wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladylay

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:58

Ik houd het voorgezien.

Fijne avond.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:00

ladylay schreef:
En de criminelen doelde ik ook op.
Zal wel een nieuwe post doen, ipv toevoegen.

Staat in de cijfers dat de meeste criminelen toch echt allochtonen zijn.

~
Ga dan eerst eens nadenken hoe dat komt, voor je die mensen veroordeeld.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:02

Moeni11 schreef:
ladylay schreef:

~

Sorry maar iemand iets van mij steelt (voorbeeld en ongeacht wie of wat voor Nat.) dan ga ik niet nadenken hoe dat komt maar dan doe ik aangifte en wil dat diegene gestraft wordt (dus veroordeeld)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:05

Moderatoropmerking:
Generaliseren, discrimineren en op de man spelen is op bokt niet toegestaan. Echter is dit in de vorige vele pagina's behoorlijk vaak wel gebeurd. Ik vertrouw erop dat dit niet meer van toepassing is in de rest van het topic. Mijn dank :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:08

ladylay schreef:

Ohja?

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:10

Heino schreef:
ladylay schreef:

Ohja?

"Vooral de niet-westerse allochtonen zijn oververtegenwoordigd in deze criminaliteitscijfers. "

Deze quote is afkomstig van: (overigens hier ook de exacte cijfers)
http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/FA26E32C ... liteit.pdf
Laatst bijgewerkt door Rebeccatjuh op 11-06-10 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:11

Moeni11 schreef:
ladylay schreef:

~

Ik weet wel waar dat vandaan komt, ik ga niet dingen hier neer zetten die niet ondoorgrond zijn en over nagedacht.
Daarnaast is het niet oordelen, maar feiten en cijfers.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:14

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:17

Maar in datzelfde verslagje zie ik staan dat er in aantallen meer criminele autochtonen dan criminele allochtonen geregistreerd zijn.

Air

Het enige wat ik hier even wil zeggen dat ik het toch iedere keer weer verassend vind dat de meeste mensen die tegen de PVV zijn en tegen de PVV stemmers zijn zelf, volgens hun, ook aan het discrimineren zijn.

Want PVV stemmers zijn dom, denken niet na, hebben geen fatsoen en huppelen zo achter Geert aan zonder na te denken, en nog wel meer dingen heb ik gehoord.....

Toch vreemd dat Wilders dan wordt aangewezen dattie discrimineert maar dat peronen die hem daarvan beschuldigen het zelf dus ook doen.

HEEL apart vind ik zelf.
Laatst bijgewerkt door Air op 11-06-10 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzeltje

Heino was me voor.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:19

x_Marr schreef:
Het enige wat ik hier even wil zeggen dat ik het toch iedere keer weer verassend vind dat de meeste mensen die tegen de PVV zijn en tegen de PVV stemmers zijn zelf, volgens hun, ook aan het discrimineren zijn.

Want PVV stemmers zijn dom, denken niet na, hebben geen fatsoen en huppelen zo achter Geert aan zonder na te denken, en nog wel meer dingen heb ik gehoord.....

Toch vreemd dat Wilders dan wordt aangewezen dattie discrimineert maar dat peronen die hem daarvan beschuldigen het zelf dus ook doen.

HEEL apart vind ik zelf.

Nee hoor mensen die met verbazing Geert bezig gezien hebben, vragen zich alleen af hoe een weldenkend mens daar op kan stemmen en helaas is daar weinig adequate uitleg voor

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:21

Heino schreef:
Rebeccatjuh schreef:

Dus de "meeste criminelen" is een 1/3 van het totaal aantal verdachten?

Het percentage autochtone criminelen is lager dan het percentage allochtone criminelen en een hoog percentage van de allochtone criminelen is niet-westers.

Notabene; in getallen zijn er meer autochtone criminelen, maar in percentages niet.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:22

sarabande schreef:
x_Marr schreef:

HEEL apart vind ik zelf.

