ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:26

Lusitana schreef:
Okee, de meningen over de portugeze politie komt dan gewoon uit jullie brein gesproten, maar negatief blijft het.

Dat zeg ik toch helemaal niet, ik heb het over het gebruik van de ouders bij de rechtzaak Verward

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:30

Het gebruik van de ouders bij de rechtszaak? Verklaar je nader, ik kan me van deze zin echt niks voorstellen...
We praten waarschijnlijk langs elkaar heen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:31

Ik zie het al er staat nog een post tussen die er nog niet was toen ik aan het typen was. Moment.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:34

Nog is dan, ik heb gehoord dat de ouders die vorige zaak ook gaan gebruiken tegen de politie, van die slagen en verwondingen bij die vrouw. Weet jij er nog wat van, want toen was het ook al discussie of dat allemaal wel echt was.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:36

katiavl schreef:
Lusitana ik hoorde iets dat ze het onderzoek van die moeder en oom gaan gebruiken in de rechtbank. Met name dat dosier van slagen en verwondingen van politie bij verhoor, leek me ergens logisch als je de politie wilt breken, weet jij er iets van?

Dat is een van de dingen die ze hebben gevonden als tegengevecht, evenals het bewijs willen voeren via een Amerikaanse zaak dat honden niet betrouwbaar zijn.
Persoonlijk zie ik niet wat het te maken heeft met een ondervraging van Kate, waar woordvoerders, vertalers etc bij zaten, en jaren later plaatsvond. De betreffende rechercheur, of wat was het, is er niet zomaar vanaf gekomen, er is onderzoek geweest. Ik denk ook niet dat niet beklag opgaat in een rechtbank, want, als gezegd het is heel duidelijk dat Kate nooit alleen is geweest met welke verhoorder dan ook, dus er kon verder niks gebeuren als zouden ze het willen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:38

Dat staat dus even los van de negatieve dingen die hier allemaal zijn geschreven over de portugese politie en wat er in de krant is verschenen aan negatieve dingen over de portugese politie, waat ik het dus over had. Nu is alles weer duidelijk...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:42

Lusitana schreef:
katiavl schreef:
Lusitana ik hoorde iets dat ze het onderzoek van die moeder en oom gaan gebruiken in de rechtbank. Met name dat dosier van slagen en verwondingen van politie bij verhoor, leek me ergens logisch als je de politie wilt breken, weet jij er iets van?

Dat is een van de dingen die ze hebben gevonden als tegengevecht, evenals het bewijs willen voeren via een Amerikaanse zaak dat honden niet betrouwbaar zijn.
Persoonlijk zie ik niet wat het te maken heeft met een ondervraging van Kate, waar woordvoerders, vertalers etc bij zaten, en jaren later plaatsvond. De betreffende rechercheur, of wat was het, is er niet zomaar vanaf gekomen, er is onderzoek geweest. Ik denk ook niet dat niet beklag opgaat in een rechtbank, want, als gezegd het is heel duidelijk dat Kate nooit alleen is geweest met welke verhoorder dan ook, dus er kon verder niks gebeuren als zouden ze het willen.

Ja, dacht ik dus ook. Snap het nut wel, maar vind het niet behoorlijk om dit erbij te betrekken. Maar voor hun is het natuurlijk wel in voordeel, om de politie als slecht af te doen. En dat is natuurlijk aardig aan het lukken, maar bij mijn weten heeft de britse politie toch van begin af aan met de portugese politie samengewerkt?
Maar goed, die forensische test was ook slecht, tot het van een engels onderzoekscentrum bleek te komen.

Rare zaakjes, zouden beter op hun kindje concentreren en niet op de politie

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:59

Hoogtepunten uit het stuk van gisteren uit de pro McCann krant (24 horas):

Een team van 20 agenten van de Britse politie gaan uitzoeken hoe het zit met het medisch verleden van Gerry, Kate en Madeleine McCann, volgens een bron bij de Britse politie. Ze gaan kijken of het echtpaar een gezondheidsprobleem had, met name of een van hen een psychisch probleem had of dat Maddie een ziekte had waardoor ze erg verzwakte als ze zweren had.

Er zijn medische rapporten opgevraagd en Kate zal verklaringen af moeten leggen als dat nodig is.
De autoriteiten willen elke steen keren en gaan ook de e-mails van Gerry bekijken om te weten of er e-mail contact was tussen de vader of moeder van Maddie en Robert Murat en Sergei Malinka, die in Portimão ondervraagd zijn.
Voorlopig heeft Robert niet te horen gekregen dat hij d ecomputer in moet leveren aan de Britse autoriteiten.
(Dat is ook niet logisch, daar de Portugese politie die onderzocht heeft een heus alles wel op disc heeft, dus dat kan rechtsstreeks van hen komen)

De politie in Portugal wacht orders af van de procurator- generaal van het district Évora, Luís Verão, die de boel coordineerd.
Ondertussen hebben de McCanns besloten dat Clarence Mitchel hun nieuwe woordvoerder is.
Ze hebben ook een team advokaten bevolen om het team te contacteren die beweren dat speurhonden niet als bewijs kunnen dienen.
(Dit kan hier wel wettelijk)

Deze week zal er een reconstructie moeten plaatsvinden van wat er de avond van 3 mei heeft plaatsgevonden.
De politie zal spreken met Gerry en Kate Mccann en de zeven vrienden die bij ze aan tafel zaten Jane Tanner, Russel O’Brien, David Tanner, Mathew Oldfield, Rachel Oldfield, David Payne, Fiona Payne en Dianne Webster.

