Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 16:15

purny schreef:
Toen Rutte president was wist hij het land naar de klote te helpen en nu hij NAVO chef is helpt ie nog het land naar de klote.

Jouw mening , maar ben zo vrij om het daar totaal niet mee eens te zijn. Klinkt als popi jopie Wilders taal.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 16:30

CharleyT schreef:
[url]

Even wat ophelderen: De twee lakeien onder aan de trap hebben even niks te doen omdat de deuren van Trumps auto geopend en gesloten worden door zijn eigen beveiligers. Bij de andere gasten die aankomen openen de lakeien de auto deuren, dat is hun functie. Verders niks achter zoeken hoor.
Alleen de trap op is ook gebruikelijk, niet alleen bij Trump, boven worden ze door de adjudant van de Koning ontvangen.
https://www.nu.nl/317824/video/wereldle ... diner.html

Punt is alleen dat het niet ging om waar die lakeien stonden, maar dat het bewust een vrouw en een donkere man waren.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 16:34

Benzz schreef:
CharleyT schreef:
[url]

Even wat ophelderen: De twee lakeien onder aan de trap hebben even niks te doen omdat de deuren van Trumps auto geopend en gesloten worden door zijn eigen beveiligers. Bij de andere gasten die aankomen openen de lakeien de auto deuren, dat is hun functie. Verders niks achter zoeken hoor.
Alleen de trap op is ook gebruikelijk, niet alleen bij Trump, boven worden ze door de adjudant van de Koning ontvangen.
https://www.nu.nl/317824/video/wereldle ... diner.html

Punt is alleen dat het niet ging om waar die lakeien stonden, maar dat het bewust een vrouw en een donkere man waren.

Klopt, die gedachte kwam bij mij wel op toen ik de beelden zag. :D

mylittlejoy

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 19:52

Marjorie Taylor greene is ook weer onder haar rots vandaan en heeft een wetsvoorstel ingediend op basis waarvan in elke staat alleen de citizens zouden moeten worden geteld en op basis daarvan een herverdeling in de us house plaatsvinden.

Concreet: in veel democratische starten leven immigranten (legaal), die nog geen staatsburger zijn, maar wel geteld worden om te bepalen hoeveel zetels en dus invloed een staat heeft. Dit voorstel zou dan bijv. Californië minder zetels geven en Texas meer. Een probleempje..... het is tegen de grondwet (niet dat ze zich daar perse iets van aantrekken). Alleen burgers mogen stemmen, maar alle mensen in een staat bepalen het aantal zetels dat die staat heeft.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 19:55

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 19:59

Dus in hun voordeel.
Het zou een stuk eerlijker zijn als het aantal stemmen overall opgeteld zou worden en aan de hand daarvan de zetelverdeling. Zoals hier dus eigenlijk.

Legale immigranten kunnen na 5 jaar al staatsburger worden (mits ze aan wat regels voldoen), maar er schijnt geen fatsoenlijk systeem te zijn waarin wordt bijgehouden hoeveel dat er zijn.
De democratische staten zouden daar dus door het goed bij te houden en op te acteren hun voordeel mee kunnen doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 20:01

Citaat:
Ik neem in elk geval graag de verantwoordelijkheid om ons land nog mooier te maken.
Dus nu vindt ze ons land al 'mooi'... ??

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 20:05

DubbelFun schreef:
Citaat:
Ik neem in elk geval graag de verantwoordelijkheid om ons land nog mooier te maken.

Nou, vooropgesteld is het natuurlijk zo dat in vergelijking met andere landen we de boel hier bijzonder goed voor elkaar hebben. Uiteraard zijn er wat problemen, en wij NLers vergroten graag alles uit. Maar in vergelijking met andere landen hebben we het hier verdomd goed. Alleen zijn we wel een beetje verwend geraakt aan onze verzorgingstaat.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 20:29

Benzz schreef:
DubbelFun schreef:

Nou, vooropgesteld is het natuurlijk zo dat in vergelijking met andere landen we de boel hier bijzonder goed voor elkaar hebben. Uiteraard zijn er wat problemen, en wij NLers vergroten graag alles uit. Maar in vergelijking met andere landen hebben we het hier verdomd goed. Alleen zijn we wel een beetje verwend geraakt aan onze verzorgingstaat.
Waarvan akte :j

#Eens

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:02

Oh ik ben het zeker eens dat we het heel niet slecht getroffen hebben in Nederland, maar afgelopen jaar laat maar eens zien hoe snel we af kunnen glijden met de VS als 'shining example'.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:10

Ik kan ons land nou niet bepaald mooi vinden...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:17

In Oktober krijgen we weer de mogelijkheid daar iets aan te doen ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:21

DubbelFun schreef:
In Oktober krijgen we weer de mogelijkheid daar iets aan te doen ;)

Met de partijen die gaan winnen heb ik er een hard hoofd in.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:26

Ook dat is democratie (soms helaas).

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:54

purny schreef:

Ik heb ook liever bergen en meer ruige natuur. Maar het is wat het is.

Gelukkig hebben we een goede infrastructuur, schoon water uit de kraan, niet op elke straathoek een dakloze. Sociale voorzieningen zoals toeslagen, georganiseerde zorg, en verschillende instanties die je kunnen helpen. Mensen hoeven niet in golfplaten hutjes langs de weg te leven, dood liggen gaan in de goot, de politie is niet automatisch corrupt en je mag zeggen wat je wil zonder dat je daarvoor opgepakt wordt of lijfelijke straffen hoeft te ondergaan. Er ligt altijd genoeg eten in de winkels en alle andere boodschappen zijn verkrijgbaar.

