Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:20

Mijn vriend werkt in de bewaking, als er één iets op zijn strafblad staat is het by by job.

Ik werk in de kinderopvang en moet ook een blanco attest hebben en speciaal attest voor goed gedrag en zeden om met kinderen te mogen werken.

Bepaalde jobs vereisen dat nu eenmaal vanwege de veiligheid, de reden van het strafblad of geen attest van goed gedrag en zeden doet er niet toe.

Ze mogen zeker werken, juich dat zeker toe maar bepaalde jobs niet.

Ik mag en kan ook niet in bepaalde sectoren of jobs werken? Is dat eerlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:20

Op je bewijs van goed gedrag en zeden staat of je een strafblad hebt of niet. In België heb je er 2, ik weet dat model 2 nodig is als je met kinderen enzo wil werken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:31

Varekaj schreef:
Het kan net zijn omdat ze als allochtoon geen werk krijgen wegens discriminatie (ga dat maar een keer bewijzen) en als ze dan in een achtergestelde wijk wonen is de stap naar criminaliteit makkelijker gezet dan je denkt. Je gek solliciteren en intussen werkloosheid trekken is ook niet goed want dan krijgen ze de stempel van luie profiteur.
Er zijn er genoeg die na een straf het licht hebben gezien en zich willen herpakken, en wél positief meedraaien. Daarnaast is werken op een luchthaven niet voor iedereen weggelegd: ploegen, zwaar werk, druk... Wat moet je doen als je enige kandidaten mensen zijn met een strafblad, omdat anderen zich er te goed voor vinden? Die mensen weigeren en het werk laten liggen?

Mijn zus haar vriend is van Marrokaanse origine, 5 jaar in België, sprak geen woord nederlands en zelfs geen papieren.
Heel moeilijk om werk te zoeken en te vinden, naam alleen al is voldoende om niet aangepakt te worden.
Maar geen haar op zijn hoofd die er aan dacht om in de criminaliteit te gaan, ondanks dat ze ook zwarte sneeuw hebben gezien.
Vind dat dat tegenwoordig rap gezegd wordt.

Het merendeel van het werk bij bagagehandeling wordt gedaan door mensen met een speciaal contract. Waar de luchthaven subsidie's voor krijgen.
Als ik daar bv zou willen gaan werken, zou ik die job niet krijgen omdat ik geen strafblad heb. Dus niet van te goed voelen, maar niet aan de juiste eisen voldoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:39

@ Chanel: Dat is net het punt dat ik wou aanduiden ;) Doen ze hun uiterste best maar worden ze niet aangenomen, dan zijn het zogenaamd luie profiteurs. Werken ze wel, dan pikken ze het werk in van een zogenaamde werkloze Belg. Komen ze naar hier, spreken ze Frans maar moeten ze nog Nederlands leren, dan is het dat ze zich niet willen aanpassen. Al valt Frans voor mij nog steeds onder een landstaal. Met andere woorden, het is nooit goed. Het is top dat je schoonbroer niet heeft opgegeven en alsnog aan werk is geraakt, maar ik wou maar zeggen dat ik ergens wel snap dat anderen van zo'n situatie geheel moedeloos worden. En bijgevolg makkelijk beïnvloedbaar zijn door anderen om het criminele milieu in te gaan. Vooral bij jongeren gaat zoiets best snel.

Het is helaas inderdaad zo dat ze vaak al afgerekend worden op alleen maar hun naam op een sollicitatiebrief. Sterker nog, in het ziekenhuis waar ik jaren heb gewerkt is het een aantal keer voorgevallen dat mensen weigerden om zich door Dr. Radioloog El M. te laten onderzoeken "want ik moet dieje makkak niet aan mijn lijf hebben". Was in Frankrijk geboren, opgegroeid in België en cum laude afgestudeerd. Maar nee, dat kon niet, want hij had een kleurtje :roll: Was nochtans een schat van een arts.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:45

Hij heeft nu geen werk meer omdat hij voor een bedrijf in onderaanneming werkte, het bedrijf gaat het nu zelf doen dus geen werk meer.
Zelfs met ervaring nu, vind hij geen werk.