Het echtpaar is nog niet officieel opgeroepen om terug te keren.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:01

katiavl schreef:
Rare zaakjes, zouden beter op hun kindje concentreren en niet op de politie

Naast het feit dat ze zich gerechtelijk totaal op tegenaanvallen concentreren en niet echt op verklaringen of verdediging, starten ze een nieuw campagne die op het vinden van Maddie doelt.
De aanvallen komen natuurlijk van de advokaten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:11

Verklaring van een ober die in restaurant Paraíso werkt:
Citaat:
“ de laatste keer dat ik hem zag was rond middernacht. Ik was naar buiten gegaan om ene sigaret te roken en zag een man alleen. Hij was wanhopig. Hij huilde en riep oneindig vaak de naam van zijn dochter. Hij was buiten zichzelf.”

Verder staat er een stuk in de krant over het diet dat het de toeristenstroom vanuit Engeland naar de Algarve niet heeft gestopt, er is nog steeds een toename van toeristen.

Ik snuffel nu even in de andere krant.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 18-09-07 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:13

hmm dat kan ook gelul zijn.. gewoon wat zeggen waarom komt hij daar nu pas mij?? waarom niet al veeel eerder? ik denk dat hij maar wat zecht.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:16

lottehorse schreef:
hmm dat kan ook gelul zijn.. gewoon wat zeggen waarom komt hij daar nu pas mij?? waarom niet al veeel eerder? ik denk dat hij maar wat zecht.

Ja, maar het kan ook dat deze ober al véél eerder dit heeft verteld maar het nu pas naar buiten komt..

Maar mocht dit waar zijn, en geen opgeblazen gedoe e.d., dan twijfel ik toch of vader er iets mee te maken heeft...

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:18

ja dat zou kunnen. maar id ik twijfel ook of de vader er dan iets mee te maken had. want als je zo overstuur bent ga je niet zo reageren. maar nog even iets. het kan ook zijn dat het kind vermist was en dat hij huilden omdat zomaar zijn kind weg word genomen en niemand weet waar heen.. daaar zou ik ook om moeten huilen!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:18

Mogelijk. Het is ook mogelijk dat de ober eerder nooit wat gevraagd is, natuurlijk. Hoe dan ook het is een logische reactie voor een vader die zijn kind verliest, op welke wijze dan ook, al hád hij het bij wijze van spreke onopzettelijk (want daar gaat men nog van uit) zelf gedaan, want dan is er heus wel spijt, mag ik hopen. Maar ook als hij er niks mee te maken heeft, is het een normale reactie. Dus het zegt absoluut, helemaal niets. Maar ze willen graag laten zien hoe menselijk hij is en wat een goede vader, want de rest van het stuk ging over hoe hij met Maddie speelde. De reactie van Kate was abnormaal, (hoewel daar nu ook weer tegenstrijdige verhalen over komen) vandaar ook dat zij veel meer verdacht wordt.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:27

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:29

De andere krant heeft het alleen over de aanvraag om openheid (binnen de regels), omdat het publiek nu eenmaal meeleeft en nu gaat speculeren.

Verder zegt Clarence Mitchell dat hij zodanig geloofd dat ze slachtoffer zijn van een "hate crime" dat hij bereid is zijn politieke carrière (als woordvoerder van de pers van Gordon Brown) op te geven om hen te helpen.
Maar ik kwam dat ook tegen op Belgische sites.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:15

Alles is tot nu alleen nog maar gebaseerd op speculaties, verdachtmakingen en persoonlijke interpretaties van omstanders. Daadwerkelijke duidelijke feiten heb ik nog niet gelezen. Alleen losse feiten die geen sluitend bewijs vormen.

