ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kekaro

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:12

hahaha dan hadden ze denk ik toch wel achter een dichte deur gezeten nu....opgesloten tot bewezen is dat ze het niet gedaan hebben Haha!
even de omgekeerde wereld, moet kunnen Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:23

randalinpony schreef:
Zelfde geldt voor uit portugal vluchten: Ze konden zo het onderzoek bemoeilijken, maar ze wisten ook dat daar blijven kon betekenen dat hun kinderen in een pleeggezin werden geplaatst -dat wil geen enkele ouder.

Dus, alles kan op verschillende manieren uitgelegd worden.

Daar wil ik wel wat op zeggen. Het blijkt achteraf, dat de tickets twee weken eerder zijn gekocht. Toen was er nog geen sprake van Kate in voorarrest, dat was pas na het verhoor beslist. En alleen dán zouden de kinderen afgenomen worden. Dat is hier automatisch als er een ouder in het gevang komt.

Heel opvallend was, dat zelfs nadat ze die dus al besteld hadden, ze steeds gezegd hebben dat ze beslist zouden blijven en niet zonder Maddie wilden terug keren. Ze zaten dus glashard te liegen. Nu wil ik niet oordelen, maar waarom deden ze dat? Op een gegeven moment hebben ze wel aangegeven dat ze misschien terug wilden keren in september (voor de tweeling), maar er is geen overleg geweest over de datum met de politie, die werkelijk stom verbaasd was omdat ze de schijn hebben opgehouden tot de laatste dag dat ze nog niet weg zouden gaan. Ze hebben misschien hun redenen, maar het werkte in elk geval niet in hun voordeel. Dat had Gerry al voorzien, die verklaarde dat "vertrek wellicht als vlucht gezien zou worden".
Feit is dat ze in Engeland onmiddelijk in een vangnet kwamen wat ze hier niet hadden en nu veel harder terug kunnen vechten. Of dat al of niet op onschuld duidt, laat ik maar in het midden. Dat ze tegelijkertijd een mediacampagne starten om haar te vinden is logisch, maar dat ze dat nou weer op Portugal een Spanje richten, niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:31

patsur schreef:
Ann schreef:
Ik denk dat het communicatieprobleem o.a. veroorzaakt wordt door wat voor sommige mensen feiten zijn (en zo ter discussie worden gebracht), door anderen slechts als aannames worden gezien. Lachen

Moet dan ook zeggen dat het niet erg makkelijk is, ook de bronnen waar de meeste feiten vandaan gehaald worden komen uit de krant, en die speculeerd er ook op los..

Een officiële bron is iemand die de krant informeerd. De bron komt dus niet uit de krant, de krant komt uit de bron Knipoog Wat de krant er mee doet, ja, dat is eigenlijk het probleem, er is niet zoveel, maar ze willen wel paginá vullen en nieuws geven en iets anders brengen dan een andere krant. En het publiek leest dus de kranten en weet niet beter of wat er staat is waar. Het ligt best lastig.
Maar ik weet dat de krant waar ik uit citeer vrij nuchter is en geen behoefte heeft aan sensatie, daar die vanaf dag een dagelijks bericht geeft, wil helemaal niet betere verkopen omdat er toevallig wat over de zaak in staat, bedoel ik.
De 24 Horas is altijd pro McCann geweest (en geeft ook dagelijks bericht en in het weekeinde paginas vol in hun tijdschrift), ik zal daar meer uit citeren, zodat het niet lijkt alsof de hele wereld tegen ze is, maar zelfs die komt toch niet onder de feiten uit, waardoor niet alle artikelen pro McCann uitvallen. Dan heb ik het over melden van zoektochten etc.

Maar ik begrijp wel wat je wilt zeggen, bokkers baseren alles op wat ze in de krant hebebn gelezen en niet alles wat er staat is even duidelijk of helemaal waar.

Ik moet nu naar de paarden, die balen dat ik 'smorgens op bokt zit, ben steeds te laat Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 19-09-07 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:31

kekaro schreef:
precies het enige wat mij echt geweldig lijkt is als ze levend gevonden word en niks mankeert.
kat eigenlijk moet je er dan voorzetten: ik vind het kindermoordenaars Clown

hoe is het eigenlijk met die stoep afgelopen ? is die al open geweest of onderzocht ?

