Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:49

Electra63 schreef:
Cer schreef:
Waarom gingen mannen in bosjes staan te potlood venten… ?
Dit is de moderne, minder koude variant hiervan..

Ik denk dat misschien de vrouwen die het niet kunnen voorstellen, een andere generatie zijn? Toen ik net werkte in de jaren 90, was er geen mobieltje om dingen mee te versturen.. er was amper e-mail..
Maar bazen en chefs (manager is meer van later misschien?) hielden net te lang vast met begroeten, raakten net een borst aan bij een omhelzing, tikte even vriendelijk op de billen etc .. dat gebeurde gewoon..

Dat ik nu, net als een aantal anderen, oud genoeg ben om er wat van te zeggen, en dat ik nu iemand een dickpic door de spreekwoordelijke strot zou duwen zegt niks over meiden die nu jong zijn en die het overkomt ..

Je had vroeger je baas niet “op je socials”, ze hadden alleen een thuis telefoon nummer, er was geen e-mail..
nu wordt je alleen al helemaal debiel van t aantal apps en groepen wat je voor je werk op je telefoon hebt staan, met alle contacten die daarbij horen ….

Vroeger had je podlootventers en genoeg sexuele intimidatie op de werkvloer.. dat is niet ineens verdwenen (helaas) het gaat er nu anders aan toe

Ja, dat weet ik.
Ik ben oud genoeg dat ik ook weleens potloodventers ben tegen gekomen.
Zeker als ik alleen ging paardrijden in het bos.

Maar dat waren vieze, rare mannetjes, niet helemaal goed van boven. :D

Dat vind ik heel anders dan bijboorbeeld een Marc Overmars of andere manager/leidinggevende.

Precies dit! Die rukkers in de auto als je terug fietste uit schooltje waren gewoon een stel sneuneuzen.

Cer

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:52

En wat denk je als die toegang hadden gehad tot de techniek van nu?
dat ze nog op een fietsje zouden stappen in de kou?

hoe weet je dat dat vieze rare mannetjes waren? Ik kende ze in ieder geval niet persoonlijk...

Overigens, ik vind mannen die ongevraagd aan vrouwen zitten, ook sneuneuzen... maar goed, dat kan een verschil van opvatting zijn...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:18

De karikatuur potloodventer in lange regenjas die tadaaa uit de bosjes kwam gesprongen vond ik best een beetje grappig als kind zijnde. Als je thuis gewent bent aan naakt lopende ouders ben je niet zo snel onder de indruk wellicht.

De rukker die ik alleen door een stukje bos van zwemwater naar camping tegen kwam voelde wel als een bedreiging, ook omdat ik in bikini liep denk ik, was toen 13 of 14.

De laatste die ik mee maakte was een automobilist die mij op mijn fiets afsneed bij het oversteken. Zo’n moment dat je niets anders kan dan kijken wat er gebeurt en toen zijn kroonjuweel mocht aanschouwen. Kreeg er ook een brede glimlach bij. Was een jongeman van rond de 25. Goed verzorgd niks koekoek aan, vast met een leuke vriendengroep en vriendin…

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:36

Candadees onderzoek onder 1087 mannen over waarom mannen dickpics sturen, https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... versturen/

Een kleine verrassing voor mij, blijkt dat 1 op de 20 aangaf wel eens dickpics te hebben gestuurd naar vrouwen waar ze een hekel aan hadden, vraag me nu af wat ze daar dan mee wilde bereiken, dat staat er helaas niet bij.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:44

Jis_ schreef:
Candadees onderzoek onder 1087 mannen over waarom mannen dickpics sturen, https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... versturen/

Een kleine verrassing voor mij, blijkt dat 1 op de 20 aangaf wel eens dickpics te hebben gestuurd naar vrouwen waar ze een hekel aan hadden, vraag me nu af wat ze daar dan mee wilde bereiken, dat staat er helaas niet bij.

Misschien denken ze dat die van hun heel angstaanjagend is ofzo :')
Vreemd hoor

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:47

Jis_ schreef:

Zou dat niet iets te maken hebben met aan willen tonen dat ze van het mannelijk geslacht zijn en dús sterker/ belangrijker zijn dan vrouwen, in hun verknipte narcistische brein?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:56

Nou dat lijkt me erg ver gezocht weer.

