wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:06

Blue_Eyes schreef:
Ik al 100 x bestudeerd. Hij zegt toch echt dat hij onder andere een volledige stop wil op immigratie uit moslimlanden. Dus hoezo, je mag best immigreren als je maar werkt? Blijkbaar niet. Als je toevallig uit Arabie komt (al ben je christen) dan mag niet binnen... zelfs al kun je direct aan de slag in de zorg ofzo.

Idd, dat onderdeel van de wereld wil hij niet nee.
Maar voor de rest wel, dat punt staat er letterlijk in.

Maar dat extreme punt waar jij op doelt komt er heus niet door heen, snap ook niet dat mensen daar zich zo zorgen om maken.
Laatst bijgewerkt door ladylay op 11-06-10 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:07

Tja.... dat noem ik toch aardig selectief. En discriminerend.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:07

Moeni11 schreef:
als je quote, quote dan even het gehele bericht, dan heb je de juiste context te pakken.

:? Dat maakt totaal geen verschil!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:09

En discriminerend, het is geheel logisch waar hij vandaan komt.
Kijk om je heen, zie de cijfers, komt niet zomaar uit de lucht vallen.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:17

Wat ik me echt serieus afvraag is waarom deze man GW, zo ontzettend bang is voor de Islam of " de Moslim"
en iemand schrijft hier dat Amerika een rijk land is, laat me niet lachen, Amerika is een derde wereld land met enorme schulden, een hele slechte infra structuur, belabberd sociaal stelsel, belabberd onderwijs en drie keer raden waar het land door word geregeerd, al jaren, door bange mensen, en angst is een slechte raadgever, God zij dank dat Obama daar nu de rotzooi op probeert te ruimen van jaren conservatieve oliebol,
Wilders roept wat over de Islam en anderhalf miljoen Nederlanders rennen blindelings achter hem aan, het is letterlijke stemming makerij, denk daar maar eens over na, ik schaam me dood, echt waar.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:19

US rijk land, staat er direct achter en derde wereld land. Gaarne goed lezen voordat je reageert.

En stemmers die blindelings achter GW aan rennen ? Over generaliseren gesproken...
En gebaseerd op wat.......dat dacht ik.
Laatst bijgewerkt door ladylay op 11-06-10 22:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:21

superwoman schreef:
Maar als wij op deze hand verder gaan, dan zitten we over een aantal jaar in dezelfe situatie als griekenland. Dan is de staatsschuld te groot voor Europa.

Onze staatsschuld is wel veel kleiner maar als we alle hypotheken erbij tellen hebben we ook heel veel schulden. Er zijn economen die vinden dat dat ook niet mag worden genegeerd. Maar relatief gezien is Nederland natuurlijk een zeer welvarend land.

Het programma van de PVV heb ik helemaal doorgelezen en behalve dat het intens triest is hoe discriminerend het is (als men dat niet gelooft vervang dan eens moslim door christen en koran door bijbel en lees dan nog eens) is het ook vaak onbedoeld grappig.

Neem alleen al de oplossing die Geert Wilders heeft om overheidsregels te verminderen: "Als er één regel bijkomt moeten er twee weg". Waarom dan niet gelijk alle regels afgeschaft vraag ik me af. Als je er steeds eentje bij doet en er twee weghaalt houdt je uiteindelijk niets over, dus waarom zo moeilijk doen, gewoon gelijk afschaffen alle regels. Geschreven in Jip en Janneketaal en vol met kleuteroplossingen dat programma en daar heeft waar ik woon ruim 30% voor gekozen (en hoofddoekjes zie je hier helemaal nooit). Nederland is nog nooit zo dom geweest.
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 11-06-10 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:23

Citaat:
Maar dat extreme punt waar jij op doelt komt er heus niet door heen, snap ook niet dat mensen daar zich zo zorgen om maken.

Altijd leuk, dingen nog toevoegen nadat er al op gereageerd is :Y) Normaal gesproken zie ik dat niet meer.

Het gaat er niet om dat ik me er zorgen om maak of dat het erdoor komt, het punt is dat het alleen al discriminerend is om zoiets te zeggen en als je het als punt van een politieke partij op je programma durft te zetten, dan mag je wat mij betreft verboden worden. Dat gaat tegen de grondwet in. Dat het er niet doorkomt weet ik ook wel, zorgen maken doe ik me niet - althans, niet om die extreme punten. Maar ik vind het belachelijk dat dat zomaar kan allemaal.

Edit: quote toegevoegd voor de duidelijkheid.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 11-06-10 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:24

Toevoegen niet, was er nog mee bezig ;)

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:27

Ik vind het verschrikkelijk dat mensen op hun geloof worden gediscrimineerd! Ik schrik daar echt van!
Zelf ben ik woonachtig in een van de grotere steden van Nederland en ik heb totaal geen last van mensen met een ander geloof.

Sterker nog: Ik vind het heerlijk dat ik dagelijks kan kiezen tussen: Chineens, vietnamees, thais, turks, surinaams enz. eten.

Multiculti: Het kan mij niet genoeg!

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:32

Hermelientje schreef:
Nederland is nog nooit zo dom geweest.

Dat bedoelde ik ook te zeggen, met blindelings achter GW aanrennen, ieder weldenkend mens met fatsoen stemt niet op iemand die discrimineert, discriminatie is namelijk tegen de grondwet, dat is de vrijheid die we genieten hier, bevochten door soldaten uit andere landen, en ja ook door Moslims, nadat een andere discriminerende gek in een Europa uit vervlogen tijden ook vanalles riep over Joden, maar nee , die vergelijking mogen we niet maken, was ook in crisis tijd overgens

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:38

Ik heb op PVV gestemd.
Het was Christen Unie of PVV, mijn keuze is zeer doorgrond.

