Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:17

Nikass schreef:
Nou inderdaad! Hoorde je Wilders als reactie op de troonrede: "Nederland volgepropt met asielzoekers"
Yeah right .. ga jij ff je huiswerk doen 8)7
Respect voor de Gemeenten in Groningen die ruimhartig asielzoekers opvangen ondanks dat ze daar van Den Haag (nog) geen financiële steun voor krijgen.

Loriene, klagen mag zeker, en ik denk dat niemand overal tevreden over is. Maar spreek de verantwoordelijken aan op hun gedrag, en niet mensen die zojuist oorlog en geweld ontvlucht zijn. Die mensen hebben al genoeg ellende meegemaakt. Zij verdienen het om met vriendelijkheid en zorg te worden opgevangen, in plaats van dat ze de schuld krijgen voor fouten die onze overheid gemaakt heeft.
Als je serieus genomen wil worden, kom dan met een goed onderbouwd verhaal.

Zeg dat maar tegen de inwoners van Ter Apel, zijn zeer in hun nopjes
:7

En blijkt in Bant wel, waar het aanmeldcentrum nu niet doorgaat omdat de inwoners er niet op zaten te wachten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:39

Elisa de informatie is nu al zovaak gedeeld:
>>> Het overgrote deel van de vluchtelingen komt hier vanwege oorlog en geweld, en van het deel dat hier niet mag blijven wordt het overgrote deel binnen 4 weken weer het land uitgebonjourd. Nederland heeft het strengste asielbeleid van Europa.
Nederland is niet vol. De woningcrisis staat totaal los van de asielzoekers. Verdiep je dan eens een beetje in de materie voordat je wat roept!
Het is zeker wel mogelijk om voldoende huizen te realiseren zónder daarvoor natuur- of landbouwgrond in te leveren. De plannen liggen er al heel erg lang.
Het is een kwestie van keuzes.
Onvoorstelbaar dat het niet tot je wil doordringen; zo dom ben je niet.

Wat ik wèl heel dom en denegrerend vind is de term "gelukszoekers"
Wat suggereer je daarmee?
Wie zijn dat volgens jou? Ken je de mensen hun verhalen?
Mogen alleen Nederlandse jongeren toekomstperspectief willen? Waarom zou jij meer bestaansrecht hebben dan een ander?

Elisa2

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:58

Nou dat kan ik andersom ook wel zeggen, want ik heb andere cijfers gezien, en zelf hele andere ervaringen. Dus bij wie dringt er nu wat niet door?

Ik ga er verder niet op in, prima dat je een andere mening hebt maar tot dat toontje wens ik me niet te verlagen. En persoonlijk worden is puur een gebrek aan inhoudelijke argumenten hebben.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 16:03

Nikass schreef:
Mogen alleen Nederlandse jongeren toekomstperspectief willen? Waarom zou jij meer bestaansrecht hebben dan een ander?

De vraag is niet of anderen dat ook mogen willen, de vraag is vooral of wij hier in Nederland in die behoefte moeten voorzien. Dat is iets heel anders.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 18:53

loriene schreef:
Karl66 schreef:
Omdat de grote meerderheid van Nederland het hier prima naar zijn zin heeft en niet vindt dat er heel veel moet veranderen. Als jij dan vindt dat het hier een grote puinzooi is, dan kan je misschien beter naar een land gaan waar het gras volgens jou groener is.

En als je hier wilt blijven, ook prima. Maar verwacht niet dat het gros van Nederland jouw gezanik serieus neemt.

Nou nou, denk dat het gros van nederland het hier echt niet naar hun zin heeft hoor.
Gezanik?
Klein beetje dimmen mag ook wel hoor.
Heel veel nederlanders zitten in de problemen en hoe zou dat nou komen denk je?
Zou het hun eigen schuld zijn of toch niet?
Is onze regering denk jij dan zo goed bezig?
Ons mooie nederland gaat zo naar de kloten!!!!
En daar mag iedereen over klagen!!
Of misschien ben jij nog niet geraakt door alle prijsstijgingen?
Zo niet ,dan komt dat nog wel.

