wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:11

Electra, ik hoop dat je gelijk hebt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:11

Electra63 schreef:
Ik denk dat de PVV binnenkort 1 zetel minder heeft.
Dan gaat hij als éénmansfractie door. Net als Rita en we weten wat daarvan terecht is gekomen.

Nee hoor Hero heeft een machtspositie zolang er onderhandeld wordt. Zonder hem heeft rechts 75 zetels en zijn ze in stemmingen van hem afhankelijk. Dus kan hij nog even lekker Geert pesten tot de formatie een andere koers neemt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:12

Ik hoop het ook.
Maar, dat kost ook weer heel veel geld.
Na een tijdje nieuwe verkiezingen, weer een hoop ex-kamerleden met wachtgeld.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:12

Lovely schreef:
Zit er toevallig iemand naar Knevel & vd Brink te kijken??? %) %) %) %) %) |o |o |o |o

Ben net gaan kijken maar nu gaat het over voetbal. Die Hero Brinkman is natuurlijk een ongeleid projectiel.
Wel grappig dat Afellay zegt Geert Wilders sorry wie is dat? Die ken ik niet. Maar hij komt geloof ik uit Utrecht en daar kennen ze Wilders niet zo goed. ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:14

Je hebt gelijk Sarabande, Hero is al een tijdje aan de stoelpoten van Geert aan het zagen.

In ieder geval: 1 juli op het bordes, dat geloof ik niet.
Het wordt een moeilijke formatie, en welke combinatie het ook wordt, ik geloof nooit dat het de vier jaar volmaakt.
Dus binnenkort weer verkiezingen.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:14

Hermelientje schreef:
Ik zeg niet dat PVV stemmers dom zijn maar stemmen op de PVV vind ik wel heel dom, ik hoop dat dat verschil duidelijk is.

Dit vind ik juist best dom..
Sorry hoor maar iedereen mag toch zelf bepalen op wie die stemt. Ga toch ook niet zeggen dat ik mensen die op een linkse partij stemmen dom vind..
Iedereen heeft zn eigen mening en eigen keuze. Leuk om andermans keuzes dom te noemen.
Niet dat ik mag stemmen ofzo maar wilde hier even op reageren.
Laatst bijgewerkt door Jeanine93 op 12-06-10 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:15

Hermelientje schreef:
Lovely schreef:
Zit er toevallig iemand naar Knevel & vd Brink te kijken??? %) %) %) %) %) |o |o |o |o

Ben net gaan kijken maar nu gaat het over voetbal. Die Hero Brinkman is natuurlijk een ongeleid projectiel.
Wel grappig dat Afellay zegt Geert Wilders sorry wie is dat? Die ken ik niet. Maar hij komt geloof ik uit Utrecht en daar kennen ze Wilders niet zo goed. ;)

Ik denk dat Affelay heel goed weet wie Wilders is. Hij is niet dom. En wie kent Wilders eigenlijk niet?
Ik denk dat hij geen zin heeft in die discussie. Ik vind het eigenlijk een heel grappig antwoord.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:17

Electra63 schreef:
Ik denk dat Affelay heel goed weet wie Wilders is. Hij is niet dom. En wie kent Wilders eigenlijk niet?
Ik denk dat hij geen zin heeft in die discussie. Ik vind het eigenlijk een heel grappig antwoord.

Klopt ze zijn met wat anders bezig. Vraag me af wat er gebeurt zou zijn als een stel van die jongen duidelijk afstand van Geert genomen had voor de verkeizingen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:24

Ik denk dat dat niet uitgemaakt had, Sarabande.
De PVV-stemmers laten zich echt niet door iemand van hun standpunt afhalen.
Ik denk dat de PVV-stemmers pas afhaken, als ze merken dat de PVV heel veel water bij de wijn moet doen, om te regeren. En als de PVV de vele beloften niet waarmaakt.
Want, zoals zovaak gezegd, waar gaat de PVV alles van betalen? En dan samen met de VVD?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:25

In de oppositie is het altijd heel makkelijk om van alles te roepen (in het geval van de PVV: schreeuwen), maar als ze willen regeren, zal dat niet meer kunnen.

