Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:44

Waar dan Lieveli? Op Aruba waar papa de scepter zwaait? Is dat wel eerlijk denk je?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:45

ThePast03 schreef:
Ik vind Joran nu nog alles behalve zielig.

Maar hem de vreselijkste dingen toewensen, of zelfs je schouders daar voor ophalen, omdat hij nu een bekend persoon is en omdat we in staat zijn gesteld om te zien wat een ziekelijk figuur hij is vindt ik ook veel te ver gaan.

En dat vind ik voor mij een mooie afsluiter. Ben het er volkomen mee eens. Welterusten iedereen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:45

horseyfries schreef:
Waar dan Lieveli? Op Aruba waar papa de scepter zwaait? Is dat wel eerlijk denk je?

Die zwaait niet meer hoor, die is in februari van dit jaar overleden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:46

horseyfries schreef:

Je bent je er van bewust dat papa al een tijdje dood is? Ik kon een sarcasme smilie niet onderdrukken: ----> :')

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:46

ThePast03 schreef:
Ik vind Joran nu nog alles behalve zielig.

Maar hem de vreselijkste dingen toewensen, of zelfs je schouders daar voor ophalen, omdat hij nu een bekend persoon is en omdat we in staat zijn gesteld om te zien wat een ziekelijk figuur hij is vindt ik ook veel te ver gaan.

Dat is iets heel anders dan te zeggen dat hij gewoon berecht moet worden in het land van de misdaad, zoals elke crimineel daar. Wil je nog altijd dat hij ergens anders naartoe gaat, gebaseerd op speculaties?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:47

slimmerik schreef:
russel schreef:
Wat zal de moeder van Nathalee hem toewensen... :=

Een gevangenisstraf in Aruba of Nederland.

Gaat u daar maar niet van uit, peru, usa en aruba en nooit meer vrij de kans iemand wat aan te doen en meer slachtoffers te laten worden. De gedachten gaan wel uit naar de slachtoffers in peru, maar niets goeds voor meneer jvds.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:49

horseyfries schreef:
Dat is iets heel anders dan te zeggen dat hij gewoon berecht moet worden in het land van de misdaad, zoals elke crimineel daar. Wil je nog altijd dat hij ergens anders naartoe gaat, gebaseerd op speculaties?

Als de minister van Peru speculeert? We weten pas achteraf of het speculaties zijn.
Heb gezegd dat ik het geen probleem zou vinden als hij naar Aruba uitgeleverd zou kunnen worden (ik denk dat het compleet onmogelijk is, maar dat is een ander verhaal).
Als hij zijn straf maar krijgt, ik zou er ook geen problemen mee hebben als Aruba hem daar levenslang achter de tralies zet.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:49

Dat papa dood is doet niets af aan het feit dat hij de feiten niet gepleegd heeft in Aruba, ook niet in Nederland, maar in Peru.

Gelukkig ben ik niet zo op de hoogte van de familie vd Sloot als jullie....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:50

ThePast03, het kunnen niet anders dan speculaties zijn.... voor zover ik weet leeft Joran tenminste nog wel.... ;)

Waarom zou Joran een straf in Aruba mogen uitzitten terwijl duizenden anderen gewoon in Peru zitten? Is hij beter dan een ander?
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 15-06-10 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:50

russel schreef:
Zou je denken? Zal ze niet stiekem willen dan ook hij even gaat lijden? Ik zou dat als moeder wel hebben....

Zoals ik al eerder zei in dit topic, genieten familieleden van slachtoffers van ter dood veroordeelden er absoluut niet meer van als dat een veroordeelde 20 jaar krijgt b.v.

