Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:18

Janneke2 schreef:
En half off topic :
"juist 50+ers zouden moeten weten dat de opwarming geen hoax is".

Ik heb de winter van 1963 nog meegemaakt. (Als peuter, maar toch)
Dit jaar hadden we een weekje een beetje winter, maar het kwam er totaal niet bij in de buurt.

En op zich geen klacht dat we zo weinig koude, mislukte zomers hebben ('ik loop opp zonne energie').
Sinds 2000 zijn de zomers stuk voor stuk lang, op het tropische af.

Ik herinner mij nog, dat het vroeger anders was.

Dus Elnienjo, hou toch op om jezelf voor de mal te houden.

Ik ben juist dankbaar voor 't feit dat we mildere winters hebben gekregen (over 't algemeen dan toch, dit was een uitermate poedersuiker) en dat onze zomers ook langer en warmer zijn geworden. Ja, sommige dagen té warm, maar daar kun je je tegen wapenen met een airco. Maar ik kan me zomers herinneren dat het langdurig maar tussen de 16-20 graden was, dat vind ik echt niet okee.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:23

Ik ben het het je eens CharleyT. Ongenuanceerd en een beetje vanuit de onderbuik.

Iedere minister zal zich moeten laten adviseren en alle fouten die zijn gemaakt, zijn niet altijd op het conto van de Jonge te schrijven. Daarbij wordt het beleid of de adviezen ook steeds aangepast doordat iedereen (medici en virologen) nog steeds bijleren, wereldwijd.
Her is een nieuw virus.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:36

elnienjo schreef:
Janneke2 schreef:
En half off topic :

Dit jaar hadden we een weekje een beetje winter, maar het kwam er totaal niet bij in de buurt.

En op zich geen klacht dat we zo weinig koude, mislukte zomers hebben ('ik loop opp zonne energie').

Ik ben juist dankbaar voor 't feit dat we mildere winters hebben gekregen (over 't algemeen dan toch, dit was een uitermate poedersuiker) en dat onze zomers ook langer en warmer zijn geworden. Ja, sommige dagen té warm, maar daar kun je je tegen wapenen met een airco. Maar ik kan me zomers herinneren dat het langdurig maar tussen de 16-20 graden was, dat vind ik echt niet okee.

Ik heb dieren op huurland staan, doe alles zelf incl. bij vorst water sjouwen en ik heb echt liever zo'n 3-4 maanden vorst en sneeuw dan bagger/drek. Veel beter voor de dieren die droge kou dan dit natte, waterkoude weer waar hoeven en spieren veel meer last van hebben. Tegen enkel kou is goed te voeren, tegen nattigheid niet.

elnienjo

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:45

Ik heb 'n bloedhekel aan echte kou. Nachtvorstje prima, maar overdag graag boven 0. En die droogte was toch juist zo'n groot probleem? Misschien moeten ze iets gaan bedenken om wateroverschot van de winters op te vangen zodat in droge zomers het land besproeid kan blijven worden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:47

Hoe heerlijk moet het zijn om zo kortzichtig en zelfgericht te kunnen denken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:50

Ik hoor niet anders dan kortzichtig. Als ik internet niet had dan dacht ik dat de hele wereld zo dacht. Ik heb al van zoveel mensen in mijn omgeving gehoord dat ze PVV stemmen.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 04-04-21 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:50

En ondertussen afgeven op klimaatvluchtelingen. Echt,.niet te bevatten hoe bekrompen sommige mensen zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:53

secricible schreef:
En ondertussen afgeven op klimaatvluchtelingen. Echt,.niet te bevatten hoe bekrompen sommige mensen zijn.

Dat zijn nog steeds dezelfde economische gelukszoekers, maar de hersenspoeling door de klimaatmaffia is blijkbaar goed gelukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:53

Electra63 schreef:
Femke_Tweety schreef:
Ik sta voorlopig ook echt wel achter de keus die ik deze ronde gemaakt heb :) :j

Ja, die vraag is omhoog gekomen.

Het is nl dezelfde, door d66 ingehuurde en betaalde fotograaf geweest die ook de foto van de op tafel dansende Kaag gemaakt heeft.

(Bert Maat)

Daar geloof ik niet in.
Alle politieke partijen huren regelmatig fotograven in en die zullen gevraagd worden uit de pool nieuwsfotograven en geen paardenfotograven bijvoorbeeld. :D

Ik erger me een beetje aan de rol van het CDA. Ze zijn zo verontwaardigd over de notitie over Omtzigt, maar hebben zelf daar ook een rol in gespeeld. Een deel van het bestuur wilde ook van Omtzigt af. Ze hebben echter geen keus meer.
Zij weten echter dan Omtzigt veel stemmers heeft binnengehaald. Ze hadden anders een nog groter verlies geleden, denk ik.

Ik ben ook wel benieuwd, als CDA toch gaat regeren, of De Jonge weer Minister VWS wordt. Er is veel kritiek op hem. Ik vraag me af, of er mensen staan te trappelen om dit van hem over te nemen?

maar hoe groot is de invloed van Rutte hierin??

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:59

elnienjo schreef:
secricible schreef:

Dat zijn nog steeds dezelfde economische gelukszoekers, maar de hersenspoeling door de klimaatmaffia is blijkbaar goed gelukt.

Alleen het woord klimaatmaffia al. Populistische kletspraat, niets meer en niets minder!!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:00

Dat vind ik dan wel weer leuk aan bokt. Je komt elke politieke stroming tegen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:01

@MCE,
Wat bedoel je precies?

De invloed van Rutte op de negativiteit rond Omtzigt?

Dat weet ik niet. Ik zeg, wat ik lees en hoor in bijv. talkshows.
Maar bijvoorbeeld bij de campagne om het lijsttrekkerschap, rommelde het al bij het CDA.
Het partijbestuur CDA was toen niet blij met de kandidatuur van Omtzigt.

Het komt het CDA wel goed uit dat iedereen naar Rutte wijst, denk ik.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:02

secricible schreef:

Probleem is dat hoe meer mensen hier komen waar grondstoffen verbruik en uitstoot hoger is, hoe rapper het daar ook slechter gaat. Voor economische vluchtelingen geldt hetzelfde.
En politici zijn geen voortrekkers, daar zitten niet genoeg stemmers namelijk, ze hobbelen dus achter de massa aan qua veranderingen en laten zich helaas adviseren door mensen met hetzelfde referentiekader en promoten daarmee oplossingen die iemand ergens fors geld opleveren. Resultaat is meer complexe systemen incl. juist meer grondstoffen, uitstoot en energiehonger (Jevons paradox).
Veranderingen in de weerpatronen zijn geen hoax, maar de ondersteunde oplossingen hebben maar beperkt positieve impact (zowel in tijdsduur als hoeveelheid). ( https://www.lowtechmagazine.com/ & https://www.lowtechmagazine.be voor nederlands). Helaas, duurzaam heeft geen stekker.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:04

Loretta schreef:

Ik heb wel moeite met PVV-stemmers.
Ook met sommige Forum-aanhangers.

Zeker als ze zelf geen klap uitvoeren en schijt aan alles en iedereen hebben.
Vooral als er dan gesproken wordt over "Onze waarden en normen".
Als ik sommigen dan op TV of SM zie of hoor, daar zakt mijn broek echt vanaf.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:08

tamary schreef:
secricible schreef:

Probleem is dat hoe meer mensen hier komen waar grondstoffen verbruik en uitstoot hoger is, hoe rapper het daar ook slechter gaat. Voor economische vluchtelingen geldt hetzelfde.
En politici zijn geen voortrekkers, daar zitten niet genoeg stemmers namelijk, ze hobbelen dus achter de massa aan qua veranderingen en laten zich helaas adviseren door mensen met hetzelfde referentiekader en promoten daarmee oplossingen die iemand ergens fors geld opleveren. Resultaat is meer complexe systemen incl. juist meer grondstoffen, uitstoot en energiehonger (Jevons paradox).
Veranderingen in de weerpatronen zijn geen hoax, maar de ondersteunde oplossingen hebben maar beperkt positieve impact (zowel in tijdsduur als hoeveelheid). ( https://www.lowtechmagazine.com/ & https://www.lowtechmagazine.be voor nederlands). Helaas, duurzaam heeft geen stekker.

Waar het mij om gaat is dat elnienjo de klimaatproblemen toejuicht omdat ze dat wel lekker weer vindt, maar de mensen die er de dupe van worden veroordeelt.
Niet oke.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:21

Wat betreft klimaat en Corona moet je niet bij FvD zijn, zag interview met Freek Jansen, nou nee er is geen Corona en klimaat crisis.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:22

Electra63 schreef:
Loretta schreef:

Ik heb wel moeite met PVV-stemmers.
Ook met sommige Forum-aanhangers.

Zeker als ze zelf geen klap uitvoeren en schijt aan alles en iedereen hebben.
Vooral als er dan gesproken wordt over "Onze waarden en normen".
Als ik sommigen dan op TV of SM zie of hoor, daar zakt mijn broek echt vanaf.

Ik heb in mijn omgeving heel veel PVV stemmers. Het zijn lang niet allemaal slechte luie mensen. De meesten werken gewoon keihard. Sinds ik me meer in politiek ben gaan verdiepen ben ik anders gaan denken. Maar dat past dan weer niet helemaal bij mijn achtergrond. Maar ik ben het met je eens. Het is vaak niet verder denken dan 1 stap. Bij bijvoorbeeld de stelling uit de Euro dan kijkt men niet naar de consequenties maar enkel maar naar hoe het vroeger was.

Voor mij is het dan ook de hele reden dat ik altijd op een partij stem die het sociaal economische plaatje in hun programma heeft. Want ik geloof niet dat met enkel maar roepen PVV stemmers zijn slecht dat je daarmee het probleem op gaat lossen. Helaas hebben de partijen met sociaal economische standpunten bijna allemaal het plakkaat elitair gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:23

Electra63 schreef:
@MCE,
Wat bedoel je precies?

De invloed van Rutte op de negativiteit rond Omtzigt?

Dat weet ik niet. Ik zeg, wat ik lees en hoor in bijv. talkshows.
Maar bijvoorbeeld bij de campagne om het lijsttrekkerschap, rommelde het al bij het CDA.
Het partijbestuur CDA was toen niet blij met de kandidatuur van Omtzigt.

Het komt het CDA wel goed uit dat iedereen naar Rutte wijst, denk ik.

geen idee voor wie het goed is, denk dat er alleen maar verliezers zijn

Rutte heeft europees afspraken gemaakt m.b.t. tot de vaccins en is De Jonge gebonden aan die afspraken!!
in hoeverre heeft hij daardoor nog vrijheid van handelen, uiteraard met de juiste terugkoppeling
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-21 14:25, in het totaal 2 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:23

Electra63 schreef:
pien_2010 schreef:
Dat nare D66 toch, foei wat een nare partij is dat toch :+

Mijn stem zou exact hetzelfde blijven. Ik verwacht niet zoveel veranderingen, dit omdat kleine partijen zoals bv Volt, ea vaak hele bewuste kiezers aantrekken.

Ik ben geen emotiestemmer (Elnienjo), maar een tactische stemmer. Wel natuurlijk op een partij waar ik achter kan staan. PVV en FvD en JA21 en geloofspartijen vallen daarom af.

Forum heeft natuurlijk wel veel stemmers door hun anti-corona-beleid. Nieuwe verkiezingen zouden dan pas na de zomer zijn, is bijna iedereen gevaccineerd, dus dat kan wel van invloed zijn.

als er nu nieuwe verkiezingen zouden komen dan zou ik wederom op de PvdD stemmen maar dan op de op de laatste plaats staande Marianne Thieme en niet zoals nu op de lijsttrekster Esther Ouwehand.Omdat nl. Marianne Thieme wel gelovig is en Esther niet,en ik denk dat een gelovig iemand beter kan omgaan met de goddeloze chaos die inmiddels ontstaan is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:30

bijzondere denkwijze Anjali. Waarom denk je dat een gelovig iemand beter kan omgaan met de 'goddeloze chaos' die volgens jou is ontstaan?
Wat is goddelijke chaos eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:31

