De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:02

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:08

ThreeFingers schreef:
Waar baseer jij op dat dat niet gebeurd is?

Gerry heeft kort met haar gesproken, via het balkon.

Ja om te zeggen dat er een kind ontvoerd was, niet om te vragen of ze wat gezien- iemand op de veranda bv- of gehoord had. Ze had geen idee dat het om hun kind ging zelfs.
En dat was het moment om daar naar te vragen, denk je ook niet?

Haar verklaring, gemaakt met een officiele vertaler, valt te lezen in de PJ files.

ThreeFingers

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:30

Ja ik ken de files, een oudere dame, de boven buurvrouw, inmiddels overleden.

Ze heeft niks mee gekregen, ook niet dat het rolluik geopend werd, hetzij door een kidnapper of door Kate.

Oudere mensen zijn nu eenmaal niet meer zo rap als jongere mensen.

Daar komt bij dat als je er woont en je keer op keer de rolluiken hoort, dat als normaal geluid gaat ervaren.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 20:42

ThreeFingers schreef:
Ja ik ken de files, een oudere dame, de boven buurvrouw, inmiddels overleden.

Ze heeft niks mee gekregen, ook niet dat het rolluik geopend werd, hetzij door een kidnapper of door Kate.

Oudere mensen zijn nu eenmaal niet meer zo rap als jongere mensen.

Daar komt bij dat als je er woont en je keer op keer de rolluiken hoort, dat als normaal geluid gaat ervaren.

Mw Fenn was anders heel goed bij de tijd. Zeker niet seniel of dement. Helaas inderdaad overleden. Ze heeft idd alleen op 1 mei iets gehoord namelijk Maddie huilend. 2 en 3 mei niet (want mss viel er niet te horen?) ze hoorde pas wat toen Maddie verdwenen was. En ze aan Geery vroeg wat er aan de hand was waarop hij zei: er is een kind weg. Fenn lijkt juist een heel betrouwbare getuige; haar getuigenissen zijn nagelopen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:57

Het gaat toch niet alleen om rolluiken? Het is gehorig genoeg om voetstappen en de schuifdeur te horen en zelfs de kasten open en dicht te horen gaan. Bovendien, als Kate een en ander heeft opengezet, is dat na het geschreeuw gebeurd en was alles al in rep en roer en dat is wat anders dan als je TV zit te kijken en alles is normaal stil onder je.

En heb je gezien wat voor een tante dat was, echt geen "oud vrouwtje" hoor, een behoorlijk bijdehande tante. In deze video komt ze prominent voor. Oordeel zelf : https://www.youtube.com/watch?v=cyA8vMfQe4c&t=734s
Betreffende de deuren in de video, als de deur half open was en bleef, dan hoef je hem niet te horen.
En omdat er geen geluid is en alleen portugese vertaling als ze praat, zal ik zeggen dat ze daar kwaad is en nooit een woord tegen journalisten heeft gesproken en dat de Britse pers alleen onzin schrijven.

Ik heb trouwens een video gezien waarin je kunt zien dat het rolluik wel opengaat, maar niet blijft staan en dat je het raam niet kunt openen vanaf de buitenkant.
https://www.youtube.com/watch?v=Pqkn6zWz0mM

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 05:58

Mevrouw Fenn, is pas bijna 3 maanden later verhoord..

Waar ze trouwens ook vermeld dat er een man naar appartement stond te kijken.

Die patio deuren gingen regelmatig open en dicht. Dat hoor je op den duur niet meer.
Daar komt bij dat in de "stemming make rij" video die erbij gehaald word het geluid met de camera/micro er pal bovenop op genomen word.
En ja natuurlijk maken dat soort dingen geluid.
Maar dat wil niet zeggen dat je dat MOET horen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 08:23

Ik heb de update docu van 60 minutes gezien en ik vind het wel veelzeggend dat hij ook het idee had om een geluidsdichte kelder te bouwen ala Jozeph Fritzl.
En het feit dat hij alles documenteerde van zijn slachtoffer(s?) kan ook een belangrijk punt in het onderzoek zijn momenteel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 09:58

ThreeFingers schreef:
Mevrouw Fenn, is pas bijna 3 maanden later verhoord..

Kan me niet voorstellen dat Fenn als bovenbuurvrouw bij het huis-aan-huis onderzoek door de politie is overgeslagen. Misschien heeft ze in eerste instantie niets gezegd maar later pas bedacht dat wat ze gehoord had belangrijk kon zijn. En dus ook pas later formeel verhoord. Dat gebeurt wel vaker.
Dit was ook de periode dat de ouders verdachte werden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:58

Cayenne schreef:
Ik heb de update docu van 60 minutes gezien en ik vind het wel veelzeggend dat hij ook het idee had om een geluidsdichte kelder te bouwen ala Jozeph Fritzl.
En het feit dat hij alles documenteerde van zijn slachtoffer(s?) kan ook een belangrijk punt in het onderzoek zijn momenteel.

Hij heeft nog geen woord gesproken tegen de politie. Alles wat we van hem weten komt van anderen en mensen van bv the Sun en SkyNews die gewoon dingen zitten te verzinnen. Ik geloof geen ruk van die kelder. Hoe wil je dat doen zonder huis? Hij was bijna constant onderweg, woonden bij anderen in als een parasiet. De "kelders" die gevonden zijn hadden niet eens een ingang.
Wat er op die stick staat weten we niet allemaal, maar wat we wel weten is dat hij er vooral masturberend op staat. De video van de verkrachting stond volgens mij op een cd en hadden ze al eerder.
En ALLES hadden ze al eerder. Jaren eerder. Ik begrijp nog steeds niet waarom het nu ineens een groots verhaal is.

En nog steeds, wat is het verband met Maddie?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:58

Kent hier iemand de zaak Baby Lisa Irwin?

Deze zaak lijkt heel erg veel op de zaak Maddie Mccann.
Hier een link naar de Doku

https://youtu.be/bw_lJykodw0

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 19:40

In het engels opgezocht, want ik kan niet tegen dat duitse eroverheen.
Zeker erg gelijkwaardig.
En zelfde fout gemaakt met het raam.

Dit is wat iemand betreffende lichaamstaal er over zegt. (En weer duitsachtig ik ontkom er niet aan :') )
https://www.youtube.com/watch?v=lYw5VqySkNM

Ik moet mijn trip een week uitstellen want het lijkt er op dat ik dinsdag in mijn hoek van Portugal regen heb. Erg welkom, maar niet zo fijn op de scooter. ;)
Omdat ik op de terugweg halverwege boeken ophaal bij iemand die daarvoor ook van huis moet, moeten we het op elkaar afstemmen en het wordt denk ik dan volgende week maandag.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:00

Ik ben heel benieuwd naar jouw bevindingen ter plekke Lusitana. :)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:32

Lekker een bui regen, maar zo'n tocht is idd leuker met mooi weer. Ben ook benieuwd naar je bevindingen daar.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:30

Nadir schreef:
Ik ben heel benieuwd naar jouw bevindingen ter plekke Lusitana. :)

Ja ik ook, heb je een plan? Ga je de routes lopen?

Bakkie doen bij Amaral :D

Lijkt me wel "anders" om er echt zelf te zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:18

Amaral woont in Viseu, dat is een heel ander deel van het land .

Het gaat vooral om routes lopen en checken of je wel voorlangs kan bv, want ik hoorde in een andere discussie van iemand die er geweest was, dat het helemaal niet kon, doodlopend. Dat het doodloopt verbaasd me niet, maar is er een pas tussen de twee gebouwen naar de parkeerplaats, vraag ik me af.
Ik heb ook al gezien dat de straat van de sighting van de Smiths best smal is, maar als het lukt wil ik een foto nemen met mensne erin zodat je kunt zien hoe goed je andere mensen in de straat ziet. Ik kan dit helaas niet in de schemer of donker doen, want dan moet ik thuis zijn om de paarden binnen te zetten...
Ik ben er helaas op het heets van de dag en ik weet dat het flink op een neer gaat, dus best zwaar.

Even over die vermiste baby uit je link, daar het effect van de media rondom Maddie terug te vinden, want een interviewer komt met "Een lijkhond vond iets in een hoek, maar ja die vergissen zich zo vaak, kan ook een vieze luier geweest zijn".
Dat is wat Gerry in het hoofd van mensen geplant heeft in de zaak Maddie.
Ze vergissen zich helemaal niet vaak en ze geven zeker geen hit op een vieze luier, tenzij er een dood kind in gezeten heeft.

Ik heb deze video gekeken.https://www.youtube.com/watch?v=dQsxCIyW7lE

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:51

Wat bedoel je met voorlangs lopen?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:51

Er loopt een pad voorlangs de appartementen. De Britse docu makers suggereerden het als vluchtpad, maar het loopt dood. Vraag is of je er wel met een dood kind in een tas over de muur zou kunnen bv.
Als alternatief voor met kind tegen je aan lopen, zoals in de Smith sighting.
Afbeelding

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:07

Op Maps, lijkt het dat het rechtdoor doodloopt, maar het lijkt dat je om de appartementen heen kunt lopen.
Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:27

Dat idee had ik ook al (ook aangegeven) dat je minstens tussen de gebouwen door moet kunnen, maar dat levert geen enkel voordeel op, je komt op dezelfde parkeerplaats uit dan wanneer je gewoon de deur uit was gegaan, de kortste weg.
Waar het meer om gaat, is dat als je richting kerk wil, en dat is links aan het einde en dan naar beneden, je daar aan het einde van het pad over een muur zou moeten.

Overigens zijn de wegen naar de kerk een beetje lastig na te gaan, omdat half Luz opgebroken lag. Dat moet ik ook vragen aan de locals, welke straten opengebroken waren.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:02

Precies je komt weer op de parkeer plaats uit lijkt het.

Maar het pad loopt rechtdoor tot aan de muur. Op zich vreemd als dat pad daar op zou houden.
De straat aan de voorkant lijkt ook dood lopend.
Maar er zit wel een deur in de muur waar dat pad ongeveer uitkomt.
Misschien meer voor brandbeveiliging enz?

Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:42

Dat soort dingen wil ik dus precies uitzoeken.
Het is niet zo raar dat het dooloopt hoor. Ze kunnen toch voorom bij de appartementen komen? Als het aan twee kanten op is, wordt het een afsnijdweggetje voor jan en alleman en dat wil je natuurlijk niet als resort.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:45

Lusitana schreef:
Dat soort dingen wil ik dus precies uitzoeken.
Het is niet zo raar dat het dooloopt hoor. Ze kunnen toch voorom bij de appartementen komen? Als het aan twee kanten op is, wordt het een afsnijdweggetje voor jan en alleman en dat wil je natuurlijk niet als resort.

Je hebt gelijk het rechtdoor gaande pad loopt dood!
Die deur zit meer achter de Tapas Bar.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:00

Dat is een andere straat.
Maar dat bedoel ik, je kunt wel theoriën hebben over routes (en andere dingen)maar als je het in het echt ziet, weet je hoe realistisch ze zijn.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:29

https://youtu.be/B5ySYiUGqw8

In deze link staan ook foto's van bovenuit gezien van het complex, en als je via Google maps kijkt, zie je inderdaad, dat het doodloopt. Je kunt dus via achter de Tapas Bar eruit, of je komt weer uit op de parkeerplaats.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 10:44

Van een andere pagina.

Citaat:
WHY? - by retired Detective Superintendent, PeterMac

Every action and every statement by the Mccanns and Mitchell must be done for a purpose.
The has to be a reason for what they did

So let me start
Q Why did Gerry change from entering through the front door using his key, to unlocked patio door.

A Because he became aware that Kate and all the others had said that the patio door was unlocked, and it would have been stupid to stick with the first version

Q Why did they say the shutters had been broken / forced

A Because without that information the relatives would have asked awkward questions about entry and exit

Q Why did Kate say the curtains were wide open

A Because it was the original version

Q Why did Kate change this to curtains tight closed and whooshing ?

A Because this makes a much better story

Q Why did they alter the Last Photo ?

A Because they need to produce some concrete ‘evidence’ that Madeleine was alive and well on 3rd

Q Why do they claim that it was Dr Amaral’s book which made them aware of the theory that they hid Madeleine in a freezer and moved her later

A Because if they admit that this was first published in an English newspaper many months BEFORE the book, they would lose a major part of their case.

Q Why do they keep trying to say the dogs are unreliable

A Because if they ONCE admit they are reliable, the fact of Madeleine’s death in the apartment becomes a major issue.

Q Why is that important

A Because if they admit, or are shown to have known or reasonably suspected that Madeleine was dead the entire “FUND” becomes a fraud on a scale rarely seen before

Q Why do they keep insisting that Madeline has come to no harm, even though they have said they believe she is in a Hellish Lair, and with Predatory Paed******

A See previous answer

(with thanks to CMOMM)

Peter MacLeod heeft ook een email gestuurd naar Operatie Grange, zoals het McCann onderzoek heette:
https://thecompletemysteryofmadeleinemc ... olice.html

Uit zijn boek:
http://whatreallyhappenedtomadeleinemcc ... us-on.html