Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:35

Blussem schreef:
bigone schreef:
Ik had onderstaand bericht gepost in het algemene coronatopic maar past hier ook wel.
Op cnn stond ook dat voor de president alles uit de kast werd getrokken waar gewone Amerikanen niet voor in aanmerking komen. En het crue aan Trump is dat hij vandaag het virus weer compleet downplayed . Corona? Hoef je niet bang voor te zijn, kijk maar naar mij. Niets te vrezen , hoe zouden de zieken en nabestaanden van de meer dan 200.000 doden zich voelen bij die woorden? Ik denk dat Trump zo bezeten is van het feit dat hij absoluut niet als zwak wil worden gezien dat hij nu een gouden kans om stemmen te winnen heeft laten schieten. Was hij uit het ziekenhuis gekomen met een berouwvolle houding waarin hij zijn medeleven had betoond en had beloofd om er nu alles aan te doen om Corona er onder te krijgen had hij zichzelf een goede dienst bewezen. In plaats daarvan zegt hij eigenlijk dat Corona slachtoffers losers zijn.

Ik vind je reactie nogal bijzonder. Trump heeft dit nergens gezet. Dit lijkt meer op de gedachten van iemand met een negatief zelfbeeld.

Jij hebt alle berichtgeving ook op cnn ( in het Engels ) ook gevolgd ? En zo ja, heb je het begrepen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:52

Blussem schreef:
bigone schreef:
Ik had onderstaand bericht gepost in het algemene coronatopic maar past hier ook wel.
Op cnn stond ook dat voor de president alles uit de kast werd getrokken waar gewone Amerikanen niet voor in aanmerking komen. En het crue aan Trump is dat hij vandaag het virus weer compleet downplayed . Corona? Hoef je niet bang voor te zijn, kijk maar naar mij. Niets te vrezen , hoe zouden de zieken en nabestaanden van de meer dan 200.000 doden zich voelen bij die woorden? Ik denk dat Trump zo bezeten is van het feit dat hij absoluut niet als zwak wil worden gezien dat hij nu een gouden kans om stemmen te winnen heeft laten schieten. Was hij uit het ziekenhuis gekomen met een berouwvolle houding waarin hij zijn medeleven had betoond en had beloofd om er nu alles aan te doen om Corona er onder te krijgen had hij zichzelf een goede dienst bewezen. In plaats daarvan zegt hij eigenlijk dat Corona slachtoffers losers zijn.

Ik vind je reactie nogal bijzonder. Trump heeft dit nergens gezet. Dit lijkt meer op de gedachten van iemand met een negatief zelfbeeld.

Afbeelding

NYtimes schreef:
The doctors’ remarks came after Mr. Trump tweeted that he would be returning at 6:30 p.m. to the White House, which has a medical suite of its own. In doing so, as he has throughout the pandemic, he downplayed the seriousness of a virus that has killed more than 209,000 people in the United States, writing in his post, “Don’t be afraid of Covid. Don’t let it dominate your life.”

https://www.nytimes.com/live/2020/10/05 ... ovid-trump

Corona raast als een malle door Amerika en Trump doet nog steeds alsof het niet ernstig is. Bedoeld of niet, zijn woorden zijn gevaarlijk als ze mensen laten denken dat ze de regels maar aan hun laars kunnen lappen want Trump zei “Don’t be afraid of Covid, don’t let it dominate your life”

Trump heeft het geluk dat de beste dokteren met de meestbelovende medicijnen aan zijn persoonlijke bed (nu in het Witte Huis) staan. Het grote merendeel van de Amerikanen heeft dit geluk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 05:48

Zucht, wat een verrassing dat je wat linkse propaganda hebt kunnen vinden die de woorden van Trump een negatieve twist geven. In zijn meest recente videoboodschap zegt hij "Don't let it dominate you", dat lijkt me goed advies, probeer je leven op te pakken en naar de toekomst te kijken. Daarna zegt hij "Don't be afraid of it, we gonna beat it", wat duidelijk bedoelt is om mensen moed in te spreken dat dit niet het einde van de wereld is. Wederom goed advies, mede vanwege de toenemende aantallen mensen met een depressie en zelfmoordneigingen vanwege het virus en de lockdowns.

Maar als je perse wilt kan je het ook negatief zien. Het enige wat je daarmee doet is echter je eigen haat voor hem voeden, want nu heb je nog meer bewijs dat hij de slechtste persoon ter wereld is. En andere mensen die hem haten zullen het met je eens zijn zodat je gezellig met elkaar hem kan haten. Of al die haat echter goed is voor je eigen gezondheid betwijfel ik, maar het is een vrij land.

8nnemiek

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 06:51

Ik heb me echt staan verbazen over de groep van een stuk of 6 doktors die voor het ziekenhuis kwamen vertellen hoe het met de president ging 8)7
Er zijn honderduizenden mensen gestorven daar, liggen er nog enorm veel op sterven, de president doet alsof er niks met hem aan de hand is.. Dan sta daar niet met z’n allen te zorgen voor een president die doet alsof het allemaal niks voorstelt 8)7
Ik vind het vooral ook walgelijk voor de mensen die geliefden zijn verloren aan corona.

Ik hoop verder dat het alsnog duidelijk wordt hoe ziek hij is geweest, of nog steeds is. Hij blijft het ontkennen, maar met de zware medicatie die hij heeft gehad moet hij levensbedreigend ziek zijn geweest. Het is levensgevaarlijk dat zijn volgers al zijn geblaat zonder nadenken geloven en nu al helemaal denken dat het maar een griepje is.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:10

Enzino: niemand zegt dat hij de slechtste persoon op aarde is. Maar vind je zijn opmerkingen in het licht van alle mensen die wel ernstig ziek zijn/geweest/nog zullen worden, of zijn overleden, nu echt de meest voor de hand liggende uitspraken?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:54

enzino schreef:
Zucht, wat een verrassing dat je wat linkse propaganda hebt kunnen vinden die de woorden van Trump een negatieve twist geven. In zijn meest recente videoboodschap zegt hij "Don't let it dominate you", dat lijkt me goed advies, probeer je leven op te pakken en naar de toekomst te kijken. Daarna zegt hij "Don't be afraid of it, we gonna beat it", wat duidelijk bedoelt is om mensen moed in te spreken dat dit niet het einde van de wereld is. Wederom goed advies, mede vanwege de toenemende aantallen mensen met een depressie en zelfmoordneigingen vanwege het virus en de lockdowns.

Maar als je perse wilt kan je het ook negatief zien. Het enige wat je daarmee doet is echter je eigen haat voor hem voeden, want nu heb je nog meer bewijs dat hij de slechtste persoon ter wereld is. En andere mensen die hem haten zullen het met je eens zijn zodat je gezellig met elkaar hem kan haten. Of al die haat echter goed is voor je eigen gezondheid betwijfel ik, maar het is een vrij land.

Zoals ik al zei, bedoeld of niet, zijn woorden kunnen flink gevaarlijk zijn in de huidige situatie. Lezen is ook een vak hè? Hij kan het best bedoeld hebben als moed inspreken, maar mensen kunnen het ook anders opvatten en dáár zit het gevaar. Ik vind dat je daar als president rekening mee moet houden. Eigenlijk zelfde idee als met de stand by opmerking: het komt op een bepaalde manier over die flink effect kan hebben. De toenemende depressies etcetera zijn erg, maar de toenemende coronagevallen ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:09

IMANDRA schreef:
Zoals ik al zei, bedoeld of niet, zijn woorden kunnen flink gevaarlijk zijn in de huidige situatie.

Alles kan je opvatten zoals je wilt en de media doet hard haar best er de slechtst mogelijke draai aan te geven. Zoals hij al in zijn tweet zelf aangaf: als hij met een auto rond gaat om zijn fans te bedanken is dat een schande, maar als hij dat niet had gedaan was het ook een schande. Wat opvallend is, want diezelfde media doet zo haar best om alle woorden van Biden zo positief mogelijk te interpreteren. Als hij een verspreking maakt of iets verkeerd zegt dan springen ze er niet op met commentaar, maar leggen ze juist uit wat hij waarschijnlijk bedoelde (ongeacht of hij dat ook echt bedoelde of niet).

Het is een groot politiek spel en doen alsof je je zorgen maakt dat sommige mensen het op een rare manier kunnen interpreteren is niet iets dat mij wakker houdt en voornamelijk gebruikt lijkt te worden voor propagandadoeleinden.

IMANDRA schreef:
Lezen is ook een vak hè?

En begrijpen wat Trump zegt blijkbaar ook, want veel mensen lijken dat totaal niet te kunnen. :D
(verblind door haat waarschijnlijk)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:16

Ik vind zijn woordkeuze in deze eigenlijk gewoon goed. Verder gaan we er niet achter komen of hij echt ziek was of niet. Het lijkt wel noodzaak om alles van Trump te verdraaien. Maar misschien krijgt hij daarom straks wel meer stemmen. Op dit moment vind ik hem de betere keuze, al moet ik toegeven dat je moet kiezen uit 2 kwaden zeg maar.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:29

enzino schreef:
IMANDRA schreef:
Zoals ik al zei, bedoeld of niet, zijn woorden kunnen flink gevaarlijk zijn in de huidige situatie.

