Thesserd schreef:Ik denk dat het wel nodig is dat vluchtelingen stuk voor stuk gescreend moeten worden voordat ze ergens in mogen. Het zal haast onmogelijk zijn, je zult strenge grenscontroles moeten uitvoeren waarmee je ze er uit pikt. En dat is poedersuiker voor de 'goede' vluchtelingen en poedersuiker voor iedereen die de grens over wil, maar toch nodig blijkbaar.
Imo ook een veel strengere regeling toepassen voor wie wel of niet mag blijven (taaltoetsen, maatschappijleer, normen en waarden etc), veel meer personeel er op zetten zodat de procedures er door geramd kunnen worden. Deels zal het al gebeuren, maar er zijn genoeg niet of half Nederlands sprekende 'Nederlanders' in Nederland atm.
Waarom is dat allemaal zo moeilijk? Waarom kan dat allemaal niet?
Hartstikke leuk om de droom te hebben dat mensen met andere normen en waarden prima hier kunnen leven, in het kader van leven en laten leven, maar nogmaals... Waar doen we het dan allemaal voor? Onze vrijheid van meningsuiting, onze emancipatie, gelijke rechten, scheiding van kerk en staat etc? Die mensen kunnen beter ergens gaan wonen waar dat past, een land met andere regels, normen en waarden.
En het is nu water naar de zee dragen.
Er zijn inmiddels al zulke stromen mensen het land ingekomen, van weet ik veel hoeveel culturen.
En iedereen kan bommen gooien op IS.
Het blijft een religieuze oorlog, hoe moeilijk is het om te weten wat voor gestoorde gedachten er in het hoofd van iemand omgaan.
Niet alleen daar....maar ook hier in Europa, ook in Nederland.
Ik weet niet wie er gisterenavond naar 'Paauw' heeft gekeken?.
Daar zat wel iemand aan tafel die verstandige dingen vertelde ( Beatrice, terrorisme bestrijding).