Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Whiz

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:39

tita schreef:
Lies vind jij de islam goede godsdienst en vind je dat ie verder uitgebreid mag worden hier in Nederland.

Hoe vind jij het dat buitenlanders 2 nationaiteiten hebben...allemaal vinden ze nederland een k#tland en hun eigen land is veeeeeeeeeel beter...........
Hoe vindt jij dat, dat veel mensen niet eens de moeite doen om te integreren.

Uhm ik heb 2 nationaliteiten. Ik vind het prima, ik denk niet dat er iemand is die daar last van heeft. Mensen met 2 nationaliteiten vinden niet per definitie nederland een poedersuiker. En vaak IS nederland hun geboorteland en het andere land worden ze alleen door de nederlandse wet al aan gekoppeld.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:39

chevax schreef:
En dat is nou typisch het volgen van iemand en dingen roepen zonder precies te weten waar het over gaat, maar de buurman doet het, dus jij ook. En als je er pas achter komt hoe de vork in de steel zit als het al te laat is, kun je niet meer anders en moet je wel mee (anders was het voor de mensen die tegen Hitler opkwamen ook direct "einde oefening").

huh???? ik niet snappe Bloos

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:40

Tita: léés!!!!! Er zijn nu verschillende mensen die je proberen uitleggen wat er met die vergelijking wordt bedoeld. En jouw reacties is: laten we ze niet vergelijken. Het is juist hartstikke goed dat mensen hier heel alert op zijn.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:41

Aimee schreef:
Whiz schreef:
@Hitler heeft ook gewoon iedereen geindoctrineerd hoor. Als je die mensen individueel had gevraag of ze het daadwerkelijk eens waren met hitler hadden de meeste toch echt nee gezegd. Maar goed.. en dan toch zo'n kerel macht geven he!

edit: @ hitler?? hmmm beetje jammer... Vork

Wil je soms zeggen dat als alle Wilders-stemmers geconfronteerd worden met zijn standpunten en de gevolgen daarvan, dat ze dan wel allemaal instemmen?

Uh nee! Alle wilders stemmers hebben zich hopelijk toch al wel verdiept in zijn standpunten en de gevolgen daarvan??!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:42

ik wil mezelf toch ff niet gaan vergelijken met Hitler aanhang...zucht maar ja

ik kan me absoluut niet in de standpunten vinden van pvda en bos helemaal niet bleh

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:43

tita schreef:
ik wil mezelf toch ff niet gaan vergelijken met Hitler aanhang...zucht maar ja

ik kan me absoluut niet in de standpunten vinden van pvda en bos helemaal niet bleh

Oh jah .. en pvda en wilders zijn de enige partijen in nederland.

chevax

Tita: even over de post die je niet snapte.
In Duitsland is het ook heel geleidelijk aan begonnen. Hitler is ook niet van de één op de andere dag opgestaan en heeft geroepen "Auslander raus". Maar het was wel van het begin af aan zijn bedoeling. Hij is vervolgens slim "campagne" gaan voeren. Mensen zagen zijn ideeën helemaal zitten, want het betekende (economische) welvaart voor Duitsland. Dus het volk werd enthousiast. Vervolgens werd Hitler langzaam extremer. Maar hij organiseerde zijn propaganda-machine ook goed. Toen er duidelijk werd wat precies zijn bedoeling was, had hij zich zo goed gemobiliseerd dat veel mensen zich niet meer durfden uitspreken tégen Hitler. En het gevolg kennen we allemaal.
Laatst bijgewerkt door chevax op 24-11-06 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

tita schreef:
Lies vind jij de islam goede godsdienst en vind je dat ie verder uitgebreid mag worden hier in Nederland.

Hoe vind jij het dat buitenlanders 2 nationaiteiten hebben...allemaal vinden ze nederland een k#tland en hun eigen land is veeeeeeeeeel beter...........

Óf elke godsdienst is slecht, óf elke godsdienst is goed.

Wie zegt dat die allochtonen persé een dubbel paspoort willen hebben? Weet jij wel dat Marokko zelfs nog bij in Nederland geboren kinderen waarvan één ouder 2e generatie allochtoon is, het recht heeft om in te stemmen met de naamgeving van het kind?
Dat komt niet door die mensen zelf, die willen dat vaak helemaal niet... dat komt door de (internationale) wetgeving.

