Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:04

tamary schreef:
Omdat de destructie capaciteit van land A gelijk(waardig) is aan land B zullen beide landen niet willen beginnen met er mee smijten. Dat is sinds eind WOII de balanceertruc geweest. Oorlog beginnen is alleen interessant als jouw winkansen het hoogst zijn EN er wat bruikbaars overblijft nadat die overwinning erkent is.

Ja, dat laatste deel: het over laten van wat bruikbaars is precies waar het mis gaat. Je hebt geen 'gelijke' destructiecapaciteit nodig. Zodra men het niveau van totale destructie bereikt heeft, is verder opbouwen totaal nutteloos.

Wat wil je bereiken met 4 keer totale destructie? Of 5 keer? Of is 10 keer beter? Win je dan beter?

Het was tijdens de Koude Oorlog zinloos, het sloeg nergens op, het slaat nog steeds nergens op. Precies om wat je zegt: er blijft niets meer over. Zodra je zit op 1x totale destructie van de wereld, ben je klaar en hoef je niet meer verder te ontwikkelen want er is geen hoger doel meer.

Citaat:
Met 2 even sterke kampen qua wapentuig is die winkans te laag tot 0 en is het beginnen van een oorlog tegen dat land (en/of diens bondgenoten) niet rendabel.

Een tweede probleem hiermee is dat het de vraag is of de leider van straks rationeel genoeg denkt om dat soort koppelingen te maken, en daadwerkelijk een afweging maakt over de mogelijke gevolgen. Dit was iemand die president wilde worden terwijl hij echt geen flauw benul had wat je eigenlijk moet doen als president. En iemand die vrij structureel de boel gewoon in laat storten met een faillissement, zonder over de consequenties daarvan na te denken of zich ervoor te interesseren.

(En mensen zijn toch al niet zo goed in het overzien van consequenties: ieder jaar weer blazen mensen zichzelf op omdat ze vuurwerkbommen bouwen omdat het *knal* zegt, voeren hun brommer op tot 'ie 90 kan en dat dan doen (zonder helm), of ze rijden 200 op de snelweg en vouwen zich om een betonpijler heen, of drinken voor de gein een liter sterke drank of 30 bier ofzo... De meeste van hen willen niet dood en nemen dat risico niet bewust - ze hadden er gewoon niet echt bij stilgestaan dat het gevolgen kan hebben.)

tamary

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:19

Obama is ook al die kant op aan het gaan en verschillende presidenten daarvoor gingen ook al van het padje af. Trump is niet de eerste die dit pad opgaat. Oproep Poetin is van deze zomer, die zorgen zijn al ouder.

Kernwapens zijn idioot, nutteloos en mogen ook van mij zsm opgeruimd worden. Ik ben ook al de bewering tegen gekomen dat wij deze manier van kernenergie hebben juist omdat het afval geschikt is om bommen van te maken. Waar of niet waar, geen van beide zou mij verbazen.

Nu heb ik ook ernstig de neiging om mij af te vragen waarom die generaals zo graag met steeds grotere wapens smijten. Als je prestatie problemen hebt, zijn daar kleine blauwe pilletjes voor, heb je er geweld voor nodig klopt er geestelijk iets echt niet en dien je ontslag te nemen en je te laten behandelen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:29

tamary schreef:
Obama is ook al die kant op aan het gaan en verschillende presidenten daarvoor gingen ook al van het padje af. Trump is niet de eerste die dit pad opgaat.

Je bewering over Obama is onwaar: hij heeft altijd voorgestaan het aantal kernwapens te verminderen, niet te verhogen. Daarin is het wisselend succesvol geweest, maar hij heeft niet opgeroepen om het aantal wapens te verhogen.
En dat soort feiten zijn belangrijk: dingen zijn wel degelijk anders.

Trump is zeker niet de eerste of enige, dit is immers jaren uitgespeeld tijdens de Koude Oorlog, maar het is goed om niet te vergeten hoe belachelijk (en gevaarlijk) het is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 23:04

Shadow0 schreef:
maar het is goed om niet te vergeten hoe belachelijk (en gevaarlijk) het is.

Hoe belachelijk en gevaarlijk oorlog is, zijn we het hier allemaal over eens. Het enge is dat wij uiteindelijk daar eigenlijk verrekte weinig over te zeggen hebben.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 08:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:09

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:23

enzino schreef:
NatasjavE schreef:
Ohhhhhhhh.......hoe erg schamen de replubikeinen zich nu?

http://www.nu.nl/buitenland/4379355/rus ... trump.html

Waar zouden ze zich precies voor moeten schamen?
Kan je je stelling wat verder toelichten?

Dat dit hun voorman is? Dit is de man die zij gekozen hebben.

Dat ze,hoe of hoe, dit mede mogelijk gemaakt hebben? ( Ik bedoel.....ook zij hadden voor betere kandidaten kunnen voordragen)

Daarnaast...het gaat niet alleen over de mogelijke Russische inmenging. Er is ook een mogelijk sexschandaal.

Toegegeven,...het is nog niet bewezen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:38

Behalve het bovenstaande van NatasjeE, de man is niet wijs.
Zoals zijn reactie van de week via een Tweet op Meryl Streep.
Iedere keer zijn er nu geruchten over de inmenging van Rusland binnen de (politiek) van VS.
Dat is een President onwaardig. Hij is veel te impulsief en onverantwoordelijk.
Daarbij vind ik de (eventuele) belangenverstrengeling gevaarlijk en is hij (eventueel) chantabel.
Natuurlijk doet zijn schoonzoon een stapje terug in het bedrijf, na zijn benoeming als adviseur, maar is dat voldoende?

Wat je ook van Obama vindt, de man en zijn vrouw stralen wel waardigheid en zelfbeheersing uit, wat zal dat een (negatieve) verandering zijn straks.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:44

Afbeelding

Als dit het diplomatieke niveau wordt de komende vier jaar... :=

Edit, dat was de verkeerde screenshot :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:38

Op 21 november meldde de brise pers al weddenschappen over 'of hij zijn 1ste termijn vol zal maken'.

Op de website odds checker staat nu 1/1 voor deze weddenschap.

(En af en toe heb ik een troostend idee dat hij de 20ste niet komt opdagen om de eed af te leggen...)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:43

Janneke2 schreef:
(En af en toe heb ik een troostend idee dat hij de 20ste niet komt opdagen om de eed af te leggen...)

Wahahaha....ik hoop steeds op hetzelfde....

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:46

Hij heeft iig wel de grootste moeite om iemand te vinden die tijdens de ceremonie wil zingen volgens verschillende nieuwsberichten _O-

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:50

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:04

Foaly schreef:
*tweets*

Als dit het diplomatieke niveau wordt de komende vier jaar... :=

Edit, dat was de verkeerde screenshot :')

Ik moest hier eigenlijk een beetje om lachen, je kan niet zeggen dat hij geen "open politiek" voert... _O-
Ik vraag me alleen af of hij echt denkt dat hij zijn grote muur kan laten betalen door de mexicanen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:31

NatasjavE schreef:
enzino schreef:

Waar zouden ze zich precies voor moeten schamen?
Kan je je stelling wat verder toelichten?

Dat dit hun voorman is? Dit is de man die zij gekozen hebben.

Dat ze,hoe of hoe, dit mede mogelijk gemaakt hebben? ( Ik bedoel.....ook zij hadden voor betere kandidaten kunnen voordragen)

Daarnaast...het gaat niet alleen over de mogelijke Russische inmenging. Er is ook een mogelijk sexschandaal.

Toegegeven,...het is nog niet bewezen.

Ben geen fan van de man, maar zo lang er niks bewezen is (en dat zal moeilijk worden) is het vooral.....nou ja.....geze*k......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:23

Dit is toch allemaal geen nieuws?

Zo was hij voor de verkiezingen, zo is hij nu.

Roepen dat ze iemand anders als voorman hadden moeten kiezen, of dat de democraten een normale kandidaat naar voren hadden moeten schuiven, tsja, denk dat de meerderheid het er wel mee eens is hier. Maar om nou alles van de eerste 90 pagina's discussies weer naar voren te halen (wat een hoop rare dingen hij heeft gedaan en nog steeds doet...).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:45

enzino schreef:
of dat de democraten een normale kandidaat naar voren hadden moeten schuiven, tsja, denk dat de meerderheid het er wel mee eens is hier.

Ik niet. De kandidaat van de Democraten was een geheel normale, kundige, goedgekwalificeerde kandidaat. De hoeveelheid haat die is aangewakkerd om haar te ondermijnen is onvoorstelbaar.

En ik denk dat het wel degelijk zinnig is om stil te blijven staan hoe gevaarlijk het is als Poetin veel invloed heeft op het VS-beleid, via allerlei manipulaties. Of de details kloppen of niet, mwah, details. Maar dat Rusland op allerlei manieren invloed heeft op de VS, en de verkiezingen heeft gemanipuleerd is inmiddels wel overtuigend bewezen, en daar moeten we ons zorgen om maken lijkt me. Met MH17 zijn er al slachtoffer gevallen, en hebben we al gezien hoe de publieke opinie gemanipuleerd wordt met leugenachtig materiaal (te herkennen omdat het niet alleen tegenstrijdig is met andere bronnen maar vooral het verhaal zelf ook elke week veranderde.)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:46

och dat kan je vinden enzino.

Maar ik vond het mooi aansluiten op hetgeen we inderdaad wisten. Het worden 4 zeer onrustige jaren.
Zeker de gezien de "diplomatieke" wijze waarmee hij hier weer mee omgaat.
Ruzie schoppen met je eigen inlichtingendienst..... :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:53

Is er iemand aan het kijken? Wat een trainwreck zeg. Z'n eerste persco en het gaat alleen maar over het debunken van schandalen ipv beleid...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:18

Ik sluit me aan bij ShadowO.

@Emma,
Helaas niet, ik zit in de auto onderweg naar stal. Ik heb een klein stukje gehoord en wat commentaar er op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:51

Hij heeft live on-air ruzie gemaakt met een CNN journalist.. 'No, not you. Your organisation is terrible. Quiet'.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:38

Electra63 schreef:
Behalve het bovenstaande van NatasjeE, de man is niet wijs.
Zoals zijn reactie van de week via een Tweet op Meryl Streep.
Iedere keer zijn er nu geruchten over de inmenging van Rusland binnen de (politiek) van VS.
Dat is een President onwaardig. Hij is veel te impulsief en onverantwoordelijk.
Daarbij vind ik de (eventuele) belangenverstrengeling gevaarlijk en is hij (eventueel) chantabel.
Natuurlijk doet zijn schoonzoon een stapje terug in het bedrijf, na zijn benoeming als adviseur, maar is dat voldoende?

Wat je ook van Obama vindt, de man en zijn vrouw stralen wel waardigheid en zelfbeheersing uit, wat zal dat een (negatieve) verandering zijn straks.

Bedenk je wel dat zowel Trump als de Russen door velen als vijand gezien worden.
Hele verhaal van dat Rusland achter de hack zat is ook al twijfelachtig.
http://www.nu.nl/internet/4374968/tor-p ... ussen.html
Citaat:
Een bijgevoegde lijst met verdachte IP-adressen bestaat echter voor bijna de helft uit adressen die worden gebruikt voor het Tor-netwerk. Dat netwerk kan door iedereen worden gebruikt om anoniem te kunnen internetten.
<knip>
Dat netwerk wordt niet alleen gebruikt door hackers, spionnen en cybercriminelen, maar ook door bijvoorbeeld mensenrechtenactivisten en journalisten die willen voorkomen dat ze in de gaten worden gehouden.

Hele zaakje stinkt, alle partijen hebben enkel oog voor hun eigen belangen en fors boter op hun hoofd.

Blijft de aller belangrijkste vraag van elke journalist ongesteld : Wie heeft er belang bij dit hele haat en achterdocht stokende circus? Of eigenlijk korter : Wie wil WOIII beginnen? Want Rusland overal de schuld van geven is op zijn minst vreemd (die hebben al helemaal geen belang bij ellende), China is inmiddels vrijwel omringd door amerikaanse bases en nu die tegengas geeft ook meteen er naar vingerwijzen : hij begon! (niet dus).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:00

tamary schreef:
Bedenk je wel dat zowel Trump als de Russen door velen als vijand gezien worden.

En... velen hebben daar ook prima redenen voor. Er zijn nogal wat misstanden gedocumenteerd.

Citaat:
Hele verhaal van dat Rusland achter de hack zat is ook al twijfelachtig.

Nou ja, nee, dat is niet echt zo twijfelachtig. Maar het is de tactiek die Rusland nu vrij geregeld inzet: gooi er allemaal complottheorieen in, er is altijd wel iemand die ergens wat twijfel vindt, en men pakt het wel op. Het hoeft niet waar te zijn, of aannemelijk...

Citaat:
Een bijgevoegde lijst met verdachte IP-adressen bestaat echter voor bijna de helft uit adressen die worden gebruikt voor het Tor-netwerk. Dat netwerk kan door iedereen worden gebruikt om anoniem te kunnen internetten.

Klopt. Maar dat iedereen het kan gebruiken is niet iets wat twijfel zaait dat Rusland dat soort dingen doet eigenlijk.

Citaat:
Blijft de aller belangrijkste vraag van elke journalist ongesteld : Wie heeft er belang bij dit hele haat en achterdocht stokende circus? Of eigenlijk korter : Wie wil WOIII beginnen? Want Rusland overal de schuld van geven is op zijn minst vreemd (die hebben al helemaal geen belang bij ellende),

Ik zou zeggen: kijk hiervoor zeker naar het verleden. Kijk naar hoe haat en achterdocht zijn misbruikt in WOII. Hoe het een makkelijke kracht is die men aan kan wenden voor eigen gewin.

