Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:44

Arabesk schreef:
Het zal bij wat formele verontwaardiging blijven. Rutte gaat niets doen, handelsbelangen met Rusland zijn te groot. Regering gaat niets werkelijk doen. En Nederland pikt het...

Er zijn natuurlijk niet alleen economische belangen. Je wil ook geen oorlog starten en je niet heel West-Europa erbij betrekken.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:45

Dribbel schreef:
Arabesk schreef:
Het zal bij wat formele verontwaardiging blijven. Rutte gaat niets doen, handelsbelangen met Rusland zijn te groot. Regering gaat niets werkelijk doen. En Nederland pikt het...

Redelijk voorspelbaar idd. En de politieke logische stap, maar emotioneel (en misschien etisch?) niet de juiste.

En dat maakt deze persconferentie net brood voor het volk. Een nutteloze tentoonstelling...
Voor dezelfde reden als ze al een paar maand de ogen dicht doen.

connie64Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:47

oorlog??denk je werkelijk dat wij ook maar iets te betekenen hebben....pfff jarenlang is er bezuinigd op leger etc en tegen rusland beginnen wij helemaal niks...
Des te erger is dit alles, ja wij zijn een klein land,ja wij hebben geen groot leger,ja wij zijn een speldeknopje op deze grote wereld,maar een beetje menselijkheid en respect voor de doden is toch niet zoveel gevraagd aan de oekrainers?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:48

Tja zolang Europa zo verdeeld blijft en geen leger heeft maar 28 kleine legertjes met eigen generaaltjes gaat de wereld Europa nooit serieus nemen.
Als dit een vliegtuig vol Amerikanen of Fransen geweest was, waren de rapen gaar....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:48

Knakker schreef:
goed van je, was het druk?

Nee helemaal niet. Ik denk dat veel mensen niet wisten dat het ministerie open was en het was natuurlijk ook strandweer. Het was zoiezo rustig in de stad.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:49

Sammie schreef:
Verbazingwekkend nog geen reactie van hem voorbij zien komen

Hij had redelijk snel een tweet geplaatst: ‘Vreselijk nieuws neerstorten Malaysian Airways. Meeleven met familieleden en nabestaanden van de vele slachtoffers.’

Maar ik vind eigenlijk dat Rutte het goed doet. Hij blijft politiek behoorlijk neutraal en dat is nu wel het belangrijkste, anders jaag je of het land (oekraine) of de seperatisten op de kast en beiden kan een onderzoek belemmeren.

Rutte is verantwoordelijk voor zijn inwoners, dus de overledenen en hun nabestaanden, andere landen voor die van hun, maar omdat het er van Nederland zo veel zijn, neemt NL de leiding in het veilig stellen van spullen en de lichamen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:50

Arabesk schreef:
Tja zolang Europa zo verdeeld blijft en geen leger heeft maar 28 kleine legertjes met eigen generaaltjes gaat de wereld Europa nooit serieus nemen.
Als dit een vliegtuig vol Amerikanen of Fransen geweest was, waren de rapen gaar....

Maar is dat dan de juiste weg? Zoals Amerika dit soort dingen aanpakt? We hebben altijd zo veel kritiek op de VS. Maar nu het onszelf betreft kijken we benijdend naar de Amerikaanse methoden?

connie64Jarig

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:52

helemaal met jou eens arabesk....

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:54

Dat denk ik niet, de keuze wordt vaak gemaakt op belangen.
En sinds er hier geen zijn zou het ook niet gebeurt zijn, anders hadden ze al actie genomen toen heel dit verhaal begon.

fransje23

connie64 schreef:
oorlog??denk je werkelijk dat wij ook maar iets te betekenen hebben....pfff jarenlang is er bezuinigd op leger etc en tegen rusland beginnen wij helemaal niks...
Des te erger is dit alles, ja wij zijn een klein land,ja wij hebben geen groot leger,ja wij zijn een speldeknopje op deze grote wereld,maar een beetje menselijkheid en respect voor de doden is toch niet zoveel gevraagd aan de oekrainers?

Denk dat je het de Oekrainers zelf niet kan verwijten. De gewone burger daar leeft ook in een situatie die ze niet willen en waarbij alle vele burgerslachtoffers zijn gevallen. He gaat om de "debielen" die de oorlog voeren..

Ik vind dat de politiek het tot nu toe goed oppakt. Het is ook allemaal een breekbare situatie die al te lang duurt en misschien had er al veel eerder harder ingegrepen moeten worden door de rest van de wereld.

