Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:08

ravellie schreef:
Ayasha schreef:
IS heeft Niks te maken met moslim zijn imo.

Nee,maar het kan dus wel ergens goed fout gaan (teleurstellingen in maatschappij, werk, regering of weet ik veel wat ) waardoor een grote groep kan gaan radicaliseringen

En die groepen zijn er in NL ook in grote aantallen ( probleemwijken Rdam bijv)

In Frankrijk was het bekend dat er wijken waren , waar je als deel van een regering echt niet naar toe hoefde te wandelen, want dan kon je een regen van stenen of erger verwachten.
Dat is onlangs ook gebeurd, stond een artikel in het AD.
Mensen uit NL en die hebben rake klappen gekregen.

Hele rare wereld

'kheb slecht nieuws voor je, dat kan met elk geloof, hell, dat kan met elke groep die een mening deelt.

Indestal

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:16

Elk geloof is erg optimistisch...wel een geloof wat niet alleen op zondag belangrijk is, maar heel de dag door je leven beheerst met alles wat je om je heen hebt, waar je niet om heen kunt omdat dat geloof zoveel wettem en plichten heeft en zoveel sociale controle dat je niet anders kunt...vanzelf zak je er dan diep in weg..

Sektes bv kunnen dat...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:09

gohya schreef:
Nu gaat Putin ingrijpen.Hij gaat de IS uitroeien,maar zeker ook weer de tegenstanders van Asaad?
http://worldunity.me/putin-zend-150000- ... rnietigen/

Sinds 2012 heeft Syrië een meerpartijenstelsel. De gematige tegenstand zit nu in de politiek, echter partijen op religieuze grondslag zijn verboden, Syrië is nl al decennia seculier. Wat er nu gewapend "verzet" pleegt tegen Assad wil een Moslim staat met shariawetgeving en dat zou de tot nu toe aardig wel geslaagde multiculturele samenleving geheel vernietigen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:35

Tcm62 schreef:
3 identiteiten bekend inmiddels, waarvan 1 dus Syrier, waarvan er dus ook nog een Syrisch paspoort is gevonden bij een dader en een ervan dus als vluchteling binnen gekomen...

http://nos.nl/artikel/2069029-drie-dade ... ceerd.html

Helaas pindakaas....

Moeten we deze discussie echt op twee plekken gaan voeren? Het spijt me, maar dat wordt me wat te tijdrovend. Zie andere topic.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:40

Ik dacht dat jij niet op mij wilde reageren omdat ik een SA ben volgens jouw...dusssszz

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 22:33

Nou laat ik ook weer eens in mijn eigen geopende topic reageren.

Na de gebeurtenissen van gisteren lijkt het mij steeds moeilijker worden een goede middenweg te vinden voor het vluchtelingen probleem. Mocht één van de terroristen daadwerkelijk als vluchteling Europa zijn binnen gekomen zal dat zeker niet de enige zijn.

We zullen strenger moeten gaan controleren en er alles aan moeten doen om de veiligheid in Nederland te verbeteren. Als dit zou betekenen dat we hierdoor minder vluchtelingen toelaten heb ik daar geen probleem mee.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:30

Tcm62 schreef:
Ik dacht dat jij niet op mij wilde reageren omdat ik een SA ben volgens jouw...dusssszz

SA ......... zou best weleens kunnen kloppen. ;)

ik was vanavond niet thuis, dus geen nieuws meer gezien, maar ik las wel dat er arrestaties zijn geweest in Brussel en dat daar een connectie mee is. Zelfs dat 3 daders uit Brussel komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:32

Dat zou goed nieuws zijn!

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:44

Sammie schreef:
Dat zou goed nieuws zijn!

Wat Sammie?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:50

Dat er arrestaties hebben plaats gevonden. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:13

Jillsil schreef:
Nou laat ik ook weer eens in mijn eigen geopende topic reageren.

Na de gebeurtenissen van gisteren lijkt het mij steeds moeilijker worden een goede middenweg te vinden voor het vluchtelingen probleem. Mocht één van de terroristen daadwerkelijk als vluchteling Europa zijn binnen gekomen zal dat zeker niet de enige zijn.

We zullen strenger moeten gaan controleren en er alles aan moeten doen om de veiligheid in Nederland te verbeteren. Als dit zou betekenen dat we hierdoor minder vluchtelingen toelaten heb ik daar geen probleem mee.

2 ondertussen.

Grenzen dicht, ja graag.
Maar het is al te laat.
Ook het aanpakken van de aanhangers van IS is veel te laks.
De Europeanen die er heen gaan om zich op te laten leiden daar moeten ze direct de nationaliteit afpakken.
Haat imams, wat is daar ooit fatsoenlijk tegen gedaan?

Vele de oogkleppen op en ieder die het voorzag werd en word nog steeds weggezet als... ach vul zelf alle voorbeelden maar in.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:20

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:56

Jij vind het onzin. Dat is wat anders.
En zeg ik alleen land? Heel Europa is zo laks als wat, maar inderdaad Nederland wil graag voor op om te laten zien hoe geweldig multi-culti ze zijn.
Maar kijk alleen al opsporing verzocht om te zien hoe goed dat is gelukt.
De lijst van gezochte criminelen.
En dat zijn feiten. Harde feiten.
En dat er nu 2 vluchtelingen bij de daders zitten zijn ook feiten.
Dat de andere daders geen 10e generatie Europeanen zijn, zijn ook feiten.
Dus onzin, wie praat dat nu?
Zelfs nu blijven de kleppen op. Onvoorstelbaar.
Daarom ga ik het topic weer in de meeleesmodus gooien.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:03

bruintje123 schreef:
En zeg ik alleen land? Heel Europa is zo laks als wat, maar inderdaad Nederland wil graag voor op om te laten zien hoe geweldig multi-culti ze zijn.

Ik heb geen oogkleppen op, maar ik geloof niet in de voorgestelde oplossingen van de blonde sprookjesverteller. En zeker scheer ik niet iedereen over 1 kam. Jij laat je in ieder geval wel meeslepen met de angst en haat die terroristen zaaien.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:04

bruintje123 schreef:

Dus omdat een aantal hier een andere mening hebben dan jij, hebben zij oogkleppen op? Misschien vinden wij dat wel van jou! Je bent heel star en rigide in je mening en hebt bij voorbaat al wat aan te merken op de mening van een ander. Je zou je ook eens open kunnen stellen voor de ander, iets wat heel normaal is in een discussieforum!!
Dat wilde ik ff kwijt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:18

Teddy321 schreef:
bruintje123 schreef:

Dus omdat een aantal hier een andere mening hebben dan jij, hebben zij oogkleppen op? Misschien vinden wij dat wel van jou! Je bent heel star en rigide in je mening en hebt bij voorbaat al wat aan te merken op de mening van een ander. Je zou je ook eens open kunnen stellen voor de ander, iets wat heel normaal is in een discussieforum!!
Dat wilde ik ff kwijt.

En dat geld andersom ook.
Direct beginnen met dat is onzin geeft geen uitnodiging voor een discussie.
Dus dan komt er die ook niet.

En Ja elactra IK VIND dat jij oogkleppen ophebt.
En bewijs is er nu.
En angst heb ik niet, dat is jou aanname.

Fijne nacht allemaal

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:27

bruintje123 schreef:

En bewijs is er nu.

Fijne nacht allemaal

Ik ben blij dat jij geen rechter bent. Welk bewijs? Gebaseerd op wat
? Voor mij ben jij een voorbeeld van iemand die zich laat beïnvloeden door het geschreeuw van de PVV.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:56

Ik denk dat het wel nodig is dat vluchtelingen stuk voor stuk gescreend moeten worden voordat ze ergens in mogen. Het zal haast onmogelijk zijn, je zult strenge grenscontroles moeten uitvoeren waarmee je ze er uit pikt. En dat is poedersuiker voor de 'goede' vluchtelingen en poedersuiker voor iedereen die de grens over wil, maar toch nodig blijkbaar.

Imo ook een veel strengere regeling toepassen voor wie wel of niet mag blijven (taaltoetsen, maatschappijleer, normen en waarden etc), veel meer personeel er op zetten zodat de procedures er door geramd kunnen worden. Deels zal het al gebeuren, maar er zijn genoeg niet of half Nederlands sprekende 'Nederlanders' in Nederland atm.

Waarom is dat allemaal zo moeilijk? Waarom kan dat allemaal niet?

Hartstikke leuk om de droom te hebben dat mensen met andere normen en waarden prima hier kunnen leven, in het kader van leven en laten leven, maar nogmaals... Waar doen we het dan allemaal voor? Onze vrijheid van meningsuiting, onze emancipatie, gelijke rechten, scheiding van kerk en staat etc? Die mensen kunnen beter ergens gaan wonen waar dat past, een land met andere regels, normen en waarden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 03:30

Electra63 schreef:
bruintje123 schreef:

En bewijs is er nu.

Fijne nacht allemaal

Ik ben blij dat jij geen rechter bent. Welk bewijs? Gebaseerd op wat
? Voor mij ben jij een voorbeeld van iemand die zich laat beïnvloeden door het geschreeuw van de PVV.

Ik zei al dat intergratie niet lukte voordat die witkuif er was. Wat nu?
Door wie heb ik me dan laten beïnvloeden? Aannames over mij vanuit jou beste Electra. aannames, meer niet.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2474 ... ng___.html
Bewijs dat de vluchtelingen binnen halen ook het paard van troje binnen halen is.
Maar heel dit topic bleven er een paar beweren dat het allemaal wel mee zou vallen. Nou zie gisteren, bewijs genoeg lijkt me. En dit is echt niet het einde.

