Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thesserd schreef:Deze vluchtelingen-crisis haalt het slechtste in mensen naar boven, dat blijkt inderdaad uit bepaalde anti-vluchtelingen-mensenmaar los van dat passen zij toch meer in ons plaatje. Snap je dan werkelijk niet wat ik bedoel? Ze spreken Nederlands, zij vinden dat man en vrouw gelijk zijn, ze krijgen 1 tot 4 kinderen (ongeveer
), ze gaan misschien naar de kerk, maar zijn daar niet extreem in (extreem als in refo), ze vinden homoseksualiteit OK, stiekem hebben ze liever niet dat hun zoon homo zou zijn, maar ach.. Mocht het zo wezen dan wordt hij heus wel geaccepteerd, als puber drinken ze hun eerste biertje, gaan misschien vanaf hun 16e wel eens te veel los in het weekend maar daarna komt het toch vaak weer goed, krijgen een relatie, trouwen soms wel, soms blijft het bij samenwonen, kids worden redelijk vrij opgevoed, je merkt dat jong volwassenen tegenwoordig veel zelf nadenken, zelf verder kijken en keuzes maken zonder zo veel beïnvloed te zijn door 1 ding; een geloof of iets dergelijks, etc etc.
Ik noem nou zo maar wat dingen met mensen in mikn achterhoofd waar ik het politiek gezien echt niet mee eens ben, maar wat velen wel gemeen hebben met elkaar.
Hiermee wil ik ook niet zeggen dat iedere Nederlander perfect is. Het is alleen niet nodig om meer extreme culturen en geloven binnen te halen onder het mom van; het gebeurt of gebeurde hier ook! Dat is net zoiets als; "tsss waarom zeuren jullie over de diervriendelijkheid binnen de dressuursport? Het gebeurt in de rensport net zo."
Je blijft noemen wat hier nog mis gaat qua emancipatie en gelijkheid vwb homo's in dit geval. Nogmaals; het gebeurt nog inderdaad, maar het gaat steeds beter. Bijna met de dag kan je het zien/merken verbeteren. Dat kun jij niet ontkennen. Zelfs op Urk!ik ken een paar jongere Urkse meiden... Totaal niet zoals je verwacht van het streng gelovige Urk. Ook dat matigt.
Het keuze-verhaal vwb de hoofddoek en de rok vind ik wat simpel eerlijk gezegd. Zo lang je in die overtuiging opgroeit en opgevoed wordt is de kans groot dat je zelf ook denkt dat het religieus gezien goed is. Maar omdat het voor je religie goed is, betekent het niet dat het ook daadwerkelijk OK is. De intolerantie vanuit de Bijbel richting homoseksualiteit vinden we ook niet OK toch? Waarom vinden we deze vrouwen regels dan wel allemaal OK, zo lang ze er zelf voor 'kiezen'? Sowieso zullen velen het ook 'kiezen' omdat het zo moet van hun ouders.
Heb je het filmpje gekeken die ik hierboven plaatste? De mentaliteit waar die jonge meiden onder lijden... Dat is één voorbeeld van wat imo hier niet thuis hoort.
alex66 schreef:Ik kan me helemaal vinden in deze post en ja ik heb het filmpje gekeken.
In dit land zijn we van uit onze cultuur maar ook vanuit noodzaak tolerant, dat waren we al ten tijde van het geruzie tussen de roomse en de lutherse kerk (in een land wat met regelmaat onder water dreigt te staan moet iedereen samen werken om te overleven)
Wij leven dus in een land dat tolerantie in het DNA heeft zitten en samenwerking/polderden tot een kunst heeft verheven...want we moeten wel, alleen nu slaan we door en willen we niet zien dat de mensen die nu en de afgelopen 40 jaar ons land binnen komen die noodzaak tot samen leven en werken niet hebben.
Die hebben geen tolerantie voor homo's of christenen of vrouwen.
Die komen uit een cultuur waar de man die het hardst slaat/schreeuwt wint, dat alles overgoten met een religieuze saus van het eeuwige gelijk.