Hoe kom je er in vredesnaam bij dat alle allochtonen Nederland een rotland vinden? Het gros is zéér dankbaar dat ze hier mogen leven.

Hoe zou jij het vinden als je moeite doet om te integreren maar dat wordt niet erkend, je wordt overal van buitengesloten en als "anders" als "slecht" betiteld?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:45

tita schreef:
Laten we Wilders nou niet gaan vergelijken met Hitler

Hitler zou zich omdraaien in zijn graf Haha!

Ik heb er geen enkel probleem mee als Hitler zich in zijn graf om draait

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:48

Whiz schreef:
Uh nee! Alle wilders stemmers hebben zich hopelijk toch al wel verdiept in zijn standpunten en de gevolgen daarvan??!

Dat denk ik toch niet!
80 % van de Nederlandse bevolking heeft maximaal mavo/vmbo/mbo-niveau... die zijn heel makkelijk te indoctrineren door alle slechte toestanden in een land/in de wereld te wijten aan de Islam en vervolgens hoeven ze maar één keer iemand hard horen roepen dat moslims slecht zijn... tadaaaa.... groot kiezersblik open getrokken.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:49

tita schreef:

Ik heb geen moeite met de Islam. Er is nl ook niets mis met die religie. Wel met de extrimisten. Overigens heb ik niet veel met religies, ik geloof uberhaupt niet.
Wat maakt het uit wanneer allochtonen twee nationaliteiten hebben? En vinden ze het ALLEMAAL een poedersuiker? Goh, daar gaan we weer.
En ik ben het niet met je eens dat veel mensen geen moeite doen om te integreren. Ik kom ze helemaal niet tegen iig. Ik woon in een straat met vele nationaliteiten en ik ken geen 1 gezin die hier onaangepast gedrag vertoont.

Wat betreft je opmerking dat je om het zorgstelsel bijna naar Amerika zou gaan.. Je piept wel anders als je je baan kwijt raakt of 3 banen moet nemen omdat er in Amerika geen minimumloon bestaat.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:51

En je baan raak je daar redelijk makkelijk kwijt omdat de werknemer veel minder beschermd is tegen ontslag.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:52

Maar jongens, vergeet niet... in Amerika is het allemaal goud wat blinkt, volgens velen. Dat het klatergoud is, daar stappen we even over heen.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:53

Aimee schreef:
Whiz schreef:

Dat denk ik toch niet!
80 % van de Nederlandse bevolking heeft maximaal mavo/vmbo/mbo-niveau... die zijn heel makkelijk te indoctrineren door alle slechte toestanden in een land/in de wereld te wijten aan de Islam en vervolgens hoeven ze maar één keer iemand hard horen roepen dat moslims slecht zijn... tadaaaa.... groot kiezersblik open getrokken.

Ah .. dus een ezel stoot zich over het algemeen niet twee keer aan de zelfde steen.

Gaat eigenlijk al voor een groot gedeelte niet op.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:05

tja, dat verschilt dan denk ik per gemeente lies, gelukkig is het bij jou prettig wonen Lachen

ik wilde even terugkomen op een stukje wat een aantal blz eerder vermeld stond;
vrouwen van islamitische afkomst die hier in nederland wonen worden wel degelijk geleefd door hun man of broers, neven..hier zijn er al een aantal vermoord, of zitten ondergedoken (waaronder 1 marokkaanse oud-vriendin van school) omdat zij a; met een nederlander een relatie hadden
b; geen hoofddoek wilde dragen
c; omdat zij een relatie met een marokkaanse jongen hadden die niet van de volgens hun goede familie kwamen.
er zijn nog meer punten, maar ik heb maar weinig tijd aangezien ik zo moet werken.

dat vind ik gewoon niet normaal, zeker als dit ontkent word.