Kunnen er dingen (veel) beter? Ja, zeker. Maar laten we niet doen alsof we hier in een afgrijselijke toestand moeten leven.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:56

Helemaal eens Qimm, ondanks het gebruik aan oppervlakte en natuur, toch een gaaf land. (Nooit gedacht dat ik Rutte nog eens zou citeren) :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:57

purny schreef:
Op sommige punten ben ik het met je eens, al mag je imo wel in je handjes knijpen dat je hier bent geboren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:58

Vergeleken met andere landen, is Nederland zo slecht nog niet.
Er zijn allerlei sociale voorzieningen en zorg en scholing is voor iedereen beschikbaar.
We hebben een goede infrastructuur en het is veilig.

Ik vind ons landschap ook niet heel mooi, maar als wij familie of vrienden over hebben, dan vinden ze Nederland prachtig, zo groen en weids. Maar ook onze duinen en stranden vinden ze mooi omdat ze zo breed en lang zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:07

Qimm schreef:
Gelukkig hebben we een goede infrastructuur, schoon water uit de kraan, niet op elke straathoek een dakloze. Sociale voorzieningen zoals toeslagen, georganiseerde zorg, en verschillende instanties die je kunnen helpen. Mensen hoeven niet in golfplaten hutjes langs de weg te leven, dood liggen gaan in de goot, de politie is niet automatisch corrupt en je mag zeggen wat je wil zonder dat je daarvoor opgepakt wordt of lijfelijke straffen hoeft te ondergaan. Er ligt altijd genoeg eten in de winkels en alle andere boodschappen zijn verkrijgbaar.

Kunnen er dingen (veel) beter? Ja, zeker. Maar laten we niet doen alsof we hier in een afgrijselijke toestand moeten leven.

Daarom stem ik dus bewust op partijen die dit willen behouden en zelfs nog verbeteren. Je kunt het zomaar eens een keer nodig hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 11:12

purny schreef:

Nou, ik wel. Hier word je niet vervolgd omdat je een mening hebt, word je opgevangen wanneer je om wat voor reden dan ook niet kunt werken, raak je niet failliet wanneer je kanker krijgt. Hier is geen oorlog, er komt water uit de kraan, voedsel is er in overvloede, er is mooie natuur, fijne voorzieningen.

Het is niet perfect, maar dat is het echt nergens.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 11:14

Electra63 schreef:
Vergeleken met andere landen, is Nederland zo slecht nog niet.
Er zijn allerlei sociale voorzieningen en zorg en scholing is voor iedereen beschikbaar.
We hebben een goede infrastructuur en het is veilig.

Ik vind ons landschap ook niet heel mooi, maar als wij familie of vrienden over hebben, dan vinden ze Nederland prachtig, zo groen en weids. Maar ook onze duinen en stranden vinden ze mooi omdat ze zo breed en lang zijn.

Het is ook gewenning. Ik vind Nederland nog steeds prachtig wanneer wij met onze boot over de Friese meren en de Waddenzee varen. Wat je gewend bent, neem je snel voor lief en het wordt gewoontjes.

Vorig jaar met veel Schotten gesproken, ik vind hun natuur prachtig, zij vinden het gewoon, ze zien het dagelijks. Zij vonden Nederland dan weer geweldig, mooie stranden, open weides en bossen, het Wad was voor hun echt uniek.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 11:23

_San87_ schreef:
purny schreef:

Nou, ik wel. Hier word je niet vervolgd omdat je een mening hebt, word je opgevangen wanneer je om wat voor reden dan ook niet kunt werken, raak je niet failliet wanneer je kanker krijgt. Hier is geen oorlog, er komt water uit de kraan, voedsel is er in overvloede, er is mooie natuur, fijne voorzieningen.

Jij ziet het dan weer anders dan ik...

Mijn visie op een mooi land is dat iedereen rond kan komen, geen keuzes moeten maken tussen een week boodschappen of de kachel aan, een maand boodschappen doen of met pijn in je mond blijven lopen omdat je niet naar de tandarts kunt.
Of dat je je kinderen geen ontbijt of lunch kan geven.
Wat nu gebeurd is dat er geen bestaanszekerheid is voor bepaalde groepen mensen. En dat is geen mooi land.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 11:32

Dat zou inderdaad heel mooi zijn, maar bestaan dat soort landen überhaupt?

Ik wil ook graag een land zonder criminaliteit, waar iedereen met evenveel respect wordt behandeld etc.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 11:53

purny schreef:
_San87_ schreef:

Jij ziet het dan weer anders dan ik...

Mijn visie op een mooi land is dat iedereen rond kan komen, geen keuzes moeten maken tussen een week boodschappen of de kachel aan, een maand boodschappen doen of met pijn in je mond blijven lopen omdat je niet naar de tandarts kunt.
Of dat je je kinderen geen ontbijt of lunch kan geven.
Wat nu gebeurd is dat er geen bestaanszekerheid is voor bepaalde groepen mensen. En dat is geen mooi land.

Ja, die visie heeft iedereen denk ik. Ik denk ook dat er geen land ter wereld is waar alles perfect is en je altijd groepen hebt die om wat voor reden dan ook buiten de boot vallen.

Daar moet wat aan gedaan worden, absoluut. Maar dat betekent voor mij niet dat een land geen mooi land is.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 12:59

Bron: reportersonline

– Trump werkt aan een ’tijdelijke pas’ voor migranten die zonder papieren het land binnenkwamen, maar nu werken op boerderijen of in hotels en belasting betalen, zegt hij in een interview. Werkgevers zoals boeren zouden bepalen wie zo’n pas krijgt.

Zo, zeg, dit geeft die werkgevers enorm veel macht over hun werknemers: ‘Zint het je niet? Dan trek ik je pas in en wordt je opgepakt door ICE’