Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:Het Christendom, dat daar min of meer opgedrongen is in het kielzog van voormalige veroveraars, verliest terrein van de Islam.
Een van de meest extreme Islamnaties ter wereld, Iran, is een voormalige Britse kolonie.
randalinpony schreef:Terug naar Nederland: ik geloof niet dat ik het waardeer als mijn mening over Joden gelijkgesteld wordt aan die van Greta Duisenberg omdat we nou toevallig in hetzelfde land wonen, en ik geloof ook niet dat de meeste christenen zich vinden in haar mening over het Jodendom. Of zich kunnen vinden in de mening van de SGP over vrouwenanticipatie, of de mening van de paus over homosexuelen.
randalinpony schreef:En ja, er zijn Moslims met een behoorlijke portie haat tegen Joden, Christenen, en zelfs tegen moslims met gematigde opvattingen. Er zijn ook Christenen met haat tegen Joden, atheïstische blanke jongeren met een haat tegen alles met een kleurtje of exotische godsdienst...
randalinpony schreef:Je kan hiermee twee dingen. Je kan bekijken wat de oorzaken zijn van deze emoties en wat er aan gedaan kan worden (in dialoog of mogelijk strafrechterlijk) zodat dit land voor iedereen die er woont, leefbaar blijft. Het beperken van immigratie kan daar een bijdrage aan leveren, is niets mis mee. Maar daar moet dan wel een duidelijk beleid achter zitten, niet alleen maar een Islamofobe gedachte.
Het harder aanpakken, of toch in ieder geval anders benaderen van ontspoorde jeugd ook (íedere jeugd, niet alleen de marokkaanse...) is ook niets mis mee, maar ook hier bepalen de intenties weer hoe doelmatig je beleid zal zijn.
randalinpony schreef:Het maakt voor het politieke debat namelijk heel wat uit als je stelt dat wij geen agressie tolereren in deze maatschappij, van niemand, of dat je met de vinger stelselmatig naar één groep wijst en hun gedrag dan ook nog stelselmatig verbindt aan één godsdienst.
Want uiteindelijk maakt het helemaal niet uit of Sjakie het bushokje molt of Mohammed, ik wil gewoon niet in de regen staan als ik op de bus sta te wachten.
En als er één Sjakie bushokjes sloopt en tien Mohammeds dan moeten er dus tien Mohammeds en één Sjakie straf krijgen.
We hoeven de Nederlandse wet niet te veranderen, we moeten zorgen dat we hem handhaven, voor iedereen.
Nicolletje schreef:Ik vind dat je je hiermee een beetje op glad ijs begeeft. Christenen worden ook uitgeroeid in Iran. Ik weet niet of je dat als iets positiefs voor de Islam moet zien.
Of Iran een voormalig Britse kolonie was of niet, volgens mij was dat Irak, het Christendom (Assyriers) was eerder (ook eerder dan GB) in Irak dan de Islam.
randalinpony schreef:@Nicolletje: hoe in Gódsnaam lees jij uit mijn woorden dat ik vervolging van Christenen als een positief iets zie
randalinpony schreef:Zelfde bron (het moederforum waar ex-islam aan vastzit) als Jantergouw: wij presenteren de Christelijke Fitna.
http://www.brights.nl/weblog/pivot/entry.php?id=182
Tja...
Staan ook interessante dingen op die site over Christenfundamentalisme in de VS. En geloof me, dat is net zo onschuldig als Moslimfundamentalisme.
Fundamentalisme is de grootste vijand van de democratie. Niet het christendom, niet de Islam en niet allerlei tegenbewegingen. Oja, en heel grote groepen mensen die dat fundamentalisme omarmen.
En volksmenners die de demagogische kunst tot kunst weten te verheffen natuurlijk...
@Nicolletje: hoe in Gódsnaam lees jij uit mijn woorden dat ik vervolging van Christenen als een positief iets zie, of zelfs maar de islamisering van bepaalde delen van de wereld als een positief iets zie?![]()
![]()
@Alet 47: dat is inderdaad interessant om je eens in te verdiepen, ik ben benieuwd of daar ook onderzoek naar gedaan is. Als ik wat tegenkom, zal ik het hier posten.
Citaat:In 1925, Reza Khan overthrew the weakening Qajar Dynasty and became Shah. Reza Shah initiated industrialization, railroad construction, and the establishment of a national education system. Reza Shah sought to balance Russian and British influence, but when World War II started, his nascent ties to Germany alarmed Britain and Russia. In 1941, Britain and the USSR invaded Iran to use Iranian railroad capacity during World War II. The Shah was forced to abdicate in favor of his son, Mohammad Reza Pahlavi.
In 1951, after the assassination of prime minister Ali Razmara, Dr. Mohammed Mossadegh, was elected prime minister by a parliamentary vote which was then ratified by the Shah. As prime minister, Mossadegh became enormously popular in Iran after he nationalized Iran's petroleum industry and oil reserves. In response, the British government, headed by Winston Churchill, embargoed Iranian oil and successfully enlisted the United States to join in a plot to depose the democratically elected government of Mossadegh, and in 1953 President Dwight D. Eisenhower authorized Operation Ajax. The operation was successful, and Mossadegh was arrested on 19 August 1953. The coup was the first time the US had openly overthrown an elected, civil government.[98]
jantergouw schreef:Aan de ene kant wordt er beweerd dat het woord van de profeet heilig is, en letterlijk nageleefd dient te worden, aan de andere kant dat wat er staat geschreven in de koran niet zo letterlijk genomen moet worden. Welke van de twee is nu waar.
Nicolletje schreef:randalinpony schreef:en als je wilt begrijpen waarom de Islam zich nu zo manifesteert zul je dat in ogenschouw moeten nemen.
Dat is prima als je dat wil doen maar dan vind ik wel dat je met goede informatie moet komen.
Daphna schreef:De meeste, van deze 'haatzaaiende' stukken die je geplaatst hebt, zijn en komen uit de tijd van oorlog.
Citaat:Maar tot u, die Mij hoort, zeg Ik: Hebt uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten; zegent wie u vervloeken; bidt voor wie u smadelijk behandelen. Slaat iemand u op uw wang, keer hem ook de andere toe, neemt iemand u uw mantel af, laat hem ook het hemd nemen. Vraagt iemand iets van u, geef het hem; neemt iemand het uwe, vraag het niet terug. En gelijk gij wilt, dat u de mensen doen, doet gij hun evenzo. (Lucas 6:27-32)
Citaat:Tijdens de eerste slag van de moslims, de slag bij Badr, kreeg de grote man de kans om zijn recht te nemen. Hij stond tegenover zijn oude eigenaar, Oemayyah ibn Khallaf. En wat wil het vreemde lot? De man die Bilaal eindeloos martelde terwijl zijn handen vastgebonden waren. Diezelfde handen van de, toen nog, hulpeloze en machteloze slaaf uit Abyssinië, maken een eind aan het leven van de harteloze Oemayyah ibn Khallaf. Bilaal heeft zijn recht genomen, dat was het moment van rechtvaardigheid!
Citaat:Bilaal behoort tot één van de metgezellen aan wie het paradijs is beloofd. De profeet (vzmh) zei namelijk tegen Bilaal: ‘’Ik hoorde het geluid van jouw voetstappen in het Paradijs, precies vóór me.’’ [Boekharie]
Alsof al deze eer en respect voor Bilaal nog niet genoeg was, stierf hij ook nog eens als martelaar, strijdend op de weg van Allah. Zijn laatste woorden waren: ‘’Morgen zal ik mijn geliefden ontmoeten, Mohammed en zijn metgezellen!’’
Citaat:Inderdaad, de Bijbel - zowel het joodse (Thora) als het christelijke (Evangeliën) gedeelte - bevatten tal van verzen die op het eerste gezicht behoorlijk shockerend zijn. Een paar voorbeelden:
Uit het joodse gedeelte:
"Van de moederschoot af zijn ze van God vervreemd, van hun geboorte af dwalen die leugenaars. (...) God, sla hun de tanden uit de mond, verbrijzel de kaken van die leeuwen, HEER –(...)" (Psalm 58:4-9)
"Verheugd is de rechtvaardige als hij vergelding ziet, in het bloed van de wettelozen wast hij zijn voeten." (Psalm 58:4-9)
"Gelukkig hij die jouw kinderen grijpt en op de rotsen verplettert." (Psalm 137:9)
"Wanneer u de stad waartegen u gaat vechten nadert, stuur dan eerst boodschappers vooruit om de inwoners vrede aan te bieden. Als zij dat aanbod aannemen en de stadspoorten voor u openen, zullen alle inwoners uw dienaren worden en u belasting betalen. Maar als zij de vrede weigeren, moet u de stad belegeren. Als de HERE, uw God, de stad aan u heeft gegeven, dood dan iedere mannelijke inwoner; de vrouwen, kinderen, het vee en de buit mag u voor uzelf houden. Deze aanwijzingen gelden alleen voor steden in het buitenland, niet voor de steden die in het beloofde land liggen. Want in die steden mag u niemand sparen; vernietig alle leven. U moet de Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Ferezieten, Hevieten en Jebusieten volledig vernietigen. Dit is het gebod van de HERE, uw God. Dit gebod moet voorkomen dat deze volken u verleiden tot het aanbidden van hun afgoden en het meedoen aan hun gruwelijke gebruiken". (Deuteronomium 20:10-18)
"Dood nu alle jongens en alle vrouwen die gemeenschap met een man hebben gehad. Alleen de jonge meisjes mogen blijven leven." (Numeri 31:17-18)
""Neem de sabbat in acht, want het is voor jullie een heilige dag. Wie hem schendt, moet ter dood gebracht worden; ieder die dan werkt, moet uit de gemeenschap gestoten worden". (Exodus 31:14)
"Wie aan andere goden offers brengt, en niet uitsluitend aan de HEER, moet onder de ban worden geplaatst en gedood worden". (Exodus 22:18)
"Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten". (Leviticus 20:13)
"Als de dochter van een priester zich door hoererij ontwijdt, ontwijdt ze haar vader en moet ze worden verbrand". (Leviticus 21:9)
"Wanneer een profeet of een droomuitlegger uit uw midden een teken of een wonder voorspelt, dat vervolgens uitkomt, en hij verbindt daaraan een oproep om andere, u onbekende goden te volgen en te dienen – luister dan niet naar wat hij zegt (...) En die profeet of droomuitlegger moet ter dood gebracht worden omdat hij u wilde opzetten tegen de HEER, uw God, die u uit Egypte heeft weggehaald en u uit de slavernij heeft bevrijd. Die man heeft immers geprobeerd u af te brengen van de weg die de HEER, uw God, u had gewezen. Zo moet u het kwaad dat zich bij u aandient in de kiem smoren". (Deut 13:2-6)
Uit het christelijk gedeelte:
"Denk niet dat Ik ben gekomen om vrede op aarde te brengen. Nee, eerder een zwaard. Ik ben gekomen om verdeeldheid te brengen tussen vader en zoon, tussen moeder en dochter, tussen schoonmoeder en schoondochter." (Matheus 10:34-35).
"Wie veel heeft, krijgt er meer bij. Wie weinig heeft, raakt ook dat beetje nog kwijt. En breng nu mijn vijanden, die in opstand zijn gekomen, hier en dood hen voor mijn ogen!" (Lucas 19:26-27)
"Want God heeft gezegd: “Toon eerbied voor uw vader en moeder,” en ook: “Wie zijn vader of moeder vervloekt, moet ter dood gebracht worden.” (Mattheus 15:4)
"Loop niet in een en hetzelfde span met ongelovigen. Wat is de verwantschap tussen gerechtigheid en wetteloosheid? Wat heeft licht met duisternis te maken? Waarin lijken Christus en Beliar op elkaar? Wat hebben een gelovige en een ongelovige gemeen? Wat heeft de tempel van God met afgoden te maken? Wijzelf zijn de tempel van de levende God, zoals God heeft gezegd: ‘Ik zal bij hen wonen en in hun midden verkeren, ik zal hun God zijn en zij mijn volk. Daarom zegt de Heer: Ga weg bij de ongelovigen, zonder je van hen af en raak niets aan dat onrein is. Dan zal ik jullie aannemen en jullie vader zijn, en jullie mijn zonen en dochters – zegt de almachtige Heer.’ (2 Corinthiërs 14-18)
Met voldoende kwade wil zou men de Bijbel zelfs van een legitimatie voor terrorisme kunnen verdenken. In het boek Rechters, pleegt Samson zelfmoord door de steunpilaren van een tempel die gevuld is met mensen uit elkaar te duwen. "Mijn dood zal de dood van de Filistijnen zijn!", bidt hij, net voor het gebouw instort.
"De tempel was vol mensen, onder wie de Filistijnse stadsvorsten, en er waren ook nog zo’n drieduizend mannen en vrouwen op het dak geklommen om naar Simson te kijken en hem uit te jouwen. Maar Simson riep de HEER om hulp en bad: ‘HEER, mijn God, denk toch aan mij! Geef me alstublieft nog eenmaal genoeg kracht, zodat ik me voor minstens een van mijn beide ogen op de Filistijnen kan wreken.’ Voorzichtig betastte hij de twee middelste steunpilaren van de tempel, zette zich met beide handen schrap en riep uit: ‘Mijn dood zal de dood zijn van de Filistijnen!’ Toen duwde hij uit alle macht. De tempel stortte in en alle aanwezigen, ook de stadsvorsten, werden bedolven. Zo maakte Simson bij zijn dood meer slachtoffers dan tijdens zijn hele leven." (Rechters 16:27-30)
Met het dusdanig opsommen van verzen, doet men de Bijbel groot onrecht aan. Geïsoleerd en uit hun verband geciteerd, blijft er met zulke verzen niet veel overeind van het beeld dat de Bijbel een vredelievend boek is over een God die liefde is. Wel, dat is met uit de koranische context gelichte verzen niet anders. Christenen wordt de kans gegeven bovenstaande verzen te duiden, in hun context te plaatsen en met argumenten uit de Bijbel zelf aan te tonen dat deze verzen hoegenaamd niet aanzetten tot geweld en in het geheel niet aanzetten tot terreur maar dat de algemene boodschap van de Bijbel er integendeel een is van vredelievendheid en naastenliefde. Zij krijgen de kans aan te tonen dat deze verzen slaan op zeer specifieke situaties die uitzonderingen zijn in plaats van algemene regels, of dat het om voorschriften gaat die via andere verzen herroepen werden of zodanig streng gereguleerd zijn dat ze ontoepasbaar zijn en alleen als waarschuwing dienen maar nooit letterlijk toegepast kunnen worden.
Shadow0 schreef:Moniek schreef:waarschijnlijk kennen jullie het al,,maar het is altijd de islam die zich beledigd voelt
Je hebt het topic niet gelezen? Want daarin zie ik toch ook een heel groot gedeelte niet-moslims dat zich vreselijk beledigd voelt en niet nalaat dat regelmatig te delen.
Moniek schreef:heb het misschien een beetje te plat verwoord..niet mijn bedoeling,maar ik zie vooral aan die kant dat er nogal wat lange tenen zijn.
Shadow0 schreef:Moniek schreef:heb het misschien een beetje te plat verwoord..niet mijn bedoeling,maar ik zie vooral aan die kant dat er nogal wat lange tenen zijn.
Tsja, misschien ligt dat aan een beperkte blik? Ik zie veel mensen defensief reageren, overal, maar mensen kijken vaker naar anderen dan naar hun eigen houding.
Nicolletje schreef:Randalinpony, ik discussieer alleen maar, ik heb niet op de PVV gestemd en was dat niet van plan, maar je wil niet weten wat mij allemaal in de mond is gelegd.