wat betreft wilders-hitler vergelijking, dat is wel weer een hele uiterste, wilders vind ik toch wel even wat anders, bovendien (gelukkig waarschijnlijk voor velen) zal hij nooit de macht krijgen.
dat hoeft van mij ook niet, maar aangezien er nueenmaal problemen zijn, mogen die best eens aangepakt worden. een beetje van links en een beetje van rechts om het zo maar te zeggen, alle uitersten zijn teveel.
wat betreft de uitspraak dat lager geschoolde mensen blindelings zo iemand opvolgen vind ik trouwens erg laag. ook mensen met een hoger niveua, om het zo maar even te benoemen, hebben op wilders gestemd. het ligt puur eraan hoe je prioriteiten liggen en welke punten je het meest aanspreken naar mijn idee. dat wil dus zeggen dat ik mij dus niet kan uiten volgens gedegen nederlandse-taalschrift en dat ik klakkeloos zo'n iemand achterna loop? welnee!! ik koos voor die persoon, omdat er ook naast het hele allochtonen-verhaal, ook punten tussen stonden die mij erg aanspraken. het is gewoon het complete plaatje, uiteraard past niet elk punt in mijn straatje, maar deze partij sprak mij meer aan dan welke andere partij dan ook. en dat is mijn mening, mijn recht van stemmen, hoe vervelend sommige dat ook zullen vinden, maar ja als iedereen over alles hetzelfde denkt, hadden we nu geen leuke discussie en hadden we maar 1 partij...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:05

Aimee schreef:
Whiz schreef:

Dat denk ik toch niet!

ahum en jij bent??????

universitair opgeleid

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:07

Er staat nergens dat hoger opgeleiden niet op Wilders stemmen.... Knipoog

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:08

Tita, reageer nu toch eens inhoudelijk. Je denkt steeds dat je persoonlijk wordt aangevallen, maar veel mensen proberen je dingen uit te leggen. Als je aan een discussie meedoet, moet je wel proberen inhoud te geven er aan. Met loze one-liners schiet je niks op. Neem een voorbeeld aan Klomp: die staat heel anders tegenover mijn standpunten en ik tegenover die van haar, maar toch discusseren we (ik ga er even vanuit dat je een "ze" bent, Klomp Knipoog ) al pagina's, op een goede manier.

Edit: even een beetje aangepast.
Laatst bijgewerkt door chevax op 24-11-06 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:12

tita schreef:
ahum en jij bent??????

universitair opgeleid

Ik ben inderdaad universitair opgeleid Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:13

jammer ik ook en toch wilders gestemd

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:13

chevax schreef:
Tita, reageer nu toch eens inhoudelijk. Je denkt steeds dat je persoonlijk wordt aangevallen, maar veel mensen proberen je dingen uit te leggen. Als je aan een discussie meedoet, moet je wel proberen inhoud te geven er aan. Met loze one-liners schiet je niks op. Neem een voorbeeld aan Klomp: die staat heel anders tegenover mijn standpunten en ik tegenover die van haar, maar toch doet ze (ik ga er even vanuit dat je een "ze" bent, Klomp Knipoog ) al pagina's mee aan de discussie, op een goede manier.

ze inderdaad, dank u dank u Bloos

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:14

tita schreef:

Ben jij universitair opgeleid?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:16

tita schreef:

Je hebt alleen je academische vaardigheden gemist, geen wetenschapsfilosofie gehad en na 4 VWO nooit meer een geschiedenis-les gehad, noch je daarin verdiept.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:18

sorry hoor maar wilders komt niet in mijn geschiedenis-boeken voor....

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:18

tita schreef:

ik niet, mavo voor degene die dat willen weten, op D-niveau
toch vind ik dat, ondanks je universitaire opleiding tita, je uitspraken plus je formuleringen niet bepaald van universitair niveau zijn. ik begrijp je in een aantal dingen heus wel, maar je brengt ze over op een verkeerde manier. daarmee graaf je je eigen put, snap je? je moet het niet allemaal zwart-wit zien (geinige uitspraak Haha! ), sta open voor andermans ideeen, verplaats je, en je krijgt er een heel ander verhaal uit. zoals eerder gezegd, typ een tekst, lees deze en lees hem nogmaals, maak je aanpassingen en verstuur dan pas je post. kijk zo tegen je tekst aan alsof iemand anders die leest en wat je er dan nog van vind. genuanceerder zeg maar Knipoog

edit; typo
Laatst bijgewerkt door klomp op 24-11-06 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt