Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:45

Het probleem voor Trump is dat het niet uitmaakt of het wel of niet waar is. Amerikanen zijn niet verbaasd dat hij zoiets gezegd kan hebben, het past binnen zijn gedrag. En in een land waar veel respect is voor militairen, veteranen en de vlag, is dat geen beeld wat je aan wilt hebben kleven. Het levert geen stemmen op, maar kan wel stemmen kosten.

Berdien

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:04

Karl66 schreef:
Het probleem voor Trump is dat het niet uitmaakt of het wel of niet waar is. Amerikanen zijn niet verbaasd dat hij zoiets gezegd kan hebben, het past binnen zijn gedrag. En in een land waar veel respect is voor militairen, veteranen en de vlag, is dat geen beeld wat je aan wilt hebben kleven. Het levert geen stemmen op, maar kan wel stemmen kosten.

Het maakt inderdaad niet uit of hij het gezegd heeft of niet, het maakt alleen maar uit of de kranten die het publiceren met overtuigend bewijs kunnen komen. Tot nu toe hebben ze "enkele anonieme bronnen" zonder erbij te vermelden of die het uit eerste hand hebben of niet. Daartegen staan meerdere mensen die verklaard hebben die hele dag bij Trump te zijn geweest en dit niet gehoord hebben. Bovendien zou het verhaal zijn dat hij niet wilde gaan vanwege het weer en omdat dat slecht zou zijn voor zijn haar, maar er zijn officiële documenten van de Navy die duidelijk maken dat het de Navy is geweest die het bezoek hebben afgelast vanwege weersomstandigheden (verkregen via de Freedom of Information Act door een BuzzFeed reporter - de Navy vlieg de helicopter voor de president):

Afbeelding

Dan is er nog former National Security Advisor John Bolton die in zijn boek "The Room Where it Happened" bovenstaand verhaal bevestigd dat het de weersomstandigheden waren die ervoor zorgde dat de trip afgelast werd. Dat boek is absoluut niet vleiend voor Trump en Bolton zou alleen maar meer aandacht hebben gekregen indien hij die aantijgingen zou hebben gemaakt. Toch deed hij dat niet.

Citaat:
Marine One’s crew was saying that bad visibility could make it imprudent to chopper to the cemetery. The ceiling was not too low for Marines to fly in combat, but flying POTUS was obviously something very different.

If a motorcade were necessary, it could take between ninety and a hundred and twenty minutes each way, along roads that were not exactly freeways, posing an unacceptable risk that we could not get the President out of France quickly enough in case of an emergency. It was a straightforward decision to cancel the visit ...

The press turned canceling the cemetery visit into a story that Trump was afraid of the rain and took glee in pointing out that other world leaders traveled around during the day. Of course, none of them were the President of the United States, but the press didn’t understand that rules for US Presidents are different from the rules for 190 other leaders who don’t command the world’s greatest military forces.

En zonder overtuigend bewijs, en zelfs overtuigender bewijs voor het tegendeel, zullen er mensen zijn die hierdoor inzien welk spelletje de media aan het spelen is. Als ze dit al publiceren zonder ook maar enig bewijs te geven dan is het mogelijk dat een groter deel van hun berichten niet onderbouwd zijn. Het maakt MSM wederom onbetrouwbaarder. Bovendien zullen veel (ex-) militairen er niet gediend van zijn dat ze als een pion gebruikt worden in het spelletje dat de media speelt en uit protest op Trump stemmen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:15

Voor het milieu is het in ieder geval een stuk beter dat Biden wint.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:22

Dit is gewoon vergelijkbaar met al dat onzin gezeur over de geestelijke gesteldheid van Biden. Dan ben jij de eerste die net zulke ongefundeerde beschuldigingen uit de pro Trump media herhaalt.
Verder zijn we al weer zoveel incidenten verder, waardoor dit bij lange na niet het belangrijkste onderwerp voor de verkiezingen is. Dat is met dank aan zijn eigen besmetting weer het Coronavirus, waar Trump gewoon heel slecht op presteert. Als je kijkt naar de kans die Trump op dit moment volgens fivethirtyeight nog heeft om te winnen, dan is die tot 17% gezakt. De trend is dus nog steeds dalend voor Trump. En als je naar de verschillen tussen hem en Biden kijkt, dan zijn die niet alleen in het voordeel van Biden, maar ook veel groter dan de foutmarge. Zowel op federaal niveau als in de belangrijkste staten. Trump doet het zo verschrikkelijk slecht dat het gat nog steeds aan het groeien is. Normaal zie je dat de cijfers richting de verkiezing naar elkaar toetrekken, maar het gaat zo slecht voor hem dat zelfs dat niet lukt.