Alles kan je opvatten zoals je wilt en de media doet hard haar best er de slechtst mogelijke draai aan te geven. Zoals hij al in zijn tweet zelf aangaf: als hij met een auto rond gaat om zijn fans te bedanken is dat een schande, maar als hij dat niet had gedaan was het ook een schande. Wat opvallend is, want diezelfde media doet zo haar best om alle woorden van Biden zo positief mogelijk te interpreteren. Als hij een verspreking maakt of iets verkeerd zegt dan springen ze er niet op met commentaar, maar leggen ze juist uit wat hij waarschijnlijk bedoelde (ongeacht of hij dat ook echt bedoelde of niet).

Het is een groot politiek spel en doen alsof je je zorgen maakt dat sommige mensen het op een rare manier kunnen interpreteren is niet iets dat mij wakker houdt en voornamelijk gebruikt lijkt te worden voor propagandadoeleinden.

Het maakt echt niet uit. Je reageert op hoe je woorden worden opgevat, en als de media er een zo slecht mogelijke draai aan geeft, dan houd je er allereerst al rekening mee en probeer je een dubbele betekenis zo veel mogelijk te vermijden en als het dan toch verkeerd wordt opgevat dan doe je een rectificatie als Trump zijnde. "Ik bedoelde mijn vorige opmerking niet om te doen alsof Corona wel meevalt, maar juist om jullie moed in te spreken".

En ik betwijfel als het een schande was geweest als hij dat ritje níét deed. Inmiddels is vrijwel iedereen wel op de hoogte van hoe besmettelijk het virus is. Zo'n onverantwoord autoritje laten voor de veiligheid van je personeel snapt het overgrote merendeel van Amerika echt wel.

En over Biden? Biden heeft wel een aantal misstappen gemaakt die ook breed zijn uitgemeten in de media. Bijvoorbeeld de 'Ain't black' opmerking. Het verschil met Trump is dat Biden hier zijn excuses voor heeft aangeboden. Een rectificatie van wat hij bedoelde. Trump daarentegen heeft eerder de neiging voor doubling down op wat hij zei, tegen de rectificaties van zijn spokesperson in te gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:41

enzino schreef:

Enzino , ik haat die man niet, ik veracht zijn gedrag en de onderstaande woorden komen van hemzelf , niet van cnn of fox. En ik lees het alsof hij zegt dat je er niet bang voor hoeft te zijn, de medici redden je wel . Alsof er niemand meer de pijp uit gaat behalve die 4000 per dag.

I will be leaving the great Walter Reed Medical Center today at 6:30 P.M. Feeling really good! Don’t be afraid of Covid. Don’t let it dominate your life. We have developed, under the Trump Administration, some really great drugs & knowledge. I feel better than I did 20 years ago!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:10

Als je deze beelden ziet.. waarin hij duidelijk pijn heeft met ademen terwijl hij terug gaat naar het witte huis.. en hij daarbij zegt "I feel better than I did 20 years ago"..
Dan kun je toch maar tot een conclusie komen.. Een enorm grote leugen. Hoe kunnen mensen daar achter staan en hem verdedigen? Ik begrijp dat echt niet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:12

Jammer he. Toen ik een longontsteking had en ik prednison kreeg voelde ik mij ook beter dan zonder prednison op een normale dag zonder longontsteking.

Dus dat hij zich 20’jaar jonger voelde op dé dexamethason geloof ik meteen. Echt een oppepper.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:46

Die beelden zijn inderdaad heel duidelijk, daar staat niet een topfitte man.

