MyWishMax schreef:Maar dp, ook dat zuinig leven is niet altijd een keuze. Ik leef zuinig, maar door hoge kosten ivm ziekte is er geen mogelijkheid tot sparen. En straffen, ik word dus gestraft dat ik door ziekte niet kan sparen en dus geen buffer heb. Want ik krijg bijvoorbeeld geen hulp als mijn koelkast kapot gaat, daar moet je voor sparen en zijn normale uitgaven volgens gemeente. Dat is dan dus precies andersom. Want ja, dat zijn kosten die iedereen wel eens heeft, maar die andere kosten niet.
Ik vind het dus bij zulke uitkeringen en kwijtschelding helemaal niet raar dat er een grens zit aan hoeveel spaargeld je mag hebben. Niet dat je geen spaargeld mag, maar dat je boven een bepaalt bedrag ook dingen zelf kan betalen
Dat weet ik. Helaas maar al te goed.
En dat is helemaal verschrikkelijk.
Daarom ben ik dus ook voor dat basisinkomen.
Teveel mensen die buiten de regeltjes vallen.
Teveel mensen die heel dom, ja sorry dom, roepen we hebben een goed zorgstelsel in Nederland.
Nee vroeger misschien maar al lang niet meer.
Soms heb ik echt het idee dat het zorgstelsel heel goed is voor de mensen die zo asociaal zijn als ze lang zijn. Overal maling aan hebben. Wel kunnen werken maar het vertikken.
En in het granieten bestand zitten bij de gemeente waar niemand wat aan durft te doen, ja durft.
Maar goed dat past wellicht beter in een ander topic