Oh en wat de militairen betreft, hij is de republikeinse president, die de slechtste peilingen sinds decennia onder militairen laat zien. Zowel onder manschappen als onder officieren.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:57

Ik merk hier wel een heleboel wishful thinking wat betreft de gezondheidstoestand van Trump, dat hij waarschijnlijk zieker is dan hij zich voordoet...
Persoonlijk denk ik dat het wel meevalt en dat hij echt snel opknapt. Alle toneel en leugens rond zijn besmetting en ziekteproces ten spijt.

Het is m.i. wel uitermate ergerlijk dat Trump zijn prille herstel al meteen gebruikt om corona te bagatelliseren en af te doen als onschuldiger dan een gewone griep. Dat lijkt me een klap in het gezicht van alle nabestaanden van coronaslachtoffers, alle corona-overlevers die op de IC voor hun leven hebben moeten vechten, alle mensen die blijvende klachten houden en niet te vergeten alle overbelaste zorgmedewerkers in de VS.

Maar het meest verbijsterende van het hele verhaal blijft voor mij toch dat de Trump-kliek inclusief Trump zelf demonstratief voor het oog van de gehele natie de coronaregels aan alle kanten aan zijn laars heeft gelapt. Want voor hen gelden blijkbaar heel andere normen dan voor het gewone volk. Wat een stuitende arrogantie.

En wat is het toch jammer dat de Democraten in deze situatie geen betere kandidaat hebben dan Biden. Dat de Amerikanen in deze crisistijd moeten kiezen tussen een aarzelende zwakkeling en een narcistische idioot.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:33

Die Dexamethason werkt niet om het virus uit te schakelen. In die zin zou hij een heropleving van het virus kunnen krijgen. Het onderdrukt wel gigantisch de ziektesymptomen. En het laat je je fantastisch goed voelen. Vandaar zijn opmerking over het zich twintig jaar jonger voelen. Wanneer er gestopt wordt, zal hij zich heus weer gammel voelen, zelfs als de acute infectie is overwonnen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:16

enzino schreef:
Blue_Eyes schreef:

Al geef je 100 bronnen, het is allemaal gebaseerd op een stuk uit The Atlantic die zich weer baseerd op "anonieme bronnen". Sindsdien is er niemand naar voren gekomen om het te bevestigen en meerdere vijanden (politieke tegenstanders en mensen die erbij waren en extreem kritisch over hem zijn) van Trump hebben aangegeven dit niet gehoord te hebben en het niet te geloven.

Maar als iemand het als "feit" wil blijven bestempelen dan mag dat natuurlijk, realiseer je dan wel dat het bewijs voor dat feit flinterdun is.

Ook al zou hij dit specieke ding niet gezegd hebben, feit is en blijft dat hij wel vaker heeft laten blijken niet bepaald begaan te zijn met de gemiddelde Amerikaan. Zo’n opmerking past prima in dat straatje. Als hij het niet gezegd heeft maakt dat weinig verschil.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:29

Enzino, je hebt het de hele tijd over 'de media' alsof het een grote organisatie is. Wellicht is het rapport van The Atlantic inderdaad gebaseerd op foutieve getuigenverklaringen. Zou kunnen. Dat is niet direct een fout van The Atlantic. Bovendien, The Atlantic is een aparte nieuwsorganisatie. Met aparte journalisten. Apart van CNN, MSNBC etc. Wie is dan 'De Media' volgens jou?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:34

Nou is er weer een bericht van hem van Facebook verwijderd, waarin hij claimt dat griep dodelijker is dan het covid virus: https://www.nu.nl/tech/6082266/trump-no ... en-in.html

Hij is echt op ramkoers, wil alleen zijn diehard achterban pleasen en de rest van de stemmen interesseert hem duidelijk niet meer. Ik hou mijn hart vast hoe dit gaat uitpakken.

Imandra, the Atlantic is gewoon een niet zo betrouwbare bron, die is veel te biased. Net zoals de bron waar enzino zelf graag uit citeert, the New York Post, die is net zo biased alleen de andere kant op. Het zijn gewoon beide slechte bronnen, als hun verhaal niet door andere bronnen ondersteund wordt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:37

Karl66 schreef:
Nou is er weer een bericht van hem van Facebook verwijderd, waarin hij claimt dat griep dodelijker is dan het covid virus: https://www.nu.nl/tech/6082266/trump-no ... en-in.html

Hij is echt op ramkoers, wil alleen zijn diehard achterban pleasen en de rest van de stemmen interesseert hem duidelijk niet meer. Ik hou mijn hart vast hoe dit gaat uitpakken.