Maar ik ga naar bed, morgen om half 7 op.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:30

Electra63 schreef:
Want, zoals zovaak gezegd, waar gaat de PVV alles van betalen? En dan samen met de VVD?

Uit de berekeningen van het sociaal planbureau blijkt dat de staatsschuld in ieder geval niet afneemt met de maatregelen uit het programma van de PVV.

Die berekeningen zijn trouwens best leuk en interessant om te lezen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:31

Aan mijn typefouten te zien wordt het voor mij ook de hoogste tijd :o

We zien wel waar het formatie schip strand

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:34

Ach met al die kabinetten die hun 4 jaar niet af maken kunnen we tenmisnte heel vaak gebruik maken van ons stemrecht :D

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:38

Electra63 schreef:
Hermelientje schreef:

Ja ik vond het zelf ook heel grappig misschien kwam dat niet goed over (het is al laat sorry).

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 01:02

Gezeur ook altijd. Accepteer gewoon hoe het is en blijf niet zeuren erover. Het is zo, en het blijft waarschijnlijk ook zo. We kunnen wel vuur blijven spuwen maar daar schieten wij allemaal niets mee op.
Ik zeg dit, jullie zeggen dat. Wij komen allemaal niet tot dezelfde mening.

:)

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 01:05

Hermelientje schreef:
Ik zeg niet dat PVV stemmers dom zijn maar stemmen op de PVV vind ik wel heel dom, ik hoop dat dat verschil duidelijk is.

Dan vind ik stemmen op de VVD dom. :roll: B-) :Z
Jeetje mensen, denk is een keer na voordat je iets zegt.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:06

Jeaninee_Ier schreef:
Hermelientje schreef:

Sorry hoor maar iedereen mag toch zelf bepalen op wie die stemt. Ga toch ook niet zeggen dat ik mensen die op een linkse partij stemmen dom vind..
Iedereen heeft zn eigen mening en eigen keuze. Leuk om andermans keuzes dom te noemen.

Nou 1 ding is wel duidelijk het verschil was jou niet duidelijk.
Ik zal een ander voorbeeld geven ik zal nooit zeggen dat rokers dom zijn (ik ken hele intelligente rokers) maar ik zou wel kunnen zeggen roken vind ik dom.

Ik begrijp niet zo goed waarom het zo erg is dat ik dit zeg. Of heeft Geert Wilders tegenwoordig een alleenrecht op "duidelijke taal"?

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:13

eindelijk iemand die dat ook zegt :o ,
juist, en al dat geld dat die krijgen huizen spullen e.d. is dat normaal?

NEE,
krijg ik een kerk in marocco?
nee want dan maken ze mij het leven zuur,

krijg ik daar een nederlandse school,
nee want hun taal is het enige dat telt,

dus als iedereen even logisch nadenkt,
hiermee besparen we al een deel van de miljarden!

DDW1190 schreef:
ja inderdaad, wat is er zo erg aan hem dan? dat de allochtonen die misdrijven hebben gepleegd het land uit moeten? ik vind dat niet meer als normaal hoor!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:26

Renee1990 schreef:
eindelijk iemand die dat ook zegt :o ,
juist, en al dat geld dat die krijgen huizen spullen e.d. is dat normaal?

NEE,
krijg ik een kerk in marocco?
nee want dan maken ze mij het leven zuur,

krijg ik daar een nederlandse school,
nee want hun taal is het enige dat telt,

dus als iedereen even logisch nadenkt,
hiermee besparen we al een deel van de miljarden!