Dat vroeg ik me ook af, zal wel niks zijn. Anders zou je er van horen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:36

Lusitana schreef:
faye schreef:
Precies Cayenne, als je hier ook maar iets oppert wat niet negatief voor de McCann's is dan zit het hele opgedraaide topic in je nek, want ze zijn hier al veroordeeld Knipoog

Nou zal ik dan even wat positiefs zeggen? Vader McCann is toch zo lief met de kinderen, als hij tijd voor ze neemt.
Kate, kán het niet gedaan hebben, want ze wilde het kind zo graag en hield zo van haar.
Je kunt van alles positief over ze vertellen als je wilt, dat heeft verder geen enkele invloed op de zaak. Maar, ik zie hier helemaal niks positiefs over ze, ik zie hier tegenaanvallen, dat is wat anders. Knipoog

Aanvallen? Mijn hemel zeg, het is maar een forum hoor!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:52

Lusitana schreef:
patsur schreef:
Moet dan ook zeggen dat het niet erg makkelijk is, ook de bronnen waar de meeste feiten vandaan gehaald worden komen uit de krant, en die speculeerd er ook op los..

Een officiële bron is iemand die de krant informeerd. De bron komt dus niet uit de krant, de krant komt uit de bron Knipoog Wat de krant er mee doet, ja, dat is eigenlijk het probleem, er is niet zoveel, maar ze willen wel paginá vullen en nieuws geven en iets anders brengen dan een andere krant. En het publiek leest dus de kranten en weet niet beter of wat er staat is waar. Het ligt best lastig.
Maar ik weet dat de krant waar ik uit citeer vrij nuchter is en geen behoefte heeft aan sensatie, daar die vanaf dag een dagelijks bericht geeft, wil helemaal niet betere verkopen omdat er toevallig wat over de zaak in staat, bedoel ik.
De 24 Horas is altijd pro McCann geweest (en geeft ook dagelijks bericht en in het weekeinde paginas vol in hun tijdschrift), ik zal daar meer uit citeren, zodat het niet lijkt alsof de hele wereld tegen ze is, maar zelfs die komt toch niet onder de feiten uit, waardoor niet alle artikelen pro McCann uitvallen. Dan heb ik het over melden van zoektochten etc.

Maar ik begrijp wel wat je wilt zeggen, bokkers baseren alles op wat ze in de krant hebebn gelezen en niet alles wat er staat is even duidelijk of helemaal waar.

Ik had het ook over de discussies in dit topic, en bedoelde het zeker niet als aanval op jou oid.. Ben alleen maar blij dat je alles voor ons vertaald!!

Maargoed, de krant is dus ook niet echt een betrouwbare bron voor de lezer. De persoon die de krant informeert probeert de feiten voor zo ver mogelijk correct te geven, maar de krant plakt er een sensatieverhaal aan waardoor het voor de lezer ook niet makkelijk is om de feiten van de aannames te onderscheiden..

Of zit ik er helemaal naast?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:43

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:55

randalinpony schreef:
Russel, denk je niet dat als er werkelijke sporen zijn, recherche terughoudend is om op zaken vooruit te lopen en dingen voor zichzelf houdt?

Ik denk dat Russel gelijk heeft terughoudend te zijn met speculaties en beschuldigingen. Recent is in NL ook maar weer eens gebleken dat bewijs verkregen met speurhonden niet op de juiste manier is gegaan.

Verder denk ik wel dat de politie met sommige uitlatingen in de media, misschien ook de bedoeling heeft om wat reacties los te maken, waarmee ik overigens niet wil zeggen dat deze niet op waarheid zouden berusten.
Het kan idd blijkbaar nog alle kanten op. De politie heeft slechts alleen nog aanwijzingen en niets concreets. Frustrerend hoor. Je zou er zo graag een punt achter zetten. Dit blijft je maar bezighouden.
Overigens ben ik er wel van overtuigd dat ze dood is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:57

randalinpony schreef:
Russel, denk je niet dat als er werkelijke sporen zijn, recherche terughoudend is om op zaken vooruit te lopen en dingen voor zichzelf houdt?

Ik ga ervanuit dat wij niet alles weten, en ook nog eens dingen te horen krijgen die zo uit hun verband worden gerukt dat ze niet waar zijn: de media is niet bepaald een betrouwbare bron, helaas.

Verder snap ik niet zo goed waarom je zo fel tégen het idee bent dat de McCanns schuldig kunnen zijn: de zaak kan alle kanten op.

En dat staat helemaal los van het feit of Kate sympathiek overkomt ja dan nee, als ze een fantastische warme vrouw was geweest, waren er misschien ook mensen met bedenkingen tegen haar, op grond van andere zaken.

