Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:18

Zoe_97 schreef:
Op het nieuws zeggen ze nu dat er geen directe dreiging voor Vub/ulb was. Maar in de mail die de studenten gisteren kregen (waaronder ik dus) stond wel dacht ze concrete aanwijzingen hadden voor een mogelijke terreurdaad.

VUB? ULB? Dat snap ik niet

Zoe_97

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:19

Dat is de Franstalige en Nederlandstalige universiteit van Brussel. Gisterenavond en vandaag zijn alle festiviteiten om onze oprichter te eren afgelast en onze lessen vandaag zijn ook afgelast.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:28

Vrije Universiteit Brussel en Université Libre de Bruxelles, Sharon :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:29

Yasmine schreef:
Vrije Universiteit Brussel en Université Libre de Bruxelles, Sharon :)

Bedankt :)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:24

Helaas.....in NL ligt KPN plat. Dus geen radio en tv en zeer traag tot geen internet. Daardoor liggen ook bijna alle pinautomaten plat. Althans ING en ABN kun je vergeten. De complottheorieen vliegen me hier om de oren :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:27

Vandaag alleen al 5 bommeldingen in NL. Is van alles en nog wat ontruimd, alleen maar om verdachte pakketjes. Las op Twitter wel een vattende opmerking. 'Wanneer gaan we weer terug naar de tijd dat het gevonden voorwerpen waren, en geen verdachte pakketjes?'

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:36

Al die angsten pff laat je niet bang maken denk ik enerzijds, maar aan de andere kant maak ik me toch stiekem een heel klein beetje zorgen om mn broer, die in antwerpen woont en in Brussel bij de krant werkt (als journalist). :=

Nou weer dat hotel, dan wel niet in europa, maar toch.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:42

saskiakefie schreef:
Al die angsten pff laat je niet bang maken denk ik enerzijds, maar aan de andere kant maak ik me toch stiekem een heel klein beetje zorgen om mn broer, die in antwerpen woont en in Brussel bij de krant werkt (als journalist). :=

Nou weer dat hotel, dan wel niet in europa, maar toch.

Het Radisson hotel aldaar is t crewhotel voor vele westerse airlines. Ik weet dst daar AirFrance en Turkish Airlines crews verblijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:45

Vannacht ging er bij mij in de straat iets af, ik wil knal zeggen maar het leek meer op een explosie. Ik zat rechtop in bed en werd ruw uit mijn slaap gerukt. Ik ben onwijs geschrokken, het was zo'n harde klap. Merkte dat ik toch onbewust wat meer op mijn qui vive ben na vorige week...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:55

Ik hoorde op de radio over mali dat diegene die ze vrij gelaten hebben, een aantal verzen van de Koran hadden moeten opnoemen ofzoiets. Was op Q-Music of MNM, ik switch wel eens tussen beide tijdens het rijden.

Edit: toen ik rond 11u de stallen aan het uitmesten was, vloog er een legerheli over. Heel traag, licht aan de onderkant aan, Brussel richting Gent (stal zit ongeveer in het midden van die route, E40 is niet zo ver af). Nou is dat normaal niks bijzonders, maar vandaag gaf het toch een bijzonder gevoel van spanning zeg maar.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:01

Joolien schreef:
Vannacht ging er bij mij in de straat iets af, ik wil knal zeggen maar het leek meer op een explosie. Ik zat rechtop in bed en werd ruw uit mijn slaap gerukt. Ik ben onwijs geschrokken, het was zo'n harde klap. Merkte dat ik toch onbewust wat meer op mijn qui vive ben na vorige week...

Oh ja, dat had ik laatst ook. Ons kantoor zit in Molenbeek waar veel huiszoekingen zijn geweest de laatste dagen (dus iedereen staat hier sowieso al extra op scherp), en ik zit naast een gigantisch raam met uitzicht op een drukke straat. Hoorde gisteren ook plots een luide knal, bleek het een klein jongetje te zijn die een bommetje liet ontploffen. Daar moet je toch ook een apart soort humor voor hebben -O-

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:51

Toch raar eigenlijk, al die storingen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:54

Want? Kpn ligt plat, en er zitten nogal wat bedrijven via kpn verbonden, dus niks raars of engs aan

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:58

Ja dat is zo, maar ook vanwege de ABN enzo.. Maar als die op het KPN netwerk draaien is het logisch. NIet aan gedacht :')

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:00

ABN draait op KPN netwerk, heel veel bedrijven overigens. :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:13

Teddy321 schreef:
Helaas.....in NL ligt KPN plat. Dus geen radio en tv en zeer traag tot geen internet. Daardoor liggen ook bijna alle pinautomaten plat. Althans ING en ABN kun je vergeten. De complottheorieen vliegen me hier om de oren :x

Ik kon gewoon pinnen met ing.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:57

Ik heb gewoon internet en tv en ik heb ook KPN. Al de hele dag nergens last van. Gelukkig, haha.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:13

_xrose schreef:
Ik heb gewoon internet en tv en ik heb ook KPN. Al de hele dag nergens last van. Gelukkig, haha.