Die mensen gaan zich nooit aanpassen want de tolerante maatschappij die wij hebben gemaakt geeft hen geen verplichting maar ook geen enkele reden om zich aan te passen.
Als een moslim een vrouw/homo/christen/jood vanuit zijn religie onheus bejegend stelt de vrijheid van geloof hem in zijn recht.
Als daar met de vrijheid van meningsuiting een tegen geluid op komt beledig je het geloof.
Een met tolerantie opgegroeide Nederlander zal denken leven en laten leven, een moslim tolereert niets wat ook maar in de buurt komt van het beledigen van zijn normen en waarden of zijn geloof/cultuur
De tolerante Nederlander moet eens wakker worden en beseffen dat de moslim hoe gematigd hij ook is nooit dezelfde normen en waarden zal hebben als de in tolerantie opgegroeide Nederlander, dat zit simpelweg niet in de opvoeding.
Electra63 schreef:Ik snap heel goed wat jij bedoelt. Maar ik wil graag horen/zien tot in hoeverre vluchtelingen/buitenlanders zich moeten aanpassen? En zie jij een 3e generatie met een buitenlandse achternaam en een licht tintje nog als een buitenlander die zich moet aanpassen?
Ik ben gewoon benieuwd hoe men/jij dat ziet en hoe dat bewerkstelligd zou moeten worden.
Ondanks dat ik in de stad woon, wonen er in mijn buurt nog streng gereformeerden, jurk/hoed geen TV, kinderen worden niet ingeënt. En ik kom elke dag wel vrouwen met hoofddoekjes tegen. Ik heb er echt geen last van.
Ik kom ook iedere dag mensen (vol) met tattoos en piercings tegen en ook daar heb ik geen last van of bezwaar tegen.
Zolang alles binnen de wet is, vind ik het prima.
Sorry, filmpje kan ik nu niet zien op mijn telefoon.
Thesserd schreef:Cowboy, je had het niet tegen mij; maar het gaat mij niet om alle moslims, of alle vluchtelingen. Het gaat mij om de groep die zich niet weet aan te passen, ons niet respecteert. Of dat toevallig 50% van de vluchtelingen is of maar 5%, dat is iets waar je vanzelf achter komt lijkt me
Ik ken een aantal gematigde moslima's; geen hoofddoek, wel andere dingetjes waar zij rekening mee houden > dikke prima. Maar ik ken er ook die mij geen hand willen geven (klant van ons op het werk) en dat vind ik ronduit respectloos en denigrerend. Die kan beter ergens anders heen.
Overigens vind ik een hoofddoek echt geen mega probleem, zie het liever niet om eerder genoemde redenen, maar goed. Alles wat verder gaat dan een hoofddoek mogen ze van mij bij wet verbieden.
Teddy321 schreef:Toevallig gisteren nog in het nieuws geweest. Nee dat is nog steeds zo. Gemiddeld 7 (of 9) % verschil en ook in topfuncties nog te weinig vrouwen. Daar wil de overheid wat aan doen.Mag ik je er even op wijzen Thesserd, dat ook in NL de vrouw nog niet helemaal uit hrt verdomhoekje is?! Nog maar 5 jaar geleden werden vrouwen onderbetaald in de meeste beroepen. Maw.de man in hetzelfde beroep verdiende meer. En ik vraag me af of die ongelijkheid al is opgeheven.
Thesserd schreef:Deze opmerking (en inmiddels al eerder soortgelijken opmerking voorbij zien komen) doet mij denken aan het artikel over de arrogantie van het westen. Kort maar krachtig.: Wij zijn er in het Westen nogal van overtuigd dat ons samenlevingsmodel het beste ter wereld is en dat het daarom moet worden uitgedragen naar andere delen van de wereld. Terwijl het helemaal niet gezegd is dat deze dat mensen ook willen. En een ieder land die dat niet doet, moet geholpen worden tot ze het wel doen, anders lopen zij wat ‘achter’ en zijn ze onderontwikkeld. Dat zal trouwens ook deels verklaren waarom we wel massaal met de Franse vlag lopen, maar niet met bijv. een Syrische vlag waar mensen al dik 4 jaar door soortgelijke mensen op soortgelijke of nog ergere manieren omgebracht worden.We vinden allemaal dat zij nog wat achterlopen, maar goed.
