Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Varekaj schreef:Het kan net zijn omdat ze als allochtoon geen werk krijgen wegens discriminatie (ga dat maar een keer bewijzen) en als ze dan in een achtergestelde wijk wonen is de stap naar criminaliteit makkelijker gezet dan je denkt. Je gek solliciteren en intussen werkloosheid trekken is ook niet goed want dan krijgen ze de stempel van luie profiteur.
Er zijn er genoeg die na een straf het licht hebben gezien en zich willen herpakken, en wél positief meedraaien. Daarnaast is werken op een luchthaven niet voor iedereen weggelegd: ploegen, zwaar werk, druk... Wat moet je doen als je enige kandidaten mensen zijn met een strafblad, omdat anderen zich er te goed voor vinden? Die mensen weigeren en het werk laten liggen?
Doen ze hun uiterste best maar worden ze niet aangenomen, dan zijn het zogenaamd luie profiteurs. Werken ze wel, dan pikken ze het werk in van een zogenaamde werkloze Belg. Komen ze naar hier, spreken ze Frans maar moeten ze nog Nederlands leren, dan is het dat ze zich niet willen aanpassen. Al valt Frans voor mij nog steeds onder een landstaal. Met andere woorden, het is nooit goed. Het is top dat je schoonbroer niet heeft opgegeven en alsnog aan werk is geraakt, maar ik wou maar zeggen dat ik ergens wel snap dat anderen van zo'n situatie geheel moedeloos worden. En bijgevolg makkelijk beïnvloedbaar zijn door anderen om het criminele milieu in te gaan. Vooral bij jongeren gaat zoiets best snel.
Was nochtans een schat van een arts.
. xLes schreef:Gaat niet. Ik moet om 11.45 ten laatste vertrekken, daarvoor nog eten en voor mijn eten moet ik een hoop medicatie slikken. Na het eten moet ik ook een halfuur platliggen wegens maagproblemen. Dus om 10.30 zou ik ten laatste thuis moeten zijn om dat goed te laten verlopen.
Paardrijden duurt meestal zo'n 3u (ook al eindje van me thuis)
Citaat:Komen ze naar hier, spreken ze Frans maar moeten ze nog Nederlands leren, dan is het dat ze zich niet willen aanpassen. Al valt Frans voor mij nog steeds onder een landstaal
emilyke12 schreef:Luchtverkeersleider is een megazware job op mentaal vlak, je moet echt altijd geconcentreerd blijven of er gebeuren ongevallen
purny schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom je als luchtverkeersleider maar tot je 58e moet werken terwijl er veel zwaardere beroepen zijn? Dat je veel belast word kan ik me voorstellen maar dat is toch eigenlijk wel een keuze die je zelf maakt? Werk in de zorg is vele malen zwaarder en deze mensen moeten tot hun 67ste doorwerken

purny schreef:emilyke12 schreef:Luchtverkeersleider is een megazware job op mentaal vlak, je moet echt altijd geconcentreerd blijven of er gebeuren ongevallen
Maar dat is de zorg ook. Als je even niet oplet kan er ook een bewoner vallen en in het ergste geval overlijden. Ik vind dat best de leeftijd wel wat omhoog mag.
In de zorg moet je als verzorgende veel lichamelijk werk verrichten. Ik moest in mijn eentje een bewoner van 80 kilo draaien in bed. En als dat niet meewerkt heb je een probleem
. En ja, ik werk in de zorg, heb in verschillende verpleeghuizen en revalidatiecentra gewerkt en transfers geadviseerd dus weet waar ik het over heb