Klinkt mij ook raar in de oren hoor...gevoelsmatig. Maar laatst dit in het programma Rapportage gezien. Is een serieus onderzoek naar geweest.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:51

sarabande schreef:
shilady schreef:
Ja en dat de media er maar zo boven op blijf zitten heel de tijd

Daar is hij anders nooit vies van geweest

Anders had ie ook geen boek geschreven, als hij de media zo vervelend had gevonden...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:51

horseyfries schreef:
[*olduser*], het kunnen niet anders dan speculaties zijn.... voor zover ik weet leeft Joran tenminste nog wel.... ;)

Dan heb je ook niet goed gelezen. Er wordt gezegd: Als er een opstand uitbreekt en dat schijnt daar nog weleens te gebeuren.
Dan is zelfs zo'n beveiligd gedeelte waar hij nu zit niet veilig meer.

Leuk dat je zegt dat je "gelukkig" niet zo op de hoogte bent van de familie. Hij heeft dus twee jonge broertjes, niemand die zich er druk over maakt hoe die zich voelen. Die hebben hier ook niet om gevraagd en zijn nu net zo goed slachtoffers in het geheel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:53

horseyfries schreef:
Dat papa dood is doet niets af aan het feit dat hij de feiten niet gepleegd heeft in Aruba, ook niet in Nederland, maar in Peru.

Hoooo wacht even....Die eerste zin... dat ontkent toch ook niemand?

En die 2e: Dat zijn vader overleden is, is common knowledge, echt geen insiders information. Het heeft uitgebreid in de media gestaan. Dat jij gelukkig bent dat je tekort schiet als het op common knowledge aankomt, is jou ding. Ik zou me kapot schamen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:53

En wiens schuld is dat?

Als er een opstand uitbreekt zijn ook de andere gevangenen niet veilig, om nog maar te zwijgen over de bewakers. Maar van alle mensen daar is Joran de enige die het "redden" waard is?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:54

slimmerik schreef:
russel schreef:
Zou je denken? Zal ze niet stiekem willen dan ook hij even gaat lijden? Ik zou dat als moeder wel hebben....

Zoals ik al eerder zei in dit topic, genieten familieleden van slachtoffers van ter dood veroordeelden er absoluut niet meer van als dat een veroordeelde 20 jaar krijgt b.v.

Klinkt mij ook raar in de oren hoor...gevoelsmatig. Maar laatst dit in het programma Rapportage gezien. Is een serieus onderzoek naar geweest.

Dat vind ik toch ook wel raar. Stel dat mijn kind vermoord wordt zou ik absoluut niet willen dat hij een ander ooit nog iets aan zou kunnen doen. Ik zou hem dan zeker liever dood hebben dan dat hij na 20 jaar weer rond loopt.

horseyfries

MarcoBorsato schreef:
horseyfries schreef:

En die 2e: Dat zijn vader overleden is, is common knowledge, echt geen insiders information. Het heeft uitgebreid in de media gestaan. Dat jij gelukkig bent dat je tekort schiet als het op common knowledge aankomt, is jou ding. Ik zou me kapot schamen.

Ach ja, zo zou ik me weer kapot schamen als ik het opnam voor een meervoudige meisjesmoordenaar, maar dat vinden anderen dan weer héél normaal.....

ThePast03

horseyfries schreef:
En wiens schuld is dat?

Als er een opstand uitbreekt zijn ook de andere gevangenen niet veilig, om nog maar te zwijgen over de bewakers. Maar van alle mensen daar is Joran de enige die het "redden" waard is?

Als je het perse zo wil lezen en dus helemaal niet leest wat ik schrijf, ga gerust je gang. ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:56

horseyfries schreef:
Ach ja, zo zou ik me weer kapot schamen als ik het opnam voor een meervoudige meisjesmoordenaar, maar dat vinden anderen dan weer héél normaal.....

Ja ieder zijn ding. Maar ik weet wel wat ik zeg. Ik neem het trouwens niet voor hem op, althans, dat gevoel heb ik niet. Maar er zijn dingen die mij gewoon te ver gaan voor mijn medemens.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:57

ThePast03 schreef:
horseyfries schreef:

Als de minister van Peru speculeert? We weten pas achteraf of het speculaties zijn.
Heb gezegd dat ik het geen probleem zou vinden als hij naar Aruba uitgeleverd zou kunnen worden (ik denk dat het compleet onmogelijk is, maar dat is een ander verhaal).
Als hij zijn straf maar krijgt, ik zou er ook geen problemen mee hebben als Aruba hem daar levenslang achter de tralies zet.

