Vera schreef:Staat een goed stuk in het NRC over de (wan)toestanden die zich afspeelden in het huwelijk en scheiding. Maar vooral hoe er gefaald is door de instanties..... Triest.
Ook triest voor de moeder dat je hele leven zo op straat ligt. Hoe kom je hier ooit nog een beetje knap uit...
Heel erg ja... Maar imo zijn het niet alleen instanties die gefaald hebben. Op zich ben ik best voor het meer in beeld brengen van huwelijks/relatie/ouderschapscursussen. En evt verplicht aanbieden daarvan? Ik heb me al vaker verbaasd over dat er overal diploma' en lessen voor nodig zijn. Voor het aanschaffen en rijden van een motor/auto en voor het omgaan met een hond/paard heb je zelfs lessen en is het normaal. Maar voor het aangaan van zoiets belangrijks als een huwelijk/relatie en het krijgen van kinderen moet iedereen het zelf maar uitzoeken? Bizar.
Wij hebben iig wel eens een soort van relatiecursus gevolgd, en gaan in oktober trouwen en doen dan waarschijnlijk een huwelijkscursus. Niet omdat het slecht gaat (dan ben je imo al te laat) maar omdat er in elk huwelijk altijd donkere wolken komen ooit, en je m.i. moet weten hoe je een huwelijk goed moet kunnen houden.