Nou ik wel fijn op me vrije dag niet voor de tv kunnen hangen :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:00

Sheran schreef:
pien_2010 schreef:
Wat iedereen erover denkt is eigenlijk niet relevant. Het gaat erom dat jij doet waar jij je goed bij voelt. Dus je gevoel en je verstand volgen en je niets aantrekken van al het commentaar.

Hier ben ik het niet totaal mee eens. Zulke angsten en eraan toegeven kunnen heel snel omslaan in irrationele angsten zodat je helemaal niks meer durft te doen.
De volgende aanslag gebeurt toch weer op een plek waar je het niet verwacht, zelf zou ik niet zo bang zijn voor appassionata maar eerder voor een herdenking of een nationale feestdag.

Zelf heb ik eerder in een post in dit topic het gehad over overwinnen van angst en moedig zijn en hoe ik daar zelf in sta en belangrijk vind.
Inderdaad niet toegeven aan angsten, dapper zijn vind ik heel erg belangrijk. Maar wat ik nog belangrijker vindt is dat iedereen vooral de vrijheid neemt om te doen naar verstand en gevoel wat je zelf voelt als passende voor jou bij die situatie.
Dus ben je te bang. blijf gewoon lekker thuis. Neem je eigen verantwoordelijkheid en laat je door niemand iets aanpraten wat hoort of niet hoort.

Vreselijk al die berichten weer in dit topic wat er allemaal gebeurd zou zijn in de wereld ver en dicht bij. Heb de hele dag fijn gewerkt en dus niets mee gekregen. Heb me wel voorgenomen dat ik doorga met overdag fijn mijn leven leven en 's avonds via het nieuws (Een vandaag, NL- en BRT nieuws en Nieuwsuur + z.n bij calamiteiten Frans nieuws) bij kijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:09

[HTT] Storing bij KPN?

Zullen we berichten over de kn storing gewoon in dat topic doen?

In Mali is de gijzeling voorbij. Tot nu toe 27 doden, onbekend of daar ook daders bij zitten. Aanslag is opgeëist door een organisatie gelinkt aan al quaida

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:12

LadyMadonna schreef:
[HTT] Storing bij KPN?

In Mali is de gijzeling voorbij. Tot nu toe 27 doden, onbekend of daar ook daders bij zitten. Aanslag is opgeëist door een organisatie gelinkt aan al quaida

Zonet gehoord dat de gijzelaars bevrijd zijn en de terroristen terug gedrongen zijn op één verdieping van het hotel. Dus het is nog niet voorbij. Of misschien heb jij een andere bron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:19

:wave:

Ik lees hier ook al vanaf het begin mee, kom me ook maar eens melden.

Vreselijk wat er allemaal gebeurd is, niet alleen in Parijs maar ook Beiroet en Mali etc.

Ik las net dat het geen vrouw was die zichzelf heeft opgeblazen woensdagnacht in Saint-Denis, maar een man. Die vrouw was gevonden onder het puin. Ben benieuwd hoe dat verhaal dan verder gaat.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:24

pien_2010 schreef:
LadyMadonna schreef:
[HTT] Storing bij KPN?

Zonet gehoord dat de gijzelaars bevrijd zijn en de terroristen terug gedrongen zijn op één verdieping van het hotel. Dus het is nog niet voorbij. Of misschien heb jij een andere bron.

De gijzeling is voorbij. Als er geen gijzelaars meer zijn, is er ook geen gijzeling... Toch?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:34

Olina schreef:
Ik las net dat het geen vrouw was die zichzelf heeft opgeblazen woensdagnacht in Saint-Denis, maar een man. Die vrouw was gevonden onder het puin. Ben benieuwd hoe dat verhaal dan verder gaat.

Was wel een vrouw die zichzelf met een bommengordel heeft opgeblazen. Er zijn geluidsopnames waarin je haar met de politie hoort spreken (of, nou ja, heel hard schreeuwen) net voor ze zich opblaast. Vandaag is daarnaast nog een andere vrouw dood gevonden onder het puin.
http://www.buzzfeed.com/jessicasimeone/ ... 10_7389953 (Je ziet niks, hoort alleen de uitwisseling tussen de vrouw en politie.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:41