De jobs die hij kan doen, zijn vaak van die speciale contracten, dan is het wel frustrerend voor hem dat hij dat daarom niet kan doen, omdat hij op het rechte pad is gebleven, ondanks dat hij ook geen cent had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:49

Gekend verhaal, immens frustrerend inderdaad. En dan vinden ze niks of ze moeten fors onder hun niveau gaan werken. En zelfstandige (in bijberoep) is ook al niet evident.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:26

Tot zover mijn economische werkloosheid. Baas heeft gesmst, morgen de vroege late -O-

Zie het eerlijk gezegd echt niet zitten. Ik ben toch wel bang dat er opnieuw wat gaat gebeuren. Het vertrouwen is echt nog niet terug. Mijn moeder wilt ook graag op reis vertrekken maar ik weiger net omdat ik niet door die luchthaven wil nu...
Bovendien was het op volle capaciteit al een erg saaie job. Wij zitten alleen op kantoor waardoor wij slechts 2x/dag naar toilet kunnen/mogen. Dat is voor mij echt een probleem, ik ga makkelijk 4x op een dag. Dus hebben ze mij op de rustigste locatie gezet waar ik makkelijk kan afsluiten. Gemiddeld aantal klanten per dag: 10-20... Grootste gedeelte bezigheid van de dag: vingers draaien en vervelen. Dat gaat nu nog veel erger zijn met een capaciteit van 20%...
Tenslotte heb ik een probleem met de shiften. Ik zie mezelf vooral ingeroosterd staan voor de 12.45-21.12 shift. Onmogelijk om dan nog bij mijn paard te geraken, waardoor zij weer veel vakantie krijgt en als ze vaak stilstaat wordt ze lastig... Ik heb die job genomen om haar te kunnen onderhouden maar wat is het nut ervan als ik haar nog maar zelden zie?

Had de job voornamelijk genomen om te oefenen op mijn Frans om zo later een gooi te kunnen doen naar de check-in. Maar ik heb die droom laten varen: check-in is iets dat ik nooit meer zal doen. Ik ben duidelijk niet geschikt om in zo'n omgeving te werken (de dreiging, en ik heb fysiek érg veel last met het shiftenwerk...)

Kijk dus echt niet uit naar morgen. Dat het contract maar snel voorbij is pfff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:14

Je kan ervoor toch naar je paard? Ik heb jaren gewerkt met de shift 7u30-15u30 (vroeg) en 11u30-19u30 (laat). En uiteraard soms ook shiften 8-16 en 10-18, maar dat viel minder voor. Bij de vroege was ik rond 17u-17u30 thuis en deed ik paard op dat moment. Had ik een late, dan ging ik rond 7u30 naar stal, rond 9u30 naar huis, douchen, omkleden en om 10u30 nam ik de trein naar mijn werk.
Soms is het inderdaad wat puzzelen (zeker als mijn vriend thuis is), maar dat weet je wanneer je zo'n job aanneemt lijkt me.

Naar wat voor job zou je anders op zoek gaan? Waar ik gewerkt heb zoeken ze misschien nog mensen... Is ook wel Brussel en je moet waarschijnlijk met de metro, maar da's nog geen ramp.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:46

Gaat niet. Ik moet om 11.45 ten laatste vertrekken, daarvoor nog eten en voor mijn eten moet ik een hoop medicatie slikken. Na het eten moet ik ook een halfuur platliggen wegens maagproblemen. Dus om 10.30 zou ik ten laatste thuis moeten zijn om dat goed te laten verlopen.
Paardrijden duurt meestal zo'n 3u (ook al eindje van me thuis)
Door de medicatie dat ik moet slikken zweet ik enorm met de bijbehorende stank. Dus moet ik ook nog douchen. Alles bijeen zou ik dus rond 7u op stal moeten zijn. Nogal lastig gezien ze om 8u pas openen... Erna gaat ook niet want ze sluiten om 22u en dan kom ik net thuis aan...

