De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Babootje

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 11:26

Het hele boek is de moeite waard overigens
http://whatreallyhappenedtomadeleinemcc ... gspot.com/

Als je je afvraagt hoe het de McCanns is gelukt bijna iedereen in de ontvoeringstheorie te laten geloven zonder dat daar enig forensisch bewijs voor is gevonden is bovenstaand overzicht van Lusitana wel een mooie. Het linkje onder "uit zijn boek" ,
Daarom noemde ik het ook een "mantra" en iedereen die het waagde om iets anders te suggereren stuurde de McCanns een legertje advocaten op af. Daardoor dorst de media op een gegeven moment ook over niets anders mee te schrijven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 11:33

En als ik dit dan toch weer lees....
http://whatreallyhappenedtomadeleinemcc ... story.html

Ongelooflijk ook te lezen (dat wist ik echt nog niet) dat Gerry blijkbaar aanwezig mocht zijn bij de getuigenverklaringen van Kate in het begin.
Dat is wel een hele grote fout van de Portugese politie.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:17

Waar lees je dat dan?

Ik ken alleen
Citaat:
Of British nationality, cannot speak or write Portuguese, therefore an interpreter is present taken from a list provided by the Consulate, ADSR.
Also present Carlos Pinto de Abreu, attorney.
KMH confirms all of what was stated before the Policy on May 4, 2007, the day following the events under investigation.

en
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/KATE ... -09-07.htm

Ook geen andere aanwezigen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:45

Overigens, food for thoughts: Je kunt een kind ook doodschudden.
Er was van Kate bekend dat ze soms haar geduld verloor met de kinderen.
Citaat:
De getuigenis van de Engelse vrouw van in de zeventig (Pamela Fenn), die een appartement boven het appartement van de McCanns bewoonde, geeft ook aan dat Kate soms gewelddadig werd. Zij had geen controle meer, het geschreeuw van het meisje dat haar vader riep, was hoorbaar. Er is een andere getuige, ook Engelse, die naar hetzelfde scenario verwijst. Kate leek momenten van agressie te hebben jegens haar kinderen: Het was de vader, hoewel meer afwezig, die meer emotionele controle toonde.
Kate weerlegde al deze verdenkingen bij de gerechtelijke politie van Portimão, waar ze werd verhoord, en in deze context legden ze het strafrechtelijke kader voor dood door nalatigheid uit. De CM weet dat de rechercheurs, hoewel ze haar niet rechtstreeks met mogelijke agressie hebben geconfronteerd, hebben uitgelegd dat door het ongeval niet te bekennen, dit de deur zou kunnen openen naar een pijnlijker juridisch kader.
Wat betekent dat het niet langer dood door nalatigheid zou zijn, maar een gekwalificeerde misdaad of met mogelijke opzet.

Bron

De pagina met de foto´s waaruit ze conclusies trekken maakt me wel kwaad hoor.
http://whatreallyhappenedtomadeleinemcc ... -tell.html

Ik zit hier vaak genoeg in de zon terwijl het 8 km verderop onweert of pijpestelen regent of een dikke wolk hangt.
Ik heb ook wel eens dat ik in de zon wegrijdt en ik dikke mist tercht kom.
doordat het kust en bergen is, krijg je wonderlijke weerpatronen die zeer plaatselijk zijn. Ik zit al een jaar op regen te wachter en overal om me heen (en dat kan zo dichtbij als een km zijn) heeft het ZWAAR geregend en hier af en toe een spatje.
Ik ben net nog op de scooter weggeweest en het was zo heet dat ik mijn jas heb losgedaan, echter, ik kom op het laatste stuk en de wind was gewoon niet alleen veel heviger, maar ook koud.
Ik maak dit echt heel regelmatig mee op redelijk korte aftanden van minder dan 10 km.
Het scheelt ook heel erg of je ergens in de luwte van gebouwen zit of op het strand. In dezelfde plaats.
Dus tenzij je foto´s of film hebt van andere vakantiegangers op het terein van de Oceanclub, heb je wat dat betreft niks in te brengen over de weersomtandigheden.

Los daarvan denk ik dat de poolffoto van de eerste dag is, als hij al daar genomen is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:07

Lusitana schreef:
Cayenne schreef:
Ik heb de update docu van 60 minutes gezien en ik vind het wel veelzeggend dat hij ook het idee had om een geluidsdichte kelder te bouwen ala Jozeph Fritzl.
En het feit dat hij alles documenteerde van zijn slachtoffer(s?) kan ook een belangrijk punt in het onderzoek zijn momenteel.

Hij heeft nog geen woord gesproken tegen de politie. Alles wat we van hem weten komt van anderen en mensen van bv the Sun en SkyNews die gewoon dingen zitten te verzinnen. Ik geloof geen ruk van die kelder. Hoe wil je dat doen zonder huis? Hij was bijna constant onderweg, woonden bij anderen in als een parasiet. De "kelders" die gevonden zijn hadden niet eens een ingang.
Wat er op die stick staat weten we niet allemaal, maar wat we wel weten is dat hij er vooral masturberend op staat. De video van de verkrachting stond volgens mij op een cd en hadden ze al eerder.
En ALLES hadden ze al eerder. Jaren eerder. Ik begrijp nog steeds niet waarom het nu ineens een groots verhaal is.

En nog steeds, wat is het verband met Maddie?

Hij had/huurde wel degelijk een huis. Is ook in deze docu genoemd (en bekeken) en staat ook in andere stukken.
En als hij idd een kelder wilde maken (waar hij overigens al mee begonnen was), kan dat wel degelijk relevant zijn.
Verder is dat uiteraard speculatie, net zoals jij en iedereen dat hier doet :) Ik vind het wel interessant dat ze nu met hem op de proppen komen.

Doodschudden kan idd, net als wurging, verdrinking, zuurstof injecteren etc :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:20

Doodschudden is, integenstelling tot de rest dat je noemt over het algemeen niet zo bedoeld. Ze zijn gewoon kwaad op een kind en rammelen het door elkaar. Het is niet de bedoeling om ze te doden...

En ja hij woonde ook wel een keer in een huis, maar dat zegt nog niet dat hij de tijd en de middelen had om een kelder te gaan graven. Het gaat gewoon om een fantasie, niet ongewoon als je aan de drugs zit, waarvan ze doen alsof hij er al mee bezig was ofzo.
Hij heeft zoveel gezegd wat fantasiën betreft en hij had nu eenmaal gruwelijker fantasiën dan ons, maar als wij het hebben overeen stal voor 40 paarden willen met een aantal in pension, een aantal voor de verkoop en een aantal voor onzelf, wil dat nog niet zeggen dat we daar echt mee bezig zijn of kunnen realiseren. Fantasiën zijn per definitie gewoon luchtkastelen.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 13-08-20 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:23

Speculaties over bv doodschudden, zijn gewoon luchtkastelen..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:30

Een luchtkasteel is een fantasie over wat je wilt hebben of bereiken.

Bereffende het doodschudden er staat bij dat het food for thoughts is. Met andere woorden, een bodem om over na te denken. Er staat nergens dat het een feit of zelfs een theorie is.
Maar gezien haar gedrag is het niet raar om te denken dat ze een kind door elkaar kan rammelen.
Het is iets dat je min of meer "overkomt" en waar mensen ook meteen enorme spijt van hebben als het lichamelijke effecten geeft.

Zo kun je ook alle fantasiën van Brückner als bodem om over na te denken gebruiken.

Iedereen kan zelf denken wat ze vinden van het kelder gebeuren. En wellicht hád hij plannen, maar ik geloof niet dat er iets in die richting is uitgevoerd.
Ik geloof, gezien de ervaring met SkyNews en the Sun, dat het een zaadje is dat geplant is door die media, maar als iemand aan kan tonen dat het niet zo is, verander ik zo van gedachten hoor. :D
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 13-08-20 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:39

Precies, een fantasie die je wilt hebben of bereiken.

Een fantasie over dat de ouders de schuld hebben enz zijn ook luchtkastelen. Er is een groep anti Mccanns, die alles uit de kast trekken om hun er slecht uit te laten zien.

En er komen ook berichten andersom voorbij, waarvan dan gezegt gaat worden "tja ohw van de....krant of.... TV. Dat zijn allemaal vriendjes van de Mccanns enz enz

Afbeelding
Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:46

Je snapt niet wat een luchtkasteel is. Het luchtkasteel is niet wat wij vinden. Een luchtkasteel bouwen is een fantasie voor jezelf. Brückners luchtkastelen hebben niets te maken met de buitenwereld, het zijn zijn fantasiën.

Je quote uit de Britse krant geeft aan dat Amaral "under intense scrutiny" kwam, maar het laat weg dat de McCanns daar achter zaten....
https://thecompletemysteryofmadeleinemc ... ed-by.html

Halve verhalen geven een verkeerde indruk.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:03

Mijn punt is, je kunt van alles verzinnen...

En hoe weet jij nu of Brückner's fantasieën, niet verder kwamen dan fantasieën?
Volgens meerdere getuigen, is Brückner wel degelijk bezig geweest de kelder uit te graven, bij het blauwe huis. Hij had net als Mark Detroit, meerdere woon "mogelijkheden".

En nogmaals ik wil hiermee niet zeggen dat hij voor mij de dader is!

Ook zeg ik niet dat de Mccanns onschuldig zijn of niet.

Maar hier worden keer op keer de Mccanns beschuldigd.

En het is bewezen dat de PJ, in het begin überfordert was met de zaak. En eerst Murat op de korrel namen, daarna de Mccanns, waardoor iedereen (media enz) zich als hyenas daarop storten.
Waardoor het spoor naar misschien de daadwerkelijke dader, behoorlijk afgeleid werd.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:16

Dat weet ik helemaal niet, daarom gaat het ook gewoon over "niet geloven" in mijn post daarover. Het is gewoon een persoonlijke mening.

En wat dacht je ervan dat het juist de McCanns zijn die een dwaalspoor hebben gezet?
Het "Murat vind ik maar verdacht" komt bij de groep vandaan.
En de PJ volgden alle draadjes en niet alleen 1 of 1 tegelijk ofzo.

En al "beschuldigen" we de McCanns honderd keer, we zitten in een topic, niet in een rechtszaak. We kunnen zeggen wat we willen. Anders dan in de buitenwereld waar de advokaat van de McCanns iedereen aanpakt die wat anders zegt dan "ontvoering" .

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... arged.html

Opvallend is dat Sky weer de bron is, en iedereen het maar kopieert.
Zitten er geen echte journalisten op of wat?

En nog iets: de media hebben natuurlijk niks te maken met hoe dat kind verdwenen is.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:49

We gebruiken allemaal links uit de media..

Want dat zijn onze bronnen..

Wij zijn er niet bij geweest, WIJ staan allemaal invloed van de media.

Ik probeer neutraal te zijn, maar ben 1 van de weinige hier..

Ik heb ook beelden gezien van een erg emotionele Kate, en als moeder herken ik dat. Ook om maar door te gaan met zoeken. Dus als rijke mensen willen steunen, zou ik dat aangrijpen.
Ik zou er alles aan doen om mijn dochter te vinden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 09:05

Lusitana schreef:
Waar lees je dat dan?

In het boek van Peter McLeod in hoofdstuk 1 "changes of stories" onder "first change of story"

Afbeelding

Er staan referentielinks bij 9 en 10 en daar de verwijzing Ibid p 90 en 91. Ik moet er nog even achterkomen wat Ibid is :D maar het lijkt me een boek. Gezien hoe het deel geschreven is (would place a hand on my shoulder or give ME a reassuring squeeze" zou het uit Kates eigen boek kunnen zijn.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:43

Ibid = ibidem ofwel op dezelfde plaats, wat wil zeggen: op dezelfde pagina terug te vinden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 09:56

@Three Fingers: Omdat je je afvroeg hoe het nu zat met het open raam, de gordijnen en het rolluik zijn voor jou onderstaande links uit het boek van Peter McLeod interessant:

http://whatreallyhappenedtomadeleinemcc ... story.html

http://whatreallyhappenedtomadeleinemcc ... ndows.html

In hoofdstuk 1 "Changes of stories" wordt omschreven hoe de getuigenverklaringen van de McCanns steeds werden gewijzigd. Van opengebroken rolluik en naar binnen door de voordeur met gebruikmaken van de sleutel (op 4 mei) tot alle deuren van het appartement niet afgesloten (op 10 mei). De McCanns pasten hun getuigenverklaringen echt ongegeneerd aan, maar het steeds aanpassen van verklaringen is echt wel een "rode vlag".
Het rolluik kon echt niet van de buitenkant zijn opengebroken (ook al beweerde Gerry van wel) zonder sporen. De luiken waren voorzien van een poedercoatlaag waarop dat soort activiteiten zeker sporen na zou laten. Die waren er niet. Het systeem was zodanig dat - al zou je ze openkrijgen - het luik niet open zou blijven staan. Dat kan alleen vanaf de binnenkant. Het zou dus steeds naar beneden vallen op degene die erin probeert te klimmen. Zie filmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=IeuMzyaCnnY
Dit gegeven werd in de media gedeeld. Daarna maakten de verklaringen van de McCanns een flinke draai. En ging het appartement van afgesloten naar onafgesloten en werd beweerd dat de inbreker dan via de (voor)deur binnen was gekomen en dan via het raam naar buiten zou hebben moeten gaan, wat volkomen onlogisch zou zijn als de deur gewoon open is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 09:59

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 10:00

Askja schreef:
Ibid = ibidem ofwel op dezelfde plaats, wat wil zeggen: op dezelfde pagina terug te vinden.

Dank je Askja, dan is het inderdaad in Kates boek terug te vinden (dat was de referencelink er vlak voor)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:09

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:38

Het gaat volgens mij om getuigenverklaringen, dat is voordat ze arguido waren en officieel verhoord werden. Het ging toen nog om beeldvorming.
Er is volgens mij geen regel dat ze apart gehoord moeten worden in die omstandigheden, hoewel dat meestal wel gebeurd.

Hij haalt veel uit Kates boek erbij, ook vaak om het verschil met de werkelijkheid aan te tonen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:48

ThreeFingers schreef:
Zelfs de 1 van de bekendste journalisten, die vanaf het eerste begin op de zaak zat, en de schaduw van de Mccanns was.

Geeft aan dat Amaral gelogen heeft....

NOG MAAR EEN KEER DAN
Het gaat om de DNA tests waarvan hij heeft gezegd dat het een match was. Hij was daar ook van overtuigd en het zal me ook niks verbazen als de eerste mails erover het ook zo gezegd hebben.
Zij heeft ook pas later kunnen lezen wat het lab allemaal precies aangegeven heeft en het is ook mogelijk dat ZELFS AMARAL pas later de details kreeg, of helemaal niet, omdat hij toen al van de zaak was gehaald, want het lab heeft er MAANDEN over gedaan om wat los te laten over de resultaten. De eerste resutaten kwamen van een ander lab, trouwens.

Als je dus ergens geen vertrouwen in wilt hebben leg dat dan bij de Britse labs de niks los wilden laten in het begin en waar een verschrikkelijk lastige communicatie mee was, en niet bij het hele politie apparaat omdat Amaral toevallig overtuigd was dat het voldoende match was.
Deze journaliste is boos dat ze bericht heeft gegeven van iets waarvan ze nu weet dat het niet helemaal klopte en dat is logish. Je wilt de waarheid verkondigen.

En niet om het een of ander, het is geen DNA dat kwam aanwaaien van een vreemd.
Waarom heb je DNA in een kofferbak?
Waarom weigert de Britse politie nieuwe tests?

De politie is voor de gek gehouden en ze hadden nooit moeten gaan zoeken.
De McCanns wisten toch alles beter en deden toch van alles privé achter de rug om.
Ze hadden gearresteerd moeten worden voor het alleen laten van de kinderen (de hele groep) en uitgeleverd aan Groot Brittanië en die hadden de rotzooi op kunnen ruimen.
Maar goed, helaas is het niet zo gegaan en het valt niet terug te draaien.
Het wachten is op voldoende gewetenswroeging, maar dat zal wel niet komen.
Ondertussen vraagt de Britse politie gewoon elk half jaar nieuw fonds en hebben ze al 12 miljoen besteed aan niks doen. Het is een grof schandaal.

Kwam trouwens een leuke tegen, ze werden ergens de McScams genoemd :+ Houd ik erin.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:27

Jij durft uitspraken te doen!

"De politie is voor de gek gehouden en ze hadden nooit moeten gaan zoeken.
De McCanns wisten toch alles beter en deden toch van alles privé achter de rug om.
Ze hadden gearresteerd moeten worden voor het alleen laten van de kinderen (de hele groep) en uitgeleverd aan Groot Brittanië en die hadden de rotzooi op kunnen ruimen."

Stel de Mccanns zijn onschuldig, en moeten dit soort bla bla aanhoren.

Jij praat altijd in de vorm dat de Mccanns schuldig zijn.

En als ze onschuldig zijn, en hun dochter echt ontvoerd is, hebben ze mijn respect dat ze blijven proberen hun kindje te vinden.

Voor Amaral heb ik ook een leuke, Gargamel..

Afbeelding

Gargamel en de Mcsmurfen :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:09

Hebben ze niet continue hun verhalen veranderd?
Hebben ze dan niet die criminelen van Metodo3 , "privedetectives" ingehuurd dan?
Hebben ze niet hun kinderen alleen gelaten?
Waren het geen buitenlanders in Portugal?

Ik baseer me gewoon op feiten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 17:42

Ja Three Fingers, verdiep je even in Metodo3 en hun omkooppraktijken van mensen die Maddie zogenaamd ergens gezien hadden. Dat heeft het politieapparaat aardig bezig gehouden. Voor niks. En waarom? Om het ontvoeringsverhaal bij het publiek levend te houden. En ook toen dit bewezen werd, bleven ze gewoon bij de Brian Kennedy in dienst (want die betaalde voor dat bureau). Het was gewoon een stelletje oplichters, maar dat waren al die privedetectives van de McCanns. Want ja, stel dat ze voor zichzelf gingen denken, dan bleef er van dat ontvoeringsverhaal niets over.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:51

Brian Kennedy heeft zich bij de Mccanns gemeld, en zijn hulp aangeboden nadat de Mccanns door de PJ door de slijk zijn gehaald.
Hij heeft daar vrijwillig geld ingestoken.

Brian heeft Metodo3 in het leven geroepen en betaald.
En niet ingehuurd door de Mccanns.
De McCanns hebben er gebruik van gemaakt.
En ik kan je verzekeren dat als mijn kind vermist is. Ik ook alles zou aangrijpen.

@lusitana ja ze hebben de kinderen alleen gelaten. En ja ze waren toeristen in Portugal.
Ook is het normaal dat getuigen verklaringen aan gepast worden, is op zich niet zo bijzonder.

Dit is toch nul komma nul bewijs dat ze er iets mee te maken hebben.