2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:37

Lente schreef:
Serieus! Hou op met het kakken op jeugdzorg! Het is niet jeugdzorg die die kinderen heeft laten verdwijnen!

Zij zijn niet verantwoordelijk voor deze tragedie!!

hoor je mij dat ergens zeggen?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:38

Lente schreef:
Serieus! Hou op met het kakken op jeugdzorg! Het is niet jeugdzorg die die kinderen heeft laten verdwijnen!

Zij zijn niet verantwoordelijk voor deze tragedie!!

maar wat voor zin heeft het om onder jeugdzorg te staan?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:38

Jammer dat het om redenen die wij uiteindelijk niet kennen, zo'n vechtscheiding tussen deze mensen is geworden, waardoor deze hele ellende waarschijnlijk gebeurd is ;( ......... Het is inderdaad tegenwoordig onzin te roepen dat vaders vaak slachtoffers zijn. Er is inmiddels heel veel veranderd in de wet m.b.t. scheiding. Een ouderschapsplan maken is verplicht, er is mediation mogelijk, waardoor je betere afspraken kunt maken (daar ben je namelijk zelf bij, he!). Wat vaak meer het probleem is, is dat de ego's van de ouders wel eens in de weg kunnen zitten. Of dat een van de ouders zich niet aan de afspraken houdt. Ik ben zelf gescheiden (was niet mijn keuze), maar nu vier jaar later, zijn mijn ex en ik er trots op hoe we alles hebben gedaan. We hebben altijd gedacht in het belang van ons kind, alles goed geregeld onderling en een goedlopend co-ouderschap opgezet. Dat maakt het verdriet niet minder, maar wel draaglijker. Ik vind het altijd vreselijk als ik weer mensen zie ruzie maken, de drama's die de kinderen meekrijgen....... Maar het hangt wel van BEIDE ouders af, zij moeten zich er SAMEN voor inzetten.

Ik vind het afschuwelijk voor die moeder, die onzekerheid moet een ware hel voor haar zijn. Toch ken ik niet al de details. Wat is er allemaal voorgevallen? Wat is er waar van de kindermishandelingsverhalen? Hoe dan ook, ik benijd haar niet en hoop dat er gauw duidelijkheid komt...... Ik zou zeggen voor alle toekomstige scheidingen (en ja, ik dacht ook dat het me noooooooooit zou overkomen); leer ervan en zet je ego opzij, als het ooit zo ver komt in je leven. Denk altijd aan je kinderen en regel de zaken zo goed en netjes mogelijk. Ik kan in elk geval zeggen dat ik naar 4,5 jaar weer heel erg gelukkig ben. En met ons kind gaat het gelukkig ook heel goed. Niks geen verliezers dus!

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:41

Lente schreef:
Opgevangen in een warm nest is ook een stuk illusie. Niet elk kind dat uit huis wordt geplaatst of wat ook komt terecht in een warm nest.

Het is gewoon een heel ingewikkeld systeem.

Daarom zei ik ook "dubbel gevoel" want zo'n warm nest krijg je niet toegewezen blijkt wel.
Laatst bijgewerkt door vinos op 18-05-13 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:41

Jeugdzorg is een organisatie die kinderen en hun ouders helpt bij het vinden van de juiste hulp. Kind staat voorop maar contact van de kinderen met beide ouders hebben ze ook hoog in het vaandel staan.

gedwongen kader treed niet gauw op zolang de ouders gewoon meewerken. En heel vaak kan het net even de steun geven die nodig is.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:44

Jeetje wat heftig allemaal. Nog steeds geen spoor van de jongens.
En alle informatie die erbij komt... Brrrr om de rillingen van te krijgen.
Laatst bijgewerkt door Joosiien op 18-05-13 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:45

Twiggy2008 schreef:
Jammer dat het om redenen die wij uiteindelijk niet kennen, zo'n vechtscheiding tussen deze mensen is geworden, waardoor deze hele ellende waarschijnlijk gebeurd is ;( ......... Het is inderdaad tegenwoordig onzin te roepen dat vaders vaak slachtoffers zijn. Er is inmiddels heel veel veranderd in de wet m.b.t. scheiding. Een ouderschapsplan maken is verplicht, er is mediation mogelijk, waardoor je betere afspraken kunt maken (daar ben je namelijk zelf bij, he!). Wat vaak meer het probleem is, is dat de ego's van de ouders wel eens in de weg kunnen zitten. Of dat een van de ouders zich niet aan de afspraken houdt. Ik ben zelf gescheiden (was niet mijn keuze), maar nu vier jaar later, zijn mijn ex en ik er trots op hoe we alles hebben gedaan. We hebben altijd gedacht in het belang van ons kind, alles goed geregeld onderling en een goedlopend co-ouderschap opgezet. Dat maakt het verdriet niet minder, maar wel draaglijker. Ik vind het altijd vreselijk als ik weer mensen zie ruzie maken, de drama's die de kinderen meekrijgen....... Maar het hangt wel van BEIDE ouders af, zij moeten zich er SAMEN voor inzetten.

Ik vind het afschuwelijk voor die moeder, die onzekerheid moet een ware hel voor haar zijn. Toch ken ik niet al de details. Wat is er allemaal voorgevallen? Wat is er waar van de kindermishandelingsverhalen? Hoe dan ook, ik benijd haar niet en hoop dat er gauw duidelijkheid komt...... Ik zou zeggen voor alle toekomstige scheidingen (en ja, ik dacht ook dat het me noooooooooit zou overkomen); leer ervan en zet je ego opzij, als het ooit zo ver komt in je leven. Denk altijd aan je kinderen en regel de zaken zo goed en netjes mogelijk. Ik kan in elk geval zeggen dat ik naar 4,5 jaar weer heel erg gelukkig ben. En met ons kind gaat het gelukkig ook heel goed. Niks geen verliezers dus!

het kan goed gaan ja, als je gezond van verstand en handelen bent, maar wat nou als bijvoorbeeld 1 van de 2 ouders (opeens) rare dingen doet? dan word je wel gedwongen om stappen te ondernemen.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:47

Ja halleluja jeugdzorg :+

Breek me de bek niet open. Ik heb bij twee gevallen jeugdzorg van dichtbij meegemaakt en heb er geen goed woord voor over.

Over therapie: als een van beide ouders weigert kan je beter it elkaar gaan.

De trend van de laatste tijd is dat vaders helemaal gen slachtoffer meer zijn, eerder omgekeerd, het is daarbij doorgeslagen. Maar dat terzijde

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:48

Joosiien schreef:
Je leest altijd alleen alle negatieve dingen en de dingen die fout gaan, anders is het ook geen nieuws. Wat voor zin het heeft? Denk aan alle gezinnen/kinderen die wel baat hebben bij de hulp van bureau jeugdzorg, want dat zijn er altijd nog meer.

Weer even ontopic:
Jeetje wat heftig allemaal. Nog steeds geen spoor van de jongens.
En alle informatie die erbij komt... Brrrr om de rillingen van te krijgen.

natuurlijk zijn er ook gezinnen die baat hebben bij jeugdzorg.
alleen zie dat vaak minder snel dan de niet goede verhalen.

zelf nooit iets met jeugdzorg gehad dus oordeel alleen op naaste personen..
dat is waar..

Anoniem

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:51

Natuurlijk hoor je minder van de positieve verhalen :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:52

vinos schreef:
Twiggy2008 schreef:

het kan goed gaan ja, als je gezond van verstand en handelen bent, maar wat nou als bijvoorbeeld 1 van de 2 ouders (opeens) rare dingen doet? dan word je wel gedwongen om stappen te ondernemen.

Daarom zeg ik dus ook dat je SAMEN je best moet doen, eigenlijk. Ik weet dat je helaas altijd afhankelijk bent van je ex-partner, de andere ouder dus. Mijn huidige vriend heeft helaas regelmatig wat meer gedoe met zijn ex en onderneemt dan ook stappen, indien dat echt nodig is. Gelukkig hoeft Jeugdzorg er niet aan te pas te komen, maar het is heel lastig als de andere kant irritant blijft doen na jaren. Heel, heel lastig, maar je ziet dat de kinderen zich ook ergeren aan het gedrag van zo'n ouder. Slim is het dus niet, uiteindelijk. Je wint er ook niets mee, door in die negatieve energie te blijven hangen........... Niet voor jezelf en zeker niet voor je kinderen. Altijd weer jammer dat veel mensen dat maar niet willen begrijpen.....

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:02

Ik heb altijd het idee dat er bij ernstige zaken altijd iemand de schuld moet krijgen. Zoals al eerder gezegd is, er zijn hier geen schuldigen alleen verliezers. Ook jeugdzorg is hier niet schuldig aan.

Voorbeeld: verdrinking jongen Henschotermeer vorig jaar. Zo vaak weer in de media geweest want ja, wie is er nou schuldig? Politie, brandweer etc etc.

De situatie is al erg genoeg!

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:06

Twiggy2008 schreef:
Altijd weer jammer dat veel mensen dat maar niet willen begrijpen.....

