Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:Voor zover ik heb gezien op hln staat het terreurniveau intussen op 4. Het hoogst mogelijke.
pien_2010 schreef:Wat iedereen erover denkt is eigenlijk niet relevant. Het gaat erom dat jij doet waar jij je goed bij voelt. Dus je gevoel en je verstand volgen en je niets aantrekken van al het commentaar.
Ilona__ schreef:Aanval met gijzeling op hotel in hoofdstad Mali
Foto: ANP
Gepubliceerd: 20 november 2015 09:38Laatste update: 20 november 2015 09:50
Gewapende mannen hebben vrijdag een groot hotel in de Malinese hoofdstad Bamako aangevallen
http://www.nu.nl/buitenland/4168685/aan ... -mali.html
Eulogy schreef:Walk The Moon (een Amerikaanse band) heeft ook hun hele UK/Europese tour gecanceld... Ik vind dat je je dan toch wel heel erg laat leiden door angstIk zou ze over 2 weken gaan zien in Stockholm. Bovendien gaat hun tour in februari wel door en het lijkt me niet dat het dan ineens zoveel veiliger is.
Moeten dan ook alle restaurants en cafes dicht, omdat dat ook doelwitten waren?
Citaat:De terroristische groepering Ansar Dine en Toeareg-rebel Iyad Ag Ghaly hebben recentelijk de oorlog verklaard aan Frankrijk, vanwege de inmenging van dat land in het conflict in Mali.
Iyad Ag Ghaly deed mee aan de invasie in Noord-Mali van Toeareg-rebellen en strijders die aan al-Qaida-gelieerd zijn.
Tcm62 schreef:3man aangehouden...integenstelling tot gewonre criminaliteit heeft de politie nu wel ogen en oren van de burger, dat verwacht ik zeker wel....en luxe auto's met Belgisch kenteken op arabisch klinkende namen, verhuurbedrijven of namen van lieden die antecedenten hebben zullen nu allemaal stelselmatig nagetrokken worden en bij twijfel meteen onderzocht worden...
Gaat Rutte nu weer speechen dat iedereen fijn uit moet gaan?
Ik denk persoonlijk dat appasionata wel kan, maar denk eerder aan grote dansfeesten, massale discoteken.
_Deco_ schreef:Ook in Mali zijn het jihadisten.. Ik snap dat hun beleving van de wereld anders is dan die van de gemiddelde Nederlander. Wat ik echt niet kan snappen is dat je zo diep kan zinken dat je zoveel geweld kan gebruiken tegen onschuldige mensen. Mensen die gewoon een avondje uit waren,naar een restaurant, concert of naar een voetbalwedstrijd. Dat maakt het ook eng en ongrijpbaar, het is een groep mensen tegen een andere groep. Heb ook het idee dat het niet 1 'baas' is,zoals bijvoorbeeld in de 2e wereldoorlog Hitler was. Dat maakt het ongrijpbaar. Nu worden er steeds terroristen gedood maar er komen er altijd weer bij.