2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:27

Jolliegirl schreef:
Hitte vind je al niet meer....niet als de kids nie meer in leven zijn

Het rottingsproces geeft ook hitte....
Daarom wachten ze juist, omdat het even duurt voordat dat goed op gang is. Maar meestal starten ze na een week met zoeken met sensors. MAAR ze moeten dan wel weten waar te zoeken, ze kunnen niet over een hele provincie de sensoren laten gaan...

Dit is al eerder uitgelegd door de politie en hier in dit topic.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:28

Misschien wel, heb zelf niet in zo'n situatie gezeten. Heb wel van redelijk dichtbij zulke situaties gezien en uiteindelijk zijn de vaders altijd de banketstaaf. Wel betalen, maar de kinderen nauwelijks of niet mogen zien omdat moeders dat verbied via jeugdzorg of de rechter.
En uiteindelijk zijn de kinderen, ook hier, weer de dupe van. Dat vind ik erg schrijnend, want dit geval komt nu goed in het nieuws, maar dit is lang niet het enige geval.
Investeer dan in een goede huwelijkstherapie/cursus vanaf het begin al. Een huwelijk is hard werken om te onderhouden en gaat het niet goed, zijn de kinderen (als die er zijn dan) er altijd de pineut van. Dat vind ik echt heel erg.

Anoniem

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:29

Dat is ook erg, maar het is niet zo dat alleen de vaders altijd het slachtoffer zijn.

In mijn ogen zijn er bij zoiets alleen maar verliezers.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:32

10.00 uur: De organisatoren van de zoekacties in Zeist en De Utrechtse Heuvelrug gaan hun krachten bundelen. Dat laten ze via Facebook weten.

09.30 uur: De zoektocht naar de vermiste jongens in Leersum is afgeblazen. Door het pinksterweekend zijn de organisatoren van de zoektocht bang voor een grote opkomst die ze niet goed kunnen coördineren.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:34

Staat een goed stuk in het NRC over de (wan)toestanden die zich afspeelden in het huwelijk en scheiding. Maar vooral hoe er gefaald is door de instanties..... Triest.
Ook triest voor de moeder dat je hele leven zo op straat ligt. Hoe kom je hier ooit nog een beetje knap uit...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:35

Lente schreef:
Dat is ook erg, maar het is niet zo dat alleen de vaders altijd het slachtoffer zijn.

Uiteindelijk zijn er alleen maar verliezers ja. Maar het is toch verschrikkelijk dat die vader zich zo slecht voelde, er zoiets is ontploft in zijn hoofd dat hij blijkbaar geen andere weg meer zag dan dit? Dan ben je echt al heel ver heen. Dan is er echt iets erg mis gegaan in deze zaak. Dat moet in de toekomst echt voorkomen worden.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:38

Lente schreef:

Ben ik het geheel mee eens!

Ik heb het van dichtbij mogen meemaken als kind zelf toendertijd! scheiding heeft 6 jaar geduurd waarbij ik " als oudste van 5" naar elke rechtszaak gesleurd werd. Hierbij was vaders zeker geen slachtoffer.

Ik kan je vertellen.. vaders wilde ons zelfs niet.. hooguit geld. Geld voor het huis, geld voor ons.. heeft spaarrekeningen van zijn eigen kinderen geplunderd. En liet mijn moeder achter zonder geld met 5 kinderen.

Toch wilde mijn moeder het beste voor ons door met moeite een regeling te treffen dat de kinderen om het weekend bij vaders kwamen.
Zelf was ik toen een jaar of 11 en zag al gauw in dat ik beter geen contact meer had met hem. Jeugdzorg heeft mij hierbij begeleid en heeft zelfs nog geprobeerd om het contact te verbeteren! Ikzelf heb ervoor gekozen om te stoppen.

Nu 9 jaar later, is hij nog steeds bezig met het chanteren van mijn moeder.. heeft diverse malen ingebroken in huis om papieren van de advocaat te stelen.. en heeft daar de laatste keer zelfs iemand voor ingehuurd!

Dus ga mij niet zeggen dat elke vader de dupe is :)
Elke scheiding is anders. Ook hier zijn knoppen omgedraaid. weleens waar niet in de trieste zin als deze zaak.. maar het gebeurd dus aan beide kanten!

Ik vindt dan ook dat een verdere discussie over de scheiding hier niet op zijn plaats meer is.
Het blijft al bij al een trieste zaak, waarbij we allemaal willen dat de jongens gevonden worden.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:39

En als ze daar gezocht hebben en geen resultaat boeken dan hopelijk of dat ze in de buurt van Venray gaan zoeken ook.
Askim schreef:
o.a de lek, leersumse veld enz

Altijd jammer dat wanneer Jeugdzorg erbij is komen kijken. Wie weet was er wel soort van ''oorlog'' tussen hem en zijn ex vrouw. Maar goed ken het hele verhaal niet maar waar er 2 vechten is er ook 2 schuld, het jammere is vooral dat kinderen vaak de dupe zijn/worden.

Maar om nou gelijk te roepen bang te zijn dat hij zijn 2 kinderen misbruikt zou kunnen hebben :o, dat zijn ondergoed mist kan van alles zijn waarom ie die niet aan had. En dan een vermist T-shirt van Julian tsja heb werkelijk waar geen idee maar dan de vraag waar is de rest van alle spullen dan want neem aan dat de moeder die maandagochtend 2 tassen ingepakt heeft omdat hij op een korte vakantie zou gaan met zijn kinderen? :o.

Ik ben er ook een uit gescheiden ouders. Mijn ouders hebben 4 (of 5) kinderen. Ik weet niet precies alles maar wel dat mijn vader de bok was en vooral wel van alles moest betalen.
Hele verhaal ken ik niet echt omdat ik zelf nog maar een jaartje of 7 misschien 8 was. Wel weet ik dat ik en mijn broertje midden in de nacht gewekt werden plotseling en toen naar mijn oma heen zijn gewandeld omdat er oorlog was tussen mijn ouders of vooral mijn vader was laaiend heb hem horen schreeuwen/schelden op mijn moeder die nacht.
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 18-05-13 11:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:40

Soms is een scheiding gewoon het beste, juist om geen ruzie en spanningen meer te hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:41

Vera schreef:
Staat een goed stuk in het NRC over de (wan)toestanden die zich afspeelden in het huwelijk en scheiding. Maar vooral hoe er gefaald is door de instanties..... Triest.
Ook triest voor de moeder dat je hele leven zo op straat ligt. Hoe kom je hier ooit nog een beetje knap uit...

Heel erg ja... Maar imo zijn het niet alleen instanties die gefaald hebben. Op zich ben ik best voor het meer in beeld brengen van huwelijks/relatie/ouderschapscursussen. En evt verplicht aanbieden daarvan? Ik heb me al vaker verbaasd over dat er overal diploma' en lessen voor nodig zijn. Voor het aanschaffen en rijden van een motor/auto en voor het omgaan met een hond/paard heb je zelfs lessen en is het normaal. Maar voor het aangaan van zoiets belangrijks als een huwelijk/relatie en het krijgen van kinderen moet iedereen het zelf maar uitzoeken? Bizar.
Wij hebben iig wel eens een soort van relatiecursus gevolgd, en gaan in oktober trouwen en doen dan waarschijnlijk een huwelijkscursus. Niet omdat het slecht gaat (dan ben je imo al te laat) maar omdat er in elk huwelijk altijd donkere wolken komen ooit, en je m.i. moet weten hoe je een huwelijk goed moet kunnen houden.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:42

Verootjoo ik snap wat je zegt :j Ik denk dat je ook als vrouw kritischer moet kijken naar wie de vader van je kinderen wordt, en dan bedoel ik van te voren... Ik ben bij mijn ex weggegaan omdat hij alcohol verslaafd is. En dan kon ik wel heel graag kinderen willen, ik wil niet dat ze opgroeien met een vader die teveel zuipt en dat volkomen normaal vindt...

Ik zal wel nu de kat op het spek binden maar ik denk dat vrouwen op een gegeven moment zo graag kinderen willen dat ze over bepaalde grenzen heen stappen.. Je hebt immers al jaren in een relatie geinversteerd.. Maar de dingen die je eerst als vervelende gewoonte afdeed kunnen uiteindelijk deal breakers worden. Workaholics, heftige jaloezie, alcohol/drugs of woede/gedragsproblemen allemaal dingen die je gewoon niet moet accepteren voor jezelf maar al helemaal niet voor je kinderen. En bewust kinderen nemen met een man die eigenlijk niet bij je past... Dat is vragen om problemen.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:45

11.17 uur: De Raad voor de Kinderbescherming wil niet ingaan op het artikel in het NRC Handelsblad. "We herkennen ons in het artikel, maar gaan verder niet op de zaak in", aldus een woordvoerder van de Raad tegen RTV Utrecht.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:58

Heftig artikel zeg in het NRC:
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/05/18/ver ... cht-komen/

quote daaruit:
"Uit het rapport van de Raad voor de Kinderbescherming blijkt dat hulpverleners het gevaar voor de kinderen verschillend inschatten. In het 'verzoek tot onderzoek' dat Bureau Jeugdzorg begin 2013 aan de Raad stuurt moet worden vermeld of het onderzoek "spoedeisend" is. "Nee", luidt het aangekruiste antwoord.

Maar van de organisatie Timon ontvangt de Raad een rapportage waarin staat dat er "sprake is van een acute bedreiging van de veiligheid van een of meer gezinsleden". De Raad zelf heeft "grote zorgen" over "sociaal-emotionele ontwikkeling en gedrag" van de jongens. Met de ondertoezichtstelling moet voor hen een "stabiele, voorspelbare en rustige opvoedsituatie" worden gecreëerd."

Edit:
"Timon is een organisatie voor jeugdzorg en (jong)volwassenenzorg, met name
werkzaam in de provincie Utrecht en de stadsregio's Rotterdam en Amsterdam.

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:03

edit, had het al in het linkje gevonden.

Arme kids!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:06

Ik heb er altijd zo de pest aan als er wordt afgegeven op jeugdzorg.

Je werkt met mensen. Binnen elk beroep worden fouten gemaakt en mensen kunnen je flink voor de gek houden.

Er zijn relatief weinig gezinnen die binnen gedwongen kader met jeugdzorg te maken hebben. Als ze te snel ingrijpen is het hek van de dam, zijn ze te laat dan hebben ze het fout gedaan...

:n

Niemand weet hoe het gezin ervoor stond. Wij weten de reden tot echtscheiding niet, wij weten niet hoe het met de kinderen ging en hoe zij zich voelden. Wij weten niet wat er tussen hun ouders heeft afgespeeld en ik vind het ronduit respectloos voor álle betrokkenen dat erover gespeculeerd wordt!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:11

steeds meer bizarre feiten, wat erg....

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:14

Lente maar nu kost het wel mensenlevens.... liever boos omdat ze te snel ingrijpen.
Vind het alleen moeilijk te begrijpen dat je vaak hoort met dit soort zaken dat ze bekend waren bij jeugdzorg.

Nou heb ik gehoort dat hij al een tijdje zich niet goed voelde...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:16

Lente schreef:

Eens.
Vaders altijd in de slachtofferrol is echt achterhaald. Integendeel zou ik bijna zeggen maar deze discussie doet hier niet zo ter zake.
Je kunt nooit kijken in de keuken bij een ander gezin...

aanvullend..ik vind het echt erg dat nu zo in hun priveleven wordt gegraven. Dat mag niet eens vlg mij. Dat er hier een drama afspeelt is vreselijk maar enkel en alleen de politie zou ingave moeten hebben in deze kennis en niet de media. Bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:18

Askim schreef:
Lente maar nu kost het wel mensenlevens.... liever boos omdat ze te snel ingrijpen.
Vind het alleen moeilijk te begrijpen dat je vaak hoort met dit soort zaken dat ze bekend waren bij jeugdzorg.

Nou heb ik gehoort dat hij al een tijdje zich niet goed voelde...

Denk je dat het geen levens kost als ze te snel zijn? Wel op een andere manier, maar toch...

Zal wel half bokt over me heen krijgen maar ik denk dat in sommige gevallen je beter af bent als je overlijdt dan als je je leven lang geestelijke schade met je mee moet dragen.

Ik heb dat soort leed gezien bij mensen.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:25

Lente nee vind dat je daar zeker niet over mag oordelen..
Ik zelf en ken meerdere hebben een lastig tijd in hun leven gekent en ben blij dat ik juist nog leef.

deze kinderen hadden gewoon horen op te groeien en het zelf anders kunnen doen.

Vind je erg grof hier in!!!

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:26

Nou ik zou in zo'n situatie als kind zijnde toch liever opgevangen worden in een warm nest dan doodgemaakt worden.
Dus beter af? dubbel gevoel.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:27

Natuurlijk hadden deze kinderen gewoon gezond en gelukkig op moeten groeien, ik beweer toch nergens anders?

Ik zeg alleen dat ik van mening ben dat te vroeg ingrijpen misschien nog wel schadelijker kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:28

Opgevangen in een warm nest is ook een stuk illusie. Niet elk kind dat uit huis wordt geplaatst of wat ook komt terecht in een warm nest.

Het is gewoon een heel ingewikkeld systeem.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:34

hoe weten ze eigenlijk dat de vader een rode boxer droeg?
heeft moeder dat verteld? zo ja hoe weet zij dat?

in mijn omgeving hoor ik steeds andere gedachtes..dat moeder en vader samen iets gepland hadden omdat ze gek van hun kinderen werden..vader kon het niet meer aan na de daden heeft zichzelf van het leven beroofd.. moeder vertelde enkele dagen geleden aan de vrijwilligers waar ze moeten gaan zoeken..

ik weet dat dit speculaties zijn en dat deze niet de bedoeling zijn.
over de berichten van BJZ kan ik me in vinden..google maar eens op BJZ de eerste pagina's zijn niet veel goeds!

hoe dan ook hoop ik dat de jongens snel gevonden worden.. arme kinderen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:36

Serieus! Hou op met het kakken op jeugdzorg! Het is niet jeugdzorg die die kinderen heeft laten verdwijnen!

Zij zijn niet verantwoordelijk voor deze tragedie!!