig ingehakt qua hoop bij mij...... ;(
Maar goed, ik weet het inderdaad niet, het is meer een gevoel die ik erover heb, wat ik hier uitspreek. Zonder te doen alsof het ook zo is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 16:42

nu.nl schreef:
Prins Friso houdt bestuursbaan

BRUSSEL - Prins Friso blijft bestuurder bij het Belgische telecombedrijf Telenet. Aan zijn mandaat wil het bedrijf vooralsnog niets veranderen.

Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag van de onderneming.
''De raad van bestuur is er zich van bewust dat de heer Friso van Oranje-Nassau vermoedelijk voor langere tijd de vergaderingen niet zal kunnen bijwonen'', aldus de tekst in het jaarverslag. ''Gezien de huidige omstandigheden'' kiest de raad van bestuur er echter voor niets te veranderen.
Op 17 februari raakte de prins bedolven onder een lawine in het Oostenrijkse Lech. Friso liep door het ski-ongeval ernstige hersenbeschadiging op en komt mogelijk nooit meer bij bewustzijn. Hij werd begin maart vervoerd naar een Londens ziekenhuis.
Friso, die sinds 2004 onafhankelijk bestuurder is bij Telenet, ontving voor zijn bestuurswerk vorig jaar 47.500 euro, zo is ook te lezen in het jaarverslag.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:46

Twiggy2008 schreef:
Citaat:

Nee, ik ook niet. Maar als ik kijk naar zijn huidige situatie is dat voor mij al 'kasplantje' genoeg, zeg maar. ;)
Ik vraag me af of hij er uit gaat komen..... ;(

Ik zal het nog mooier maken, jou mogen ze niet eens een uur reanimeren! Max 30 uur geloof ik dat het inmiddels is..
Laatste bericht stond vegetatieve 'status' dus dat betekend dat ie niet zelf ademt... aka kasplantje

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 16:47

Maximaal 30 uur? Dat lijkt me helemaal wat lang :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:48

woepsie!

30 minuten bedoel ik dan natuurlijk! Zat met iemand te praten die vroeg hoelaat we morgen af zouden spreken :+ E ndat was natuurlijk om .. uur :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:53

Lol, 30 uur reanimeren := lijkt me nou ook niet ideaal.

Mijn moeder werkt in de OK van het kinderziekenhuis in Rotterdam. Volgens haar wordt er altijd een uur gereanimeerd, iemand houdt dat bij. Tenzij de ouders aangeven dat het mooi is geweest.. (kan ik ook wel inkomen, na een halfuur is de kans nihil dat het kind er niet uitkomt als een net geen kasplantje)

Zal voor volwassenen niet anders zijn.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:56

Dat hou je geen 30uur vol. Ik heb een EHBO cursus gedaan,en daarbij heb ik geleerd dat het maximaal 1 uur reanimeren is. Want na 1 uur komt hij toch niet meer bij.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 19:36

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die denken dat je dat wel 30 uur kunt volhouden :')

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:43

Blue_Eyes schreef:
nu.nl schreef:
Prins Friso houdt bestuursbaan

BRUSSEL - Prins Friso blijft bestuurder bij het Belgische telecombedrijf Telenet. Aan zijn mandaat wil het bedrijf vooralsnog niets veranderen.

Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag van de onderneming.
''De raad van bestuur is er zich van bewust dat de heer Friso van Oranje-Nassau vermoedelijk voor langere tijd de vergaderingen niet zal kunnen bijwonen'', aldus de tekst in het jaarverslag. ''Gezien de huidige omstandigheden'' kiest de raad van bestuur er echter voor niets te veranderen.
Op 17 februari raakte de prins bedolven onder een lawine in het Oostenrijkse Lech. Friso liep door het ski-ongeval ernstige hersenbeschadiging op en komt mogelijk nooit meer bij bewustzijn. Hij werd begin maart vervoerd naar een Londens ziekenhuis.
Friso, die sinds 2004 onafhankelijk bestuurder is bij Telenet, ontving voor zijn bestuurswerk vorig jaar 47.500 euro, zo is ook te lezen in het jaarverslag.

Kijk en van dit soort berichten ga ik persoonlijk speculeren.."vermoedelijk voor langere tijd geen veragederingen bijwonen en Gezien de huidige omstandigheden" ..

Friso ligt en diepe coma, althans volgens de laatste berichten...áls hij er al uitkomt was nog maar de vraag hóe..het feit dat nu dit geschreven is, is er toch flinke hoop..althansm zo lees ik dat..en ik hoop het voor ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:41

Zijn naam geeft cachet aan het bedrijf....

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:56

Ik ben toch wel benieuwd of er al verbetering is?

Persoonlijk had ik dan liever dood geweest dan zo leven.

Nouja hopelijk ontwaakt ie nog ofzo

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:52

Moet nu ineens denken aan de ontdekking van de hemel.. Daar ligt toch ook een vrouw 20 jaar in coma ofzo? Je moet er toch niet aan denken.. :r

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:01

Klinkt grof, maar prins Friso is uitstekende PR en deze set is ook weer briljant genomen; 'kijk eens hoe positief wij de zaken benaderen'. Tenminste; dat is mijn idee bij het bovengeplaatste artikel.