Imandra, the Atlantic is gewoon een niet zo betrouwbare bron, die is veel te biased. Net zoals de bron waar enzino zelf graag uit citeert, the New York Post, die is net zo biased alleen de andere kant op. Het zijn gewoon beide slechte bronnen, als hun verhaal niet door andere bronnen ondersteund wordt.

Zou kunnen, maar een slechte nieuwsorganisatie maakt toch niet dat alle 'Media' samenspannen om Trump moedwillig omlaag te halen als daar geen reden toe is. Dat is een beetje mijn punt haha

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:41

Oh nee, daar heb je gelijk in. Er is net zoveel pro Trump media als anti Trump media. Sterker nog, Trump is voor veel media een verdienmodel. Hij creëert chaos en rumoer en dat levert kijkcijfers en dus advertentie-inkomsten op, veel meer dan andere presidenten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:46

Karl66 schreef:
Oh nee, daar heb je gelijk in. Er is net zoveel pro Trump media als anti Trump media. Sterker nog, Trump is voor veel media een verdienmodel. Hij creëert chaos en rumoer en dat levert kijkcijfers en dus advertentie-inkomsten op, veel meer dan andere presidenten.

Een politiek van een wereldmaxht dat het meeste weg heeft van een slechte comedy. En dat ook nog eens in een tijdperk waarin de wereld in brand staat. Ik ben wel benieuwd hoelang de VS op deze manier nog de status van belangrijke wereldmacht weet te behouden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:07

Loretta schreef:
Ik ben wel benieuwd hoelang de VS op deze manier nog de status van belangrijke wereldmacht weet te behouden.
NIET dus. China heeft dit zo goed als over genomen en zit overal op de hele wereld door fabrieken te bouwen, mensen daar te laten werken , chinezen er naar toe te brengen, door vastgoed op te kopen zoals in London, Amsterdam, Paris etc. Laat China maar schuiven. Het gebeurt al jaren onder onze neus en door Trump wordt het proces van overgaan van de wereldmacht van VS naar China alleen maar versneld. Temeer doordat EU ook niet op een lijn ligt en vanuit die gedachte de Brexit strategisch gezien voor de EU een slechte zaak is, want geeft China de wind in de rug.
Turkije probeert een grotere macht te worden, je ziet Poetin ook met name in Syrië en andere brandhaarden optreden. Dus VS is al langer de macht aan het verliezen, want is flauw om de schuld volledig bij Trump te leggen want dat is gewoon niet waar, maar door Trump versnelt het proces wel want de geloofwaardigheid in de wereld van de VS is in het geding.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:12

Eens Pien. En weet je wat nu zo bijzonder is? Van mijn vader, van wie ik niet eens zoveel weet omdat ik hem na mijn negende niet meer gezien heb, weet ik nog wel dat hij midden in de koude oorlog zei: we hoeven echt niet zo bang te zijn voor het rode gevaar (Sovjet Unie) we kunnen ons beter druk maken om het gele gevaar. Hij was Oostblok-medewerker, eerst bij defensie, daarna bij buza. ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:14

En dat terwijl Putin toch eigenhandig en met zijn propagandafarms driftig heeft lopen stoken in allerlei onrusten. De schade die hij heeft gedaan en doet is niet uit te vlakken. (En dat wisten we verdorie deels al toen de koning lekker een biertje met hem ging doen bij de Winterspelen tig jaar terug.)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:19

Het Rusland van nu is iets anders dan de Sovjet Unie van de jaren zestig hoor. Mijn verhaaltje gaat over die laatste.

Maar ook nu, maak ik me vooralsnog meer zorgen over China dan over Rusland.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:29

Putin komt uit de KGB.

Maar het is eigenlijk vooral dat er dus verschillende vormen van 'gevaar' en van macht zijn. Rusland is niet meer bij machte om zelf dat wereldrijk te worden. Ze kunnen niet meer zomaar overheersen, maar dus wel veel schade doen. Beide zijn relevant.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:36

Hij was KGB'er ja. Maar hij is bepaald geen communist (meer). Hij is veel te intelligent om de voormalige Sovjet Unie te idealiseren.
Hij heeft het uiteenvallen ervan inderdaad ooit een geopolitieke ramp genoemd. En dat was het ook vanuit het oogpunt van Rusland. Maar daarmee bedoelde hij echt iets anders dan wat men ervan gemaakt heeft.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:43

Oh, maar het communisme was ook niet het probleem van de USSR hoor. Ook niet in de koude oorlog. Dat was machtspolitiek, en machtsoorlog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 01:58

Karl66 schreef:
Dit is gewoon vergelijkbaar met al dat onzin gezeur over de geestelijke gesteldheid van Biden.