ThePast03, ik kan het op vele manieren lezen, maar er blijft staan dat jij het goed zou vinden als hij in Aruba zijn straf mocht uitzitten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:58

horseyfries schreef:

Nounou... cool down. Ik hoorde ook later dan de meesten dat hij dood was, vind het een beetje te kort door de bocht om te zeggen dat je je dan maar moet schamen. Maar vind het ook te kort door de bocht om te zeggen dat liveli zich moet schamen, ik vind dat ze een punt heeft over de erbarmelijke omstandigheden van gevangenissen. Soberheid, triestheid en ellendige tijd moeten ze hebben maar er zijn grenzen natuurlijk.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:59

horseyfries schreef:

Je zou je ook kapot geschaamd hebben wss in die tijd van Lucia de B. die het toen voor haar opnamen en voor de heren die veroordeeld werden voor de Puttense moordzaak.

Wij zeggen toch niet dat hij de straf niet moet krijgen? Wij zeggen alleen dat hij niet zwaarder gestraft hoeft te worden dan het oordeel zal zijn.

Mensen die het zo geweldig vinden dat hij daar te pakken genomen gaat worden in die gevangenis doen hun voorouders veel onrecht. Die hebben gestreden voor de mensenrechten en het rechtsysteem dat we nu hebben..... daarvoor zou je je kapot moeten schamen imo.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:59

MarcoBorsato schreef:
horseyfries schreef:

Ja ieder zijn ding. Maar ik weet wel wat ik zeg. Ik neem het trouwens niet voor hem op, althans, dat gevoel heb ik niet. Maar er zijn dingen die mij gewoon te ver gaan voor mijn medemens.

Ja mij ook. Anderen vermoorden is zoiets... en dus vind ik dat iemand daar zijn straf voor moet krijgen in het land waar hij diegene vermoord heeft. En dat dat diegene niet zo goed uitkomt, daar heb ik niet echt boodschap aan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:00

horseyfries schreef:
[*olduser*], ik kan het op vele manieren lezen, maar er blijft staan dat jij het goed zou vinden als hij in Aruba zijn straf mocht uitzitten.

Ja ik zeg toch dat ik daar mee kan leven. Maar jij begint over die andere gevangenen en dat heb ik nu inmiddels al drie keer verteld dat ik daarover hetzelfde denk maar dat het topic niet over de andere gevangenen daar gaat maar over Joran. En dat Joran bovenaan de lijst staat voor de medegevangenen en dus het meeste risico loopt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:00

MarcoBorsato schreef:
horseyfries schreef:

Ja, maar is hij zelf niet te ver gegaan dan??? Ik vind dit toch een beetje opgekeerde wereld. Hij is zelf naar Peru vertrokken en heeft daar die moord gepleegd dus laat hem lekker daar zijn straf uitzitten. Ik wens hem ook geen marteling toe of castratie of wat dan ook, een levenslange gevangenisstraf vind ik voldoende. Maar mocht hij daar wel mishandelt worden o.i.d. ja sorry maar dan lig ik daar niet echt van wakker, laat staan dat ik daar actie tegen zou ondernemen. Moeten ze maar in Peru doen hoor. banketstaaf voor hem, maar als hij zich netjes had gedragen dan was het ook niet zo ver gekomen dat hij in een gevangenis in Peru belandt.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:02

MarcoBorsato schreef:
horseyfries schreef:

Omdat het volop in het nieuws is geweest, is ieder verplicht op de hoogte te zijn en die niet moeten zich kapot schamen?
Meneer jvds die moet zich werkelijk waar doodschamen.
Meneer heeft voor peru en zijn daden verkozen, wist waar hij mee bezig was.