Nee hoor mensen die met verbazing Geert bezig gezien hebben, vragen zich alleen af hoe een weldenkend mens daar op kan stemmen en helaas is daar weinig adequate uitleg voor

Een weldenkend mens kijkt verder dan een paar standpunten en denkt na over wat er daadwerkelijk door kan komen en wat niet ;)

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:22

x_Marr schreef:

HEEL apart vind ik zelf.

O ik vind PVV stemmers echt niet dom hoor. Ik snap ook best dat veel mensen op de partij gestemd hebben omdat ze verandering willen. Maar persoonlijk heb ik grote bezwaren tegen het partijprogramma en het gedrag van de partij. En dat vind ik jammer, want tot op zeker hoogte ben ik het met de partij eens.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:24

Rebeccatjuh schreef:
Het percentage autochtone criminelen is lager dan het percentage allochtone criminelen en een hoog percentage van de allochtone criminelen is niet-westers.

Ik zie toch echt dat 62,5% autochtoon is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:25

x_Marr schreef:
Een weldenkend mens kijkt verder dan een paar standpunten en denkt na over wat er daadwerkelijk door kan komen en wat niet ;)

Ik vind dat een weldenkend mens discriminatie niet gedoogd, ongeacht of het er wel of niet doorheen komt. Je speelt met iemand's bestaansrecht, niet met barbies.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:27

x_Marr schreef:

HEEL apart vind ik zelf.

Die dingen die jij noemt is meer een waardeoordeel geven over PVV stemmers.

Voorbeelden van discriminatie zouden zijn: Alle mensen die op Wilders gestemd hebben moeten het land uit als ze een misdaad begaan. Het partijprogramma van de PVV wordt verboden en men mag er niet meer uit citeren. PVV aanhangers uit het buitenland mogen Nederland niet in, enzovoort (Hier ben ik vanzelfsprekend ook tegen!!!)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:37

Suzeltje schreef:
O ik vind PVV stemmers echt niet dom hoor. Ik snap ook best dat veel mensen op de partij gestemd hebben omdat ze verandering willen. Maar persoonlijk heb ik grote bezwaren tegen het partijprogramma en het gedrag van de partij. En dat vind ik jammer, want tot op zeker hoogte ben ik het met de partij eens.

Ik zeg niet dat PVV stemmers dom zijn maar stemmen op de PVV vind ik wel heel dom, ik hoop dat dat verschil duidelijk is.

Ik ben het trouwens zelf ook een keer helemaal eens geweest met de PVV, namelijk hun standpunt over het laten verhongeren van de dieren in de Oostvaardersplassen, daar waren zij net als ik fel tegen. Dus voor de dieren in de Oostvaardersplassen is dit een zeer goede verkiezingsuitslag, want PVV, VVD en CDA waren tegen het huidige beleid en zij hebben een krappe meerderheid. Dus als de kamer gaat evalueren in het najaar dan gaat hopelijk het huidige beleid om de dieren bewust te laten verhongeren op de schop.

Jade15 schreef:
Moslims hebben ook stemrecht, zullen gezien de standpunten van de partij vast niet op de PVV stemmen dus heel verklaarbaar dat er in steden met veel Moslimnederlanders relatief minder gestemd is op Wilders.

Gedeeltelijk klopt die redenatie, maar er zijn helemaal niet genoeg stemgerechtigde moslims in Utrecht om zo'n groot verschil te verklaren, dus ik vermoed dat xenofobie ook meespeelt in dorpen in Limburg waar helemaal geen allochtonen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:59

Zit er toevallig iemand naar Knevel & vd Brink te kijken??? %) %) %) %) %) |o |o |o |o

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:03

Ja, Hero Brinkman?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:04

Ja, inderdaad, ik heb er hetzelfde gevoel bij als Foppe de Haan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:06

Ik denk dat de PVV binnenkort 1 zetel minder heeft.
Dan gaat hij als éénmansfractie door. Net als Rita en we weten wat daarvan terecht is gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:07

Dan moeten ze 21 zetels verliezen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:09

Ik bedoelde Hero door als éénmansfractie.
En er zullen er denk ik meer volgen de komende weken/maanden, kijk maar naar de LPF toendertijd.
Dus als het VVD-PVV-CDA wordt, dan is de meerderheid snel weg in de kamer.