Voor Poetin is een geneutraliseerde tegenstander van belang: hoe minder tegengas hij heeft bij het binnenvallen van landen, hoe beter. Oekraine is al redelijk probleemloos gegaan... er liggen nog wel meer landen die Poetin waarschijnlijk wil hebben. (Estland, Letland Litouwen zijn zeker in gevaar denk ik.) Die werden beschermd door de kracht van de internationale gemeenschap waaronder de VS. Trump interesseert het geen f*ck. Dus Poetin kan voorlopig meer zijn gang gaan dan als Clinton daar zou zitten - winst voor Poetin. En dan kan het voor hem ook heel nuttig zijn om aan Trump te laten weten: 'vriendelijk advies: ga niet tegen ons in.'

Waarom het nieuws nu naar buiten is gekomen, goeie vraag, maar een van de mogelijkheden is dat Trump gewoon zijn Trumpy zelf is, en dus vijanden heeft gemaakt waardoor de intelligence agencies alsnog een spaak in het wiel steken. Trump is zo overduidelijk en nadrukkelijk totaal anti-landsbelang dat je als weldenkend mens volgens mij alleen maar maagpijn kunt krijgen. Er is niet het dunste flintertje goede intentie te vinden, in geen enkele van zijn acties sinds de verkiezingen. En dat heeft best wat reactie opgeroepen, gelukkig. Wie weet dat er toch een paar mensen hebben besloten dat ze patriotistisch genoeg zijn om niet te willen dat de VS zomaar onder druk staat van Poetin.

Dat niemand er wat bij te winnen heeft is in elk geval zeker niet waar.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:03

Citaat:
Hele zaakje stinkt, alle partijen hebben enkel oog voor hun eigen belangen en fors boter op hun hoofd.

Blijft de aller belangrijkste vraag van elke journalist ongesteld : Wie heeft er belang bij dit hele haat en achterdocht stokende circus? Of eigenlijk korter : Wie wil WOIII beginnen?

Nou ja zeg: "niemand stelt die vraag"...?
Valt reuze mee.
...de precieze antwoorden hebben we helaas niet, dus het blijft helaas wat speculatief.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:33

Wat een slechte persconferentie.. allemachtig.

De belangrijkste dingen voor mij waren dat
- Trump toegegeven heeft dat het Rusland was die de DNC hebben gehackt (maar kunnen volgens hem nog meer landen tegelijk geweest zijn)
- Dat op de vraag wat hij zegt tegen de beschuldiging dat Rusland de DNC heeft gehackt hij zegt "tja als Putin Donald Trump graag wil zien, zie ik dat niet als iets slechts maar als een "asset".
- Dat hij 3 keer de vraag of hij of zijn personeel tijdens de presidentiecampagne contact hadden gehad met Rusland negeerde.
- Dat hij zo enorm tekeer ging tegen CNN, ze een vraag weigerde en ze "fake news" noemde.
- Dat zn zonen zijn bedrijf overnemen en er niet met hem over praten dus das geen probleem.
- Dat hij zn belangstingspapieren niet vrij gaat geven om te bewijzen dat hij geen deals met Rusland heeft, want hij heeft lekker toch al gewonnen.
- Dat hij grapjes maaktte over dat Lindsay Graham niet bij de 1% hoort (voor zover het:we stemmen niet op een van de elite, he kiezers?)
- Dat hij nog steeds graag over Hillary Clinton praat en de DNC eigenlijk gewoon zelf bijna gevraagd hebben om gehackt te worden want ze waren zo slecht beveiligd.

Echt.. wat een belachelijke vertoning, met een enorme stapel papieren ernaast om maar naar te wijzen als bewijs hoe belangrijk Trump zn bedijf is, en hoe groot, hoe rijk, en hoe belangrijk.
oh ja en:"Zou 't best wel tegelijk kunnen hoor, mijn bedrijf leiden en president zijn ernaast, en dat zou ook best mogelijk zijn,makkelijk kunnen, maar dat doe ik niet."
- We beginnen de eerste maandag van de werkweek.
^
Ja, want het presidentschap is een bedrijfje, wat van maandag tot vrijdag gerunt moet worden, en je zou t ook best part-time kunnen doen.

Mijn hemel...

Oh ja.. zijn vergelijking tussen de slechte pers "fake news" en nazi Duistlands lügenpresse nog vergeten.
He went there.. dus als wij verwijzen naar die periode is het niet ok, maar hij mag het wel.

En tot zover zie ik nog geen stemmers van mening veranderen, zijn nog steeds feest aan het vieren, zo blij met hun Mango Mussolini.