Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Krips schreef:Nuancering is hier vaak ver te zoeken. Vaak denkt 'rechts' dat links alles aan de Islam maar goed en mooi vind. Je kunt ook tegen het stenigen van vrouwen, het mishandelen van vrouwen zijn én niet tegen de Islam op zichzelf. Ik snap niet waar je het idee vandaan haalt dat Halsema zou willen dat vrouwen anders behandeld worden. Je hebt het hier wel over Halsema, als er iemand voor de emancipatie van vrouwen staat is het Halsema wel. Het enige wat zei zegt is dat iedereen vrij moet zijn zijn of haar geloof te praktiseren binnen de grenzen van de wet en de mensenrechten.
kanniet schreef:Ik doelde meer op het feit dat Femke H. het niet juist vond dat straffen in de islamitische staat volgens het hun voorgeschreven recht (sharia-koran) uitgevoerd worden. Dáár noemt ze het anders behandelen van vrouwen opeens in strijd met de universele rechten van de mens. Dát vond ik heel erg interessant, vooral omdat ze hier in Nederland wil dat vrouwen wél anders behandeld worden omdat de islam dat eist.
kanniet schreef:Vrijheid van geloof hoort ook tot de mensenrechten. Moeilijk hè.
kanniet schreef:Leg me dan eens uit waarom een islamitische politieagente wél een hoofddoek moet kunnen dragen ten teken van haar geloof als ze politieagente wil worden en een christelijke trambestuurder verboden wordt zijn kruis (teken van geloof) zichtbaar te dragen.
Citaat:Ik vind het behoorlijk problematisch dat we in Nederland zover zijn dat we ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in bepaalde gevallen accepteren en zelfs mogelijk maken door aanpassingen.
Citaat:Ik hoop, mede hierom, nog steeds van harte dat CDA VVD en PVV aan het bestuten komen.
CtjeLief schreef:Het kruisje werd verboden omdat het een sieraad betrof (ik meen wegens veiligheidsredenen). Als het een ketting was geweest met een Islamitisch teken was deze net zo goed verboden. Als de tramchauffeur bijv. een tatoeage had gehad met een kruis was dit geen probleem geweest. De hoofddoek is geintergreerd in het uniform en is daarom geen probleem. Dit zou voor een christen of een jood hetzelfde zijn geweest.
Shadow0 schreef:CtjeLief schreef:Het kruisje werd verboden omdat het een sieraad betrof (ik men wegens veiligheidsredenen).
Hmmm, maar het was wel gezocht. Ik vond het zelf juist een voorbeeld waarom je niet moet willen dat alles maar in rigide regels gevat moet worden...
kanniet schreef:Ik ben 50 jaar, heb op meisjesscholen gezeten, het college begon nét jongens toe te laten toen ik in de derde zat. We zijn hard op weg om deze ongelijkheid Nederland uit te helpen. In die 30 jaar is véél veranderd, naar mijn mening ten goede. Homo's en lesbiënnes mogen huwen, ze mogen kinderen adopteren of krijgen, gemengde scholen zijn gemeengoed, vrouwen komen steeds meer in betere posities terecht en salaris-ongelijkheid staat ter discussie.
Hoe wil je goedpraten dat we, wat vrouwengelijkheid betreft, opeens stappen terug moeten omdat een geloof dat voorschrijft? Alleen maar omdat wij nog niet bereikt hebben dat iedereen daadwerkelijk als gelijkwaardig gezien en gewaardeerd wordt? En dan heb ik het alleen nog over vrouwengelijkheid. Niet over het feit dat dat geloof alle anderen minder waard acht dan een varken, én dat deze opvatting vaak gepractiseerd wordt.
kanniet schreef:Hoe wil je goedpraten dat we, wat vrouwengelijkheid betreft, opeens stappen terug moeten omdat een geloof dat voorschrijft?
kanniet schreef:Flauw hoor, dat je valt over woorden. Je weet best wat met nederlandse waarden en normen bedoelt wordt. Woordspelletjes spelen daar doe ik niet aan mee.
Je ontwijkt ook de vraag in mijn vorige bijdrage heel handig. Jammer.
Electra63 schreef:kanniet schreef:Flauw hoor, dat je valt over woorden. Je weet best wat met nederlandse waarden en normen bedoelt wordt. Woordspelletjes spelen daar doe ik niet aan mee.
Je ontwijkt ook de vraag in mijn vorige bijdrage heel handig. Jammer.
Volgens mij stelde je de vraag aan ShadowO.
Electra63 schreef:Ik lees altijd heel veel in dit soort topics dat buitenlanders zich moeten aanpassen aan onze normen en waarden.
En dan vraag ik me wel eens af: aanpassen tot hoever?
Als zo'n bericht dan wordt geplaatst door iemand die zelf dan een topic opent over inval door de politie en vriend die ex-crimineel is (dit slaat dus niet op jou Kanniet) dan plaats ik daar dus vraagtekens bij.
Ik vind het nl. een dooddoener: aanpassen!
Iedereen mag van mij doen en laten wat hij zelf wilt. (binnen de wet natuurlijk).
Als een moslim 5 x per dag wil bidden, naar de moskee enz. wil gaan, prima. Ik heb daar geen last van.