Alle nederlanders eruit die zanniken eruit?
Denk dat half nederland dan leegloopt :D

Grappig, vandaag was er bij de Prinsjesdag uitzending van radio 1 een hoogleraar die hier onderzoek naar doet. En die vertelde dat wij als Nederlanders ons land gemiddeld een 7,4 geven. Dat klinkt niet alsof het gros het niet naar zijn zin heeft.

Deze regering is ook niet mijn regering, maar hou op te doen alsof we het in Nederland zo slecht hebben t.o.v. de rest van de wereld. En natuurlijk word ik ook getroffen door de prijsstijgingen, maar willen dat de bomen tot in de hemel groeien, laat ze niet tot in de hemel groeien.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 18:58

Zo dom en denigrerend is dat niet als je leest op RTV Utrecht.
In Utrecht maakt een groep veiligelanders/gelukszoekers de hele boel onveilig en hebben gisterenavond weer een man mishandeld.
Wat doen die hier nog!
Het is dom en denigrerend om dat te ontkennen dat die er wel zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:14

Elisa2 schreef:
Nou dat kan ik andersom ook wel zeggen, want ik heb andere cijfers gezien, en zelf hele andere ervaringen. Dus bij wie dringt er nu wat niet door?

Ik ga er verder niet op in, prima dat je een andere mening hebt maar tot dat toontje wens ik me niet te verlagen. En persoonlijk worden is puur een gebrek aan inhoudelijke argumenten hebben.

Wat heb jij dan gezien? Dat Nederland niet het strengste asielbeleid van Europa heeft?
Of dat de woningcrisis de schuld is van asielzoekers?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:17

Nikass schreef:
Elisa2 schreef:

Wat heb jij dan gezien? Dat Nederland niet het strengste asielbeleid van Europa heeft?

Nederland is gewoon vol.
Gelukszoekers eruit en echte vluchtelingen erin.
Is je land weer veilig dan terug naar je eigen land.
Wil je hier blijven dan aanpassen en gaan werken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:24

loriene schreef:
Nikass schreef:

Nederland is gewoon vol.

Dat gebeurt nu ook.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:25

oomens schreef:
Nikass schreef:

De vraag is niet of anderen dat ook mogen willen, de vraag is vooral of wij hier in Nederland in die behoefte moeten voorzien. Dat is iets heel anders.

Nee dat is niet de vraag. We hebben het over mensen die asiel komen vragen. Niet over mensen die het krijgen.
Maar het vrágen wordt hier door een aantal bokkers al veroordeeld, en ze moeten volgens hen worden geweerd, ook al mag dat niet volgens het verdrag van de mensenrechten.
Ze zijn namelijk de schuld van de interne problemen van de Nederlandse samenleving. Het zijn voor het grootste deel "raddraaiers", die bij overlastgevend gedrag strenger moeten worden aangepakt dan Nederlanders die overlastgevend gedrag vertonen.
Het zijn vrijwel allemaal jonge mannen, geen vrouwen, kinderen of ouderen.
Ze mogen niet op zoek zijn naar een beter toekomstperspectief als door Nederland besloten is dat hun land veilig is, of als ze "alleen maar gelukszoekers" zijn, wat dat ook moge inhouden.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:09

loriene schreef:
Nikass schreef:

Nederland is gewoon vol.

Dat gebeurt nu ook.[/quote]

Oja?
Overal nog veel overlast door die gelukszoekers,dus ze worden echt niet het land uitgezet

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:21

loriene schreef:
Oja?
Overal nog veel overlast door die gelukszoekers,dus ze worden echt niet het land uitgezet

Overal valt wel mee. Een aantal plekken idd, en die mensen moeten idd het land uit.

Maar over het algemeen mogen alleen vluchtelingen hier blijven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:23

Overal?
Ik weet dat er bv op Scheveningen overlast is, maar dat zijn geen gelukszoekers.. denk ik (ligt eraan wat je daarmee bedoelt). Maar dat zijn gewoon zoveelste generatie opgeschoten jonge gasten die halfbakken Nederlands praten en hier gewoon wonen en met dure auto's over de boulevard crossen onder t genot van een zooitje lachgas.. daar is geen asielzoeker bij hoor...

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:24

_San87_ schreef:
loriene schreef:
Oja?

Overal valt wel mee. Een aantal plekken idd, en die mensen moeten idd het land uit.