Cassidy

Kijk eens even naar het leger in Nederland, en hoeveel er daar op dit moment wordt bezuinigd. Met recht dat Obama zegt dat Oekraine toch eng dicht in de buurt ligt en als de boel daar eskaleert, dan moeten wij de eerste klappen opvangen. Gaat erg moeilijk worden met lege kazernes en niet opgeleidde mensen. Ik denk dat we hoe dan ook de hulp moeten krijgen van de USA, als het hier fout gaat.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:56

Amerika doet het nooit goed... Amerika is altijd de grote boosdoener die maar binnenvalt, neerknalt en weer vertrekt. Altijd is er niks anders dan kritiek op Amerika. Maar NU is Amerika ineens de held?? Daar kan ik nog moeilijker inkomen dan in de separatisten die dwars liggen... Begrijp me goed, ik heb nooit iets tegen Amerika gehad, maar de gedachtegang dat Amerika eerst altijd fout was en dat dat fout nu goed is, die snap ik niet...

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:58

ik hoor/zie hier heel veel over oorlog? denken jullie dan dat er door deze ramp oorlog zou komen met vs? of bedoelen jullie dat tussen oekraiene en rusland? er zijn veel engelse berichten hier geplaatst die ik niet begrijp (heb veel moeite met engels vandaar) er word zo veel gezegt ik snap het even niet meer...

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:59

Als er echt oorlog zou uitbreken zou de regering zo de dienstplicht weer werkbaar kunnen maken, die is niet afgeschaft.
Ik begrijp waarom Rutte de zaken rustig bekijkt, tenslotte is er nog niets zeker en kan alles gebeurd zijn.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:00

En sorry hoor, Rutte heeft zich niet zo goed ingelezen, want die pro-rus met die knuffel maakte toch echt een mooi gebaar..

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:02

Er komt heus geen oorlog, tot nu zijn de sancties lachwekkend geweest. Reisverbond enz...Diep triest, zeker omdat de export gewoon lekker verder doorgaat.

En dat zal voor misdadige acties, nu ook niet anders zijn.
Laatst bijgewerkt door Furrow op 19-07-14 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:04

Zaak lijkt mij dat eerst de doden worden geborgen, de nabestaanden afscheid kunnen nemen en kunnen beginnen met het verwerkingsproces en dat de daadwerkelijke oorzaak en schuldige wordt achterhaald en bestraft.
Over dat laatste maak ik mij de meeste zorgen....

Verder moet er gewoon een einde komen aan die vreselijek oorlog maar eigenlijk aan het fenomeen oorlog in het algemeen..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:05

Nog even over het neerstorten van de lichamen, ik heb een foto gezien van een lichaam wat door het dak van een huis (nouja, krot...) was gevallen, en nu dus in een kamer lag....
Was wel een mooie foto trouwens, bijna sereen. Geen sensatie beluste foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:08

Brr klinkt luguber , toch ook nieuwsgierig

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:09

vreselijk :( , je vriend/familielid is overleden en je kunt hem/haar waarschijnlijk niet eens begraven of cremeren aangezien zijn/haar lichaam helemaal verspreid over het gebied ligt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:09

Ik vraag me af, zijn die lichamen die in huizen zijn gevallen wle geborgen? Het is immers iemand huis, of hebben de seperatosten daar ook macht over?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:15

Mensen die lichamen in hun tuin hebben dekken deze af met kleden of plastic. Zo zag ik ook een foto van een jong kind met plastic erop en daarop een bloem.
Ik denk dat bewoners doen wat ze kunnen. Bergen zullen ze niet kunnen denk ik (aanname)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:17

LadyMadonna schreef:
Mensen die lichamen in hun tuin hebben dekken deze af met kleden of plastic. Zo zag ik ook een foto van een jong kind met plastic erop en daarop een bloem.
Ik denk dat bewoners doen wat ze kunnen. Bergen zullen ze niet kunnen denk ik (aanname)

Lijkt mij erg vreselijk en traumatisch. Hopelijk zijn deze wel snel opgeborgen

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:22

dit is echt te bizar voor woorden, o, wat heb ik te doen met alle nabestaanden.
je naaste aan zoiets verliezen is al vreselijk, maar nu al dat getouwtrek er om heen, vreselijk...

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:34

Zag ook dat er 38 lichamen zijn weggenomen door de separatisten om 'bewijsmateriaal' te vernietigen. Word steeds gekker daar.