Na al die maanden komt er alleen steeds maar weer aan het licht dat Kate vreemd reageert, althans dat vinden de personen dan die graag in het nieuws komen en even een belangrijke schakel mogen zijn in de media.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 01:23

Nou, de politie vond al dat Kate vreemd regaeerde, vanaf de eerste minuut, dus dat is geen nieuws.
Er gaan heel wat speculaties te ronde, maar er zijn wel degelijk ook bewijzen, maar die worden dan weer aan de kant gegooid met tegen aanvallen.
Een bewijs is bv dat de kinderen alleen werden gelaten en daardoor werden ze onnodig aan gevaar blootgestelt, wat wettelijk een van de twee soorten verwaarlozing is. Daar wordt ze dan ook van verdacht/beschuldigd.
Een ander bewijs is dat er een lijklucht is waargenomen op verschillende plekken en er zijn sporen gevonden in die ruimte van het reservewiel, die daar onder normale omstandigheden niet komen.
De getuigenverklaringen van de vrienden, die eerst tot op de minuut klopten, kloppen nu helemaal niet meer en bovendien staan ze loodrecht op getuigenissen van mensen die niet bij dat groepje waren.
Ze wachten nog op het rapport met de uitslagen van het lab. Ze trekken nog bepaalde dingen na.
Het onderzoek kan nog een jaar duren. Ik weet niet waarom men verwacht dat het een, twee, drie op te lossen is. Heel veel dingen kunnen nu pas worden aangevraagd, je hebt te maken met twee landen en verdachten die 'm gepeerd zijn (en dat is niet verdacht, na maanden "we blijven tot Maddie terug is"?), dus ook niet zo makkelijk weer opnieuw te ondervragen.

Er is veel ruis in de media, wat absoluut te betreuren is. Ze wilen graag elke dag wat nieuws brengen en er is gewoon niet zoveel te melden. Dus halen ze vriendje, vriendinnetje en familieleden erbij om maar wat te zeggen.

Andere vermiste kinderen moeten het met posters doen en een oproep op internet. De McCanns hebben het groot aangepakt, met als gevolgd dat ze het nu groot op hun bordje krijgen. Wellicht wensen ze nu dat ze het bij posters hadden gelaten....
De media laat zich nu eenmaal niet altijd zo manipuleren als je wilt.
Het heeft een enorme impact op hun leven en wel in het negatieve, maar het valt niet meer te veranderen.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:02

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:33

Als ze echt onschuldig zijn, dan hopen ze nu echt niet dat ze het uit de media hadden gehouden. Dan gaan ze gewoon door!

En dat proberen ze nu dus ook zo over te laten komen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:46

Ik denk dat je met bewijzen te scheutig denkt, en vreemd reageren, ik vind zoveel mensen vreemd of vreemd/anders reageren dan ik verwacht.

Het bewijzen louter op speurhonden is op de helling omdat er aan het licht is gekomen dat er fouten zijn gemaakt in het verleden. De rol van de hondengeleider is nl altijd onderschat geweest en sommige honden doen alles voor de baas om beloond te worden inclusief iets aanwijzen. Het is moeilijk om honden te maatstaven, welke hond is uitstekend, laat zich niet afleiden en is altijd zonder baasgericht doeltreffend bezig. Die honden heb je maar was het wel die hond. Een rechter zal dat altijd aan de kant schuiven.

Ook de haar, er is geen bewijs dat het op die manier als wordt aangenomen in de kofferbak is gekomen.

Dan is er gelukkig nog nooit iemand veroordeelt omdat die empathisch slecht is onderlegd, kontaktarm reageert of emotieloos reageert en voorts maar emoties fijnst omdat het anders in het nadeel werkt, wat het dus ook doet.

Wellicht is die Kate een type die we met zijn allen niet zullen mogen, maar dat maakt haar nog geen dader. Jammer voor haar dat ze niet het charisma van haar man heeft, want dan had iedereen met haar gehuild.

Ik ben nog steeds niet overtuigd dat er MOET bewezen worden dat Kate haar kind heeft omgebracht.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:12

Russel, denk je niet dat als er werkelijke sporen zijn, recherche terughoudend is om op zaken vooruit te lopen en dingen voor zichzelf houdt?

Ik ga ervanuit dat wij niet alles weten, en ook nog eens dingen te horen krijgen die zo uit hun verband worden gerukt dat ze niet waar zijn: de media is niet bepaald een betrouwbare bron, helaas.

Verder snap ik niet zo goed waarom je zo fel tégen het idee bent dat de McCanns schuldig kunnen zijn: de zaak kan alle kanten op.

En dat staat helemaal los van het feit of Kate sympathiek overkomt ja dan nee, als ze een fantastische warme vrouw was geweest, waren er misschien ook mensen met bedenkingen tegen haar, op grond van andere zaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:18

Als er overtuigend bewijs was geweest zat ze nu al vast. Blijkbaar kan de politie de zaak niet rond krijgen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:23

Daadwerkelijke bewijzen komen niet in het nieuws of de reporters moeten mooie contactpersonen hebben wat wel eens gebeurd, ik blijf erbij men gut feeling verteld dat er iets is. Maar ik weet niet wat (logisch natuurlijk) maar zelfde feeling verteld ook dat er niks gaat gebeuren, en pas binnen aantal jaren in untold crime gaat uitkomen, zoals zo veel....

Zeker het potje die ze er nu van maken,

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:25

Dat idee heb ik ook Faye..

Ik ben het ook met Russel eens over dat Kate nog geen dader is omdat wij haar niet mogen..