Gewoon iemand die je haat ongemakkelijk laten voelen, lijkt mij.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:08

MyWishMax schreef:

Nouja, er zijn legio manieren om iemand waar je een hekel aan hebt zich ongemakkelijk te laten voelen.
Daarbij vind ik haten echt een groot woord, ik vraag me dan af waar die haat vandaan komt.

Edit:
En ik zal in het vervolg een :') of ;) bij mijn post plaatsen, mijn voorgaande bericht was lichtelijk sarcastisch bedoelt.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:09

MyWishMax schreef:

Eigenlijk is het helemaal niet zo vergezocht, als je naar het dierenrijk kijkt. Het tonen van geslachtsorganen (niet alleen reproductieve organen, maar bijvoorbeeld ook de veren van de mannelijke pauw) heeft als doel indruk te maken en geschiktheid en dominantie te tonen. Dit gaat veelal over de top. Tel daarbij op dat de penis in onze samenleving nog steeds een taboe is en je hebt de optelsom indruk wekken (+) met iets taboes/barbaars, en je hebt het schrikeffect waar ze op uit zijn.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:37

Vraag me af of het in deze anoniem gedaan wordt, want als het om hekel aan hebben gaat gaat een vrouw die dat weet, en het wellicht wederzijds is, misschien juist sneller aan de haal met je dickpic.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:13

Zijn mannen in het algemeen dan zo vreselijk trots op hun jongeheer? Ik hoor en lees en mag ook uit eigen ervaring spreken, dat vrouwen over het algemeen best onzeker zijn over hun uiterlijk. Ik zie een vrouw ( er zijn natuurlijk uitzonderingen ) nog niet zo snel een man een ongevraagde foto sturen van hun borsten of intieme delen. Zijn mannen hier dan niet onzeker over? Zitten zij niet met vragen als: is hij niet (te) klein, heeft hij een raar model of wat dan ook? Het is bijna grappig, als het niet zo treurig was.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:23

truus1957 schreef:
Zijn mannen in het algemeen dan zo vreselijk trots op hun jongeheer? Ik hoor en lees en mag ook uit eigen ervaring spreken, dat vrouwen over het algemeen best onzeker zijn over hun uiterlijk. Ik zie een vrouw ( er zijn natuurlijk uitzonderingen ) nog niet zo snel een man een ongevraagde foto sturen van hun borsten of intieme delen. Zijn mannen hier dan niet onzeker over? Zitten zij niet met vragen als: is hij niet (te) klein, heeft hij een raar model of wat dan ook? Het is bijna grappig, als het niet zo treurig was.

Nouja… Ik ken en spreek genoeg mannen die er wel onzeker over zijn. Ik denk dat het goed is om te blijven beseffen dat over het algemeen het grootste deel van de mensen gewoon deugt en dat er een kleine groep is die het wat lastiger vind zich conform de norm te gedragen. En in die kleine groep zit een kleinere groep mannen die bijv. zoiets doet als dickpics sturen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:25

Oke, dus mannen die dat doen scoren hoger op narcisme en seksisme en de meeste redenen die aangevoerd werden is dat ze hoopten soortgelijke beelden terug te krijgen. Of dat de ontvangers open zouden staan voor een relatie. Hahaha, sorry hoor...maar zijn ze nu zo dom of...?

Nou Truus, ik weet wel dat vrouwen het algemeen onzekerder zijn over hun uiterlijk dan mannen. Niet zo gek ook, heeft ook weer met de maatschappij en media te maken. Maar mannen beginnen nu wel onzekerder te worden omdat ook het manbeeld in de media veranderd.

Ik denk dat vooral het narcisme, seksisme en het machtsmisbruik eens aangepakt mogen worden.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:28

Elisa2 schreef:
Oke, dus mannen die dat doen scoren hoger op narcisme en seksisme en de meeste redenen die aangevoerd werden is dat ze hoopten soortgelijke beelden terug te krijgen. Of dat de ontvangers open zouden staan voor een relatie. Hahaha, sorry hoor...maar zijn ze nu zo dom of...?

Nou Truus, ik weet wel dat vrouwen het algemeen onzekerder zijn over hun uiterlijk dan mannen. Niet zo gek ook, heeft ook weer met de maatschappij en media te maken. Maar mannen beginnen nu wel onzekerder te worden omdat ook het manbeeld in de media veranderd.

