Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:En toch kan ik het me ook moeilijk voorstellen dat je als volwassen vrouw zomaar in ene zonder enige aanleiding een dickpick van je baas of hogere toe gestuurd krijgt!
Daar moet zeker wat aan vooraf gegaan zijn en als volwassen vrouw zijnde kun je dat ook afkappen als je er niet van gediend bent je getrouwde baas, hogere, vader van een paar kids jou in ene prive gaat benaderen.
Dat zou toch elk weldenkend mens een vreemde gang van zaken vinden!? Of ben ik nu ouderwets en braaf in mijn denken!?.
Ik zie het niet bepaald voor me ik in ene een dickpick van mijn qoach zou krijgen. Ik zou vragen of hij wellicht het verkeerde nummer had ingetoetst en het niet voor mij bedoeld was of dat hij wel helemaal goed in zijn bovenkamer is!
moeshie schreef:Echt waar, kunnen we stoppen met victim blamen? Al loopt een vrouw rond in korte rok, bikini, sportbeha of naakt, dan nog is dat GEEN reden voor overschrijdend gedrag? What the actual f? Zoals ik al eerder onderstreepte, het gaat voor die mannen niet (louter) over seks, maar over macht hebben over iemand. Daar zijn ontzettend veel studies over gedaan, gebaseerd op onderzoek met daders. Waarom blijven mensen hier koppig volhouden aan hun eigen waarheid, puur omdat het hen (nog) niet is overkomen?
moeshie schreef:Echt waar, kunnen we stoppen met victim blamen? Al loopt een vrouw rond in korte rok, bikini, sportbeha of naakt, dan nog is dat GEEN reden voor overschrijdend gedrag? What the actual f? Zoals ik al eerder onderstreepte, het gaat voor die mannen niet (louter) over seks, maar over macht hebben over iemand. Daar zijn ontzettend veel studies over gedaan, gebaseerd op onderzoek met daders. Waarom blijven mensen hier koppig volhouden aan hun eigen waarheid, puur omdat het hen (nog) niet is overkomen?
_San87_ schreef:moeshie schreef:Echt waar, kunnen we stoppen met victim blamen? Al loopt een vrouw rond in korte rok, bikini, sportbeha of naakt, dan nog is dat GEEN reden voor overschrijdend gedrag? What the actual f? Zoals ik al eerder onderstreepte, het gaat voor die mannen niet (louter) over seks, maar over macht hebben over iemand. Daar zijn ontzettend veel studies over gedaan, gebaseerd op onderzoek met daders. Waarom blijven mensen hier koppig volhouden aan hun eigen waarheid, puur omdat het hen (nog) niet is overkomen?
Dat is veilig. Als ik X niet doe, gebeurt Y niet.
Heel irritant. Want garantie heb je nooit en mensen zouden dat eens moeten beseffen.
Popstra schreef:Waar lezen jullie dat ik het zeg dat het uitgelokt word???![]()
Ik zeg alleen ik mij niet kan voorstellen een baas zomaar vanuit het niets een foto van zijn stijve jongeheer stuurt!
Jammer dat jullie zulke lange tenen hebben en woorden in mn mond proberen te leggen die ik niet zeg.
Nogmaals er valt niet te discusieren als je gelijk monddood word gemaakt door de dood doener ,victim blamer, er gelijk bij te halen
Popstra schreef:Ik zeg alleen ik mij niet kan voorstellen een baas zomaar vanuit het niets een foto van zijn stijve jongeheer stuurt!
Citaat:Nogmaals er valt niet te discusieren als je gelijk monddood word gemaakt door de dood doener ,victim blamer, er gelijk bij te halen
Fitzroy schreef:Ik denk dat er veel meer vrouwen er zo over denken, Popstra, maar dit niet eens meer willen zeggen omdat hen meteen victim blaming verweten wordt.
pmarena schreef:Het lijkt mij ook sterk hoor, dat het vaak gebeurt vanuit het niets.
Citaat:Ik denk dat het vanuit het perspectief van de vrouw (voor het gemak) vanuit het niets kan komen, terwijl een man zoiets in zijn beleving niet "vanuit het niets" stuurt, maar blijkbaar het idee heeft dat het wel kan.
Citaat:Dat zo'n man dan aan dat idee komt doordat je simpelweg vriendelijk "goedemorgen" zegt, dat klopt natuurlijk niet
Cer schreef:Waarom gingen mannen in bosjes staan te potlood venten… ?
Dit is de moderne, minder koude variant hiervan..
Ik denk dat misschien de vrouwen die het niet kunnen voorstellen, een andere generatie zijn? Toen ik net werkte in de jaren 90, was er geen mobieltje om dingen mee te versturen.. er was amper e-mail..
Maar bazen en chefs (manager is meer van later misschien?) hielden net te lang vast met begroeten, raakten net een borst aan bij een omhelzing, tikte even vriendelijk op de billen etc .. dat gebeurde gewoon..
Dat ik nu, net als een aantal anderen, oud genoeg ben om er wat van te zeggen, en dat ik nu iemand een dickpic door de spreekwoordelijke strot zou duwen zegt niks over meiden die nu jong zijn en die het overkomt ..
Je had vroeger je baas niet “op je socials”, ze hadden alleen een thuis telefoon nummer, er was geen e-mail..
nu wordt je alleen al helemaal debiel van t aantal apps en groepen wat je voor je werk op je telefoon hebt staan, met alle contacten die daarbij horen ….
Vroeger had je podlootventers en genoeg sexuele intimidatie op de werkvloer.. dat is niet ineens verdwenen (helaas) het gaat er nu anders aan toe
Electra63 schreef:Maar geen collega of leidinggevende zou het in zijn hoofd durven halen om te ver te gaan. Ze weten vaak bij welke vrouwen of meisjes ze dit wel kunnen maken.
Popstra schreef:En toch kan ik het me ook moeilijk voorstellen dat je als volwassen vrouw zomaar in ene zonder enige aanleiding een dickpick van je baas of hogere toe gestuurd krijgt!
Daar moet zeker wat aan vooraf gegaan zijn en als volwassen vrouw zijnde kun je dat ook afkappen als je er niet van gediend bent je getrouwde baas, hogere, vader van een paar kids jou in ene prive gaat benaderen.
Dat zou toch elk weldenkend mens een vreemde gang van zaken vinden!? Of ben ik nu ouderwets en braaf in mijn denken!?.
Ik zie het niet bepaald voor me ik in ene een dickpick van mijn qoach zou krijgen. Ik zou vragen of hij wellicht het verkeerde nummer had ingetoetst en het niet voor mij bedoeld was of dat hij wel helemaal goed in zijn bovenkamer is!