Shadow0 schreef:Maar verder, Enzino, vind jij het geen beangstigend idee dan, dat Poetin zoveel invloed op de toekomstige president van de VS zou hebben? Poetin, die de afgelopen jaren al zoveel gewapende conflicten is begonnen?
Nee, dat vind ik geen beangstigend idee want Poetin had ook invloed op Obama, en meerdere voorgaande Russische staatshoofden hadden invloed op Amerikaanse staatshoofden.
En volgens mij is Poetin minder gewapende conflicten begonnen dan Bush, Clinton of Obama.
Maar om de een of andere reden vinden we allemaal okay als Amerika het doet (nu mag je hierop inspringen om te vermelden dat jij het niet goedkeurt en ook ten strengste afkeurt) maar als een ander land het doet is het beangstigend, gevaarlijk en schokkend.
Shadow0 schreef:Of vind je het gedrag van Trump de afgelopen maanden, of zijn keuze voor kabinetsleden, in de verste verte normaal?
Ik ben het niet met elke keuze van hem eens (voor zover ik die mensen ken en de mening van mensen die ik vertrouw kan geloven), maar zijn keuze van kabinetsleden is niet minder normaal dan de keuzes die Obama maakte of alle voorgaande presidenten. Maar iedereen wil je laten geloven dat Trump allemaal neonazi's in zijn kabinet heeft en reincarnaties van Hitler, en over 4 jaar bleek het allemaal mee te vallen maar dan is er de dreiging dat de republikeinse kandidaat dat alsnog gaat doen. Elke keer hetzelfde verhaal van de politieke tegenstanders; "crying wolf a bit too often".
Shadow0 schreef:Dit gaat toch allang niet meer om 'politieke tegenstanders' maar om veel fundamentelere zaken? Ik zie grove corruptie, en alle kenmerken van een president die het in niets, echt helemaal niets, kan opbrengen om professioneel of beheerst of menselijk te zijn. Is dat echt de wereld die je zou willen?
Wat ik precies wil maakt niets uit, de Amerikaanse bevolking had het voor het zeggen en heeft voor Trump gekozen.
Shadow0 schreef:Een waarin de miljonairs en miljardairs het voor het zeggen hebben, en die hun macht vooral inzetten om een zorgverzekering af te pakken van armere mensen, en die een heleboel mensen uitschelden, intimideren, mensenrechten ontzetten...
Juist, want miljonairs en miljardairs hadden niets te vertellen onder Obama of elke vorige president. Het is Trump die dit de politiek en het land aandoet, terwijl hiervoor alles koek en ei was.
En het verhaal van de zorgverzekeringen heeft 2 kanten; wil jij dat de overheid beslist dat veel werkgevers opeens 2x zoveel kwijt zijn aan zorgverzekeringen en daarom mensen moeten ontslaan of hun bedrijf verliezen?
Shadow0 schreef:Wat denk je dat zo'n wereld brengt? Waarom denk je dat dat een leuke wereld is om in te leven?
In tegenstelling tot wat jij denkt, denk ik niet dat de wereld vergaat. Ik durf zelfs te wedden dat als jij je internet stopt zet en geen kranten meer leest, je helemaal niets van Trump zal merken de komende 4 jaar.
Wat mij een enge "wereld" lijkt om in te leven is om in een land te wonen waar Amerika even "democratie" of "gerechtigdheid" zal brengen; of zoals Obama zei: "I'm really good at killing people" (refererend aan drone killings). Vraag de mensen in Syrie eens hoe blij ze zijn met Obama, of de mensen in Afghanistan, of de mensen in Irak, of de gevangen in guantanamo bay.
Edit:
Shadow0 schreef:1. als je er niks meer over hoort, denk ik dat dat komt omdat je je er niet in verdiept. Meest gelezen artikel op de volkskrant is bijvoorbeeld dit:
http://www.volkskrant.nl/buitenland/bbc ... ~a4447246/ van gisteren.
Dat verhaal doet me denken aan een eerdere CIA missie: een sexvideo met president Sukarno (Indonesië) produceren om hem in diskrediet te brengen. Een acteur met masker op speelde de president maar ze hebben de video nooit gebruikt omdat de Russen met een echte video op de proppen kwamen. Helaas viel het plan in duigen toen Sukarno apetrots bleek op de video en vroeg of hij enkele kopietjes mocht hebben.
Mogelijk hetzelfde met Trump, mocht er echt een video zijn dan wil hij misschien zelf de voice-over ervoor doen en uitzenden op zijn eigen kanaal.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-17 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt