ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:26

Het gaat niet om wat er in het nieuws komt, het gaat erom dat de politie het niet rond krijgt vwb Kate. En dat zegt op zich heel veel.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:37

Als er twee speurhonden gelijktijdig hetzelfde reageren, maar de speciaal op lijklucht afgerichte hond wijst nog wat extra aan en een eerdere speurhond heeft ook al eens een spoor naar het andere appartement gevonden, wat zij nu ook vonden, dan vind ik niet dat je kunt zeggen dat ze hun werk niet goed doen. Ik weet ook niet of ze wel met hun vaste geleider werkten. en deze honden zijn uniek in europa, samen met een of twee in België. Je hebt het niet over de eerste de beste speurhond!!!!! Verder hebben ze sporen gevonden als bloed en lichaamssappen die gewoon afkrabbaar zijn dus ECHT wel aanwezig. Bovendien verklaarde Kate toch dat ze in aanraking was geweest met lijken voordat ze op vakantie ging? Ze zij niet:"Nou dat is echt onmogelijk!" Dus die geur is er echt wel. En als gezegd, in de medische wetenschap zijn ze altijd 100% correct, dat is meteen na te gaan. Ik een misdrijf kun je niet altijd nagaan of ze gelijk hebebn, want dat iemand onschuldig is verklaard, wil niet zeggen dat ze het ook zijn.
Hier geldt het als wettig en kunnen ze het in de rechtzaal gebruiken. Daar zullen ze zich tegen verzetten, maar het is de vraag of het helpt. En dan kun je hier in een topic op je kop gaan staan, dat veranderd verder niks aan het feit dat het gewoon gebruikt gaat worden.

randalinpony, je hebt gelijk wat betreft de dingen die de politie voor zich houdt, omdat gewoon veel beschermde info is die absoluut de zaak schaadt als dat uitkomt. Overigens, herhaal ik nog maar een keer, is er officieel aanvraag gedaan om meer naar buiten te laten komen.
De politie kijkt echt wel heel erg uit met het beschuldigen van een buitenlandse toerist. Dan hebben ze heus wel gronden. Bovendien denkt de Britse politie en Europol zelf ook dat er meer aan de hand is dan een kidnapping. Als er meerdere teams tot dezelfde conclusie komen, lijkt me dat die op z'n minst grondig onderzocht moet worden, en daar zijn ze mee bezig.
Er is een huiszoekig aangevraagd door de Portugese politie, voor het huis in Rothley.
Er zijn diverse dingen die ze eerder niet konden doen en nu is aangevraagd, waardoor een en ander wellicht weer voorruit kan.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:39

faye schreef:
Als er overtuigend bewijs was geweest zat ze nu al vast. Blijkbaar kan de politie de zaak niet rond krijgen.

Hoe kom je daar toch bij? Ze konden heel veel niet doen, omdat het aangevraagd moest worden bij de onderzoeksrechter. Dat is nu gedaan, dus nu nemen ze volgende stappen. Het onderzoek is in volle gang!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

randalinpony

faye schreef:
Het gaat niet om wat er in het nieuws komt, het gaat erom dat de politie het niet rond krijgt vwb Kate. En dat zegt op zich heel veel.

Of nog helemaal niets: onderzoek loopt namelijk nog.

Bovendien houdt de portugese politie nog andere opties open, en onderzoekt ook tips die in een andere richting wijzen -ontvoering bijv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:41

Jeetje Lusitana, ben je ineens portugees rechercheur? Clown Clown Clown

Misschien moet je je eens wat meer open stellen voor anderen en hun mening en andere mogelijkheden Knipoog

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:42

@Lusitana, ik denk dat Faye en Russel vooral bedoelen dat er meerdere opties mogelijk zijn dan degene die jij aanhaalde. Dat jij het zo interpreteert, wil niet zeggen dat het ook zo is Lachen

Maar uiteraard is het wel superhandig dat je ons zo op de hoogte wilt houden Ja
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-09-07 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:43

faye schreef:
Misschien moet je je eens wat meer open stellen voor anderen en hun mening en andere mogelijkheden Knipoog

Wha ha ha en dat zegt faye, sorry ik lig even onder mijn bureau Huilen van het lachen Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:44

Precies Cayenne, als je hier ook maar iets oppert wat niet negatief voor de McCann's is dan zit het hele opgedraaide topic in je nek, want ze zijn hier al veroordeeld Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:45

katiavl schreef:
Daadwerkelijke bewijzen komen niet in het nieuws of de reporters moeten mooie contactpersonen hebben wat wel eens gebeurd, ik blijf erbij men gut feeling verteld dat er iets is. Maar ik weet niet wat (logisch natuurlijk) maar zelfde feeling verteld ook dat er niks gaat gebeuren, en pas binnen aantal jaren in untold crime gaat uitkomen, zoals zo veel....