De shift van 5.45 of 13.45 kan ik mee leven (buiten het steendood vervelen dan), dan kan ik probleemloos naar mijn paardje. Maar die van 12.45 die ze zo graag geven is echt een probleem :(.

Ik wil heel graag gewoon een dagjob en liefst wat dichterbij, Mechelen of Antwerpen, bij voorkeur in een niet te openbare locatie (luchthaven, treinstation etc). Administratief of customer service, zittend werk wegens ziekte. Iets waarbij je ook effectief wérkt en niet heel de dag zit te wachten of er nog werk gaat komen of niet, ik werk graag heel de dag door. Gaat de tijd sneller. Loon maakt me niks uit, liever een leuke job met minder loon dan een rotjob met hoog loon...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:14

Werk had je bij ons wel genoeg, leek soms alsof je aan een lopende band mensen stond af te werken :+ Maar ook weer Brussel en in een ziekenhuis (wel een kleintje) dus niet echt wat je zoekt helaas.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:08

Moest naar het werk om medegedeeld te krijgen dat ik mijn c4 krijg. Zeer begrijpelijk. Neem het hun absoluut niet kwalijk, ze hebben een pak minder volk nodig nu. Wel jammer, had gehoopt op 6 financieel zorgeloze maanden maar het is nu zo. De zoektocht naar nieuw werk kan beginnen!

Heb al van veel ontslagen gehoord. Hier gaan zoveel mensen mee geconfronteerd worden... Voor mij is het geen probleem, ik trek dop en woon nog thuis, maar ocharme de mensen met hypotheken, kinderen etc...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:49

Dat is minder nieuws.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:30

xLes schreef:
Gaat niet. Ik moet om 11.45 ten laatste vertrekken, daarvoor nog eten en voor mijn eten moet ik een hoop medicatie slikken. Na het eten moet ik ook een halfuur platliggen wegens maagproblemen. Dus om 10.30 zou ik ten laatste thuis moeten zijn om dat goed te laten verlopen.
Paardrijden duurt meestal zo'n 3u (ook al eindje van me thuis)

Niet kunnen en niet willen is een groot verschil.
Als ik om 10:00 uur moet beginnen, heb ik 2 paarden gereden, heb ik boodschappen gedaan en ben ik met mijn honden naar het strand of het bos geweest. Oja en heb ik gegeten.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 09-04-16 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:32

Vergeet niet de rest van het deel te quoten he. Stal opent pas om 8u terwijl ik er rond 7-7.30 zou moeten zijn. Gaat dus niet.

Maar ik ben ondertussen ontslagen dus op naar een nieuwe job, zonder shiften dit keer.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:41

Citaat:
Komen ze naar hier, spreken ze Frans maar moeten ze nog Nederlands leren, dan is het dat ze zich niet willen aanpassen. Al valt Frans voor mij nog steeds onder een landstaal

Even inpikken op dit stuk: als ik in Wallonië ga wonen zonder Frans te kunnen spreken dan denk ik dat mijn jobkansen ook zeer beperkt zijn,..

Op dit moment zijn wij in ons bedrijf ook op zoek naar personeel en wij kijken niet naar naam maar naar kunnen. Maar als je geen of niet genoeg Nederlands kan, dan tja, kunnen we er niet veel mee. En ja, we hebben het geprobeerd.
Door deze hele toestand in brussel heb ik juist besloten om minder op vooroordelen af te gaan en elk mens apart op waarde te schatten. En nu schrik ik eigenlijk nog meer van hoe de mensen zijn. Aan beide kanten wel te verstaan.