Er zijn kerken en katholieke scholen in Marokko, en een engelstalige Universiteit. Misschien is het handig om je eerst een beetje te verdiepen voordat je dingen roept die niet waar zijn?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:43

Hermelientje schreef:
Jeaninee_Ier schreef:

Nou 1 ding is wel duidelijk het verschil was jou niet duidelijk.
Ik zal een ander voorbeeld geven ik zal nooit zeggen dat rokers dom zijn (ik ken hele intelligente rokers) maar ik zou wel kunnen zeggen roken vind ik dom.

Ik begrijp niet zo goed waarom het zo erg is dat ik dit zeg. Of heeft Geert Wilders tegenwoordig een alleenrecht op "duidelijke taal"?

Persoonlijk vind ik dat stemmers op PVDA en CDA dom zijn, want ze hebben nog niet zo lang geleden kunnen ondervinden dat het partijen zijn die beloftes doen aan de kiezers en zodra hebben ze de macht dan draaien ze net zo makkelijk als een blad aan een boom om. Als je als kiezer dat meegemaakt hebt en je geeft toch je stem weer aan ze dan getuig je in mijn ogen niet van veel inzicht en intelligentie. Als men de geschiedenis kent, kent men de toekomst. Van het PVDA is het bekend dat ze zeer slechte rekenmeesters zijn en maar wat liegen en beloven als het hen uitkomt.
Wie kan zich het kwartje van Kok nog herinneren? We zouden het terugkrijgen als de situatie dat toeliet. Vandaag de dag moeten we het nog terugkrijgen!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:46

jantergouw schreef:
Persoonlijk vind ik dat stemmers op PVDA en CDA dom zijn, want ze hebben nog niet zo lang geleden kunnen ondervinden dat het partijen zijn die beloftes doen aan de kiezers en zodra hebben ze de macht dan draaien ze net zo makkelijk als een blad aan een boom om. Als je als kiezer dat meegemaakt hebt en je geeft toch je stem weer aan ze dan getuig je in mijn ogen niet van veel inzicht en intelligentie.

Ach gussie jij gaat nog heel wat schrikken de komende tijd :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:47

Geen enkele stemmer is dom in mijn ogen.
Als er iets niet in het straatje past van een ander vinden ze dat raar en dom.Maar dat zegt niet dat die persoon dom is.
Alleen die keuze is dan dom.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:53

gohya schreef:
Geen enkele stemmer is dom in mijn ogen.
Als er iets niet in het straatje past van een ander vinden ze dat raar en dom.Maar dat zegt niet dat die persoon dom is.
Alleen die keuze is dan dom.

Idd. Wat een discussie, respectloos en op de man.
Zegt nogal wat over de personen die dat doen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:57

sarabande schreef:
jantergouw schreef:
Persoonlijk vind ik dat stemmers op PVDA en CDA dom zijn, want ze hebben nog niet zo lang geleden kunnen ondervinden dat het partijen zijn die beloftes doen aan de kiezers en zodra hebben ze de macht dan draaien ze net zo makkelijk als een blad aan een boom om. Als je als kiezer dat meegemaakt hebt en je geeft toch je stem weer aan ze dan getuig je in mijn ogen niet van veel inzicht en intelligentie.

Ach gussie jij gaat nog heel wat schrikken de komende tijd :(:)

Als het goed is ben jij al geschrokken want je woont in het hoofdkantoor van de PVV.
Hier heb ik een breekpunt van de PVDA van de gementeraadsverkiezingen dat ze net zo makkelijk braken als Wilders heeft gedaan met de AOW, om aan te geven dat iedere partij beloftes breekt en dit nu niet iets is waar Wilders het alleenrecht op heeft.

PvdA-breekpunt niks waard. VVD doet wel wat het belooft

Tijdens het verkiezingsdebat in de Harmonie in Edam voor de gemeenteraadsverkiezingen was de PvdA nog zeer stellig. De gebouwen van het Hoogheemraadschap (HHNK) aan de Schepenmakersdijk moesten gekocht worden en wel voor gemeentelijke huisvesting. Het staat prominent in hun verkiezingsprogramma. Voor de PvdA was dit een absoluut breekpunt aldus - inmiddels wethouder - Dorus Luyckx. Hij daagde Wim Runderkamp van de VVD uit om dat ook als breekpunt te benoemen. Wim Runderkamp gebruikte andere woorden. Hij gaf aan dat de VVD gewoon doet wat zij belooft en daar geen breekpunt voor nodig heeft. De VVD houdt gewoon woord zo gaf hij aan: “als u op ons stemt, dan weet u wat u krijgt”.

Inmiddels heeft de VVD woord gehouden en heeft de PvdA haar eerste en belangrijkste verkiezingsbelofte al gebroken, nog voor het college ook maar één keer bij elkaar is geweest. Dat bleek in de raadsvergadering van afgelopen donderdag, waar de nieuwe coalitiepartijen, VD80, PvdA en CDA, weigerden aan te geven wat ze op dit vlak als coalitie willen. Er gaat (net als vier jaar geleden) onderhandeld worden met het Hoogheemraadschap. Maar wat de inzet van die onderhandelingen is, dat wil men niet zeggen… En eigenlijk zegt dát genoeg. Ze willen de gebouwen blijkbaar niet kopen en niet gebruiken voor gemeentelijke huisvesting (dat was een breekpunt van VD80). Blijkbaar is uitstel de weg en afstel het doel.

Noodzaak
Het vorige college, ook met VD80 en CDA, heeft eind 2009 uitvoerig onderbouwd dat uitbreiding van de gemeentelijke huisvesting noodzakelijk was. De gebouwen aan de Schepenmakersdijk in Edam zijn goede en volledig ingerichte kantoorpanden inclusief raadszaal. Over de aankoop is al veel onderhandeld met het Hoogheemraadschap. De VVD wil deze panden graag kopen voor de vereiste gemeentelijke huisvesting. Dat staat ook in ons verkiezingsprogramma. Want de aankoop van dat kantoorpand kost wel veel geld, maar is nog altijd aanzienlijk goedkoper dan nieuwbouw voor tientallen miljoenen bij de CAI-mast (wat het CDA wil) of nieuwbouw aan de Mgr. C. Veermanlaan (wat VD80 wil).

Blijkbaar lagen de meningen van VD80/CDA zo ver weg van het PvdA-standpunt dat men deze hete aardappel heeft laten liggen en weigert duidelijkheid te geven. Een motie van Groen Links en de VVD om volgende maand met een financiële onderbouwing en een college-advies te komen werd door de PvdA ook afgewezen. Blijkbaar steekt de PvdA de kop in het zand, tot de kans verkeken is, om dan de handen in onschuld te wassen. Maar dan zit men tenminste wel op het door hen zo gewilde pluche.

Jammer
Het is triest dat de coalitie (VD80/PvdA/CDA) geen duidelijkheid wil of kan geven over wat zij gezamenlijk wil, wat de inzet wordt van de onderhandelingen en hoe snel er uitsluitsel moet zijn. Maar erger vinden wij de insteek van de PvdA. Dat zij haar belangrijkste verkiezingsitem volledig heeft weggegeven. En dat terwijl de PvdA weet dat er een meerderheid in de gemeenteraad is, die voor aankoop van de HHNK-panden voor gemeentelijk huisvesting is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:01

jantergouw schreef:
Als het goed is ben jij al geschrokken want je woont in het hoofdkantoor van de PVV.
Hier heb ik een breekpunt van de PVDA van de gementeraadsverkiezingen dat ze net zo makkelijk braken als Wilders heeft gedaan met de AOW, om aan te geven dat iedere partij beloftes breekt en dit nu niet iets is waar Wilders het alleenrecht op heeft.

Over gemeenteraden gaat het hier niet, maar ik wil je wel even aan de hoofddoekjes herinneren die zomaar verdwenen. Verder een zinloze discussie zolang er geen effectieve formatie onderhandelingen zijn.