Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:03

Ymor schreef:
Wat is volgens jou hoerige kleding? En wanneer zou er volgens jou wel zulke opmerkingen of foto's mogen worden gestuurd?

Volgens mij zeg ik nergens dat die foto's gestuurd mogen worden maar ik geloof wel dat er of een aanleiding aan gegeven wordt. Hij denkt echt niet goh zal ik even op een avond een foto sturen als daar nul aanleiding voor is.

Maar goed heel simpel ik kom niet in zulke situaties met mijn werkgevers omdat ik daar geen aanleiding of ingang tot geef. Je bent er zelf ook bij, misschien kan ik mezelf geen voorstelling maken hoe dat gaat. Je appt toch al niet prive met je baas dus hoe in godsnaam kan je dan zomaar een dick pick ontvangen.

En alle tindermafkezen die dat wel doen, had ik die allemaal bij de politie moeten aangeven, come on :+

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:05

Geloof jij liever een verdachte dan een mogelijke slachtoffer?
Er vaak nooit zomaar wat geroepen omdat het een serieus onderwerp is.
En dat jij het hier zo klakkeloos verteld dat het ook de schuld is van slachtoffers is schadelijk

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:09

fotolijstje schreef:
Geloof jij liever een verdachte dan een mogelijke slachtoffer?
Er vaak nooit zomaar wat geroepen omdat het een serieus onderwerp is.
En dat jij het hier zo klakkeloos verteld dat het ook de schuld is van slachtoffers is schadelijk

Je bent nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is, je zegt het zelf al heel mooi: verdachte. Bij dergelijke dingen moet natuurlijk wel goed onderzoek worden gedaan. Het kan beide kanten op gaan, mensen die schuldig zijn komen er mee weg of worden veroordeeld maar er zijn ook mensen onschuldig die wel beschuldigd worden. Wel goed om rekening mee te houden. Het gaat niet zo zeer om iemand geloven in dit geval omdat je die mensen helemaal niet kent.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:10

Zonnetje81 schreef:
Ymor schreef:
Wat is volgens jou hoerige kleding? En wanneer zou er volgens jou wel zulke opmerkingen of foto's mogen worden gestuurd?

Volgens mij zeg ik nergens dat die foto's gestuurd mogen worden maar ik geloof wel dat er of een aanleiding aan gegeven wordt. Hij denkt echt niet goh zal ik even op een avond een foto sturen als daar nul aanleiding voor is.

Maar goed heel simpel ik kom niet in zulke situaties met mijn werkgevers omdat ik daar geen aanleiding of ingang tot geef. Je bent er zelf ook bij, misschien kan ik mezelf geen voorstelling maken hoe dat gaat. Je appt toch al niet prive met je baas dus hoe in godsnaam kan je dan zomaar een dick pick ontvangen.

En alle tindermafkezen die dat wel doen, had ik die allemaal bij de politie moeten aangeven, come on :+

In mijn geval heb ik absoluut niks raars gedaan waardoor hij ook maar een seconde kon denken dat ik interesse had. Daarbij ben ik altijd zakelijk, correct gekleed geweest.

Ik vind het dan ook wel heel bijzonder dat jij deze conclusie durft te trekken dat als een vent ongepaste opmerkingen maakt, het vast ook door de vrouw komt. Ik heb het vanaf het moment dat ik er voor het eerst mee geconfronteerd werd, al een vies ogende vent gevonden.

In mijn geval heb ik er weldegelijk melding van gemaakt, er is door mijn werkgever ook direct actie op genomen. Telefoongesprekken hebben we in het vervolg altijd gevoerd met mijn manager erbij. Gelukkig is het contact met deze zakelijke relatie op ten duur verwaterd toen hij voor zichzelf begon.

Dus dat jij durft te stellen dat het door mijzelf komt, ik hoop dat je beseft dat dat zeker niet zo is.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:12

Zonnetje81 schreef:
Alsof mijn baas mij uit het niks een dick pick stuurt.... Ik geloof wel degelijk in 95% van de gevallen in een eigen aandeel van twee kanten ja.