Kinke schreef:
bijzondere denkwijze Anjali. Waarom denk je dat een gelovig iemand beter kan omgaan met de 'goddeloze chaos' die volgens jou is ontstaan?
Wat is goddelijke chaos eigenlijk?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:31

Leuke post en goed doordacht Anjali! Het goede aan je post ea in dit topic vind ik dat duidelijk is hoe verschillend mensen zijn, en vanuit hoe verschillende achtergronden mensen hun keuze doen, die bij uitleg volkomen logisch zijn.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:41

elnienjo schreef:
pien_2010 schreef:
[

Volt is niet verkeerd Femke, laat jongeren maar actief in de kamer zijn. Is goed voor het stemgedrag van de jongeren en voor de betrokkenheid.

Jongeren breken de zorgstaat nog verder af want zijn al helemaal nog niet met aow/wia/pensioen bezig en denken dat ze zelf onoverwinnelijk zijn en geen tegenslagen zullen tegenkomen. En ze zijn nog helemaal gehersenspoeld met die onbetaalbare klimaatgekte.

:')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:41

anjali schreef:
als er nu nieuwe verkiezingen zouden komen dan zou ik wederom op de PvdD stemmen maar dan op de op de laatste plaats staande Marianne Thieme en niet zoals nu op de lijsttrekster Esther Ouwehand.Omdat nl. Marianne Thieme wel gelovig is en Esther niet,en ik denk dat een gelovig iemand beter kan omgaan met de goddeloze chaos die inmiddels ontstaan is.

Dit land is gelukkig seculier volgens de grondwet. Al verbaasd het mij inmiddels niks meer dat er mensen zijn die denken dat het een goed idee is om god boven de grondwet te zetten (er even aan voorbijgaand dat dat betekent de nederlandse rechtstaat opzij zetten wat onder art. 39 wetboek van strafrecht valt). Meer schokkend vindt ik het dat ook de overheid incl. de 2e kamer politieke partijen met dit uitgangspunt op de kieslijst accepteerd. Dat een koster op het 8 uur journaal kan zeggen dat Bijbel leidend is (ipv nederlandse wet) zonder juridische gevolgen is daarmee ook niet vreemd meer helaas.

Dat het allemaal Gods wil is, is enkel zo zolang dat perfect in de pas loopt met de wensen en visie van de gelovigen. Zodra dat uit de pas gaat lopen is het iemand anders zijn schuld. Voor mij is dat afschuiven verantwoordelijkheden en het weigeren van het accepteren van de werkelijkheid. Dat is zo langzamerhand niet alleen voor die mensen gevaarlijk, maar ook voor de rest van de mensheid. Religie heeft altijd beperkingen opgelegd aan goed mens zijn, gezond verstand en eigen verantwoordelijkheid voor (in)acties en beslissingen. Daar naar terug gaan zal misschien de o zo gewenste apocalyps brengen, maar geen leefbare wereld. Daarmee bevestigd het enkel dat de fysieke wereld voor een gelovige niet belangrijk is en daarmee het kapot gaan ervan geen probleem of zelfs goed. Ik stem voor het afschaffen van religie.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:42

Janneke2 schreef:
En half off topic :

Citaat:

Houd toch op...
In principe ben ik als individu blij (want 'ik loop op zonne-energie'),
maar dat is wel een beperkt perspectief.

Je wapenen met een airco vind ik ook niet je dat. (We hebben een energie crisis die de klimaatcrisis versterkt.)

De woestijnen rukken op, en als de rivier de Nijl droogvalt moeten we 80 miljoen Egyptenaren elders huisvesten...
Darfur was de eerste klimaatoorlog,
en Syrië kun je zien als de tweede klimaatoorlog.

En sinds 1970 weten we 'dat er grenzen aan de groei' zijn (Rapport Club van Rome)
en in 1984 hoorde ik over het broeikaseffect (wat volgens sommigen al in 1963 bekend was).

OPSCHIETEN!!!