juval schreef:Boeren zijn ook aangepakt, er zijn heel wat boetes uitgedeeld en boeren vervolgd voor schade die is aangericht. Die zijn er minder goed vanaf gekomen dan de stalbezetters in Boxtel.
Van de week is er een heel debat geweest over het recht op demonstratie, en hoever je daarin mag gaan. Hoeveel overlast het mag veroorzaken en de samenleving ontwrichten.
Als een burgemeester een demonstratie verbiedt vanwege de veiligheid (tijdens voetbalwedstrijd tegen israel bijv.) en als er dan toch mensen de straat op gaan, dat vind ik niet kunnen.
Maar ook dat er demonstraties zijn tijdens de dodenherdenking, of tijdens de sinterklaasintocht. Ja, daar moet/mag een burgemeester wat mij betreft ook verbieden *(en handhaven!) Heeft ook met fatsoen te maken, dat doe je niet.
Bij mensen/politici thuis langs gaan is een no go! Dat moet echt hard bestraft worden.
Maar verder is demonstreren een goed recht.
De klimaatdemobstranten mogen van mij ook bekeurd worden bij overtreding van de wet.
Gelijke monniken, Gelijke kappen.
Het gaat om de selectieve verontwaardigd van rechtse opiniemakers en politici.
Van der Plas vraagt nader onderzoek naar de lobby van milieuorganisaties, terwijl er altijd wordt gelobbyed door industrie en boerenorganisaties.
De hele politiek hangt samen met lobbyisten.
Dat is hypocriet.