Zeker het potje die ze er nu van maken,

De BUITENLANDSE pers maakt er een potje van.
Er zijn gewoon bronnen bij de politie en er is zelfs een advokaat die gewoon dingen naar buiten brengt. Die heeft aangevraagd of hij meer naar buiten mag brengen, omdat hij ziet hoe de politie keer op keer beschuldigd wordt van "niet weten" en hij het media belang van deze zaak ziet. Het is niet wenselijk, maar het is nu eenmaal zo gegroeid dat het een openbare zaak is geworden en dan moet er naar gehandeld worden, vindt hij.

Als het niet als cluedo is, hier het moordwapen en daar is het gebeurd, of CSI, in een aflevering opgelost, worden een aantal van jullie al kriebelig en agressief, zo van "het moet maar eens over zijn." Er is vrij snel duideleijk geworden dat het, zeker nu ze naar Engeland zijn gevlucht, heel lang gaat duren, gewoonweg door de procedures die ze moeten volgen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:48

faye schreef:
Precies Cayenne, als je hier ook maar iets oppert wat niet negatief voor de McCann's is dan zit het hele opgedraaide topic in je nek, want ze zijn hier al veroordeeld Knipoog

Jammer dat je niet beter leest.
Luistiana geeft meningen uit de plaatselijke pers en andere media DAAR vandaan.

En diverse mensen hebben het al genuanceerd, dat we alleen maar kunnen afwachten.

Verder is het begrijpelijk dat het idee, dat iemand zijn dode kind (al dan niet door schuld, daar kan je over van mening verschillen) verdonkeremaand en vervolgens bij de paus op visite gaat, nogal bizar.
Logisch dat het een discutabele zaak is.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:54

faye schreef:

ze geeft enkel maar door wat er daar, plaatselijk, aan de hand is en gemeld word....vind het een beetje l*llig overkomen als je dan zo reageert.

als hier in het topic geroepen word: ze weten daar niets
terwijl lusitana juist gelezen heeft dat er aanvragen zijn gedaan om meer naar buiten te brengen (vanwege dit soort reacties)
dan mag ze dat toch zeggen....

dit topic kan nog heel lang gaan duren, ik ben blij dat we op deze manier op de hoogte gehouden worden van hetgeen er daar allemaal in de kranten komt !
en verder is een beetje discussieren en speculeren toch ook wel leuk ?! wij weten voorlopig idd vrij weinig Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:54

faye schreef:

Weet je hoelang het geduurd heeft voor ze pandy konden oppakken, daar hadden ze al heel lang vermoeden en al enkele bewijzen. En daar was nog niet eens een heel mediacircus rond

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:56

faye schreef:

Waarom? Het gaat niet om halen van een gelijk, ik kom met tegenargumenten gebaseerd op feiten. Ik weet helemaal niet wat er gebeurd is en heb ook niet die pretentie, maar ik weet wel voor een groot deel wat de politie aan de zaak doet.

Ik hoef helemaal niet open te staan voor andermans mening. Het gaat niet om een discussie waar je uitzoekt tot hoeverre een ander gelijk heeft.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:57

Pandy Nagelbijten / Gniffelen *krijgt rillingen nog*
Daar heb ik toen serieus nachtmerries over gehad Nagelbijten / Gniffelen

Het pleit wel voor de McCanns dat ze het nog steeds in de media willen houden, maar goed dat kan ook een dekmantel zijn.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:59

Pandy? Dat ken ik niet... Voor mijn tijd wellicht?

*Edit: even opgezocht en voor mijn tijd..
Laatst bijgewerkt door patsur op 19-09-07 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:59

Cayenne schreef:
@Lusitana, ik denk dat Faye en Russel vooral bedoelen dat er meerdere opties mogelijk zijn dan degene die jij aanhaalde. Dat jij het zo interpreteert, wil niet zeggen dat het ook zo is Lachen

Ik zeg alleen wat er tot nu toe duidelijk is. Ik ga niet speculeren op wat ik niet weet, zo van :"Nou misschien is ze wel door buitenaardse wezens opgebeamed" Clown "Misschien dit misschien dat. " Natuurlijk zijn er honderd scenarios denkbaar, maar wat er nu is aan bewijzen, wijst vooral op dood van het kind in het appartement en men zoekt uit hoe of wat. Mag ik me daar niet in schikken? Het lijkt me logischer dan met indianenverhalen komen!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:00

katiavl schreef:
faye schreef:

Weet je hoelang het geduurd heeft voor ze pandy konden oppakken, daar hadden ze al heel lang vermoeden en al enkele bewijzen. En daar was nog niet eens een heel mediacircus rond

Tja, en zoals alles in deze zaak, kan de mediaaandacht die de McCanns zelf in het leven hebben geroepen, twee kanten op wijzen: óf ze wilden uit alle macht aandacht om de kans groter te maken Maddie terug te vinden, óf ze wisten al wat er met haar was, maar ook dat mediaaandacht het onderzoek bemoeilijkt.

Zelfde geldt voor uit portugal vluchten: Ze konden zo het onderzoek bemoeilijken, maar ze wisten ook dat daar blijven kon betekenen dat hun kinderen in een pleeggezin werden geplaatst -dat wil geen enkele ouder.

Dus, alles kan op verschillende manieren uitgelegd worden.

Er hier ruzie over maken, helpt nergens voor.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:02

Cayenne schreef:
Pandy Nagelbijten / Gniffelen *krijgt rillingen nog*
Daar heb ik toen serieus nachtmerries over gehad Nagelbijten / Gniffelen

Het pleit wel voor de McCanns dat ze het nog steeds in de media willen houden, maar goed dat kan ook een dekmantel zijn.

Zijn huis staat hier te koop, moest wel lachen toen ze vertelde de kelder is in beton gezet voor stabilisatie Clown Is wat anders dan het rapport beweerd *LOL*

Ik ga mee met kekaro discussieren en speculeren, kunnen we alleen van bijleren, wat ik hier al heb gedaan. Ik weet het nog altijd niet, als ze het niet gedaan hebben heel erg, als ze het gedaan hebben heel erg, is dus geen win win situatie

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:04

Ik denk dat het communicatieprobleem o.a. veroorzaakt wordt door wat voor sommige mensen feiten zijn (en zo ter discussie worden gebracht), door anderen slechts als aannames worden gezien. Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:06

Ann schreef:
Ik denk dat het communicatieprobleem o.a. veroorzaakt wordt door wat voor sommige mensen feiten zijn, door anderen slechts als aannames worden gezien. Lachen

Maar waarom daar over discussieren, iedereen is toch vrij om te geloven wat hij wil. Als ik hier straks schreeuw

Die ouders zijn zo schuldig, kindermoordenaars zijn het of omgekeerd. Dan is dat toch mijn recht Lachen

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:08

precies het enige wat mij echt geweldig lijkt is als ze levend gevonden word en niks mankeert.
kat eigenlijk moet je er dan voorzetten: ik vind het kindermoordenaars Clown

hoe is het eigenlijk met die stoep afgelopen ? is die al open geweest of onderzocht ?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:09

faye schreef:

Nou zal ik dan even wat positiefs zeggen? Vader McCann is toch zo lief met de kinderen, als hij tijd voor ze neemt.
Kate, kán het niet gedaan hebben, want ze wilde het kind zo graag en hield zo van haar.
Je kunt van alles positief over ze vertellen als je wilt, dat heeft verder geen enkele invloed op de zaak. Maar, ik zie hier helemaal niks positiefs over ze, ik zie hier tegenaanvallen, dat is wat anders. Knipoog

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:09

Haha, gelukkig maar dat Bokt niet hoeft te bepalen of ze schuldig zijn. Clown

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:11

Ann schreef:
Ik denk dat het communicatieprobleem o.a. veroorzaakt wordt door wat voor sommige mensen feiten zijn (en zo ter discussie worden gebracht), door anderen slechts als aannames worden gezien. Lachen

Moet dan ook zeggen dat het niet erg makkelijk is, ook de bronnen waar de meeste feiten vandaan gehaald worden komen uit de krant, en die speculeerd er ook op los..