Daarnaast is corona verraderlijk, er zijn meerdere mensen alsnog omgegaan terwijl ze zich eerder 'topfit' voelden. Medicijnen doen een boel, zeker de oppepper(s) doen een boel.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:47

Ik twijfel of die beelden wel echt zijn, komt een beetje gemanipuleerd over op mij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:48

En hij krijgt nog steeds die twee medicamenten , vandaag en morgen volgens de artsen . Heel benieuwd hoe het over een week met hem is, debat voeren in deze toestand is voor de tegenstander fijn, houd hij eindelijk eens zijn mond wat langer dicht. Hoe kun je deze beelden anders zien? Hij heeft moeite met ademen en ziet er niet fit uit..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:52

De beelden zijn vertraagd, van heel ver weg, zo te zien en je weet niet wat er voor of achteraan kwam. Dat gezegd hebbende; ik denk ook niet dat hij zo gezond is als hij zelf zegt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:53

Van ver weg klopt , wanneer het vertraagd zou zijn dan moet hij zich ernstig zorgen maken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:54

Eens, hij ziet er verre van gezond uit en staat letterlijk naar adem te happen. Maar vooral blijven beweren dat er niets aan de hand is, die man is een groot gevaar voor een hele hoop mensen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:03

De media is helemaal niet negatief over Trump. Een deel is negatief en zoekt vooral wat er fout is bij hem en een ander deel is juist positief en probeert juist alle fouten weg te poetsen. Maar waar het uiteindelijk op neerkomt is hoe de Amerikaanse kiezer het ervaart en die vindt gewoon dat hij er een puinzooi van maakt. Normaal krijg je in het geval ziekte sympathiepunten van de kiezer. In dit geval oordeelt de overgrote meerderheid van de kiezers dat het zijn eigen schuld is. Zelfs onder zijn eigen achterban is vijftig procent die mening toegedaan. Dat is echt een hele slechte score voor hem.
Normaal gesproken krijgen je vanwege die sympathiepunten ook betere peilingsresultaten tijdens een ziekte. In dit geval werd de voorsprong van Biden alleen maar groter in peilingen die na het bekend maken van zijn ziekte zijn afgenomen.

Trump is al sinds het begin van deze pandemie bezig om de verkiezingen te verliezen, doordat hij de hele afhandeling van deze pandemie volledig verkeerd aanpakt (volgens de kiezers). Hij wordt daarna nog eens door diezelfde kiezers juist afgestraft omdat hij door zijn roekeloze gedrag ziek wordt. Daarna ziet hij kans door volledig onduidelijke berichtgeving over de ernst van zijn ziekte de kiezers nog meer te vervreemden. En als klap op de vuurpijl grijpt hij terug op de door de kiezers niet geaccepteerde afhandeling van het virus door te doen of het allemaal wel meevalt en je je leven er niet door moet laten overheersen.

Hij heeft er zo'n puinzooi van gemaakt dat ik ondertussen de stelling wel aandurf dat hij deze verkiezingen gaat verliezen. Zowel qua popular vote als qua kiesmannen. De enige manier waarop hij nog president kan blijven is door achteraf met behulp van het hooggerechtshof democratische stemmen per post ongeldig te laten verklaren, met andere woorden via verkiezingsfraude.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:24

Mwah, die beelden... ze zijn inderdaad flink geknipt. Dat zou ik van pro-trump beelden niet accepteren, dus bij een anti-trump beeld ook niet. Ze schetsen geen goed beeld over zijn gezondheid, maar zou deze beelden wel in context willen zien.

@Karl: eens.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:35

De context is volgens mij heel simpel. Hij is nog niet beter en dat zou ook raar zijn als hij dat zo snel wel was. Het zou pas raar zijn als hij al na vier dagen weer zo fris als een hoentje zou zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:36

Heel veel context is er niet. Het was simpelweg een fotomoment bij het witte huis toen hij terug kwam van het ziekenhuis.
De complete clip waar niet in is geknipt staat ook op youtube inmiddels:

Hij probeert zich groot te houden en te doen alsof er niks aan de hand is terwijl je duidelijk ziet dat hij moeite moet doen om te ademen.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 06-10-20 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:37

Dit is ook wel een interessante observatie:

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:50

Karl66 schreef:
De context is volgens mij heel simpel. Hij is nog niet beter en dat zou ook raar zijn als hij dat zo snel wel was. Het zou pas raar zijn als hij al na vier dagen weer zo fris als een hoentje zou zijn.

Snap ik, maar het zou niet eerlijk van me zijn als ik wel tactisch geknipte beelden van anti-trump dingen zou accepteren, maar niet van pro-trump dingen.

@8nnemiek: bedankt! Hij hapt inderdaad vrij veel naar adem en vanuit deze beelden zou ik idd niet zeggen dat hij er bepaald gezond uitziet. Het is logisch dat hij niet beter is, maar de opmerking dat hij zich beter voelt dan 20 jaar geleden is dus vrij zwaar overdreven, althans, dat lijkt zo.

@Berdien: interessant. Ben benieuwd hoe de komende dagen gaan verlopen dan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:57

Ik krijg het een beetje benauwd als ik ernaar kijk :=