Kendra schreef:Ik denk dat niemand de problemen 'onder de mat schuift'. Er wordt over gesproken, er wordt van alles geprobeerd...maar het is zó ontzettend moeilijk om oplossingen te vinden. Hoe zou je dit probleem van die Duitse jongen nu op kunnen lossen? De moslimjongens in de film zijn fout - dat is helder, maar om voor deze situatie een oplossing te vinden, valt niet mee. Ik zie het bij collega's op scholen in de grote steden, die willen wel van alles, maar weten gewoon niet wat helpt.
De tweedeling die ik op dit moment in de samenleving zie, is dat de ene helft roept: het probleem is zo complex geworden, hoe moeten we dit oplossen? (en vervolgens niks doet), terwijl de andere helft kiest voor (in mijn ogen) te simpele oplossingen, die waarschijnlijk niet uitvoerbaar zijn en ook niet veel zullen uithalen.
De tijd zal het leren....
naar mijn idee begint "men" het nu een beetje onder de mat vandaan te halen, omdat men niet meer anders kan.
Máár dan nog is "men" bang om te discrimineren en om daarom niet het beesje bij de naam te noemen en dus toch niet goed kan praten over de problemen.
Wilders is juist weer heel extreem met het benoemen van 1 probleem.
VVD wil graag streng optreden met hun beleid, maar roept dat (nog) niet van de daken.
Zo zie ik het iig