Sommige mensen zijn ziek (in hun hoofd) dus jouw ideale situatie is helaas niet altijd haalbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:11

En ook mensen die niet ziek zijn in hun hoofd (of daar geen diagnose voor hebben) kunnen flink dwarsliggen. Sommigen hebben haat en wraak als grootste drijfveren in het leven.

Daar heb je dan als ex-partner maar mee te leven...

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:22

Inderdaad, er lopen wat gekken rond op deze wereld, (mijn man is politieagent, - dus ik hoor af en toe wel eens wat)

Komen we weer terug bij af net zoals choco zegt: "bezint voor je er aan begint" :+

chocobroodje schreef:
Ik denk dat je ook als vrouw kritischer moet kijken naar wie de vader van je kinderen wordt, en dan bedoel ik van te voren...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:27

Als een vader word beschuldigd van kindermishandeling,en het is niet zo, en hij hoort ook nog dat ze miss. voor een jaar ergens onder gebracht gaan worden,dat er iets knapt bij hem? Kan ik me heel goed voorstellen dat je dan doordraait.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:30

vinos schreef:
Twiggy2008 schreef:
Altijd weer jammer dat veel mensen dat maar niet willen begrijpen.....

Sommige mensen zijn ziek (in hun hoofd) dus jouw ideale situatie is helaas niet altijd haalbaar.

Dat snap ik. Daarom is het ook slim om in elk geval goed te bedenken hoe de man of vrouw is waar je kinderen mee krijgt!! En voor iedereen weer gaat zeuren 'dat weet je niet altijd van tevoren'', nee, dat klopt in sommige gevallen. Maar ik zie helaas iets te veel gevallen waarin je het op kilometers afstand al aan ziet komen!!! Maar dat mag je dan vaak niet zeggen. Heb ze helaas ook in mijn kennissenkring. Arme, arme kinderen.......

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:32

gohya schreef:
Als een vader word beschuldigd van kindermishandeling,en het is niet zo, en hij hoort ook nog dat ze miss. voor een jaar ergens onder gebracht gaan worden,dat er iets knapt bij hem? Kan ik me heel goed voorstellen dat je dan doordraait.

Ik snap ook dat je dan doordraait, al vind ik het geen excuus om zoiets te doen.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:33

14.16 uur: Burgerzoekers zeggen tegen RTV Utrecht dat er zondag wordt gezocht tussen Austerlitz en Woudenberg.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:47

Twiggy2008 schreef:
gohya schreef:

Ik snap ook dat je dan doordraait, al vind ik het geen excuus om zoiets te doen.

Ik ben van mening dat als je doordraait je niet op de manier als deze vader te werk gaat. Daar moet je koud en berekenend voor zijn. Als je doordraait heb je over het algemeen geen overzicht meer. En als je je eigen kids zoiets aandoet als dit, geloof ik niet dat het je ooit echt om de kinderen gegaan is.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:51

Jeugdzorg is een vervelende instantie.

Maar 1 doen ze wel goed en veel ouders die daarmee in aanmerking komen vinden dat niet.

Ze denken in het belang van het kind.

Veel ouders tijdens een scheiding kunnen dat niet.. die denken met emotie en niet met verstand

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:57

Uhm als je doordraait kán je niet helder meer denken hoor! Je kiest er ook niet zelf voor om door te draaien.
Het overkomt je! en je doet allemaal rare dingen.
Laatst bijgewerkt door gohya op 18-05-13 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:58

vinos schreef:
Inderdaad, er lopen wat gekken rond op deze wereld, (mijn man is politieagent, - dus ik hoor af en toe wel eens wat)

Komen we weer terug bij af net zoals choco zegt: "bezint voor je er aan begint" :+

chocobroodje schreef:
Ik denk dat je ook als vrouw kritischer moet kijken naar wie de vader van je kinderen wordt, en dan bedoel ik van te voren...

? Ehm, geldt dat andersom dan niet net zo?
Misschien moet iedereen maar eens kritischer kijken, alvorens een relatie te beginnen en kinderen te maken!

Ik ben namelijk van mening dat veel mensen te gemakkelijk een relatie aangaan en net zo gemakkelijk aan kinderen beginnen.
Ik vind het niet raar dat het aantal echtscheidingen zo hoog ligt, met nare gevolgen voor kinderen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:59

En het gaat er juist om dat de vader blijkbaar heel helder en doordacht heeft gehandeld, of is de politie dan zo dom bezig dat ze de jongens niet kunnen vinden?

Ik hoop dat ze snel worden gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:00

We gaan inmiddels erg off-topic. Zullen we terug on topic gaan?