Lekker generaliseren +:)+
Laatst bijgewerkt door ladylay op 11-06-10 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:40

Moeni11 schreef:
Ik vind het verschrikkelijk dat mensen op hun geloof worden gediscrimineerd! Ik schrik daar echt van!
Zelf ben ik woonachtig in een van de grotere steden van Nederland en ik heb totaal geen last van mensen met een ander geloof.

Sterker nog: Ik vind het heerlijk dat ik dagelijks kan kiezen tussen: Chineens, vietnamees, thais, turks, surinaams enz. eten.

Ik ga nog verder dan jij ik vind het verschrikkelijk dat mensen worden gediscrimineerd punt.
Het is ook altijd zo grappig dat men het heeft over ongeoorloofde positieve discriminatie als het bijvoorbeeld over allochtonen of vrouwen gaat die gelijke rechten/behandeling verdienen. Terwijl onze maatschappij al eeuwenlang en nu nog steeds een beetje één grote voortrekkerij is van blanke mannen, maar die mogen kennelijk worden voorgetrokken, want daar hoor je zelden klachten over.

Het kan natuurlijk geen toeval zijn dat in steden zoals Utrecht waar veel moslims wonen het percentage Wildersstemmers veel lager is dan in één of ander afgelegen dorpje in Limburg waar helemaal nog nooit een moslim geweest is. In Engeland gaat het zelfs nog een stap verder, jonge mensen die een gezin willen stichten verhuizen nu in sommige steden uit overwegend blanke wijken naar wijken vol met moslims en/of hindoe's omdat daar een aangenaam leefklimaat heerst om je kinderen te laten opgroeien.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:41

Hermelientje schreef:
[
Ik ga nog verder dan jij ik vind het verschrikkelijk dat mensen worden gediscrimineerd punt.
Het is ook altijd zo grappig dat men het heeft over ongeoorloofde positieve discriminatie als het bijvoorbeeld over allochtonen of vrouwen gaat die gelijke rechten/behandeling verdienen. Terwijl onze maatschappij al eeuwenlang en nu nog steeds een beetje één grote voortrekkerij is van blanke mannen, maar die mogen kennelijk worden voorgetrokken, want daar hoor je zelden klachten over.

Het kan natuurlijk geen toeval zijn dat in steden zoals Utrecht waar veel moslims wonen het percentage Wildersstemmers veel lager is dan in één of ander afgelegen dorpje in Limburg waar helemaal nog nooit een moslim geweest is. In Engeland gaat het zelfs nog een stap verder, jonge mensen die een gezin willen stichten verhuizen nu in sommige steden uit overwegend blanke wijken naar wijken vol met moslims en/of hindoe's omdat daar een aangenaam leefklimaat heerst om je kinderen te laten opgroeien.

Ik ben woonachtig in Utrecht ;)

Maar ben het volkomen met je eens. Discriminatie is verschrikkelijk!!!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:41

Hermelientje schreef:
Moeni11 schreef:

Nu generaliseer je weer.
We hebben het over de extremisten, die heb je ook in de vorm als KKK bv.
Zelfs de Turken in Turkije schamen zich voor de Turken in Nederland.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:42

Ik vind het ook frappant, de mensen die ik spreek die op wilders hebben gestemd zijn allemaal mensen die AMPER met moslims te maken hebben. Ze komen inderdaad uit dorpen of gemeenschappen waar amper kleurlingen wonen. Maar toch zijn ze er zo op tegen.

Wat is dat? Angst voor het onbekende?

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:44

ladylay schreef:
[

Nu generaliseer je weer.
We hebben het over de extremisten, die heb je ook in de vorm als KKK bv.
Zelfs de Turken in Turkije schamen zich voor de Turken in Nederland.

Jij generaliseerd!
Mijn schoonzus is turks, ze is enkele jaren geleden vanuit Turkije naar Nederland gekomen. En die schaamt zich niet voor haar medelanders hoor!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:45

Wha ha ha de SGP wil gedoogsteun aan een rechts kabinet met de PVV, CDA en VVd geven, ik zou zeggen leg de programma's maar eens naast elkaar :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:46

DE Turken in Nederland. Daar gaan we alweer :Y)

Welterusten allemaal :wave:

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:51

Hermelientje schreef:
Moeni11 schreef:

Moslims hebben ook stemrecht, zullen gezien de standpunten van de partij vast niet op de PVV stemmen dus heel verklaarbaar dat er in steden met veel Moslimnederlanders relatief minder gestemd is op Wilders.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:51

ladylay schreef:
Nu generaliseer je weer.

..... de Turken in Nederland.

Kun je wat specifieker zijn waar zat precies mijn eerste generalisatie en waar deed ik het weer. En nu we het er toch over hebben is je uitdrukking "de Turken in Nederland" geen generalisatie?

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:52

Je bedoelt dat ze moet zeggen sommige turken?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:53

Hermelientje schreef:
ladylay schreef:
Nu generaliseer je weer.

..... de Turken in Nederland.

Kun je wat specifieker zijn waar zat precies mijn eerste generalisatie en waar deed ik het weer. En nu we het er toch over hebben is je uitdrukking "de Turken in Nederland" geen generalisatie?

Nee, aangezien ik het over de extremisten heb, en niet alle Turken in Nederland.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:54

ladylay schreef:
[

Nee, aangezien ik het over de extremisten heb, en niet alle Turken in Nederland.

Extremisme komt voor in alle godsdiensten en heeft niets met kleurlingen of buitenlanders te maken.

Staphorst bijvoorbeeld!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:57

En de criminelen doelde ik ook op.
Zal wel een nieuwe post doen, ipv toevoegen.

Staat in de cijfers dat de meeste criminelen toch echt allochtonen zijn.