Ik ben niet fel Tégen, ik vind alles zo op speculaties gebaseerd en (on)gewild krijg je dan de ene verdachtmaking na de andere. Niemand is op de hoogte van de voortgang van het onderzoek, maar in dit topic wordt steeds geproken in de trant van "hoe meer bewijs hoe beter, want ze heeft het immers gedaan, maar hoe gaan we dat net rond haar sluiten" Er is voor mij nog niks wat duidelijk daderschap aanwijst, alleen een paar losse feiten, die overigens niet onomstotelijk naar Kate wijzen. Het is allemaal veels te vaag. Bij mij altijd onschuldig tot tegendeel is bewezen. Nog nergens iets wat duidelijk schuld aanwijst. Wat ondertussen wel duidelijk is, is dat er met Maddie iets is gebeurd wat haar lichamelijk heeft gekwetst. Dát bewijs is er.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:59

kekaro schreef:
hahaha dan hadden ze denk ik toch wel achter een dichte deur gezeten nu....opgesloten tot bewezen is dat ze het niet gedaan hebben Haha!
even de omgekeerde wereld, moet kunnen Knipoog

Nou hier moet je schuld bewezen worden, maar in Amerika moet je onschuld bewezen worden. Het is maar goed dat Kate niet voor een Jury komt te staan.....

Nou ben weer even bijgelezen.

Lusitana: Dat er lijkengeur is waargenomen bewijst nog steeds niet. Het bewijst dat er geursporen aanwezig waren op die plaats. Maar als je als arts werkt kom je regelmatig met lijken in aanraking. De gradaties ervan hebben ook weer hun typische geuren. Stel iemand is net een paar uur dood en die raak je aan of enkele weken en dat is weer een andere geur.

Wat wel bewezen kan worden als Kate toegeeft in de onmiddellijke nabijheid van een lijk, dus pas overleden persoon te zijn geweest dat de geur via Kate is verspreid, maar of het de geur van Maddie haar lijk is, is dan weer niet te bewijzen.

Het valt niet mee hoor om een echt sluitend bewijs rond te krijgen, daarom wil iedere rechercheur een bekenende verdachte en dat moet dan ook helemaal in vrijheid gedaan worden, anders schuffelt een advokaat dat onder tafel. Logisch dat ze niets zegt, alles kan tegen haar gebruikt worden en terecht zal ze bang zij om wat dan ook verkeerd te zeggen. Ik zou ook zo iets hebben als ik verdacht wordt, "jullie zoeken het maar uit, kom maar op".

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:20

oh echt waar, dat wist ik helemaal niet dat dat in Amerika zo werkt !
*weer wat geleerd*

maar dan was het dus niet eens zo gek gedacht van me Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:37

De lijklucht wordt niet gebruikt als énig bewijs. En hoe zit die dan op de knuffel die Maddie volgens Kate nooit losliet, maar nu ineens regelmatig in het Medisch Centrum was?
En nee niemand kan bewijzen dat het ook van Maddie was, daar zijn ze zich van bewust. Als het sluitend bewijs was, zaten ze al vast.

Ik wil even terugkomen op dat naar Engeland gaan en kwijtraken van de kinderen. Die kon ze daar dus ook kwijt raken, ook daar zit de kinderbescherming erop, dus dat maakt op zich niks uit.

Er stonden weer pagina's vol in de pro McCann krant en ook nog een en ander in de neutrale krant.
http://www.24horasnewspaper.com/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:39

Lusitana, ben jij anti-Mccann?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:40

Ik ben helemaal niks, ik wacht rustig af hoe het zich ontwikkeld. Maar ik ben het met de politie eens, laten we het daar op houden. Die overigens door Gerry IMBECIEL genoemd zijn, volgens zijn zus op TV...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:42

Je komt hatelijk en aanvallend over richting McCann vandaar mijn vraag. Jij kunt het niet eens zijn met de politie want je weet niets af wat inhoudelijk doel treft.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:44

Ik ben het eens dat er grondig onderzoek gedaan moet worden...

