Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:25

Popstra schreef:
De landen waar de bommen op je dak vallen zijn momenteel op 1 hand te tellen. Wat zeg ik, een halve hand! Die mensen zijn bij iedereen welkom.

Dan heb je te veel vingers per hand. Moet je toch misschien iemand naar laten kijken:

AFGHANISTAN

In augustus 2021 namen de Taliban de controle over Afghanistan. Elke poging van de Islamitische Staat Khorasan (IS-K) om te profiteren van de machtsverschuiving betekent geweld en nieuwe burgerslachtoffers. Constant heerst een onveilige situatie en miljoenen burgers zijn naar buurlanden gevlucht.

DEMOCRATISCHE REPUBLIEK CONGO

Het oosten van de Democratische Republiek Congo kampt al ruim twintig jaar met gewapende conflicten. Verschillende kampen strijden al jaren tegen elkaar en de verwachting is dat de burgeroorlog weer in alle hevigheid oplaait in aanloop naar de verkiezingen van 2023.

ETHIOPIË

Klimaatverandering en aanhoudende conflicten in Tigray en aangrenzende regio’s hebben Ethiopië tot oorlogsgebied gemaakt. Naar schatting hebben een miljoen mensen te maken met hongersnood en de situatie wordt alleen maar erger. Met name de droogte door klimaatverandering zorgt voor een enorme humanitaire ramp.
JEMEN

In Jemen woedt nu al zes jaar lang een oorlog en wordt gezien als een van de grootste humanitaire crisissen van deze eeuw. Houthi-rebellen en regeringstroepen vechten al jaren tegen elkaar en Saoedi-Arabië heeft zich ook in het conflict gemengd. De bevolking is volledig afhankelijk van humanitaire hulp, maar die wordt vaak geweerd.

MYANMAR

De militaire staatsgreep van 1 februari 2021 leidde tot grootschalige protesten en een cyclus van gewapende conflicten in Myanmar. Duizenden mensen zijn hun huis kwijt en honger heerst.

NIGERIA

Het conflict in het noordoosten van Nigeria duurt al zeker twaalf jaar. Separatisten worden steeds gewelddadiger, wat alles te maken heeft met armoede en klimaatverandering. De interne oorlog laait zo nu en dan op in het hele land, waardoor miljoenen mensen op de vlucht zijn.

SOMALIË

In Somalië heersen al jaren spanningen tussen Noord en Zuid. De burgeroorlog begon zo’n dertig jaar geleden en nog steeds laait het geweld aan de lopende band op. Zeker drie miljoen mensen zijn huis en haard kwijt. Een einde van het conflict lijkt niet in zicht.

SYRIË

In Syrië is het nu al meer dan tien jaar onrustig. Tijdens de Arabische Lente braken er rellen uit en de zittende machthebber, Bashar Hafiz al-Assad, wil na al die jaren nog steeds van geen wijken weten. Hulporganisaties hebben nog altijd moeite om hun werk te doen in het land. En zeker de helft van de ziekenhuizen is buiten dienst. Miljoenen zijn het land ontvlucht en wonen ontheemd in vluchtelingenkampen in buurlanden.

VENEZUELA

Er heerst al jaren onrust in Venezuela. De presidentsstrijd van de huidige president Maduro wordt betwist. Corruptie en de hoge prijzen zorgen voor continu oplaaiend geweld, dat alles wegheeft van een burgeroorlog. Duizenden mensen zijn omgekomen.

ZUID-SOEDAN

De onafhankelijkheidscrisis in Zuid-Soedan houdt al tien jaar aan. Het land wordt constant geteisterd door geweld van groeperingen die het nog steeds niet eens zijn met de onafhankelijkheid – of juist wel. Miljoenen mensen in het land lijden honger als gevolg van de oorlog.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:29

Het zijn er wel wat meer dan dat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:30

Ik las ergens 46 landen? Maar ik kan t niet precies vinden ..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:32

Cer schreef:

46 vingers op een halve hand is bijna 200 vingers op 2 handen. Dat kan ik mentaal niet aan. Dan is het lichaam net zo ver heen als <internetverbinding verbroken>.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:33

Ja het daadwerkelijke rekenen begon ik al niet aan … :o?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:35

Cer schreef:
Ja het daadwerkelijke rekenen begon ik al niet aan … :o?