Ik doelde meer hier op, wat is dan volgens jou wel aanleiding om een dickpick te sturen. Ik heb ze zelf nog nooit gekregen, zelfs niet op tinder. Wat zou ik volgens jou moeten doen waardoor het gerechtvaardigd wordt om een dickpick te sturen? Ik zou dat op de werkvloer namelijk nooit acceptabel vinden en al helemaal niet van een directeur.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:18

Ymor schreef:
Zonnetje81 schreef:
Alsof mijn baas mij uit het niks een dick pick stuurt.... Ik geloof wel degelijk in 95% van de gevallen in een eigen aandeel van twee kanten ja.

Ik doelde meer hier op, wat is dan volgens jou wel aanleiding om een dickpick te sturen. Ik heb ze zelf nog nooit gekregen, zelfs niet op tinder. Wat zou ik volgens jou moeten doen waardoor het gerechtvaardigd wordt om een dickpick te sturen? Ik zou dat op de werkvloer namelijk nooit acceptabel vinden en al helemaal niet van een directeur.

Volgens mij staat dat er heel duidelijk in mijn andere reactie dat ik nergens zeg dat het normaal is en ik mezelf niet voor kan stellen hoe je baas erop zou komen om die te sturen. Dan gaat daar wel wat meer aan vooraf.

capopjekop

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:32

Mannen kunnen gewoon een bord voor de kop hebben hoor (vrouwen ook, maar daar heb ik minder ervaring mee). Wellicht heeft hij gedacht dat er signalen waren die er niet waren.

Op de datingapp waar ik op zat kun je foto's sturen. Regelmatig mannen gehad die dachten na een gewoon gesprek van hoi hoe gaat ie dat het oke was om een dickpic te sturen. Drie zinnen gewisseld en 0 aanleiding gegeven. En als je ze aanspreekt dat het niet oké is dan hebben ze een smoes klaar of ze beginnen je uit te schelden. Waarom zou iemand dat in het bedrijfsleven dan niet kunnen doen?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:02

capopjekop schreef:
Mannen kunnen gewoon een bord voor de kop hebben hoor (vrouwen ook, maar daar heb ik minder ervaring mee). Wellicht heeft hij gedacht dat er signalen waren die er niet waren.

Op de datingapp waar ik op zat kun je foto's sturen. Regelmatig mannen gehad die dachten na een gewoon gesprek van hoi hoe gaat ie dat het oke was om een dickpic te sturen. Drie zinnen gewisseld en 0 aanleiding gegeven. En als je ze aanspreekt dat het niet oké is dan hebben ze een smoes klaar of ze beginnen je uit te schelden. Waarom zou iemand dat in het bedrijfsleven dan niet kunnen doen?

Ja, inderdaad, via datingapps komt het heel vaak voor. Zodra een man daar al begint dat hij voorjaars kriebels heeft, dan weet ik al hoe laat het is. :')

Ook regelmatig meteen een dickpic gekregen zonder ook maar 1 woord uit te hebben gewisseld. Ok, next!

Ik vind overigens de kerels die meteen gaan zitten zeiken om foto's van je borstpartij of je kont ook zwaar irritant. En vaak is zo iemand dan ook nog gepikeerd dat je niet aan sexting doet.

Euh, hallo pipo, ik ken de verhalen. Komt gewoon niks van in. Ga maar lekker je frustraties botvieren op iets anders. Bij mij ga je het niet krijgen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:23

Zonnetje81 schreef:
Dan heb ik het niet over de buurman die aan kindjes zit of dat soort situaties. Nee de situaties waarbij de volwassen vrouwen maar al te graag met hun kont draaien en daarna gaan zitten jengelen. En ik geloof dat al deze zaken in het nieuws gedekt worden door zo'n situatie.

Echt.... ik val van mn stoel hierdoor.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:24

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:26

Nou ik ook, wat een wereldvreemd beeld en ver af van de realiteit.

En dan nog, als vrouwen 'met hun kont draaien' is het nog steeds geen uitnodiging om er zomaar aan te gaan zitten. Ja, wellicht in een thuissituatie met je partner. Alleen niet in een beursgenoteerd bedrijf met duidelijke machtsverhoudingen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:28

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:31

Zonnetje, je noemde eerder in een bericht welk aandeel iedereen heeft in de gebeurtenissen die zijn gebeurd. Welk aandeel denk jij dat jij hebt in het creëren van een veilige sfeer voor vrouwen die slachtoffer zijn geworden van seksueel geweld? Denk jij dat ze zich comfortabel rond jou zouden voelen?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:50

Zonnetje81 schreef:
Vuurvleugels:
Jawel want de mannen zijn in dit gehele topic bij voorbaat schuldig en vrouwen mogen zichzelf kleden hoe ze willen daar is niks hoerigs of uitdagends aan.... Nou dan verschillen we van mening. Zolang het over volwassen vrouwen gaat in de settingen en de bekende nederlanders die genoemd worden geloof ik in een groot eigen aandeel van de vrouwen.

Dan heb ik het niet over de buurman die aan kindjes zit of dat soort situaties. Nee de situaties waarbij de volwassen vrouwen maar al te graag met hun kont draaien en daarna gaan zitten jengelen. En ik geloof dat al deze zaken in het nieuws gedekt worden door zo'n situatie.

Jemig :(

Joe, ik ga even naar de super om even met mijn kont te draaien zodat er weer lekker veel mensen in mijn kont knijpen. Heerlijk die aandacht, uitje van de week...

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:38

Babootje schreef:
Zonnetje81 schreef:

Echt.... ik val van mn stoel hierdoor.

Nou, ik ook...
Al vermoed ik dat er bij Zonnetje81 iets anders meespeelt, want dit soort reactie komt
meestal niet uit het niets. Zonnetje81, ik hoop oprecht dat je je wat meer zult inlezen in de materie, want
jouw uitspraken zijn kwetsend en dragen bovendien helemaal niets bij.

Waarom heb je hier zo'n extreme reactie op? Denk jij echt dat 95% van de vrouwen zo kwaadaardig van aard is dat ze onterecht klacht indienen? Heb je enig idee hoe moeilijk en pijnlijk het is om seksueel overschrijdend gedrag aan te kaarten als je zelf nog beneden aan de carrièreladder staat? Of als je je in een afhankelijk positie bevindt ten opzicht van de leidinggevende/docent/leraar/sportcoach/...?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:14

Zonnetje81 schreef:
Ymor schreef:

Ik denk dat het dubbel is, er zijn wel mannen die het doen zonder aanleiding en er zijn ook zeker vrouwen die het uitlokken. Of zichzelf inlaten in bepaalde situaties, soms uit naiviteit en ook vaak genoeg voor aandacht.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:31

Je kan tinder ook niet vergelijken met een werkomgeving. Iedereen weet inmiddels wel dat sommige mannen op tinder graag hun geslachtsdeel 'showen', ik denk ook meestal ongevraagd.

95% die er een aandeel in hebben geloof ik niks van

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:30

En toch kan ik het me ook moeilijk voorstellen dat je als volwassen vrouw zomaar in ene zonder enige aanleiding een dickpick van je baas of hogere toe gestuurd krijgt!
Daar moet zeker wat aan vooraf gegaan zijn en als volwassen vrouw zijnde kun je dat ook afkappen als je er niet van gediend bent je getrouwde baas, hogere, vader van een paar kids jou in ene prive gaat benaderen.
Dat zou toch elk weldenkend mens een vreemde gang van zaken vinden!? Of ben ik nu ouderwets en braaf in mijn denken!?.