Ik denk dat vooral het narcisme, seksisme en het machtsmisbruik eens aangepakt mogen worden.

Eens.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:34

Dat seksisme en machtsmisbruik zeker en daarmee zijn we op de goede weg. Narcisme wordt moeilijker, omdat veel narcisten geen hulp zoeken/accepteren omdat ze er heilig van overtuigd zijn dat er niks mis met ze is. Daarom zijn er ook nauwelijks betrouwbare cijfers over te vinden, ze kloppen niet aan bij hulpverlening

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:37

Klopt, maar wellicht als er meer aandacht voor is dat mensen om hen heen bewust worden van het gedrag en de patroontjes. Er zijn ook veel verschillende vormen van narcisme maar wat ze allemaal gemeen hebben volgens mij is dat narcisten geen verantwoordelijkheid nemen voor hun schadelijke gedrag.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:27

De modus operandi van Overmars is 1:1 vergelijkbaar met die van Jeroen Rietbergen. Dat valt wel op.
Zelfde wijze van benaderen: eerst onschuldig lijkend en snel steeds verder gaand en dominanter. En vervolgens een dickpic
Seksverslaafd zijn ze in ieder geval allebei. Als ze geen narcist zijn dan hebben ze toch in ieder geval een antisociale stoornis, met symptomen als liegen, manipuleren en zich niet kunnen verplaatsen in de vrouwen die ze benaderen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 15:20

Elisa2 schreef:
Klopt, maar wellicht als er meer aandacht voor is dat mensen om hen heen bewust worden van het gedrag en de patroontjes. Er zijn ook veel verschillende vormen van narcisme maar wat ze allemaal gemeen hebben volgens mij is dat narcisten geen verantwoordelijkheid nemen voor hun schadelijke gedrag.

Die verantwoording zullen ze ook niet nemen omdat ze dat zelf zo niet zien

Man maakte foto’s van meisjes op straat, close ups van de billen enz. Achteraf zei hij, ik zat fout….ik had die foto’s moeten wissen…. :? Ging hen dus eigenlijk alleen maar om dat die foto’s ontdekt waren. Weet niet of dit met narcistische trekken te maken heeft maar frappant is zo’n reactie wel

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 16:37

truus1957 schreef:

Ja, kennelijk is die paddenstoel iets om trots op te zijn:
Citaat:
Mannen en vrouwen hebben een andere relatie met een penis, zegt Nijman. "Dat verschil moet je niet onderschatten. Veel mannen zijn er trots op. Ze zien het als een belangrijk onderdeel van hun mannelijkheid. Ze willen er aandacht voor en bevestigd worden in hun mannelijkheid."
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5286778/dickpic-vaak-strafbaar-maar-zelden-bestraft

Nog wat achtergrondinfo:
https://nos.nl/artikel/2416474-dickpics-zijn-machtsvertoon-wangedrag-en-soms-onhandigheid

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 17:42

Ja het doet me denken aan een apensoort waarbij zo'n alfa mannetje het dan ook leuk vindt om z'n apparaat te showen en daar dan trots op is, nou poe poe. Ze blijven toch dicht bij ons staan, die apen

Voor mannen die het niet goed weten per situatie is er overigens dit handige, praktisch schema.
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:29

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:30

Mooi om te zien dat het ook vanuit de voetbalhoek zelf gezien wordt als not-done! :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:36

Ja net mensen die voetbalsupporters :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:47

Misschien iets te vergezocht voor dit topic, maar valt mij wel op nu iedereen het erover heeft... kijk eens naar deze topictitel:

Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

"Lekker wijf"?? En dat wordt dan als gewoon normaal beschouwd? Waar slaat dat "Lekker" op dan? Staat voor mij niet gelijk aan "mooi" ofzo.

Ik persoonlijk val hier niet over, maar ik vind het wel een voorbeeld van hoe "normaal" het is om zulk soort taal te gebruiken, wat door andere vrouwen als grensoverschrijdend wordt gezien.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:15

Het is toch allemaal context waarin iets gebeurd. Vriendinnen onder elkaar kunnen elkaar lekker wijf noemen en dat oke vinden. Maar als iemand dat zegt waar je niks mee hebt kan het wel als vervelend ervaren worden.