Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Spenk schreef:Ah ja dat is natuurlijk een keuzewij eten geen vlees uit de supermarkt maar van de boer daar merk ik geen verschil! En sowieso eten we maar paar keer per week vlees.
Dus dat zal voor mensen wellicht ook al besparend kunnen werken? Wat vaker het vlees laten staan en wat extra groenten nemen.
purny schreef:_San87_ schreef:Welke kosten hebben 'ze' omhoog gegooid, dan?
Grondstoffen voor bepaalde boodschappen. En de boodschappen zelf
_San87_ schreef:Exitium schreef:Nou ja, ze heeft an sich wel een punt. Gas is normaliter in de zomermaanden (vanaf ± juni) goedkoper dan in de winter, dus het bijvullen van de reservoirs in de zomer voor lagere prijzen betekent dat je op jaarbasis minder aan gas kwijt bent. In dit geval is alleen de vraag of de gasprijs in de zomer gaat dalen als de oorlog dan nog aan de gang is.
Dat is wat anders dan 'weer zonder gas zitten', zoals in het oorspronkelijke bericht van Loretta staat. We hebben nooit zonder gezeten en zullen ook niet zonder komen te zitten voorlopig.
Er is nog voor minimaal 50 jaar aan gas, 100 in de meest gunstige scenario's. Onderzeese (nog niet bereikbare) gasvelden niet meegerekend. Mooi momemt om in te gaan zetten op renewables zoals kernfusie. Wat al gedaan wordt, en waar grote stappen worden gezet. Tot die tijd, gas uit Noorwegen en Groningen en LPG uit Amerika.
Popstra schreef:[ [url=m/qqAe4d.jpg]Afbeelding[/url] ]
Van Anonymous..
Loretta schreef:Popstra schreef:[ [url=m/qqAe4d.jpg]Afbeelding[/url] ]
Van Anonymous..
Er is natuurlijk altijd een overtreffende trap.
Maar het energiebedrijf wordt niet blij als je de rekening niet meer kunt betalen.
Er vinden in Nederland genoeg huisuitzettingen plaats. Dan is jouw huis wel niet door bommen verwoest. Maar je kunt wel met je kat op je arm op het station gaan slapen. Oooh nee wacht, zwervers mogen tegenwoordig niet meer op het station slapen.
bigone schreef:Je hebt gelijk loretta, altijd wel een situatie te vinden waar het erger is.
Maar wanneer het hier goed gaat hoor je bijna niemand in Nederland. Nu gaat het een stuk minder voor velen en die situaties zullen voor sommigen voor het eerst in hun leven zijn.
En voor sommigen bekend terrein omdat ze al eerder een fikse crisis mee hebben gemaakt.
Stuk leeftijdsverschil en karakter doet veel met hoe je met bepaalde situaties om gaat.
Ik ben blij dat ik geen jonkie meer ben, het is niet niks wat ze voor de kiezen krijgen maar aan de andere kant, zoveel mogelijk proberen de paasei naar de nering te zetten en proberen geen kopje onder te gaan is heftig, spannend maar je word er niet slechter van in veel gevallen. Ondanks dat het niet leuk is, niet meevalt en gewoon poedersuiker soms, je zit inderdaad niet in een metrostation te schuilen voorlopig .
_San87_ schreef:Ik merk wel dat het duurder wordt. Sowieso het vlees is duurder, groente niet meteen. Waar ik eerst nog rond de 4,95 betaalde voor kipfilet, is dat nu 6,50 of zo. Afhankelijk van het gewicht, natuurlijk.
bigone schreef:Klopt loretta, maar armoede is er altijd geweest en zal er ook altijd blijven. Helaas want ik gun iedereen een leven waar ook nog iets extra kan. Maar we moeten niet net doen alsof dat van de laatste paar jaar is, het was er altijd al.
elnienjo schreef:Ik denk dat nu tot en met modaal keihard geraakt wordt door alle prijsstijgingen. Mensen hebben toch hypotheken die passend waren bij hun inkomen, maar nu is levensonderhoud opeens gigantisch in prijs gestegen.
Telpeva schreef:Een vriendin van mij heeft sinds een paar dagen een Oekraïnse vrouw opgevangen in haar huis, ze spreekt enkel Russisch en de communicatie is lastig. Heeft iemand hier wellicht leuke ideeën wat ik zou kunnen doen zodat zij zich hier in de buurt ook verbonden en welkom kan voelen? Hebben jullie al zulk soort situaties meegemaakt?