Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:32

horseyfries schreef:
[*olduser*], je zit hier een bewezen moordenaar te verdedigen terwijl hier elke dag in ons eigen Nederland tegen mensen wordt gezegd "sorry, ik kan niets voor u doen, voordat er daadwerkelijk iets gebeurd is".
Ik zou zeggen: vecht eerst voor die mensen, die Joran is nog geen seconde van je moeite waard...

Je mag het zien als opnemen voor een moordenaar. Ik vind dat als een rechter gevangenisstraf oplegt dat ook gevangenisstraf moet zijn en geen martelingen, verkrachtingen of zelfs onthoofdingen die pas achteraf bewezen kunnen gaan worden.
Het bijna toewensen van zulke enorm verschrikkelijke dingen aan mensen vind ik in geen enkel geval te begrijpen en dat wil ik ook niet eens begrijpen.

Dat er nog andere dingen zijn maakt dat niet anders. Jij weet niet waar ik nog meer mijn energie aan besteed of wel voor vecht.
Daar gaat dit topic niet over.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:33

F_Orumster schreef:
Maar Lieveli, als je in een land een zwaar delict pleegt, kun je verwachten dat je daar brommen moet...
Dus dan laat je het toch uit je hoofd in dat land een dergelijke delict te plegen?

Jep en anders moet je maar gewoon op de blaren zitten hoor!

horseyfries

Ik lees nog altijd geen enkel antwoord op mijn vraag welk feit volgens jullie zou bewijzen dat de insinuaties over wat er met Joran zou gebeuren zouden kloppen.
Tot nu toe is het slechts een simpele gevolgtrekking van feiten dat Joran vd Sloot berecht hoort te worden in het land waar hij de misdaad gepleegd heeft.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het heertje vd Sloot weer héél goed uitkomt dat deze insinuaties gemaakt worden. Dat jullie het blijven opnemen voor zo'n walgelijke moordenaar gaat mijn petje te boven.
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 15-06-10 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Wat zal de moeder van Nathalee hem toewensen... :=

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:34

russel schreef:
Hoe kunnen wij nu moraalridders gaan zijn voor het volk dat in gevangenissen leeft. Dat is toch, en dat mag ik hopen, een wereld van verschil....lijkt mij ook een reden om zelf nooit in de gevangenis te komen.

Moet ik mij nu druk gaan maken of Joran wel netjes wordt behandeld? Terwijl men in de gevangenis elkaar nooit netjes behandeld....dat is de keerzijde van vastzitten, vastzitten is niet alleen maar vastzitten, daar hoort een heel leven bij...en dat geldt niet alleen maar voor Joran van der Sloot. Als er verkrachtingen in een gevangenis voorkomen, dan zijn er tal van meer gevallen dan alleen maar Joran....natuurlijk is dat fout, maar dat gebeurd daar.

Er zit een wereld van verschil tussen een moraalridder zijn en het wensen dat hij maar veel zeepjes mag oppakken of mensen die er geen tel minder om slapen als daar iemand vermoord wordt.
Joran zal er ook wel geen tel over wakker gelegen hebben dat hij dat meisje vermoord heeft, ik zie het verschil niet meer in denkpatronen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:35

Nee, idd hij heeft er geen tel van wakker gelegen......

Vayo

russel schreef:

Hmmm als ik even bedenk wat ik degene toewens die mijn dochtertje iets aan zou doen......
Laatst bijgewerkt door Vayo op 15-06-10 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Dat meisje had niemand kwaad gedaan..... klein verschil?

Urbanus

F_Orumster schreef:
Maar Lieveli, als je in een land een zwaar delict pleegt, kun je verwachten dat je daar brommen moet...
Dus dan laat je het toch uit je hoofd in dat land een dergelijke delict te plegen?

Ja.. dat is onze logica. Maar dat Joran's logica anders werkt is allang duidelijk. Ik weet niet of hij een psychopaat is, of dat hij slachtoffer is van zijn eigen verkeerde keuzes of dat er iets anders mis is. Ik weet alleen dat Joran een mens is, en als zodanig behandeld moet worden. Dat is was ons scheidt van de beesten, en iedereen mag vinden wat hij vindt, en ik vind ook oprecht dat jullie een punt hebben, en ik respecteer een andere mening dan de mijne. Ik hoop dat hij weg mag uit Peru.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:36

En och, noem mij maar moraalridder. Voel ik niks van :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:36

Dus voortaan mag er niemand die een moord gepleegd heeft in Peru nog berecht worden in Peru? Vind je dat een normaal standpunt?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:37

russel schreef:

Lig jij naast hem om dat te checken :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:38

Voor zover wij weten niet nee. Maar moord is voor mij moord, het zou niet eens in mijn hoofd opkomen om een ander dood te wensen of nog erger martelingen.
Ik begrijp dat soort gedachtengangen dus totaal niet en ik wil het ook helemaal niet begrijpen.

horseyfries schreef:
Dat meisje had niemand kwaad gedaan..... klein verschil?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:39

horseyfries schreef:
Dus voortaan mag er niemand die een moord gepleegd heeft in Peru nog berecht worden in Peru? Vind je dat een normaal standpunt?

Ja. Kort door de bocht vraag ----> kort door de bocht antwoord.

Vayo

MarcoBorsato schreef:
Ja.. dat is onze logica. Maar dat Joran's logica anders werkt is allang duidelijk. Ik weet niet of hij een psychopaat is, of dat hij slachtoffer is van zijn eigen verkeerde keuzes of dat er iets anders mis is. Ik weet alleen dat Joran een mens is, en als zodanig behandeld moet worden. Dat is was ons scheidt van de beesten, en iedereen mag vinden wat hij vindt, en ik vind ook oprecht dat jullie een punt hebben, en ik respecteer een andere mening dan de mijne. Ik hoop dat hij weg mag uit Peru.

Maar waar hoop je dan dat hij naar toe mag? Naar Nederland? Besef je wel hoeveel geld dat dan kost en wat voor risico het met zich mee brengt. Dat je je inzet voor de mensenrechten daar oké, maar je inzetten om een gek hier heen te halen dat snap ik echt niet.

sarabande

russel schreef:

Wat nu aan de orde is wat de vader van Stephanie hem toewenst, en ik denk dat de moeder van Natalee daar een stuk rustiger van kan slapen dan ze de laatste 5 jaar gedaan heeft.

Er van uit gaan dat hij een oneerlijk proces krijgt, terwijl er een advocaat voor hem bezig is is ook speculatie.
Wat er daarna met hem zal gebeuren ook.
Een ding is zeker, hij is eindelijk gepakt en kan geen slachtoffers meer maken, dat lijkt me voor veel mensen, naast de nabestaanden, die hij opgelicht, belogen en beroofd heeft toch een opluchting

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:40

russel schreef:

Een gevangenisstraf in Aruba of Nederland.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:41

Graag nu nog een redenering gebaseerd op feiten waarom Joran niet net als ieder ander in het land waarin hij de moord gepleegd heeft berecht mag worden. Want als hij niet in Peru berecht mag worden, waarom anderen dan wel? Hij is een mens die net als anderen moet terechtstaan voor moord als hij dat gedaan heeft, en krijgt gewoon een advocaat. Niks mis mee!
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 15-06-10 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

F_Orumster schreef:
russel schreef:

Is je het niet duidelijk geweest dan? Zou jij lekker koffie gaan halen en een toneelstukje opvoeren?

FaberSmid

Moet niet gekker worden, meneer joran van der sloot blijven verdedigen en zielig bevinden? Meneer heeft zijn keuzes gemaakt ten koste van zijn slachtoffers en ieder ander? Dat wordt maar vergeten, net als alle anderen buitenlandse gevangenen? Omdat meneer maar een "bekend" iemand is, uitlevering eisen en verwachten? Kosten nog de rest besparen ten kosten van ieder en alles?
Kan die denkwijze en beredenering niet begrijpen? Meneer zielig bevinden enzovoorts mag, maar tegen meneer uiten dat is niet toegestaan? Hoeveel worden misbruikt en verkracht, waar die geen woord doen uitspreken, maar meneer zielig vinden voor het geval dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:42

slimmerik schreef:
russel schreef:

Een gevangenisstraf in Aruba of Nederland.

Zou je denken? Zal ze niet stiekem willen dan ook hij even gaat lijden? Ik zou dat als moeder wel hebben....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:42

Delphi schreef:
MarcoBorsato schreef:

Maar waar hoop je dan dat hij naar toe mag? Naar Nederland? Besef je wel hoeveel geld dat dan kost en wat voor risico het met zich mee brengt. Dat je je inzet voor de mensenrechten daar oké, maar je inzetten om een gek hier heen te halen dat snap ik echt niet.

Daar ben ik een paar pagina's geleden op ingegaan. Ik snap niet dat je er van uitgaat dat ik hem in Nederland wil hebben. Dat vind ik op een nare manier woorden in mijn mond leggen en geen prettige manier van discussiëren.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:43

sarabande schreef:
russel schreef:
Er van uit gaan dat hij een oneerlijk proces krijgt, terwijl er een advocaat voor hem bezig is is ook speculatie.
Wat er daarna met hem zal gebeuren ook.

Is er al een nieuwe advocaat aangesteld dan?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:43

Ik vind Joran nu nog alles behalve zielig.

Maar hem de vreselijkste dingen toewensen, of zelfs je schouders daar voor ophalen, omdat hij nu een bekend persoon is en omdat we in staat zijn gesteld om te zien wat een ziekelijk figuur hij is vindt ik ook veel te ver gaan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:44

russel schreef:
F_Orumster schreef:

Is je het niet duidelijk geweest dan? Zou jij lekker koffie gaan halen en een toneelstukje opvoeren?

Denk aan je hart, t was maar een grapje :7
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 15-06-10 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt