Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:En bovendien; dat werd geschreven door een journalist. Met zulke uitspraken kun je lekker koppen, maar het valt nog maar te bezien of het letterlijk zo gezegd is
Damned schreef:Maar precies of 'criminele' mensen allemaal gaan radicaliseren en mensen willen opblazen?
Net alsof mensen die stelen/gestolen hebben terroristen gaan worden? Alsof mensen die fraude hebben gepleegd bommengordels gaan dragen? Alsof mensen die vaak in ruzies/gevechten betrokken zijn plots is mensen willen helpen?
Varekaj schreef:Het kan net zijn omdat ze als allochtoon geen werk krijgen wegens discriminatie (ga dat maar een keer bewijzen) en als ze dan in een achtergestelde wijk wonen is de stap naar criminaliteit makkelijker gezet dan je denkt. Je gek solliciteren en intussen werkloosheid trekken is ook niet goed want dan krijgen ze de stempel van luie profiteur.
Er zijn er genoeg die na een straf het licht hebben gezien en zich willen herpakken, en wél positief meedraaien. Daarnaast is werken op een luchthaven niet voor iedereen weggelegd: ploegen, zwaar werk, druk... Wat moet je doen als je enige kandidaten mensen zijn met een strafblad, omdat anderen zich er te goed voor vinden? Die mensen weigeren en het werk laten liggen?
waxmeltsenzo schreef:Damned schreef:Maar precies of 'criminele' mensen allemaal gaan radicaliseren en mensen willen opblazen?
Net alsof mensen die stelen/gestolen hebben terroristen gaan worden? Alsof mensen die fraude hebben gepleegd bommengordels gaan dragen? Alsof mensen die vaak in ruzies/gevechten betrokken zijn plots is mensen willen helpen?
Nee maar geheel los van de IS kwestie, moet je je afvragen of je wel criminelen in dienst wilt.
Op het moment dat je kiest voor het criminele pad verspil je mijn inziens wel bepaalde rechten.
Ik ben zeker voor kansen en zeker voor jonge mensen ook allochtonen. Maar als om het criminelen gaat heb ik wel een andere mening.
Ook ben ik ervoor dat mensen een bepaalde weg in zijn geslagen en hun leven gebeterd hebben een tweede kans moeten krijgen. Maar als er binnen een bedrijf meerdere mensen met een criminele achtergrond werken zegt dat mij niet veel goeds.