184….. :brr:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:35

Cer schreef:

Ja, en dat is inclusief burgeroorlogen en een kartel oorlog. En dat zijn er dus echt wel wat meer dan je op een halve hand kan tellen.

Maar, ignorance is bliss natuurlijk :).

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 20:42

Beetje sarcasme mag af en toe ook de spanning onder elkaar hier een beetje breken toch!?

Dat jullie daar uberhoupt serieus op reageren :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:42

Zuid Sudan.. Ik heb daarvan jaren geleden veiligheidsrapporten onder ogen gehad, het is werkelijk verschrikkelijk gevaarlijk daar.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:43

Popstra schreef:
Beetje sarcasme mag af en toe ook de spanning onder elkaar hier een beetje breken toch!?

Dat jullie daar uberhoupt serieus op reageren :')

Ja, leuke poging wel. Er zijn vast mensen die je geloven dat dat je insteek was. _O- _O- _O- Laf maar leuk.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 20:48

Blij dat jij er tenminste zo om kan lachen cowboy

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:52

Popstra schreef:
Blij dat jij er tenminste zo om kan lachen cowboy

Domheid amuseert me altijd wel.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 20:53

Jij zou je onderschrift eens zelf moeten lezen.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:56

Popstra schreef:

En jij zou je eens in de aanleiding van dit topic moeten verdiepen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:57

Popstra schreef:

_O- tuurlijk joh

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 22:40

Froukje schreef:
chanicha schreef:
Net zoals ik vanmiddag al plaatste, je kan alle leegstaande gebouwen volstoppen met asielzoekers maar waar laat je ze daarna?
Dan heb ik het niet over de Oekraïners voor de duidelijkheid.

Kijk eens naar die reactie boven je.. Als ze ipv villa wijken nou gewoon eens rijtjes huizen zouden bouwen was er een stuk minder woningnood.

Echt, ik snap die afkeur voor asielzoekers echt totaal niet.. Als je huis morgen gebombardeerd wordt dank je god ook op je blote knietjes dat er een land is waar je welkom bent.

En ik kan uit ervaring zeggen, de Syriëers en Afghanen die bij ons op het werk rond lopen daar kunnen heel wat bokkers uit dit topic nog wat van leren..
Die werken hun ballen uit de broek en sturen nog de helft van hun salaris terug naar hun familie ook. En Nederlanders maar klagen dat alles hier zo duur is en oh wat hebben we het slecht hier met zijn allen..

Knap, dat je vanachter een beeldscherm kunt zien hoe bokkers hun werk doen

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 07:30

Knap dat jij alleen maar kunt lezen wat je wilt lezen. En alleen maar reageert op vragen of opmerkingen die in je eigen straatje passen.

Voor jou dan de zelfde vraag, gezien ik je overal tegen kom in topics, wat houd je tegen om te verhuizen naar een land die alles wel voor elkaar heeft? Nederland kan blijkbaar helemaal niks meer goed doen dus waarom hier dan blijven wonen en klagen?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:45

Froukje schreef:
Knap dat jij alleen maar kunt lezen wat je wilt lezen. En alleen maar reageert op vragen of opmerkingen die in je eigen straatje passen.

Voor jou dan de zelfde vraag, gezien ik je overal tegen kom in topics, wat houd je tegen om te verhuizen naar een land die alles wel voor elkaar heeft? Nederland kan blijkbaar helemaal niks meer goed doen dus waarom hier dan blijven wonen en klagen?

Bovenstaande zijn je eigen woorden?
Waarom zou ik moeten wieberen, terwijl ik hier geboren ben?
Heel Europa valt onder die gekke ideeën van het WEF. En de plannen worden door de hele EU uitgebreid.
Anders was dat zeker een optie.
Vraag me af, heb je zelf al vluchtelingen in huis opgenomen?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 12:33

Omdat de grote meerderheid van Nederland het hier prima naar zijn zin heeft en niet vindt dat er heel veel moet veranderen. Als jij dan vindt dat het hier een grote puinzooi is, dan kan je misschien beter naar een land gaan waar het gras volgens jou groener is.