Maar nu ga ik ontstippen, mee lees modus werkt niet met de herhalingen en de oogkleppen die niet willen zien wat er gerbeurt.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 08:41

Goed, het klopt dat 2 van de 1 miljoen vluchtelingen een terrorist is, misschien wel meer.
En dat is verschrikkelijk, nooit goed te praten, maar ik geloof niet dat grenzen dicht en dus mensen aan hun lot over laten de oplossing is.

Stengere regulering en controles wel.
Vond het trouwens knap van de telegraaf dat er in de ochtendkrant levensgroot op de voorpagina stond IS CLAIMT AANSLAG, terwijl het officiele (ANP) nieuws dit pas 's middags rond 12u meldde (ik werk in een winkel waar we kranten verkopen én de radio de hele dag aan staat).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 09:44

Iets claimen is zo moeilijk niet. Is is er bij aanslagen direcy bij om te claimen maar dat moet wel altijd eerst op authenticiteit gecontroleerd worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 09:51

Momenteel een erg interessant programma op nl 1.
Echt zorgwekkend ook..

Wiegel noemt huidige beleid naïef, midden oosten expert zegt dat we niet met westerse ogen naar de regios van de vluchtelingen moet kijken (de mentaliteit is anders), de terroristen expert zegt dat er zeker 10tallen strijders bekend zijn in nl en er zit er 1 vast, en men vind het ongelooflijk dat isisstrijders die van nl naar Syrië gegaan zijn, na het strijden gewoon weer binnen mogen komen in nl...

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:07

Nee,maar het kan dus wel ergens goed fout gaan (teleurstellingen in maatschappij, werk, regering of weet ik veel wat ) waardoor een grote groep kan gaan radicaliseringen

En die groepen zijn er in NL ook in grote aantallen ( probleemwijken Rdam bijv)

In Frankrijk was het bekend dat er wijken waren , waar je als deel van een regering echt niet naar toe hoefde te wandelen, want dan kon je een regen van stenen of erger verwachten.
Dat is onlangs ook gebeurd, stond een artikel in het AD.
Mensen uit NL en die hebben rake klappen gekregen.

Hele rare wereld[/quote]
'kheb slecht nieuws voor je, dat kan met elk geloof, hell, dat kan met elke groep die een mening deelt.[/quote]

Maar het zijn voornamelijk de moslims die radicaliseren.
In Duitsland proberen islamisten nu al de vluchtelingen te benaderen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:13

Thesserd schreef:
Ik denk dat het wel nodig is dat vluchtelingen stuk voor stuk gescreend moeten worden voordat ze ergens in mogen. Het zal haast onmogelijk zijn, je zult strenge grenscontroles moeten uitvoeren waarmee je ze er uit pikt. En dat is poedersuiker voor de 'goede' vluchtelingen en poedersuiker voor iedereen die de grens over wil, maar toch nodig blijkbaar.

Imo ook een veel strengere regeling toepassen voor wie wel of niet mag blijven (taaltoetsen, maatschappijleer, normen en waarden etc), veel meer personeel er op zetten zodat de procedures er door geramd kunnen worden. Deels zal het al gebeuren, maar er zijn genoeg niet of half Nederlands sprekende 'Nederlanders' in Nederland atm.

Waarom is dat allemaal zo moeilijk? Waarom kan dat allemaal niet?

Hartstikke leuk om de droom te hebben dat mensen met andere normen en waarden prima hier kunnen leven, in het kader van leven en laten leven, maar nogmaals... Waar doen we het dan allemaal voor? Onze vrijheid van meningsuiting, onze emancipatie, gelijke rechten, scheiding van kerk en staat etc? Die mensen kunnen beter ergens gaan wonen waar dat past, een land met andere regels, normen en waarden.

:j

En het is nu water naar de zee dragen.
Er zijn inmiddels al zulke stromen mensen het land ingekomen, van weet ik veel hoeveel culturen.
En iedereen kan bommen gooien op IS.
Het blijft een religieuze oorlog, hoe moeilijk is het om te weten wat voor gestoorde gedachten er in het hoofd van iemand omgaan.
Niet alleen daar....maar ook hier in Europa, ook in Nederland.

Ik weet niet wie er gisterenavond naar 'Paauw' heeft gekeken?.
Daar zat wel iemand aan tafel die verstandige dingen vertelde ( Beatrice, terrorisme bestrijding).

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:21

De grenzen moeten gewoon dicht en dicht blijven. Opvang in de regio en als het weer veilig is gaan ze weer terug. Voor mij is er geen tussenweg. Ik las net een artikel van een terrorisme expert, dhr Knoope over de reden van dit soort terroristische aanslagen. IS heeft alles met het moslim zijn te maken.
Het grote deel haat het westen, is ontevreden en boos. Slechts een kleine groep maakt die stap naar barbaarse acties. Ik ben regelmatig in moslimlanden geweest en daar voel je ook dat de mensen daar op je neerkijken. Maar je brengt als toerist geld in het laadje.