Droom lekker verder.
Heb je bronnen die bevestigen wat jij beweert?
Ik heb nog nergens gelezen dat die gelukszoekers die overlast geven worden uitgezet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:26

loriene schreef:
_San87_ schreef:

Droom lekker verder.
Ik heb nog nergens gelezen dat die gelukszoekers die overlast geven worden uitgezet.

Waarom discussieer je zo aanvallend?

De veilige landers mogen hier niet blijven, uiteindelijk zullen zij dan ook teruggestuurd worden naar waar ze vandaan komen.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:28

loriene schreef:
_San87_ schreef:

Droom lekker verder.

Waarom discussieer je zo aanvallend?

De veilige landers mogen hier niet blijven, uiteindelijk zullen zij dan ook teruggestuurd worden naar waar ze vandaan komen.[/quote]

Ik stel gewoon een vraag?
Heb je een bron waar uit blijkt dat ze daadwerkelijk worden uitgezet?
Is volgens mij niet aanvallend hoor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:31

"droom lekker verder" is niet perse super aardig ofzo.... Of je moet het echt menen... maar ik denk zomaar dat dat niet zo is :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:33

Was het maar zo’n feest!
De groep die het meest overlast bezorgd zijn de marokkanen die geen verblijfsvergunning krijgen en die zijn niet terug te sturen want ze willen ze niet terug.
Ik hoorde wel dat ze aan het onderhandelen zijn maar ze zullen toch eens met de vuist op tafel moeten slaan.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:39

Cer schreef:
"droom lekker verder" is niet perse super aardig ofzo.... Of je moet het echt menen... maar ik denk zomaar dat dat niet zo is :+

Is niet aanvallend of wel?
Zoja dan mijn excuses.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:42

En dat baseer je op? Welke cijfers zeggen dat Marokkanen dat het meeste doen? Ik dacht dat dat wel een gemêleerder groepje was.

Het is trouwens bezorgt, wilde een flauwe grap maken over dat men de taal moet beheersen om hier te wonen maar ik doe het maar niet. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:43

loriene schreef:
Ik stel gewoon een vraag?
Heb je een bron waar uit blijkt dat ze daadwerkelijk worden uitgezet?
Is volgens mij niet aanvallend hoor.

Dat staat gewoon op de website van de rijksoverheid:

Na afwijzing van de aanvraag asielzoeker uit veilig land
Is de asielaanvraag afgewezen omdat de vreemdeling uit een veilig land komt? Dan moet hij onmiddellijk weggaan uit Nederland. Bovendien krijgt hij een verbod om binnen 2 jaar de Europese Unie (EU) in te reizen. Na afwijzing van de asielaanvraag heeft de vreemdeling geen recht meer op opvang in een asielzoekerscentrum.

De asielzoeker kan tegen de afwijzing in beroep gaan bij de rechter maar hij mag de uitspraak van de rechter in principe niet in Nederland afwachten.

Snellere uitzetting vreemdelingen uit veilige landen
Een uitgeprocedeerde asielzoeker moet na een afwijzing snel terug naar het land van herkomst. Hij moet zelfstandig vertrekken. Doet hij dit niet? Dan neemt de overheid het voortouw om een vreemdeling uit te zetten. Dit heet gedwongen terugkeer.

En:

Van de asielzoekers die definitief worden afgewezen (in 2019 waren dat er 26.000, in 2020 nog eens 19.000), vertrekt ongeveer de helft ‘aantoonbaar’, waarvan weer de helft onder dwang. Duizenden asielzoekers verdwijnen ieder jaar.