Eens, beide ongefundeerd. Maar ik blijf het nu ook niet meer herhalen dat Biden geen goede geestelijke gezondheid heeft of probeer het te ondersteunen met een rits bronnen die allemaal gebaseerd zijn op niets. Blue_eyes en bigone doen dat wel vandaar dat ik naar een bron vroeg om vervolgens aan te wijzen waarom dit onbetrouwbaar is.

nps schreef:
Ook al zou hij dit specieke ding niet gezegd hebben, feit is en blijft dat hij wel vaker heeft laten blijken niet bepaald begaan te zijn met de gemiddelde Amerikaan. Zo’n opmerking past prima in dat straatje. Als hij het niet gezegd heeft maakt dat weinig verschil.

Dat is wel een treurige, maar mogelijk correcte, constatering. Het doet er niet meer toe wat de waarheid is tegenwoordig. Niemand kijkt er meer van op als alles wat kranten publiceren propaganda is en gewoon uit de duim is gezogen.

Zelf zie ik het wat positiever in.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 05:31

Nou, heel het land in rep en roer en de stockmarket crashing... volgens mij heeft Trump nu ingezien dat het niet bepaald een handige zet was om onderhandelingen over een stimulus package een halt toe te roepen :')
Hij probeert nu via Twitter aan damage control te doen, maar daar is het een beetje laat voor, oops! :=

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:53

enzino schreef:
Karl66 schreef:
Dit is gewoon vergelijkbaar met al dat onzin gezeur over de geestelijke gesteldheid van Biden.

Eens, beide ongefundeerd. Maar ik blijf het nu ook niet meer herhalen dat Biden geen goede geestelijke gezondheid heeft of probeer het te ondersteunen met een rits bronnen die allemaal gebaseerd zijn op niets. Blue_eyes en bigone doen dat wel vandaar dat ik naar een bron vroeg om vervolgens aan te wijzen waarom dit onbetrouwbaar is.

nps schreef:

Dat is wel een treurige, maar mogelijk correcte, constatering. Het doet er niet meer toe wat de waarheid is tegenwoordig. Niemand kijkt er meer van op als alles wat kranten publiceren propaganda is en gewoon uit de duim is gezogen.

Zelf zie ik het wat positiever in.

Maar ook hier scheer je kranten over 1 kam. Waarom? Denk je dat ze bewust samenspannen?
En is FOX wel betrouwbaar dan, want die bericht positief over Trump?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:10

Dat doen veel mensen. Zij zien de media als een homogene groep. Je ziet het al aan het feit dat in het Nederlands het woord vaak als enkelvoud behandeld wordt: 'De media heeft' in plaats van 'de media hebben'.
Ik vraag me af hoe ze dat voor zich zien: op welk punt tijdens je studie journalistiek word je geacht je te conformeren aan de zogenaamde gangbare opinie van 'de media'? Of denkt men dat je nergens zult worden aangenomen, c.q. je artikelen overal geweigerd worden wanneer ze afwijken van de norm van 'de media'?
Hoe zit het dan met onderzoeksjournalistiek? Als er feiten boven tafel komen die belastend zijn voor een protégé van 'de media' wordt het onderzoek gestaakt?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:13

mysa schreef:
Dat doen veel mensen. Zij zien de media als een homogene groep. Je ziet het al aan het feit dat in het Nederlands het woord vaak als enkelvoud behandeld wordt: 'De media heeft' in plaats van 'de media hebben'.
Ik vraag me af hoe ze dat voor zich zien: op welk punt tijdens je studie journalistiek word je geacht je te conformeren aan de zogenaamde gangbare opinie van 'de media'? Of denkt men dat je nergens zult worden aangenomen, c.q. je artikelen overal geweigerd worden wanneer ze afwijken van de norm van 'de media'?
Hoe zit het dan met onderzoeksjournalistiek? Als er feiten boven tafel komen die belastend zijn voor een protégé van 'de media' wordt het onderzoek gestaakt?

De laatste tijd zijn er idd veel tekenen dat 'de media' zich moet conformeren aan een bepaald politiek correct standpunt. Anders wordt je gecanceld. Ook doen universiteiten steeds meer aan indoctrinatie naar 'n bepaalde richting en pesten tegenstanders al in 'n vroeg stadium weg.