En als je hier wilt blijven, ook prima. Maar verwacht niet dat het gros van Nederland jouw gezanik serieus neemt.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 13:02

Karl66 schreef:
Omdat de grote meerderheid van Nederland het hier prima naar zijn zin heeft en niet vindt dat er heel veel moet veranderen. Als jij dan vindt dat het hier een grote puinzooi is, dan kan je misschien beter naar een land gaan waar het gras volgens jou groener is.

En als je hier wilt blijven, ook prima. Maar verwacht niet dat het gros van Nederland jouw gezanik serieus neemt.

Nou nou, denk dat het gros van nederland het hier echt niet naar hun zin heeft hoor.
Gezanik?
Klein beetje dimmen mag ook wel hoor.
Heel veel nederlanders zitten in de problemen en hoe zou dat nou komen denk je?
Zou het hun eigen schuld zijn of toch niet?
Is onze regering denk jij dan zo goed bezig?
Ons mooie nederland gaat zo naar de kloten!!!!
En daar mag iedereen over klagen!!
Of misschien ben jij nog niet geraakt door alle prijsstijgingen?
Zo niet ,dan komt dat nog wel.

Alle nederlanders eruit die zanniken eruit?
Denk dat half nederland dan leegloopt :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 13:35

loriene schreef:
Karl66 schreef:

Nou nou, denk dat het gros van nederland het hier echt niet naar hun zin heeft hoor.
Gezanik?

Woningnood opgelost :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:18

loriene schreef:
Karl66 schreef:

Gezanik?

Maar dat is niet de schuld van de vluchtelingen..
Dat gingen we ook wel als we maar 5000 vluchtelingen hadden gehad dit jaar.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:37

Trouwens een groot gedeelte van het probleem zit hem ook bij projectmakelaars die grond hebben gekocht met een bouwbestemming. Maar er nu niet op bouwen, omdat de grond door de woningcrisis meer waard word.
En daarbij zoals eerder gezegd bij vastgoed investeerders.

En de schuld wordt maar op vluchtelingen afgeschoven.

Vluchtelingen zijn niet het probleem, vluchtelingen hebben een probleem

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:06

Nou inderdaad! Hoorde je Wilders als reactie op de troonrede: "Nederland volgepropt met asielzoekers"
Yeah right .. ga jij ff je huiswerk doen 8)7
Respect voor de Gemeenten in Groningen die ruimhartig asielzoekers opvangen ondanks dat ze daar van Den Haag (nog) geen financiële steun voor krijgen.

Loriene, klagen mag zeker, en ik denk dat niemand overal tevreden over is. Maar spreek de verantwoordelijken aan op hun gedrag, en niet mensen die zojuist oorlog en geweld ontvlucht zijn. Die mensen hebben al genoeg ellende meegemaakt. Zij verdienen het om met vriendelijkheid en zorg te worden opgevangen, in plaats van dat ze de schuld krijgen voor fouten die onze overheid gemaakt heeft.
Als je serieus genomen wil worden, kom dan met een goed onderbouwd verhaal.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:14

Ik denk niet dat mensen de schuld geven een vluchtelingen die uit een oorlogssituatie komen. Wel aan gelukszoekers die het ook vaak verpesten voor degene die echt dringend hulp nodig hebben. Een beetje nuance is hier op z'n plek.

En dan ook..Nederland is vol..hoeveel mensen wil je er bij blijven stoppen als jonge mensen nu al niet het huis uit kunnen gaan wegens woningnood? Nederland volbouwen is echt geen optie..dan moeten alle boeren en paardenhouderijen verdwijnen en wordt het een grote stad.

Dus mensen opvangen uit crisissituaties is helemaal prima wat mij betreft, maar laat ze wel weer terug gaan als het veilig is en probeer ook zeker de onderliggende problemen in hun eigen landen aan te pakken.

Daarnaast gewoon beleid op de schop, wie hier wil wonen zal gewoon voor zijn/ haar geld moeten werken tenzij dat om medische of psychische redenen niet kan. Maar voor niets gaat de zon op.