De schatting is dat de meeste ‘verdwijners’ het land verlaten, maar dat er in de jaren 2017 en 2018 tussen de 23.000 en 58.000 vreemdelingen illegaal in Nederland verbleven. Dat is fors minder dan de 200.000 illegalen die volgens dezelfde schatting eind jaren negentig in Nederland rondzwierven, maar het blijft lastig om vooral uitgeprocedeerde Marokkanen weg te krijgen. Marokko weigert de eigen mensen terug te nemen.

https://www.wyniasweek.nl/waarom-is-ned ... elzoekers/

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:44

Nikass schreef:
oomens schreef:

Nee dat is niet de vraag. We hebben het over mensen die asiel komen vragen. Niet over mensen die het krijgen.
Maar het vrágen wordt hier door een aantal bokkers al veroordeeld, en ze moeten volgens hen worden geweerd, ook al mag dat niet volgens het verdrag van de mensenrechten.
Ze zijn namelijk de schuld van de interne problemen van de Nederlandse samenleving. Het zijn voor het grootste deel "raddraaiers", die bij overlastgevend gedrag strenger moeten worden aangepakt dan Nederlanders die overlastgevend gedrag vertonen.
Ze mogen niet op zoek zijn naar een beter toekomstperspectief als door Nederland besloten is dat hun land veilig is, of als ze "alleen maar gelukszoekers" zijn, wat dat ook moge inhouden.

Een van de problemen is misschien dat er relatief best veel mensen het hier vrágen. Wij zijn voor de meeste mensen niet het eerste land zonder oorlog waar ze doorheen gekomen zijn, en ook niet het tweede of derde.

Daarnaast gaan mensen, als ze niet in hun directe buurlanden blijven, ook best wel vaak richting Europa of andere Westerse landen.
Hoeveel Syriërs zijn er naar Rwanda gevlucht? Hoeveel hebben er asiel aangevraagd in Cambodja? Of in Senegal?

Verder is het probleem van hier asiel aan mogen vragen, dat we er lang niet altijd goed mee om kunnen gaan wanneer de uitkomst van die aanvraag een 'nee' is. Hoe kom je van die mensen af wanneer ze toch niet mogen blijven? Mensen blijken in de illegaliteit te verdwijnen, landen van herkomst zijn lang niet altijd bereid hun gevluchte onderdanen terug te nemen, mensen blijken door de lange procedures hier al een bestaan opgebouwd te hebben, etc.
Waarom richten we de procedure dan niet zodanig in dat je die in een derde land afwacht, en pas hierheen mag komen wanneer je daadwerkelijk asiel verleend krijgt?
Australië heeft het bijvoorbeeld al zo ingericht, door strategisch afspraken te maken met eilanden in de (brede) regio.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:45

MarlindeRooz schreef:
Het is trouwens bezorgt, wilde een flauwe grap maken over dat men de taal moet beheersen om hier te wonen maar ik doe het maar niet. :D

Ik ben echt superbenieuwd :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:48

oomens schreef:
Nikass schreef:

Een van de problemen is misschien dat er relatief best veel mensen het hier vrágen. Wij zijn voor de meeste mensen niet het eerste land zonder oorlog waar ze doorheen gekomen zijn, en ook niet het tweede of derde.

Daarnaast gaan mensen, als ze niet in hun directe buurlanden blijven, ook best wel vaak richting Europa of andere Westerse landen.
Hoeveel Syriërs zijn er naar Rwanda gevlucht? Hoeveel hebben er asiel aangevraagd in Cambodja? Of in Senegal?

Verder is het probleem van hier asiel aan mogen vragen, dat we er lang niet altijd goed mee om kunnen gaan wanneer de uitkomst van die aanvraag een 'nee' is. Hoe kom je van die mensen af wanneer ze toch niet mogen blijven? Mensen blijken in de illegaliteit te verdwijnen, landen van herkomst zijn lang niet altijd bereid hun gevluchte onderdanen terug te nemen, mensen blijken door de lange procedures hier al een bestaan opgebouwd te hebben, etc.
Waarom richten we de procedure dan niet zodanig in dat je die in een derde land afwacht, en pas hierheen mag komen wanneer je daadwerkelijk asiel verleend krijgt?
Australië heeft het bijvoorbeeld al zo ingericht, door strategisch afspraken te maken met eilanden in de (brede) regio.

Heb je gezien hoe de mensen op die eilanden erbij zitten...?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:49

Relatief veel asielzoekers in Nederland? Sinds wanneer??
Relatief veel ontzettende azijnzeikers in Nederland, dat wel ja

Leg mij eens uit waarom het geen enkel probleem was om in korte tijd 70.000 + Oekraïense vluchtelingen in Nederland te huisvesten.
Maar Nederland is opeens te vol als het om Afghanen of Syriërs gaat.