Er wordt snel gelezen wat ik niet echt zeg. Knipoog

Ik sta kristich tegenover ze, dat is niet hetzelfde als hatelijk.
Maar ik hoop ook gewoon dat het kind nog leeft en gevonden wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:04

Maar waarom mogen anderen dan niet kritisch jegens de politie zijn?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:14

kekaro schreef:
oh echt waar, dat wist ik helemaal niet dat dat in Amerika zo werkt !
*weer wat geleerd*

maar dan was het dus niet eens zo gek gedacht van me Knipoog

Ik zou juist andersom zeggen, in amerika ben je onschuldig tot er genoeg bewijzen zijn. Waar dus mensen vrij op komen

Hier kan je schuldig zijn op verdenking, wat dus weer negatieve kan zijn

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:58

De advocaat die de fam. mc Cann bijstaat is een bekende Ierse strafpleiter P. Corrigan (bekend van zijn verdediging van een Ierse terrorist die verdachte is van 56 aanslagen w.o. 29 moorden). Een zware jongen dus. Hij heeft als eerste taak de onbetrouwbaarheid van de gebruikte DNA methode (Low Copy Number) aan te tonen.
Volgende info werpt wellicht enig licht op de verwarring (wel of niet een Maddie match?)
De LCN DNA test is een techniek waarbij het mogelijk is om van een geringe hoeveelheid DNA materiaal middels een vermeerderingstechniek een DNA profiel te verkrijgen. De technologie is erg gevoelig voor "artefacten", dat wil zeggen dat soms pieken verschijnen op plaatsen waar ze niet moeten verschijnen en andersom (spookpieken). Daardoor kunnen er resultaten ontstaan die niet kloppen en is de interpretatie v.h. profiel erg moeilijk. Om fouten zoveel mogelijk te voorkomen worden de testen een aantal malen gedaan. Alleen als de testen hetzelfde patroon opleveren is het resultaat betrouwbaar genoeg om er conclusies aan te verbinden.
De testen zijn in een Brits lab. uitgevoerd en (je weet natuurlijk niet zeker maar..) ik ga ervan uit dat ze dit op de juiste wijze hebben gedaan en kundig genoeg zijn om het profiel te interpreteren. Ze zijn blijkbaar tot de conclusie gekomen dat het DNA van Maddie is.
Wel 100% match maar niet 100% betrouwbaar?
Hoewel dit dus wel een zeer sterke aanwijzing (zo niet bewijs) is dat Maddie in de kofferbak van de auto heeft gelegen, wil dit nog niets zeggen over (haar toestand: dood of levend) of de wijze waarop ze zou zijn omgebracht.
De LCN methode is dus "omstreden", toch zitten er nog een aantal mensen vast o.m. o.b.v. bewijs verkregen met deze methode. (Deventer moordzaak).
Enfin... zonder lijk, geen veroordeling ben ik bang. (Er is nog niet eens bewijs dat Maddie dood is.).
Overigens las ik ergens dat Kate en Gerry lid zouden zijn van de vrijmetselarij (een van origine mannenclub met voornamelijk leden uit de "hogere kringen") " De Vrijmetselarij is een internationaal verband (broederschap) dat is gehuld in verschillende niveaus van geheimhouding, Door de decennia heen zijn er allerlei theorieen over deze "cult" organisatie bedacht die uiteenlopen van een christelijke broederschap tot een occulte organisatie (waarschijnlijk als gevolg van de door de vrijmetselarij gehanteerde rituelen. Vrijmetselarij is vaak het doel van samenzweringstheorieën, die beweren dat de Vrijmetselaars verantwoordelijk zijn voor het opzetten van complete politieke, financiële en culturele bewegingen over de hele wereld.
Er bestaat een grote mate van geheimhouding in deze organisatie die is doorspekt met rituelen en ceremonieen en een ons-kent-ons sfeer waarbij leden bij elkaar uiteraard een streepje voor hebben. Dit ff terzijde, maar toch interessante info.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:07

Lusitana schreef:
Ik ben het eens dat er grondig onderzoek gedaan moet worden...

Er wordt snel gelezen wat ik niet echt zeg. Knipoog

Ik sta kristich tegenover ze, dat is niet hetzelfde als hatelijk.
Maar ik hoop ook gewoon dat het kind nog leeft en gevonden wordt.

Je doet het goed hoor... je vertaalt de stukjes uit de Portugese krant.Dank je wel voor je berichtgeving.
Ik kan iig géén hatelijkheid in je eigen woorden vinden. Vind het zelfs een akelige beschuldiging jegens jou.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:38

Een van de stukken in de pro McCannkrant heeft het over (van Britse bron bij de familie) dat de auto besmet is met DNA en lucht van Maddie omdat ze de spullen van haar in de auto verhuisd hebben, zoals kleding, speelgoed en een paar sandalen, waar het DNA waarschijnlijk uitkomt omdat die vaak gebruikt werden.

