Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bigone schreef:Dapper of zin in avontuur en niet beseffen waar ze in terecht komen. Ook al overleef je, je gaat wel mensen doodschieten en dan is het avontuur niet zo avontuurlijk meer.
Cowboy55 schreef:_San87_ schreef:
Op zich is dat toch logisch? Poetin is een oorlog gestart. Gevolg daarvan is dat zijn familie potentieel gevaar loopt, dus die duiken onder.
Na een 100% nucleaire oorlog waarbij iedereen alles afvuurt wat ie heeft zijn er wat mij betreft nog 2 soorten mensen: zij die dood zijn en zij die vrij snel gaan wensen dat ze dat waren. Een nucleaire holocaust overleven is een mythe.
Dus ‘Underground City’: veel succes met je leven als mol in/op een dode planeet.
Daks schreef:Russische troepen op de Krim weigeren deel te nemen aan de invasie van Oekraïne.
Het Center for Defense Strategies, dat zijn bronnen bij het marinierspersoneel op de Krim citeert, zegt dat leden van de Russische 810e Detached Marine Brigade zich in een "gedemoraliseerde staat" bevinden.
https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 1VDtA&s=19
"" Dit is een ramp "- Moskouse afgevaardigden riepen Poetin op om de oorlog te stoppen
De Raad van Afgevaardigden van het gemeentelijk district Gagarinsky in #Moskou veroordeelde de militaire acties op het grondgebied van #Oekraïne en riep Vladimir Poetin op om zijn troepen daar onmiddellijk terug te trekken
https://twitter.com/nexta_tv/status/149 ... 2rtzA&s=19
kiki1976 schreef:Bron NOSCitaat:Biden zegt tegen Zelensky: er komt geen vliegverbod
De Oekraïense president Zelensky heeft vandaag 30 minuten gebeld met de Amerikaanse president Biden. Daarin drong Zelensky erop aan dat de NAVO komt met een no fly zone, oftewel een vliegverbod. Maar Biden vindt het nog te vroeg voor die optie, heeft Zelensky gezegd tegen Reuters.
Volgens Zelensky zou zo'n vliegverbod een "preventieve" maatregel zijn en niet bedoeld zijn om de NAVO direct te betrekken bij het conflict. Maar volgens experts is het instellen van een no fly zone juist een heel zware optie, die kan leiden tot een oorlog tussen Rusland en de NAVO, zegt bijzonder hoogleraar oorlogsstudies Frans Osinga.

Evy schreef:Het sluiten van het luchtruim in de VS voor Russische vliegtuigen en een No fly zone boven Oekraïne zijn twee verschillende dingen

Marcella schreef:Als er nog genoeg putin volgers zijn. Vrees ik dat er wat mensen gaan sterven.
Cer schreef:Evy schreef:Het sluiten van het luchtruim in de VS voor Russische vliegtuigen en een No fly zone boven Oekraïne zijn twee verschillende dingen
Je had het ook even kunnen toelichten
Ik moest ook even googlen hoe precies het verschil in elkaar steekt en wat waar wel en niet handig aan is... Maar ik heb het nu gevonden
Daks schreef:Russische troepen op de Krim weigeren deel te nemen aan de invasie van Oekraïne.
Het Center for Defense Strategies, dat zijn bronnen bij het marinierspersoneel op de Krim citeert, zegt dat leden van de Russische 810e Detached Marine Brigade zich in een "gedemoraliseerde staat" bevinden.
https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 1VDtA&s=19
"" Dit is een ramp "- Moskouse afgevaardigden riepen Poetin op om de oorlog te stoppen
De Raad van Afgevaardigden van het gemeentelijk district Gagarinsky in #Moskou veroordeelde de militaire acties op het grondgebied van #Oekraïne en riep Vladimir Poetin op om zijn troepen daar onmiddellijk terug te trekken
https://twitter.com/nexta_tv/status/149 ... 2rtzA&s=19
Cer schreef:Evy schreef:Het sluiten van het luchtruim in de VS voor Russische vliegtuigen en een No fly zone boven Oekraïne zijn twee verschillende dingen
Je had het ook even kunnen toelichten
Ik moest ook even googlen hoe precies het verschil in elkaar steekt en wat waar wel en niet handig aan is... Maar ik heb het nu gevonden
Citaat:Ihor neemt voor onbepaalde tijd verlof in het AZ Jan Palfijn in Gent, waar hij als verpleger werkt, om hulp te bieden aan het front. “Mijn diploma is hier niet erkend, maar ik ben wel chirurg en ga straks aan de slag in een legerhospitaal in de tweede lijn. Waar precies? Dat weet ik nog niet. Maar bang voor de oorlog ben ik niet. Ook tijdens het conflict 2014-2015 ben ik in het operatiekwartier van een veldhospitaal gaan werken. Ik wil mijn steentje bijdragen, want die duivel moet gestopt worden. Alleen kan ik niet schieten, dus gebruik ik mijn handen voor datgene waar ze het beste in zijn.”
MizzMontana schreef:Bericht op BNR nieuwsradio gistermiddag was dat bij een peiling nog ruim 2/3 van het Russische volk achter Poetin staat. Nog veel te veel… maar als die berichten waar zijn dat de steun rond om hem langzaam af brokkelt is dat alleen maar mooi.
idylle schreef:Cer schreef:
Het sluiten van het luchtruim in de VS voor Russische vliegtuigen en een No fly zone boven Oekraïne zijn twee verschillende dingen
Iemand die uit kan leggen wat het verschil is? Ik kom er niet echt uit.