En PS, die luchtverkeersleiders die staken omdat ze mss tot hun 58 moeten werken. Hoe dom kun je zijn! Dit is gewoon een slag in het gezicht van de mensen op de grond. BA heeft alweer 50vluchen geschrapt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:47

Kan iemand mij uitleggen waarom je als luchtverkeersleider maar tot je 58e moet werken terwijl er veel zwaardere beroepen zijn? Dat je veel belast word kan ik me voorstellen maar dat is toch eigenlijk wel een keuze die je zelf maakt? Werk in de zorg is vele malen zwaarder en deze mensen moeten tot hun 67ste doorwerken

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:57

Luchtverkeersleider is een megazware job op mentaal vlak, je moet echt altijd geconcentreerd blijven of er gebeuren ongevallen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:59

emilyke12 schreef:
Luchtverkeersleider is een megazware job op mentaal vlak, je moet echt altijd geconcentreerd blijven of er gebeuren ongevallen

Maar dat is de zorg ook. Als je even niet oplet kan er ook een bewoner vallen en in het ergste geval overlijden. Ik vind dat best de leeftijd wel wat omhoog mag.
In de zorg moet je als verzorgende veel lichamelijk werk verrichten. Ik moest in mijn eentje een bewoner van 80 kilo draaien in bed. En als dat niet meewerkt heb je een probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:00

purny schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom je als luchtverkeersleider maar tot je 58e moet werken terwijl er veel zwaardere beroepen zijn? Dat je veel belast word kan ik me voorstellen maar dat is toch eigenlijk wel een keuze die je zelf maakt? Werk in de zorg is vele malen zwaarder en deze mensen moeten tot hun 67ste doorwerken

In de zorg werken is dan toch ook een keuze die je zelf maakt ;)
Volgens mij is de ene job absoluut niet met de andere te vergelijken.

Volg het nieuws erg nauw mbt de ontwikkelingen. Blijft in en in triest wat er is gebeurd. En dan te bedenken dat het eigenlijk weer voor parijs was gebeurd..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:02

Dat van die luchtverkeersleider snap ik ook niet. Ze gijzelen weer iedereen. Ze hebben verdorie pas een akkoord.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:04

En als luchtverkeersleider niet? Niemand die jou verplicht om die baan te doen hoor. Het is ook een keuze.

Maar goed. Weer on topic

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:12

purny schreef:
emilyke12 schreef:

Maar dat is de zorg ook. Als je even niet oplet kan er ook een bewoner vallen en in het ergste geval overlijden. Ik vind dat best de leeftijd wel wat omhoog mag.
In de zorg moet je als verzorgende veel lichamelijk werk verrichten. Ik moest in mijn eentje een bewoner van 80 kilo draaien in bed. En als dat niet meewerkt heb je een probleem

De zorg en luchtverkeersleider is echt niet te vergelijken qua zwaarte en verantwoordelijkheid... Luchtverkeersleider is mentaal vele malen zwaarder.

En als je in de zorg in je eentje 80kg moet omdraaien is daar het fysieke belasting beleid niet bepaald wat het moet wezen ;). En ja, ik werk in de zorg, heb in verschillende verpleeghuizen en revalidatiecentra gewerkt en transfers geadviseerd dus weet waar ik het over heb :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:19

Luchtverkeersleider is een stuk zwaarder dan de zorg. Je werk is mentaal veel intensiever. Je moet je uren aan een stuk concentreren op het kleinste detail, uren naar schermen staren. Volgens mij werken ze in shiften van 12u ook. Ja de zorg is zwaar, maar als verzorgende toch net wat minder risico hoor. Om mensen te draaien heb je hulpmiddelen, om te tillen en verplaatsen ook.

Trouwens, er zijn zat verzorgende en verpleegkundigen die tegen het einde bewust minder uren gaan werken.
Je mag beide Jobs absoluut niet vergelijken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:22

Als je in de zorg je concentratie verliest, kan er 1 persoon vallen, of in het ergste geval misschien verkeerde medicatie krijgen of iets in die geest.
Van een luchtverkeersleider zijn veel meer mensen tegelijk afhankelijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:29

Als verzorgende mag je in principe zelfs geen medicatie geven. Daarvoor dien je minimaal gebrevetteerd verpleegkundige of bachelor te zijn. In België is verzorgende voor wassen , aankleden, verversen, eten en drinken, dagelijkse zorg zoals haren wassen etc etc. Maar niks medisch gerelateerd.