Electra63 schreef:Dit is onjuist. Het ging om een (1) interview dat gewoon is geplaatst, maar met een kader van uitleg erbij waarom het is geplaatst (zij zijn ook onderdeel van de bewoners van het eiland en gezien de reeks van (met verschillende(!)) interviews met verschillende mensen, hoorde dit interview er ook gewoon bij). Daar is door een gedeelte van de abonnees boos opgereageerd en gedreigd met opzeggingen. Daaropvolgend is er door de krant een nieuw kader geplaatst met flinke excuses en dat ze niet goed hebben ingeschat hoe de impact van dit artikel was bij sommige mensen. Nu kun je afvragen of het eerste kader geplaatst had moeten worden (want daar ging het imo al fout) en of het tweede kader geplaatst had moeten worden, maar de grootste dreiging kwam pas de dag erna en daarna en daarna.. Toen het gebouw van de krant werd belaagd door een menigte woedende (pro-homo) mensen (afkomstig van hetzelfde eiland en omgeving Rotterdam) die wel eventjes kwamen vertellen met baksteen en al hoe zij er over dachten en telefonische doodsbedreigingen gingen maken. De telefoniste heeft echt NIKS met beide kaders en met het interview te maken- maar werd wel meermalen met de dood bedreigd. Even ter contrast:.. De ‘antis’ reageerden deels met dit past niet binnen onze overtuiging, willen jullie daar rekening mee houden. De ‘pro’s’ reageerden deels met we komen je af maken! Vervolgens was er op het eiland ook nog een (imo) ludieke actie door een aantal mensen door een zogenaamde gaypride te organiseren. In eerste instantie in stilte op FB, maar er zijn inmiddels plannen om dat volgend jaar écht te doen..Op Goeroe Overflakkee zijn tijdje terug interviews met homokoppels onder druk van lezers niet meer geplaatst.
Thesserd schreef:Sammie, dat vind ik toch wat anders. Dat eeuwige bemoeien met culturen in ANDERE landen hoeft van mij ook niet. Maar dat de samenleving hier een stuk prettiger in elkaar zit voor ons t.o.v. een Saudi Arabië is volgens mij heel duidelijk...? Of zou jij liever in Saudi Arabië wonen![]()
.
gohya schreef:Asielzoekers en vluchtelingen moeten zich wel aan onze cultuur en regels aanpassen en wij willen de cultuur en regels in hun land veranderen? beetje krom.De wetten,regels en cultuur is in die landen nou eenmaal zo en die mensen weten niet beter.Wij vinden hun wet raar,onmenselijk enz.ze zijn ook niet bepaald menselijk,sommige leefregels daar.Maar wie zijn wij om dat te verbieden? Zij bemoeien zich in hun land toch ook niet met onze wetten?
Cer schreef:Is dit ironisch bedoeld?
Overigens bemoeien 'ze' zich wel degelijk met onze wetten, want alles wat anders denkt zijn ongelovige varkens en moeten dood... dus ja
Cowboy55 schreef:Cer schreef:Is dit ironisch bedoeld?
Overigens bemoeien 'ze' zich wel degelijk met onze wetten, want alles wat anders denkt zijn ongelovige varkens en moeten dood... dus ja
Een bekende van me die moslim is vindt dit niet. Therefore, your logic fails.
Electra63 schreef:Ik vind Nederlanders niet echt tolerant. Wij pretenderen dit wel te zijn, maar ik zie het niet (meer).
Tolerant voor mij is homo's accepteren, maar ook moslims accepteren. Kunnen kiezen voor euthanasie of abortus. De kerk naast de moskee (zeg ik als niet-gelovige). Bierfeesten zijn toegestaan, net als suikerfeesten. Alles binnen de wet.