Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:00

Heb het even opgezocht en TBS kost gemiddeld €400,00 per dag, dus zo'n slordige €146.000,00 per jaar. Gevangenisstraf kost per dag zo'n € 180,00 dus zo'n €65.700,00 per jaar. Ga eens uit van 20 jaar met 10 jaar TBS dan kom je uit op zo'n €2.774.000,00.

Vinden jullie dan niet dat dit geld beter besteed kan worden aan andere zaken, dan aan het hierheen halen van een crimineel voor zijn veiligheid en comfort??

Bron: http://www.efp.nl/site/faq-
http://www.gevangenenzorg.nl/index.php?paginaID=54
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/di ... straf.html

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:02

Joran is een mens, en hij moet menswaardig behandeld worden. Daar vallen voor mij castraties, verkrachtingen en martelingen niet onder. Als hij de rest van zijn leven ergens vastzit, van mijn part in een kelder op Aruba, met water en brood, maakt me niet uit. Maar Peru vind ik gewoon te erg.

horseyfries

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:08

Daar had hij aan moeten denken voor hij in Peru een meisje vermoordde. DAT is pas té erg!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:11

Maar die meiden worden niet opeens levend als hij wordt mishandeld.

haukieboy

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:14

Zou je dat ook zeggen als het jouw dochter was geweest??? What goes around,comes around. Hoop dat ie veel zeepjes mag oppakken voor Bubba!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:15

Nee, hij krijgt zijn verdiende straf, in het land waar hij iemand vermoord heeft. De rest is speculatie en geldt net zo goed voor alle andere veroordeelde gevangenen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:15

Columbia is al duidelijk geworden dat hij daar niets mee te maken heeft gehad, dus laten we het bij de feiten houden die nu op tafel liggen en dat is de verdwijning van NH (waarvan ik denk dat zijn vader ook een grote rol gespeeld heeft) en de moord in Peru.

Verder heeft Joran ook een moeder en 2 jongere broers. Dit voor de mensen die zeggen: zou je da took zeggen als het jouw dochter was geweest. Wat zou je zeggen als Joran jouw zoon was?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:16

haukieboy schreef:
Zou je dat ook zeggen als het jouw dochter was geweest??? What goes around,comes around. Hoop dat ie veel zeepjes mag oppakken voor Bubba!

Nee, als het mijn dochter was geweest had ik gereageerd uit emotie. Maar het is mijn dochter niet, dus ik kijk er ook objectiever tegen aan.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:17

ThePast03 schreef:
Columbia is al duidelijk geworden dat hij daar niets mee te maken heeft gehad, dus laten we het bij de feiten houden die nu op tafel liggen en dat is de verdwijning van NH (waarvan ik denk dat zijn vader ook een grote rol gespeeld heeft) en de moord in Peru.

Grappig :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:19

Haha ja.

Hij heeft de moord in Peru begaan, dus hoeft er niet gepiept te worden als ie het daar moet uitzitten.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:19

Laat hem maar voor 40 jaar opsluiten in Peru. Vraag me af als hij levend zo'n gevangenis ingaat, hij er ook weer levend uitkomt?
Ben namelijk bang van niet met al die gevaarlijke lui daar. :=

Word zo ziek van die Joran, weg ermee zou ik zeggen. Liefst in Peru, wat moeten we hier met hem? Dan loopt 'ie straks weer vrij rond met dat waardeloze systeem van ons.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 15-06-10 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:20

ThePast03 schreef:

Verder heeft Joran ook een moeder en 2 jongere broers. Dit voor de mensen die zeggen: zou je da took zeggen als het jouw dochter was geweest. Wat zou je zeggen als Joran jouw zoon was?

Volgens mij zijn de mensen die vinden dat hij in Peru terecht moet staan de enigen die zich aan de feiten houden, de rest zijn insinuaties door zijn advocaat die natuurlijk graag naar een ander land wil uitwijken....liefst Aruba....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:20

Je hebt gelijk dat is tegenstrijdig. Maar van Columbia is al bekend gemaakt dat hij daar het vliegveld niet heeft verlaten en dus ook nooit contact heeft kunnen hebben met die meisjes, daar valt niets meer over te speculeren. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:21

horseyfries schreef:
ThePast03 schreef:

Volgens mij zijn de mensen die vinden dat hij in Peru terecht moet staan de enigen die zich aan de feiten houden, de rest zijn insinuaties door zijn advocaat die natuurlijk graag naar een ander land wil uitwijken....liefst Aruba....

Oh ja? Kun je me vertellen waar ik me niet aan de feiten hou? Aangezien ik niet wil dat hij in Peru berecht wordt...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:23

horseyfries schreef:

Die advocaat heeft vandaag pas weer beslist dat hij toch de zaak aanneemt, dus mensen kunnen weinig informatie van die man hebben.
De berichtgeving waar ik mij op baseer komen uit Peru en niet van advocaten.

Mij gaat het er alleen om dat hij de straf krijgt die een rechter hem toewijst en niets meer en niets minder.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:23

Er is geen feit om te staven dat hij iets anders dan zijn "normale straf" zou krijgen in de gevangenis daar, dat zijn slechts speculaties. Het wordt pas een feit op het moment dat het daadwerkelijk gebeurd.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:24

horseyfries schreef:
Nee, hij krijgt zijn verdiende straf, in het land waar hij iemand vermoord heeft. De rest is speculatie en geldt net zo goed voor alle andere veroordeelde gevangenen.

Zie hier het verschil tussen feiten en speculaties en aannames.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:25

horseyfries schreef:
Er is geen feit om te staven dat hij iets anders dan zijn "normale straf" zou krijgen in de gevangenis daar, dat zijn slechts speculaties. Het wordt pas een feit op het moment dat het daadwerkelijk gebeurd.

En laat dat nu net hetgene zijn wat mij verontrust in deze zaak.
Een minister in Peru heeft zelf bekendgemaakt dat hij bovenaan de lijst van de medegevangenen staat, maar bewijzen kun je het inderdaad pas als ze hem onthoofden.

Ik vind het triest om te lezen dat er zelfs mensen zijn die het prima vinden dat hij veel zeepjes op moet gaan pakken, oftewel verkracht zou gaan worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:26

Maar zijn 'normale' straf betekent dus dat hij in een gevangenis zit met 1 bewaker op 100 gevangenen die daar de dienst uit maken. Dat vind ik verschrikkelijk. En niet alleen voor Joran, voor alle gevangenen in het buitenland. Ik heb een tijd fanatiek gewerkt voor Amnesty
en ik ben er nog steeds lid van.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:27

ThePast03 schreef:
horseyfries schreef:

En laat dat nu net hetgene zijn wat mij verontrust in deze zaak.
Een minister in Peru heeft zelf bekendgemaakt dat hij bovenaan de lijst van de medegevangenen staat, maar bewijzen kun je het inderdaad pas als ze hem onthoofden.

Ik vind het triest om te lezen dat er zelfs mensen zijn die het prima vinden dat hij veel zeepjes op moet gaan pakken, oftewel verkracht zou gaan worden.

Ja. Dat heet dan de Westerse Beschaving...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:27

ThePast03, je zit hier een bewezen moordenaar te verdedigen terwijl hier elke dag in ons eigen Nederland tegen mensen wordt gezegd "sorry, ik kan niets voor u doen, voordat er daadwerkelijk iets gebeurd is".
Ik zou zeggen: vecht eerst voor die mensen, die Joran is nog geen seconde van je moeite waard...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:28

MarcoBorsato schreef:
Maar zijn 'normale' straf betekent dus dat hij in een gevangenis zit met 1 bewaker op 100 gevangenen die daar de dienst uit maken. Dat vind ik verschrikkelijk. En niet alleen voor Joran, voor alle gevangenen in het buitenland. Ik heb een tijd fanatiek gewerkt voor Amnesty
en ik ben er nog steeds lid van.

Amnesty neemt het op voor politieke gevangenen die onterecht vastzitten. Herken je daar iets van in Joran???

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:29

Amnesty is en doet veel meer dan dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:31

Hoe kunnen wij nu moraalridders gaan zijn voor het volk dat in gevangenissen leeft. Dat is toch, en dat mag ik hopen, een wereld van verschil....lijkt mij ook een reden om zelf nooit in de gevangenis te komen.

Moet ik mij nu druk gaan maken of Joran wel netjes wordt behandeld? Terwijl men in de gevangenis elkaar nooit netjes behandeld....dat is de keerzijde van vastzitten, vastzitten is niet alleen maar vastzitten, daar hoort een heel leven bij...en dat geldt niet alleen maar voor Joran van der Sloot. Als er verkrachtingen in een gevangenis voorkomen, dan zijn er tal van meer gevallen dan alleen maar Joran....natuurlijk is dat fout, maar dat gebeurd daar.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:32

Maar Lieveli, als je in een land een zwaar delict pleegt, kun je verwachten dat je daar brommen moet...
Dus dan laat je het toch uit je hoofd in dat land een dergelijke delict te plegen?