(en dat slingerde los in de auto, hadden ze niet in een tas? Niet een beetje oneerbiedig dan om zo met spullen van je geliefde vermiste kind om te gaan, vraag ik me dan weer af, maar goed)

"De auto is bovendien gebruikt door wel dertig mensen, allemaal familie en vrienden die wilden helpen, gedurende tien weken. Dus er waren veel sporen. Als je logisch nadenkt kunnen dan de DNA sporen die ze zogenaamd hebben geen bewijs zijn. "

Vreemd argument, maar goed.

Verder op een andere pagina:
“Mitchell heeft nog de telefoonnummers en e-mails van mensen aan de macht en blijft die gebruiken. hij heeft veel vergaderingen gecoördineerd bij de premier de laatste twee jaar. De McCanns verwachten geen hulp of invloed in hun verdediging, maar willen dat de boodschap tot de "top doordringt dat ze onschuldig zijn" zei een bron bij de familie tegen de “Times”.

Clarence Mitchell vertelde gisteren over de maand die hij bij de mcCanns heeft doorgebracht in Portugal, verdeeld over Mei en Juni toen ze de hulp vroegen van het Britse ministerie van buitenlandse zaken.
“Soms bracht ik wel 14 uur per dag met ze door. Gedurende die tijd hebik nooit iest gezien of gehoord dat me een motief gaf om me zorgen te maken of iets te verdenken" vertelde hij.
“Alles wat ik zag wat een lieve familie die in een vreselijke sitiatie terecht was gekomen – Twee ouders die een verlies proberen in de ogen te zien.
Suggeren dat ze Madeleine bezeerd hebben, per ongeluk of op een ander manier is net zo absurd als onlogisch”.
"Door het portugese rechtssysteem kan Mitchell als woordvoerder niet meer details geven.
“Maar er zijn logische verklaringen voor alles wat de politie tegen ze kan hebben gevonden”, zegt hij stellig.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:52

De voorpagina werd trouwens gesierd met "McCanns hebbën al een alibi voor het DNA in de auto.

Ben benieuwd wat voor logische verklaringen er komen voor de lichaamssappen en het spoor naar het andere appartement enzo.

Veel blijft trouwens rechtsgeheim, ondanks het verzoek. En als de McCans wat los willen laten, moeten ze dat officieel aanvragen.

Niet op het internet, maar wel in de krant staat verder nog dat hij zegt:"Het zou positiever zijn dat de politie stappen zou ondernemen in de zoektocht, in plaats van die te vertragen."

(Ik denk dat hij voor het gemak vergeet dat een en ander paralel loopt)

Dan nog de zus van Gerry in een TV programma:"Gerry zegt steeds dat de politie onze enige kans is en dat we moeten meeweken, maar dat er weinig kans is, omdat het imbecielen zijn. Kate zei bv dat ze zeiden:"Zeg ons wat je met haar gedaan hebt." Zijn ze helemaal gek, ze denken zeker dat we ons in zo'n situatie steken."

De inspecteur die bij de zaak Joana is geweest en daar een boek over heeft geschreven ("de ster van Joana", alweer in 10e druk), Paulo Cristovão, verdedigd zijn collegas. "Het is een belachelijke aanklacht zonder scrupules om de aandacht af te leiden van de feiten en het heeft niets met deze zaak te maken en is alleen om het imago van de inspecteurs neer te halen."

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:57

Tot zover alles uit de pro McCann krant in een notedop, er waren 5 pagina's aan besteed. Het is eenkrant die zwaar neigt naar de telegraaf + Privé. Heeft vele glamourpagina's. oook de McCann paginá zijn gevuld met heel veel foto's. Ze hebben daarnaast een vaste pagina met altijd dezelfde foto van Maddie erop, iedere dag.

Het bewuste appartement is nog verhuurd aan mensen, maar zodra ze hoorde dat het hét appartement was, vroegen ze om een ander. Verder heeft er een paar dagen iemand die personeel is van de Ocean Club ingezeten. De OceanClub is belaagd met journalisten die naar binnen wilden om foto's te nemen en er is zelfs geld geboden door een (Britse) journalist om het te kopen. Het is van een Brits stel en het zit erin dat ze het niet aanhouden, door de negatieve publiciteit.
Het is trouwens weer verzegeld.

De politie wacht nog steeds op de rapporten van het lab en heeft grote verwachtingen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:05

Vijf pagina's jeetje hier haalt het niet een 1/4 krant, njah zal me wel niet verbazen dat we nooit de waarheid horen, met goede vrienden kom je ver en dat hebben ze zowiezo. en dat staat los van het schuldig of niet schuldig feit

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:22

lustinana echt topie dat jij voor ons dat allemaal wil vertalen! Haha! een dikke pluim voor jouw Knipoog