Ik zie het niet bepaald voor me ik in ene een dickpick van mijn qoach zou krijgen. Ik zou vragen of hij wellicht het verkeerde nummer had ingetoetst en het niet voor mij bedoeld was of dat hij wel helemaal goed in zijn bovenkamer is!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:34

waarom niet dan? Er zijn toch blijkbaar genoeg mannen die denken dat iedere vrouw op hun zit te wachten.
Ik heb in mijn werk (financiële administratie) ook wel eens rare praatjes gehad, maar dan telefonisch. Terwijl ik gewoon een zakelijk gesprek voerde waren er toch een paar types in de loop der jaren die vonden dat ik zo'n 'sexy stem had blah blah blah' . Daar vroeg ik toch echt niet om. Volgens mij is de drempel via WhatsApp e.d. nog veel lager

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:36

Pffff ik had beter niet kunnen lezen hier want ik kon vamtevoren natuurlijk bedenken dat er Victim blaming zou zijn...en ja hoor! Notabele van vrouwen! We hebben nog een lange, lange weg te gaan..... :(

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:39

Kinke schreef:
waarom niet dan? Er zijn toch blijkbaar genoeg mannen die denken dat iedere vrouw op hun zit te wachten.
Ik heb in mijn werk (financiële administratie) ook wel eens rare praatjes gehad, maar dan telefonisch. Terwijl ik gewoon een zakelijk gesprek voerde waren er toch een paar types in de loop der jaren die vonden dat ik zo'n 'sexy stem had blah blah blah' . Daar vroeg ik toch echt niet om. Volgens mij is de drempel via WhatsApp e.d. nog veel lager
maar dan vraag je toch gelijk of het even normaal kan en je anders het gesprek af kapt? Zo moeilijk is dat toch niet.

En hoezo is alles gelijk ,victem blaming, ?

Een andere gedachte hier over wil toch niet gelijk zeggen ik vind het die dames hun eigen schuld maar is!?
Lekker makkelijk discussieren ook zo als je gelijk word beticht van victim blaming!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:40

Popstra schreef:
En toch kan ik het me ook moeilijk voorstellen dat je als volwassen vrouw zomaar in ene zonder enige aanleiding een dickpick van je baas of hogere toe gestuurd krijgt!
Daar moet zeker wat aan vooraf gegaan zijn en als volwassen vrouw zijnde kun je dat ook afkappen als je er niet van gediend bent je getrouwde baas, hogere, vader van een paar kids jou in ene prive gaat benaderen.
Dat zou toch elk weldenkend mens een vreemde gang van zaken vinden!? Of ben ik nu ouderwets en braaf in mijn denken!?.

Ik zie het niet bepaald voor me ik in ene een dickpick van mijn qoach zou krijgen. Ik zou vragen of hij wellicht het verkeerde nummer had ingetoetst en het niet voor mij bedoeld was of dat hij wel helemaal goed in zijn bovenkamer is!

Gelukkig ben ik niet de enige 'rare' of 'ouderwetse' die zo denkt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:41

uiteraard, maar dan is het al wel geprobeerd, zonder dat ik er om gevraagd heb. Waarom zou dat dan anders zijn bij een dickpic. Dat ding heb je al gezien en dat afkappen kun je pas daarna doen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:43

Popstra schreef:

Tel vooral je zegeningen.

Dit komt voor, vanuit het niets. Net als een handtastelijkheid op plekken die privé zijn, ook vanuit het niets. Daar hoeft helemaal niets aan vooraf te zijn gegaan. Je schrikt je rot en als er een machtspositie bij te pas komt dan zit je in een verdomd lastig parket.

Wees blij dat je er niets bij kunt bedenken, maar probeer je eens in te lezen wat andere vrouwen meemaken. Hier staan al genoeg voorbeelden in het topic. Ook op twitter zijn er genoeg mensen die hun verhalen delen. De kranten staan er vol van. De onderzoeken wijzen het uit.

En dan is het nog maar een topje van de ijsberg. De meesten durven er niet eens mee naar buiten te komen, de schaamte is enorm.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:49

Als je op werkgebied denkt een goede klik te hebben met je baas en je baas daar meer achter zoekt, ja ik geloof dat wel.

Daarbij zijn er mannen die er gewoon op kicken dat er naar hun geslachtsdeel wordt gekeken, zie de ouderwetse potloodventer. Ik heb er als meisje 5 keer in verschillende vormen irl mee te maken gehad. Nu gebeurt dat dus ook of zelfs meer op andere manieren.