Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:08

Staat op "dumpert" ook een filmpje (met schokkende beelden!) . Maar daar verteld een bewoner toch iets dat ik denk heeey. Hij vertelde wat een ellende daar is, en kinderen worden vermoord en dat niemand hun hulp geroep hoort.....maar nu wel!

Zouden ze bewust een vliegtuig naar beneden halen om aandacht te krijgen vanwege de onrust die daar heerst?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:08

Misschien ben je er zelf te nuchter voor of geloof je er niet in. Respecteer dat andere mensen dit wel doen en verder (willen) kijken dan harde wetenschap. Respecteer dat. Het is ook een manier van verwerken voor deze mensen.

En nu weer ontopic

Raponsje

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:09

Geen idee of dit hier al gepost is, ik volg zelf de Britse nieuwswebsites.
Maar wellicht dat sommige het hier gemist hebben.

Maar hier is het hele gesprek tussen de rebellen over het neerschieten van het vliegtuig.
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-28363169

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:10

ThreeFingers schreef:
Staat op "dumpert" ook een filmpje (met schokkende beelden!) . Maar daar verteld een bewoner toch iets dat ik denk heeey. Hij vertelde wat een ellende daar is, en kinderen worden vermoord en dat niemand hun hulp geroep hoort.....maar nu wel!

Zouden ze bewust een vliegtuig naar beneden halen om aandacht te krijgen vanwege de onrust die daar heerst?

Dat lijkt mij stug, want als dit onderzoek afgerond is zal vrees ik voor de wereld dit conflict ook weer naar de achtergrond verdwijnen. En ik denk ergens ook wel dat de mensen daar dat ook wel beseffen.

Sammie

Vind je dat nou zelf niet een beetje een tikkeltje overdreven reactie Dribbel.. :\

Sammie schreef:
Ongetwijfeld alleen maar goede bedoelingen

Hoe duidelijk wil je het hebben..
Laatst bijgewerkt door Sammie op 19-07-14 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Raponsje

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Sorry, geen idee waarom mijn post dubbel door kwam.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:11

Sammie schreef:
Vind je dat nou zelf niet een beetje een tikkeltje overdreven reactie Dribbel.. :\

Dat dacht ik ook al.

Ik denk dat we nooit de waarheid te weten gaan komen over wat er echt gebeurd is. :n
Daarvoor is onafhankelijk onderzoek nodig en daar staat Rusland niet bepaald bekend om.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:11

Gaat wel vaker af en toe iets fout in dit topic Raponsje. Ik zie sommige nieuwe reacties ook niet altijd voorbij komen.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:13

Ik hoop zo dat dat ironisch bedoeld is Sammie, maar misshien is dat mijn opvoeding die hier nu spreekt. Ik ben dan wel opgevoed met vertrouwen in de wetenschap, maar dat betekend niet dat je mensen die anders denken 'dom' hoeft te noemen. Respecteer elkaar.

Wacht?! Ik had het over het hele Reiki gebeuren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:14

Onafhankelijk onderzoek is ook lastig want uiteindelijk zijn het vooral de separatisten die bepalen wie zij toegang willen verlenen en ik kan mij inderdaad goed voorstellen dat ze onderzoekers uit landen die een handelsbetrekking bv hebben met hun vijand, zij hen niet als onafhankelijk zullen beschouwen en toegang zullen weigeren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:14

Er is hier niemand die reiki dom heeft genoemd.. Ik sowieso al niet.. Dat dom sloeg op het aanpassen van die wikipedia pagina door de Russische overheid. Ook een opmerking die ik niet heb geplaatst.

Dus nee ik bedoel het niet ironisch. Ik was bloedserieus. Met beide opmerkingen.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:15

Sammie schreef:
Er is hier niemand die reiki dom heeft genoemd.. Ik sowieso al niet.. Dat dom sloeg op het aanpassen van die wikipedia pagina door de Russische overheid.

Dan heb ik niks gezegd. Stonden 3 bokt taps open met hetzelfde topic, dus kan dat er wat door elkaar liep in mijn hoofd :P

Cassidy

De reactie interpreteerde ik ook als een reactie op het aanpassen van de website.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 19-07-14 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Dribbel schreef:
Ik hoop zo dat dat ironisch bedoeld is Sammie, maar misshien is dat mijn opvoeding die hier nu spreekt. Ik ben dan wel opgevoed met vertrouwen in de wetenschap, maar dat betekend niet dat je mensen die anders denken 'dom' hoeft te noemen. Respecteer elkaar.

Wacht?! Ik had het over het hele Reiki gebeuren.

Ik denk dat die reactie bedoeld was over het aanpassen van de Wikipedia pagina.....

Sammie

Oke :D

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:16

Cassidy schreef:
De reactie interpreteerde ik ook als een reactie op het aanpassen van de website.

Dan heb ik idd niks gezegd, maar dacht dat iemand reiki dom noemde, omdat het niet in hun straatje paste. Dat schoot bij mij even in het verkeerde keelgat.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:19

@Threefingers: ik denk niet dat ze dat vliegtuig om die reden hebben neergehaald, er was één van die mensen aan het vloeken toen hij doorkreeg dat het om een passagiersvliegtuig ging en niet om een militair vliegtuig, en ik kreeg de indruk dat het echt niet hun bedoeling was, maar ik ben wèl bang dat het bepaalde groepen op ideeën brengt, om in de toekomst inderdaad met zoiets aandacht af te dwingen voor hun 'zaak' omdat dat blijkbaar werkt...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:19

Dribbel schreef:
Cassidy schreef:

Dan heb ik idd niks gezegd, maar dacht dat iemand reiki dom noemde, omdat het niet in hun straatje paste. Dat schoot bij mij even in het verkeerde keelgat.

Dat siert je. Verder mag iedereen van Reiki denken wat hij wil. Zijn meestal vooroordelen, maar er wordt steeds meer onderzoek naar gedaan en de uitslagen zijn verbluffend.

Er is meer tussen hemel en aarde dan de wetenschap op dit moment verklaren kan.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:22

Zoolgangster schreef:
@Threefingers: ik denk niet dat ze dat vliegtuig om die reden hebben neergehaald, er was één van die mensen aan het vloeken toen hij doorkreeg dat het om een passagiersvliegtuig ging en niet om een militair vliegtuig, en ik kreeg de indruk dat het echt niet hun bedoeling was, maar ik ben wèl bang dat het bepaalde groepen op ideeën brengt, om in de toekomst inderdaad met zoiets aandacht af te dwingen voor hun 'zaak' omdat dat blijkbaar werkt...

Het zette mij wel aan het denken...want wat je zelf schrijft het kan wel degelijk als aandachts stempel gebruikt worden...

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:22

Raponsje schreef:
Geen idee of dit hier al gepost is, ik volg zelf de Britse nieuwswebsites.
Maar wellicht dat sommige het hier gemist hebben.

Maar hier is het hele gesprek tussen de rebellen over het neerschieten van het vliegtuig.
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-28363169

Waarom post je dubbel?

Edit: zie dat het per ongeluk ging.
Laatst bijgewerkt door EarthFocus op 19-07-14 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:23

Ik vind het niet dom, ieder zijn meug, maar de manier waarop vond ik eng

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:23

Ik denk dat er in de toekomst gewoon heel ruim om dergelijke landen gevlogen gaat worden. Hier heeft de Luchtvaart ook weer van geleerd.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:24

LadyMadonna schreef:
Ik vind het niet dom, ieder zijn meug, maar de manier waarop vond ik eng

Wat is de reden dat je de manier waarop eng vindt? Zo bereik je toch de meeste mensen?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:28

vuurneon schreef:
ThreeFingers schreef:

Dat lijkt mij stug, want als dit onderzoek afgerond is zal vrees ik voor de wereld dit conflict ook weer naar de achtergrond verdwijnen. En ik denk ergens ook wel dat de mensen daar dat ook wel beseffen.

Deze mensen staan nu al op de achtergrond.
Bijna niemand heeft het over daar, enkel het vreselijk ongeluk. De levensomstandigheden en de verspilling van bloed laat mensen koud. Dat was met Tibet bv ook, en dat gebeurt nu ook. Zelfs al staat het vergrootglas erop.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:30

Er is teveel ellende in de wereld -O-

Gaza is ook elke dag 1 treurige ellende, in Nigeria is de Boko Haram ook fijn bezig, nog steeds gaan er dagelijks belachelijk veel mensen dood aan honger, dorst, gebrek aan medische voorzieningen en is het op veel plekken onveilig om te leven.
Toch blijft deze crash elke keer weer de opening van het nieuws. Begrijpelijk, dat willen mensen zien maar hopelijk worden de ogen niet gesloten voor de overige zaken die evengoed belangrijk zijn.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-07-14 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt